Miten "lomailla", jos on muutenkin aina kotona?
Kommentit (9)
Otan aurinkoa ja vietän kesää, en tarvitse hienoja kulisseja.
Meillä ei lomailla lainkaan. Töitä tehdään ja onneksi lapsi on tyytyväinen vaikka lomaa ei ole.
Eihän lomailun tarvi maksaa. Varsinkin kesälomalla, kun on lämmintä, niin voi tehdä kaikkea kivaa lähes/kokonaan ilmaiseksi.
Esimerkiksi:
-Mennä rannalle
-Mennä picnicille
-Tehdä pyöräretkiä
-Napata halvat bussiliput ja mennä tutustumaan päiväretkellä johonkin lähikaupunkiin
-Grillata
-Maata puistossa
-Käydä kirjastossa hakemassa uutta luettavaa ja lukea kirjoja (siellä puistossa tai rannalla maatessakin)
-Käydä samoilemassa lähimetsissä
jne.
Minulla on bussilippu, joten menen eri kaupunginosiin, kiertelen ja katselen. Pidän aika vesipulloa ja pähkinöitä mukanani, jotta en joudu käymään kaupassa, jos en välttämättä halua käydä. Kiva nähdä uusia paikkoja.
Kävellen tai fillarillakin pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei lomailla lainkaan. Töitä tehdään ja onneksi lapsi on tyytyväinen vaikka lomaa ei ole.
Miksi sitten vastasit tähän?
Ap kysyy, kuinka lomailevat ne, jotka ovat aina työttöminä kotona.
Te kertomasi mukaan a) olette töissä ja b) ette lomaile ollenkaan.
Mä käyn lähikaupungeissa jossain museossa tai näyttelyssä, syömässä ja käveleskelemässä. Sitt kun miehellä on vapaata, käydään mp:llä jossain (jos vaan sää joskus sallis) tai käydään jossain syömässä & juomassa, lähiaikoina tulossa 1 lyhyt ja 1 pitempi ulkomaanmatka.
Minä lomailen silloin kun mieskin lomailee. Kerran vuodessa tehdään perheen kanssa joku ulkomaanreissu, muuten lähinnä veneillään ja mökkeillään. Eihän se samalla tavalla lomalta tunnu kuin töissäollessa, mutta minkäs teet.
Me ollaan kotona töissä. Ja mun mies ei suostu lomailemaan kotona. Aina pitää päästä jonnekin. Minä taas en välittäisi aina rahdata koko perhettä jonnekin, ei ole mun mielestä hinnan arvoista. Mun mielestä voitaisi olla kotona, mutta vain tietoisesti päättää, että ei tehdä töitä. Vaan kehitettäisi lomaohjelmaa lähiympäristössä ja myös kotona. Ei olla oikeesti ikinä oltu kotona siten, että laitettaisi ruuat yhdessä, käytäisi pyöräilemässä, saunottaisi ilman kiirettä, vietettäisi koko päivä yhdessä. Lasten kanssa pidetään tuollaisiakin päiviä, kun mies tekee töitä. Mutta tuleehan se mies siihen sitten höyryämään ja käskyttämään meitäkin, että ei siinä sitä lomarauhaa kuitenkaan ole, kun mies ei suostu kotona rauhoittumaan.
No nyt on kesä ja tänään lämmin, ulos istumaan. Talvella ei voi.