Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18353)
Mikä on vastaus tähän arvoitukseen? Cowboy ratsastaa kaupunkiin illalla. Hän viipyy siellä 12 tuntia ja lähtee illalla. Miten se on mahdollista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sana joku taipuu niin oudosti: jollekulle, joltakulta jne.?
”Joku” on ikivanha pronomini, joka on muodostunut sanojen ”jo” ja ”ku” yhdistelmänä joskus muinaisuudessa. Se siis on alkujaan yhdyssana, ja koska sen molempia osia taivutetaan, saadaan muodot ”jonkun”, ”jotakuta” jne. Osittain samantapainen on ”jokin”, mutta siinä vain alkuosa taipuu (”jonkin”, ”jotakin” jne.).
Kiintoisaa! Mitähän ne "jo" ja "ku" on oikein tarkoittanut? Tai jokin-sanan "kin"...
Vierailija kirjoitti:
Mikä on vastaus tähän arvoitukseen? Cowboy ratsastaa kaupunkiin illalla. Hän viipyy siellä 12 tuntia ja lähtee illalla. Miten se on mahdollista?
http://www.arvoituksia.fi/cowboy sanoo, että "hevosen nimi oli ilta".
Minusta tämä ei oikein toimi tekstimuodossa, koska ilta alkaa pienellä kirjaimella. Olisi parempi, jos ilta-sana laitettaisiin virkkeen alkuun. Nyt tuo tuntuu vähän "huijaukselta".
SB12-suuvesi. Hieno tuote, mutta kallis - mikä on nimenomaan tuon suuveden vaikuttava aine ja onko jotain halpisversiota, joka toimii samalla periaatteella?
Vierailija kirjoitti:
Miksi Vieno Huttunen on sananmuunnoksena Huono Vittunen? Eikö sen pitäisi olla Hueno Vittunen?
Johtuu siitä, että suomen kielessä ei ole diftongia "ue", mutta "uo" on. Myös esim. nimi "Matti Mäkelä" on sananmuunnoksena "Mätti Makela" eikä "Mätti Makelä", koska suomen kielessä ei vokaalisoinnusta johtuen voi yhdyssanoja ja lainasanoja lukuun ottamatta olla etu- ja takavokaaleja samassa sanassa. Tosin e ja i voivat esiintyä kaikkien vokaalien kanssa, mutta ne ovat etuvokaaleja.
Miten luotettava Internet Movie Database on? Voinko läheskään aina satavarmasti luottaa sen tietoihin?
Nykyään kun lähes kaikilla on kännykät, tällaiset tilanteet eivät enää ole niin tavallisia kuin ennen, että joku, jolla on asiaa jollekin toiselle perheenjäsenellesi, soittaisi ja sinä sattuisit vastaamaan. Jos kuitenkin näin kävisi, sanoisitko nimesi myös sille, joka vastaa vai kysyisitkö ainoastaan, onko tavoittelemasi henkilö paikalla?
Maarit Ismolle: Lavastitko sä tän murtovarkauden?
Ismo: No, mä vaan...
Seppo: ÄLÄ SIINÄ SELITTELE! SÄ OOT JÄÄNY KIINNI JO!
Mitä Ismo oikein yritti sanoa?
Mihin perustuvat Facebookin kaveriehdotukset? Minulle tuli tällainen, että "sinulle on uusi kaveriehdotus", ja siinä näkyi henkilö, jonka olen tavannut viimeksi toistakymmentä vuotta sitten, eli tämä henkilö ei siis varsinaisesti ole pyytänyt minua kaverikseen, vaan Facebook ehdotti sitä minulle.
Nykyiseen/entisiin kotipaikkoihin, kouluihin, työpaikkoihin. Sinulla ja kaveriehdokkaalla voi myös olla samoja kavereita.
Mitä vähemmän itsestään kertoo, sitä satunnaisempia ovat kaveriehdotukset. Jos käyt jonkun profiilia katselemassa usein, voi Facebook epäillä teidän olevan tuttuja.
Luultavasti ehdotettu kaveri saa myös Facebookilta jossain vaiheessa tiedon sinusta.
Onko synnytys pahin koskaan kokemasi kiputila kaikki vaiheet huomioon ottaen? Vaikka olisit ottanut epiduraalipuudutuksen.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kun lähes kaikilla on kännykät, tällaiset tilanteet eivät enää ole niin tavallisia kuin ennen, että joku, jolla on asiaa jollekin toiselle perheenjäsenellesi, soittaisi ja sinä sattuisit vastaamaan. Jos kuitenkin näin kävisi, sanoisitko nimesi myös sille, joka vastaa vai kysyisitkö ainoastaan, onko tavoittelemasi henkilö paikalla?
Sanoisin nimeni :)
Muistan, kun joskus tuli Megavisa-jaksoja, jotka esitettiin nimellä Super-Megavisa, ja näissä oli erona, että niissä kilpaili kolmen yksittäisen kilpailijan sijaan kolme kahden hengen ryhmää. Ja olikohan niin, että näissä jaksoissa saattoi olla vieraina myös julkisuuden henkilöitä. Mutta muistaisiko joku tarkemmin, oliko näillä jaksoilla jokin erityinen tarkoitus?
Aloin yhtenä päivänä miettiä, miten eri tavalla ihmiset syövät kuin muut eläimet. Ihmiset harvoin vain repivät ruokansa suoraan jostain kasvista tai eläimestä suuhunsa, vaan ruokaa on ensin säilytelty ja se syödään lopulta "luonnosta vieraantuneesti".
Ihmisten maailmassa ruokaa paloitellaan, kypsennetään ja eri aineita sekoitellaan keskenään ennen kuin ruoka menee suuhun. Syömiseen käytetään astioita ja apuvälineitä. Onko mikään näistä tyypillistä muille eläimille kuin ihmisille?
Missä määrin muut eläimet käsittelevät ruokaa ennen syömistä? Tekevätkö ne esimerkiksi ruoka-annoksia yhdistämällä samaan ruokaan eri aineksia?
Pystyykö ihmisen hiuksista sanomaan pelkän näkemisen perusteella, ovatko ne silkinpehmeät?
Vierailija kirjoitti:
Aloin yhtenä päivänä miettiä, miten eri tavalla ihmiset syövät kuin muut eläimet. Ihmiset harvoin vain repivät ruokansa suoraan jostain kasvista tai eläimestä suuhunsa, vaan ruokaa on ensin säilytelty ja se syödään lopulta "luonnosta vieraantuneesti".
Ihmisten maailmassa ruokaa paloitellaan, kypsennetään ja eri aineita sekoitellaan keskenään ennen kuin ruoka menee suuhun. Syömiseen käytetään astioita ja apuvälineitä. Onko mikään näistä tyypillistä muille eläimille kuin ihmisille?
Missä määrin muut eläimet käsittelevät ruokaa ennen syömistä? Tekevätkö ne esimerkiksi ruoka-annoksia yhdistämällä samaan ruokaan eri aineksia?
Näin kerran ohjelman tv:stä , siinä apina- emo opetti poikastaan käyttämään tikkua, jolla sai kaivetuksi termiittejä ulos pesästään. hämärästi muistan jonkin linnunkin käyttävän risuja avuksi.
Japanissa on apinoita jotka pesevät usein syötävänsä. Jonkinlaista alkeellista apuvälineen käyttöä siis on.
Ja lievästi " sivistyneempää syömistäkin."
Miksi Burger Kingiä ei ole mainostettu Suomen televisiossa?
Tv-sarjoissa/leffoissa ihmiset tulee suihkusta usein tosi kiiltävinä. Mun silmiin ne näyttää ihan erilaisilta kuin oikeassa elämässä suihkusta tuleva ihmien. Laittaako ne kuvauksissa näyttelijän iholle oikeaa vettä vai jotain öljyä tai muuta ainetta?
Esimerkki:
https://im.mtv.fi/image/573856/landscape16_9/1024/576/7b1dc667296ac7d6e…
Onko sekin valehtelua, jos sanoo ensin jotain, mikä ei ole totta mutta sanookin sitten melkein heti, että se ei olekaan. Kaveri väittää minulle, että tämä ei ole valehtelua, vaan huijaamista.
”Joku” on ikivanha pronomini, joka on muodostunut sanojen ”jo” ja ”ku” yhdistelmänä joskus muinaisuudessa. Se siis on alkujaan yhdyssana, ja koska sen molempia osia taivutetaan, saadaan muodot ”jonkun”, ”jotakuta” jne. Osittain samantapainen on ”jokin”, mutta siinä vain alkuosa taipuu (”jonkin”, ”jotakin” jne.).