Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18331)

Vierailija
17941/18331 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on Suomen pahin elossa oleva ihminen? Joku poliitikko? Rikollinen? 

Ensin pitäisi varmaan määritellä, mitä tarkoittaa "paha ihminen". Mulle tulis mieleen, että joku m*rhaaja, kaikki heistä eivät ole kuuluisia. Steen Christensen on elossa olevista aika karmea, mutta hän on siis tanskalainen. Hait varmaan Suomessa asuvaa suomalaista, joten en osaa antaa nimeä. Lasten k*duttajat ja t*ppajat on kyllä listoilla hyvin korkealla, esim. tämä höyrymopilla lapsen surmannut, tai Vilja-Eerikan isä ja tämän naisystävä.

Poliitikot ovat monesti epärehellisiä ja joskus kierojakin, mutta en sanoisi, että he ovat "pahoja" samalla tavalla kuin vakaviin rikoksiin syyllistyneet.

Vierailija
17942/18331 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on Suomen pahin elossa oleva ihminen? Joku poliitikko? Rikollinen? 

Ensin pitäisi varmaan määritellä, mitä tarkoittaa "paha ihminen". Mulle tulis mieleen, että joku m*rhaaja, kaikki heistä eivät ole kuuluisia. Steen Christensen on elossa olevista aika karmea, mutta hän on siis tanskalainen. Hait varmaan Suomessa asuvaa suomalaista, joten en osaa antaa nimeä. Lasten k*duttajat ja t*ppajat on kyllä listoilla hyvin korkealla, esim. tämä höyrymopilla lapsen surmannut, tai Vilja-Eerikan isä ja tämän naisystävä.

Poliitikot ovat monesti epärehellisiä ja joskus kierojakin, mutta en sanoisi, että he ovat "pahoja" samalla tavalla kuin vakaviin rikoksiin syyllistyneet.   Suomalainen ikävä kyllä julkisuuden henkilö. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17943/18331 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trump oli yön pimeinä tunteina postannut ilmoituksen, että hän on Elviksen näköinen mies. Mitenkähän me suomalaiset reagoisimme, jos Stubb postaisi yöllä, että hän on vaikkapa Warren Beattyn näköinen? Varmaan passitettaisiin psykiatrin pakeille, vai mitä?

Vierailija
17944/18331 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankiloita mietin, kun katsoin dokumentin niistä. Tapaamisten suhteen näytettiin, että jotkut saavat tavata tavallisesti pöydän ääressä istuen, mutta heidän pitää pysyä omilla puolillaan. Jotkut taas tapasivat vaan "lasin läpi" puhelimen avulla keskustellen. Tämä samassa vankilassa näytettynä ulkomailla. Ei silti kerrottu eroa ja mietinkin mikä määrittää sen miten nuo tapaamiset toteutetaan. Kuka saa tavata ns normaalisti ja kuka ei. Onko vangin tuomiolla, rikoksella yms merkitystä asiaan? 

Vierailija
17945/18331 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkösaunasta kysymys:

Saunan sammuttamisen optimaalisesta ajankohdasta on kahta ohjetta, jotka kumoavat toinen toisensa. Ensimmäinen ohje sanoo, että sauna tulisi sammuttaa jonkin verran ennen saunomisen lopettamista. Tätä ohjetta käsketään noudattamaan energian eli sähkön (samalla rahan) säästämiseksi. Esim. : "Jos kiukaassa on paljon kiviä, yksi hyvä vinkki on sammuttaa kiuas jo vähän ennen löylyttelyn lopettelua, sillä kiukaan kivet varaavat lämpöä tehokkaasti ja lämmittävät vielä hyvän aikaa kiukaan sammuttamisen jälkeen. Tämä pätee erityisesti, jos sinulla on käytössä pilarikiuas, jonka kivimassa pitää huolen hyvistä löylyistä.

Lähde: https://www.harvia.com/fi/ideat-ja-trendit/vastuullisuus/sahkosaunan-en…

Toinen ohje taas neuvoo, että saunaa pitäisi pitää päällä vielä saunomisen lopettamisen jälkeenkin, jotta lauteet ja seinät varmasti kuivuvat kunnolla. Esim: 

"Saunan kuivattaminen jokaisen käytön jälkeen

Saunan oikeaoppinen kuivattaminen on varmasti herättänyt eriäviä mielipiteitä siitä asti, kun sauna on ollut olemassa. Nyt on aika paljastaa ainoa oikea tapa kuivattaa sauna:

Vaihe 1. Anna kiukaan olla kuumana noin vajaa puoli tuntia saunomisen loputtua."

Lähde: https://blogi.urakkamaailma.fi/saunan-huolto/23/07/2015/

----

Kumpaa ohjetta olisi järkevämpää noudattaa? Jos noudattaisi kakkosohjetta, eli huolellista kuivattamista, kuinka paljon kalliimpaa se on sähkön suhteen verrattuna ensimmäiseen vaihtoehtoon?

Vierailija
17946/18331 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sun äidin nimi on? 

Vierailija
17947/18331 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihminen kuolee, niin mistä nämä kaikki raadonsyöjä ötökät tulee? Onko niitä sisuskaluissa valmiiksi?

Tuli vaan siitä mieleen, kun meillä oli hukkunut hiiri sankkoon ja sitten vesi ja hiirikin oli jäätynyt siihen. Ensin siltä hiireltä katosi maha ja aivot , siis elimet yms hävinneet ja jäi vain reiät,  ja hitaasti mutta varmasti siitä on kohta enää luuranko jäljellä.

Vierailija
17948/18331 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vitsiä on ostaa sellanen kaakkujauhepaketti?

Kun lukee sisältöä ja ohjeita niin jauheeseen käsketään sekottamaan kananmuna ja sulaa voita, ehkä vielä jotain muutakin.

Yhtä hyvin voi itse sekoittaa sen jauhomäärän ja leivinjauheen ja lisätä siihen lisukkeet.

Eikö?

Vierailija
17949/18331 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin maata on paljon lestadiolaisia? Pohjanmaalla ja pohjoisessa, mutta entä Keski-Suomessa, Savossa, Hämeessä, Uudellamaalla? 

Vierailija
17950/18331 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten aikuisopiskelu nykyään käytännössä onnistuu taloudellisesti? 

Olen (työtön/määräaikaisten töiden limbossa) yh, en saa tukia, pelkkä opintotuki ei riitä tietenkään kattamaan elämää ja opiskeluja, opintolainaa en edes uskalla ottaa koska en tiedä pystynkö sitä maksamaan takaisin, oppisopimuksella eivät tahdo ottaa.. en oikein päiväkoti-ikäistä voi 247 päiväkodissakaan pitää, eikä meillä ole tukiverkkoja ja työtilanne on muutenkin mikä on.

Vierailija
17951/18331 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten aikuisopiskelu nykyään käytännössä onnistuu taloudellisesti? 

Olen (työtön/määräaikaisten töiden limbossa) yh, en saa tukia, pelkkä opintotuki ei riitä tietenkään kattamaan elämää ja opiskeluja, opintolainaa en edes uskalla ottaa koska en tiedä pystynkö sitä maksamaan takaisin, oppisopimuksella eivät tahdo ottaa.. en oikein päiväkoti-ikäistä voi 247 päiväkodissakaan pitää, eikä meillä ole tukiverkkoja ja työtilanne on muutenkin mikä on.

Laina ja/tai osapäiväinen opiskelu taitavat olla  tällä hetkellä ainoat tavat rahoittaa opinnot aikuisena, jos ei ole säästöjä.  Olisiko mahdollista hakea jotain osa-aikaista, johon ei tarvitse koulutusta ja perustella hakeminen sillä, että on opiskelija? Ja tiedän, ettei töihin noin vain kävellä, mutta ainoa, mikä voisi olla edes jollain tavalla mahdollista.

Vierailija
17952/18331 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lausutaanko puheessa runoilija Katri Valan sukunimi Vaala vai Vala? Olen kuullut molempia versioita mutta en tiedä, kumpi olisi oikea.

Vierailija
17953/18331 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi on suomalainen ja siinä on yksi a-vokaali, joten lausutaan Vala. Katri Valan veli oli Erkki Vala.

Vierailija
17954/18331 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko hekkoja jääkaappimagneetteja vahvistaa jotenkin?

Vierailija
17955/18331 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt monesti, että laskutetaanko hanasta tuleva vesi lämpimänä vetenä jo siinä vaiheessa kun se ei ole lämmintä mutta olen kuitenkin säätänyt sen tulemaan lämpimänä hanaa kääntämällä :D Olen asunut muutamassa paikassa jossa se vesi ei tunnu lämpenevän ikinä ja miettinyt maksanko kuitenkin siitäkin sitä kalliimpaa laskua vaikka pesen kädet kylmällä vedellä.

Vierailija
17956/18331 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimi on suomalainen ja siinä on yksi a-vokaali, joten lausutaan Vala. Katri Valan veli oli Erkki Vala.

Nimihän tuli alun perin sitä kautta, että Erkki suomalaisti sukunimensä Wadenström muotoon Vala. Katri sen sijaan ei, hänen kohdallaan se oli vain epävirallinen kirjailijanimi.

Katri Vala oli kaksikielinen ja asui viimeiset vuodet elämästään Ruotsissa; ehkä tämä on jotenkin aiheuttanut mielikuvan, että nimi olisi ruotsalainen. (Muinaispohjoismaisessa mytologiassa vala on naispuolinen näkijä tai ennustaja.)

Vierailija
17957/18331 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimihän tuli alun perin sitä kautta, että Erkki suomalaisti sukunimensä Wadenström muotoon Vala. Katri sen sijaan ei, hänen kohdallaan se oli vain epävirallinen kirjailijanimi.

Katri Vala oli kaksikielinen ja asui viimeiset vuodet elämästään Ruotsissa; ehkä tämä on jotenkin aiheuttanut mielikuvan, että nimi olisi ruotsalainen. (Muinaispohjoismaisessa mytologiassa vala on naispuolinen näkijä tai ennustaja.)

Tulipa hyvää tietoa, kiitos.

Vierailija
17958/18331 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin yle areenasta pari päivää sitten elokuvaa nimeltä Green border. Mikä erikoisinta niin se näkyi minulla ensimmäisellä katselukerralla melkein loppuun asti (ehkä noin 20 min oli jäljellä) väreissä. Sitten yhtäkkiä elokuva muuttui mustavalkoiseksi. Luulin puhelimeeni tulleen jonkun vian, kun värit katosivat. Sitten laitoin elokuvan uudestaan alusta ja nyt nuo kohdat mitä aiemmin olin nähnyt väreissä olivatkin mustavalkoisia. En samalla huijaa tässä ja aivan varmasti katselin elokuvaa värillisenä ensimmäisellä kerralla. Muistan ihmisten vaatteiden värit, lentokoneen ruusujen värin, autojen värit, metsän, ihmisten ihonvärit yms.

Sitten luen kuvauksesta, että mustavalkoinen elokuva ja trailerikin mustavalkoinen ja en voi käsittää miten se näkyi minulla aluksi väreissä ja jatkui niin melkein loppuun. En olisi edes alkanut elokuvaa katsoa jos se olisi heti ollut mustavalkoinen. Mietin oliko kyseessä joku puhelimeni häiriö tms joka "väritti" elokuvan, kun sitä katsoin. Oikeastaan jos mietin niin tuo mustavalkoisuus alkoi pian sen jälkeen, kun laitoin puhelimen välissä lataukseen akun heikentyneen tilan takia. Sitten, kun uudestaan katselun aloitin niin mustavalkoisena näkyi. Johtuikohan se jotenkin tuosta ja puhelin jossain "häiriötilassa" näytti elokuvaa väreissä minulle. En oikein käsitä nyt tätä. Järki on vielä ainakin päässä myös joten en kuvittele mitä sattuu. 

Vierailija
17959/18331 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa minulle, kuka on p u p p a? Miksi se saa spämmätä täällä? Mikä konalan jauheliha? Miksi p u p p a a syytetään kaikesta oudosta? Mikä juttu?

Vierailija
17960/18331 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

unnistaako joku tämän runonpätkän? Kenen kirjoittama se mahtaa olla?

"Sun ääntäs yksinäistä / sun jälkees ikävöin.

Sun vasamaasi jäistä / oi Kohtalo, en väistä,

vaan kaipaan pitkin öin."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi