Jos painan 78 kg (pituus 166), enkä pidä itseäni hirveänä läskinä...
...onko kehonkuvani vääristynyt? En juuri harrasta liikuntaa eli kiloni eivät ole pääasiassa lihasmassaa. Toki haluaisin laihtua 10 kg, mutten ole epätoivoinen nytkään. Kuulunko joukkoon "ihmiset, jotka eivät tiedosta kokoaan"?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Olet BMI:n mukaan lievästi ylipainoinen. Jos olet tyytyväinen, niin ole vain. Ei se kenenkään muun asia ole sitä päättää. Näihin ketjuihin säntää aina hoikat ihmiset pätemään painollaan. Seuraa kuitenkin vyötärönympärystä, joka naisilla olisi hyvä olla alle 90 cm. Itse olen omenavartaloinen 178/70. Verenpaine on hyvä, mutta viskeraalista rasvaa on hieman liikaa. Jos painosi kertyy naisellisesti reisiin ja rintoihin, niin terveshuolia ei pitäisi olla.
"Aikuistyypin diabetes on tärkein lihavuuden aiheuttamista sairauksista. Kun ylipainoa on 15 kiloa, diabetes ilmaantuu on 10 – 20 kertaa todennäköisemmin kuin normaalipainoisilla."
Minusta tuo on ihan varteenotettava terveyshuoli. Ylipainolla on myös ikävä taipumus vain pahentua vuosien saatossa mikäli asialle ei tee mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ollut viinin ystävä, mutta jätin kuukausi sitten sen juomisen, koska pelkäsin mahakumpuni johtuvan alkoholista. En ole laihtunut kuukauden aikana, mutta onhan alkoholin jättäminen aina hyvä asia. Nyt pitää tehdä muutakin.
ap
Herkuttelua vähemmälle (karkit, sipsit, leivonnaiset, jäätelö, kebabit, hampurilaiset, suklaa yms.) ja limsat, maito ja mehut minimiin Kannattaa myös vähentää leivän, pastan, perunan ja riisin ylenmääräistä puputusta. Kiinnitä huomiota annoskokoihin. Liikunta piristää ja pitää poissa jääkaapin äärestä, varsinainen laihdutus hoituu kuitenkin ruokavaliolla.
Itse olin muutama vuosi sitten 10 kiloa painavampi epilepsialääkkeiden vuoksi. Silloin oli juurikin tuo lievä ylipaino. Nyt kun katson valokuvia, näen kuvissa juurikin samankokoisen naisen, kuin silloin peilissä. Oikein nätti olin pyöristyneillä poskilla. En lainkaan vähemmän viehättävä kuin nyt. Nyt lääkkeitä on vähennetty ja paino pudonnut. Olen ollut aivan yhtä tyytyväinen molemmissa ko'oissani. Ehkä se osin johtui siitä, että en mahtanut painonnousulle mitään, eikä painonnousu johtunut lepsuudesta tai ahmimisesta.
Oon sua 15 cm pitempi ja toi oli jonkin aikaa mun paino "tuhdimmassa" kunnossa. En voi kuvitellakkaan kuinka tukala olo sulla on lyhyempänä. Sitä ei ehkä huomaa jos et liiku aktiivisesti tai ole sovituskopissa jatkuvasti. Kaikkeen tottuu, myös omaan painoon. Mitään suurta valaistusta ei tatvitse odottaa jos päätät laihduttaa,mutta varmasti huomaat että olo tulee helpommaksi. Esim itse nykyään huomaan että vanhat anoskoot olisi riittänyt kahdelle ja rasvaiset, suolaiset ruuat saa suunnilteen veren kohisemaan korvissa.
Minä olen samoissa mitoissa, vuosi sitten painoin noin 12kg enemmän. Nykyään olen ihan tyytyväinen. Toki pitäisi vielä saada ainakin 10kg pois vaikka tosi monet on sanoneet ettei enää tarvitse laihduttaa :)
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama pituus ja paino 80kg. Olen vasta viime vuosina ollut näin iso. Aiemmin painoin 55-60kg ja kuvittelen vieläkin olevani sen kokoinen. Valokuvat paljastaa totuuden.. Ja se pikkuhiljaa kasvanut vaatekoko 😒 .
Meillä otettiin uudessa työpisteessä kuva meidän tiimistä ja voi apua mikä shokkihoito se kuva oli. Mä olin mielessäni pitänyt yhtä työkavereistani hieman lihavahkona (inhottavaa, tiedän) ja siinä kuvassa mä olinkin se kaikista isoin. Suorastaan valtava verrattuna muihin, jotka kaikki näytti siinä kuvassa ihan samalta kuin livenäkin, mä vaan olin paisunut peilikuvaani ja etenkin omaan minäkuvaani nähden. Tottakai mä tiesin etten ole enää 53 kiloinen mutta pidin itseäni edelleen ihan normipainoisen näköisenä koska peilistä ei tuollainen valas katsonut.
163/81
Mä olen samoissa mitoissa enkä pidä itseäni mitenkään erityisen paksuna.
Tiedän et oon ylipainoinen mut koska se ei haittaa mua eikä läheisiäni niin olen päättänyt nauttia elämästä ja jättää laihduttamisen muille. En viitsi tuijottaa kaloreita vain sen takia et ehkä näyttäisin paremmalta?
Kaikki arvot hyvät olen täysin terve eikä edes lääkäri käskenyt laihduttaa.
Nuo 20 kg pois vähintään -jutut on ihan sontaa. Nää keskustelut kirvoittaa aina kaikki hoikat pätemään ja kilvan ilmoittelemaan, miten olivat hirveitä läskejä sinua huomattavasti hoikempina jne.
10 kg pois niin riittää mainiosti, etenkin jos et ole enää pari-kolmekymppinen ja harrastat liikuntaa (eli sinulla on lihaksia).
Itse olen 170cm ja kun painoin 80-85kg, olin tyytyväinen itseeni, en koennut tarpeelliseksi laihduttaa enää siitä hoikemmaksi. Ikävä kyllä, vuosien aikana kilot ovat hiljalleen hilautuneet ylöspäin ja nykyään painan 110kg. Edelleen jos katson peilistä, näen sellaisen vähän pyöreä, kauniin naisen. Valokuvista tajuan, kuinka iso olen nykyään :( silti laihduttaminen ei vaan onnistu, vaan kaatuu jatkuvasti mässäilyyn.
Joka tapauksessa, kun nyt katselen kuviani silloin 80-kiloisena, näytän todella laihalta! Silmät ovat niin tottuneet nykyiseen olemukseeni. Sinne joka tapauksessa aion vielä laihtua. Mutta tärkeintä sun kohdalla on nyt se, ettet päästä itseäs lihomaan niinkuin mä tein! Se käy yllättävän salakavalasti.
Hei! en ota kantaa oletko lihava,mutta nykyään on suositeltavampaa että naisella on lihaa ympärillä.Langan laiha ihminen olipa se sitten kumpaa sukupuolta tahansa ei minun mielestäni ole kaunis.
Itse olen nuorena ollut hyvinkin hoikka mutta nyt mummo-iässä ja polvivammaisena huomaan kilojen kertyneen,niihin jotenkin tottuu:) ihminen on kaunis kun on sinut itsensä kanssa ja kantaa itsensä ylpeydellä.
Älä vain lähde jojo-laihduttelemaan. Sillä saa varmasti kiloja lisää. Nyt vain pidät tuon painon, jos olet siihen tyytyväinen!
Jos voit hyvin ja olet ennen kaikkea itse tyytyväinen (tai no, viimeisissä viesteissä sävy hieman muuttui... :D ), niin mitä väliä muiden mielipiteillä! :) Ei kaikkien tarvitse mahtua samaan muottiin, eikä lievä ylipaino tutkimusten mukaan edes ole terveydelle haitallista. Toki painonnousu on hyvä saada pysähtymään, ettei terveysvaivoja tulisikaan, mutta muutoin sulla oli ihanaa, positiivista itsesi hyväksyntää luettavissa aloituksessa. Tuo on kuitenkin kaukana sairaalloisesta ylipainosta ja kuvauksesi perusteella se on varmaan asettunut ihan suotuisasti. Mutta kuulostele itseäsi, älä meidän ventovieraiden vastauksia!
Tuo on kuitenkin jo tosi hyvä ryhdistäytyminen, että olet luopunut viinistä! Itse ajattelen, että kun oppii pitämään itsestään kaikkinensa, niin on jotenkin helpompi tehdä niitä terveellisempiä valintoja ruokavalioon, kun haluaa helliä itseään voimalla hyvin sen sijaan, että vihaa itseään ja koittaa vaientaa sitä itsevihaa mättämällä sokerisia ja rasvaisia herkkuja. Pitämällä itsestäsi ja syömällä hyvin ja liikkumalla hyvää oloa tuottavasti saatat kuin salaa laihtuakin.
Olen itse normaalipainoinen nainen, etten ole täällä omalle ulkonäölleni hakemassa oikeutusta, mutta kehopositiivisuus asenteena on lempeä, kaikenlaisia vartaloita kohtaan.
Siis ulkonäöllisesti olen ihan tyytyväinen tai sanotaan kuten aloitusviestissäni sanoin, en ole epätoivoinen, enkä pidä itseäni erityisen lihavana, hieman tuhdimpana vain verrattuna 7 vuoden takaiseen 65 kilooni. En siis pitänyt itseäni lihavana, mutta tämän viestiketjun ansiosta olen valmis myöntämään, ettei 78 kiloa ole pituudessani ihan pikkujuttu, kun mahaakin on tullut aika tavalla. Joku syy tähän avausviestiini kuitenkin on, että hieman kuitenkin epäilin, olenkohan sellainen, joka ei näe omaa tilannettaan realistisesti.
ap
Lihavia on nykyään niin paljon, että oikeastaan erottuvat vain jättimäisen lihavat katukuvasta.
Sitä et tietysti ole, oikeastaan lähelläkään... Eli nykyään vääristyy pahemman kerran terveen kehon ulkonäkö.
Olen samanpituinen ja painan n. 70 kg. Ihan täyspäiset ihmiset sanovat minua hoikaksi :D
Hoikka olisin, jos n. 15 kg olisi poissa. Olen sellainen pitkäjalkainen ja kapealanteinen, ehkä vaikutelma on siksi tuo.
Vierailija kirjoitti:
Jos voit hyvin ja olet ennen kaikkea itse tyytyväinen (tai no, viimeisissä viesteissä sävy hieman muuttui... :D ), niin mitä väliä muiden mielipiteillä! :) Ei kaikkien tarvitse mahtua samaan muottiin, eikä lievä ylipaino tutkimusten mukaan edes ole terveydelle haitallista. Toki painonnousu on hyvä saada pysähtymään, ettei terveysvaivoja tulisikaan, mutta muutoin sulla oli ihanaa, positiivista itsesi hyväksyntää luettavissa aloituksessa. Tuo on kuitenkin kaukana sairaalloisesta ylipainosta ja kuvauksesi perusteella se on varmaan asettunut ihan suotuisasti. Mutta kuulostele itseäsi, älä meidän ventovieraiden vastauksia!
Tuo on kuitenkin jo tosi hyvä ryhdistäytyminen, että olet luopunut viinistä! Itse ajattelen, että kun oppii pitämään itsestään kaikkinensa, niin on jotenkin helpompi tehdä niitä terveellisempiä valintoja ruokavalioon, kun haluaa helliä itseään voimalla hyvin sen sijaan, että vihaa itseään ja koittaa vaientaa sitä itsevihaa mättämällä sokerisia ja rasvaisia herkkuja. Pitämällä itsestäsi ja syömällä hyvin ja liikkumalla hyvää oloa tuottavasti saatat kuin salaa laihtuakin.
Olen itse normaalipainoinen nainen, etten ole täällä omalle ulkonäölleni hakemassa oikeutusta, mutta kehopositiivisuus asenteena on lempeä, kaikenlaisia vartaloita kohtaan.
Komppaan! Itse olen opetellut uusia elämäntapoja ennenkaikkea sen kautta, että lisään itselleni hyviä asioita, eikä perinteisesti kieltäytymällä, itseään kurittamalla jne. LISÄÄN -siis enemmän liikuntaa koska siitä tulee hyvä mieli, lisää kasviksia koska ne ovat hyviä ja ruoka maistuu paremmalle niiden kanssa, lisää vettä koska se piristää, lisää unta jne. Tällä tavalla tulin huomanneeksi että voin kaiken kaikkiaan paremmin eli tää ruokkii terveellisiä elintapoja. Ei tee mieli vetää esim. karkkia koska siitä tulee väsynyt olo, viinaa ei huvita vetää koska en jaksa krapulaa, lenkit ei jää väliin koska illalla vetämätön olo jne.
Kyllä se on helppo kokeilla kun istut kyyryyn, jos yksi pötkö tulee masun päälle niin ollaan vielä ihan normaalissa, jos puhutaan kahdesta tai kolmesta michelin kiekosta niin hälytyskellot soi
Vierailija kirjoitti:
Lihavia on nykyään niin paljon, että oikeastaan erottuvat vain jättimäisen lihavat katukuvasta.
Sitä et tietysti ole, oikeastaan lähelläkään... Eli nykyään vääristyy pahemman kerran terveen kehon ulkonäkö.
Olen samanpituinen ja painan n. 70 kg. Ihan täyspäiset ihmiset sanovat minua hoikaksi :D
Hoikka olisin, jos n. 15 kg olisi poissa. Olen sellainen pitkäjalkainen ja kapealanteinen, ehkä vaikutelma on siksi tuo.
Onko ne hoikaksi kutsuvat naisia ja sinun ystäviäsi?
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/fb/89/56/fb89560fccccd9d…
Tästä enemmän rasvaa niin alkaa menemään jo pullukan puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on helppo kokeilla kun istut kyyryyn, jos yksi pötkö tulee masun päälle niin ollaan vielä ihan normaalissa, jos puhutaan kahdesta tai kolmesta michelin kiekosta niin hälytyskellot soi
Kaksi kunnon kiekkoa syntyy :(
ap
Minä olen 168 pitkä ja painoa 80 kg. Juuri valokuvista ja vaatekoosta sen lihomisen huomaa, peilistä ei. Muiden mielipiteet eivät juuri kiinnosta, mutta omassa kropassa on paha olla.
Pari vuotta sitten painoin 64, ja olen sen mallinen että s- koko roikkui päällä.
En mässäile, sipsejä, karkkia tai pullaa koskaan, en käytä sokeria jne., mutta paino ei vain tipu. En syö perunaa, lihaa, pastaa vain harvoin tai vaaleaa leipää. Eli hyvin kevyesti ja kasvispainotteisesti, mutta ei tipu ei. Epätoivoista :(
Vinkkejä?
Itse olen 163cm pitkä. Yhdessä vaiheessa lihoin reilu 10 kg, painoin 68kg. Peili ei kertonut totuutta, vasta valokuvista tajusin millaiset makkarat minulla oli vyötäröllä. Laihdutin takaisin entiseen painooni ja kaikki sanoivat että miten olen paljon pirteämpi kuin ennen.
Valokuvista tajuaa totuuden, peili ei sitä kerro koska siihen tottunut kun sitä tuijottaa joka päivä.
Katsele valokuviasi ja vertaa niitä normaali painoisiin ihmisiin. Näet totuuden.