Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18331)
Voiko autokoulusta ottaa pari lisäajotuntia jos on jo ajokortti, mutta ajaa autolla todella harvoin tai ei ole vuosiin ajanut, mutta haluaisi muutamalla ajotunnilla preppausta? Ei kai ajokorttia oteta pois, jos haluaa kerrata ajamista?
Vierailija kirjoitti:
Voiko autokoulusta ottaa pari lisäajotuntia jos on jo ajokortti, mutta ajaa autolla todella harvoin tai ei ole vuosiin ajanut, mutta haluaisi muutamalla ajotunnilla preppausta? Ei kai ajokorttia oteta pois, jos haluaa kerrata ajamista?
Ajotunteja voi ostaa kuka voin! Eikä korttia oteta pois kuin toistuvista ylinopeuksista/rateista yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten aikuisopiskelu nykyään käytännössä onnistuu taloudellisesti?
Olen (työtön/määräaikaisten töiden limbossa) yh, en saa tukia, pelkkä opintotuki ei riitä tietenkään kattamaan elämää ja opiskeluja, opintolainaa en edes uskalla ottaa koska en tiedä pystynkö sitä maksamaan takaisin, oppisopimuksella eivät tahdo ottaa.. en oikein päiväkoti-ikäistä voi 247 päiväkodissakaan pitää, eikä meillä ole tukiverkkoja ja työtilanne on muutenkin mikä on.
Tuossa on aika montakin vaihtoehtoa: 1) Jos määräaikainen työsi kestää yli 6 kk, aloita opiskelu samaan aikaan kokoaikatyön kanssa. Vähintään 6 kk kokoaikatyössä samaan aikaan osoittaa opiskelun olevan sivutoimista eli saat määräaikaisen työn päätyttyä työttömyystukea vaikka opiskelu jatkuisikin. Syy: et lopeta itse töitä opiskellaksesi, vaan määräaikainen työ päättyy ja haet tietysti uutta
Pointti oli siinä, että ei ole varaa opintotuella eikä työttömyyskorvauksellakaan opiskella. Niin jääkö mitään vaihtoehtoja enää, koska oppisopimuksellakaan eivät enää yritykset ota? En saa toimeentulotukea yms. Minulla on määräaikaisia hommia tuon tuosta, itse työttömyysaika ei ole vuotta kohti paljon, mutta palkka ei ole suuri, joten siksi en lainaakaan uskalla ottaa. Olen opiskellut työttömyyskorvauksella edeltävän ammatin, mutta silloin ei ollut lapsia tai omistusasuntoa, joten se riitti.
Miksi SEL:iin kuuluvia haukutaan kommareiksi ja taistolaisiksi?
Mikä juttu tämä on? postasin äsken autetaan löytämään kadoksissa olevia elokuvia... ketjuun ja sain ilmoituksen
Kommentti on ilmoitettu.
Kommenttisi on jonoutettu moderointia varten ja julkaistaan hyväksynnän jälkeen.
ei ole aiemmin tälläistä ilmoitusta tullut ja ei kellokaan vielä ole niin paljoa ettei kommentoida voisi
Vierailija kirjoitti:
Mikä juttu tämä on? postasin äsken autetaan löytämään kadoksissa olevia elokuvia... ketjuun ja sain ilmoituksen
Kommentti on ilmoitettu.
Kommenttisi on jonoutettu moderointia varten ja julkaistaan hyväksynnän jälkeen.
ei ole aiemmin tälläistä ilmoitusta tullut ja ei kellokaan vielä ole niin paljoa ettei kommentoida voisi
Siinä oli joku ennakkosensuuriin jäänyt sana. Joitain sanoja täällä ei voi kirjoittaa ns. normaalisti, vaan ne täytyy väännellä välilyönneillä yms. jotenkin sille tunnistamattomiksi. Eikä aina ole kyse kirosanoista.
aivan aivan saako siitä jonkun ilmoituksen jonnekkin mikä sana sen olisi voinut aiheuttaa. en muista sanasta sanaan mitä kirjoitin ja en ole kirjautuneena sivulle
Vierailija kirjoitti:
Sain ajokortin parikymppisenä. En päässyt ajamaan autoa sen jälkeen, kun ei ollut autoa. Ostin auton itselleni 50-vuotislahjaksi, ja otin ajotunteja tarpeeksi katsomani määrän. Inssiä ei tarvinnut ajaa uudelleen, vaikka käytännössä aloitin melkein nollatilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Miten Teletapit käyvät tarpeillansa?
Ne irrottaa pohjatapin.
Kun netissä tulee vastaan tilanne jossa pitää selittää ettei englanti ole ensimmäinen kieleni onko se suomalaisille toinen vai kolmas kieli? koulussa kielien opiskelujärjestys meni suomi ekasta alkaen, englanti kolmosesta alkaen ja lopulta ruotsi seiskalla onko järjestys tämä vai meneekö niin että ensin viralliset kielet suomi ja ruotsi ja vasta sitten muut kielet oppimisjärjestyksessä?
Vierailija kirjoitti:
Kun netissä tulee vastaan tilanne jossa pitää selittää ettei englanti ole ensimmäinen kieleni onko se suomalaisille toinen vai kolmas kieli? koulussa kielien opiskelujärjestys meni suomi ekasta alkaen, englanti kolmosesta alkaen ja lopulta ruotsi seiskalla onko järjestys tämä vai meneekö niin että ensin viralliset kielet suomi ja ruotsi ja vasta sitten muut kielet oppimisjärjestyksessä?
Ei se ole oppimisjärjestyksestä kiinni, vaan osaamistasosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentti on ilmoitettu.
Siinä oli joku ennakkosensuuriin jäänyt sana. Joitain sanoja täällä ei voi kirjoittaa ns. normaalisti, vaan ne täytyy väännellä välilyönneillä yms. jotenkin sille tunnistamattomiksi. Eikä aina ole kyse kirosanoista.
Ja sellaisesta ei ole yhtäkään havaintoa ainakaan minulla, että ennakkosensuurin mennyt postaus olisi hyväksytty ja ilmestyy myöhemmin ketjuun. Jonoutus tarkoittaa siis tällä palstalla roskista, ei niitä kukaan ennakkotarkasta.
"Kommenttisi hyväksytään jonoutuksen jälkeen" tarkoittaa siis sitä, että se sisältää jotain "kiellettyä", eikä sitä tulla hyväksymään missään vaiheessa. Jos haluat viestisi läpi, sinun tulee tarkistaa käyttämäsi sanat ja kiertää ne eri sanalla tai erikoismerkillä, ja lähettää sitten viesti niin, että se menee samantien läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos äänestää kuntavaaleissa ehdokasta, joka ei tule valituksi, meneekö ääni hukkaan vai hyötyykö ehdokkaan puolue siitä jotenkin?
Entä mikä on tilanne aluevaaleissa?
Molemmissa on käytössä niin sanottu d'Hondtin menetelmä, eli sama kuin eduskuntavaaleissa ja europarlamenttivaaleissa. Puolue hyötyy, koska kunkin puolueen kokonaisäänimäärä ratkaisee sen saamien paikkojen määrän.
Ja näissä tämänkertaisissa vaaleissa tällä todellakin oli myös suuresti väliä, ks. https://yle.fi/a/74-20156176
Onko sadevedessä suolaa? Yhtään?
Miten laivan hyttien yläsänkyyn on tarkoitus päästä kuvissa ja videoissa joita olen nähnyt ei yhdessäkään ole vaikuttanut olevan tikkaita ja sängyt vaikuttavat kumminkin olevan kohtalaisen korkealla lattiasta
Kumpi on pahempi tai parempi ilmasto sairastaa flunssaa ja kuumetta lämmin maa, kuten Kreikka jossa on kuuma sää vai Suomi, jossa on etenkin talvella kylmä pakkassää? Helpottaako esim lämpö kipua ja pahentaako kylmyys kipua? Sama kysymys myös kivuliaista kuukautisista? Olen tätä aina miettinyt.
Vierailija kirjoitti:
Miten laivan hyttien yläsänkyyn on tarkoitus päästä kuvissa ja videoissa joita olen nähnyt ei yhdessäkään ole vaikuttanut olevan tikkaita ja sängyt vaikuttavat kumminkin olevan kohtalaisen korkealla lattiasta
Siljalla ainakin on irralliset metallitikkaat, joiden käyrät "sarvet" työnnetään sängyn päätyyn ja pysyvät paikallaan. Ainakin joissain hyteissä tikkaat on hytin seinällä telineessä, josta ne voi sitten ottaa.
Mitä mieltä avioparista jotka molemmat ovat pettäneet useasti?
Kuoliko Tapani Kansa näiden terveydenhuollon säästöjen takia?