Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mielestäsi tarkoittaa jos on erityisherkkä?

Vierailija
29.06.2017 |

Millainen ihminen on erityisherkkä.

Kommentit (81)

Vierailija
81/81 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän muutamia ihmisiä jotka kuuluvat ainakin siihen facebookin erityisherkät-ryhmään, ja ovat kaikki mielestäni enemmän tai vähemmän epävakaita/ohutnahkaisen narsistisia persoonallisuuksia. Itselleni tämä termi siis tuo mieleen ihmiset, jotka selittelevät itselleen epävakaata, manipuloivaa ja riitaisaa käytöstään "erityisherkkyydellä". Koska tunteet ovat vain niin suuret. Olen itse ahdistushäiriöinen ja pidän itseäni herkkänä, teini-iässä olin aika epätasapainoinenkin. Silti olen katsellut noiden tyyppien menoa päätäni pudistellen. Suurimpana ongelmana tuntuu olevan itselle ja ympäristölle valehtelu, sympatian kerjääminen tyhmyyksien jälkeen ja uhriutuminen.

Kaipa tosin on vähän erilaisiakin erityisherkkiä ihmisiä olemassa, tarkoitus ei ole leimata kaikkia.

Samanlaisia havaintoja. Läheisissä sukulaisissa on eräs "erityisherkkä", joka myös julkisesti kuuluttaa erityisherkkyyttään. Mielestäni hän on ennemminkin persoonallisuushäiriöinen, kenties epävakaa tai jopa narsistinen. 

Tämähän ei tietystikään tarkoita ettei mitään erityisherkkyyttä olekaan tai että kaikki erityisherkät ovat feikkaajia. Mutta uskon, että aika suuri osa näistä kovaan ääneen oman herkkyyden korostajista ja kenties hieman hankalista luonteista ovat kyllä kaikkea muuta kuin erityisherkkiä.

Herkkyys on suurin vahvuus <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi