Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18334)
Vierailija kirjoitti:
Kuka tai ketkä vastaavat tänne esitettyihin kysymyksiin? Onko vastaaja joku alan ammattilainen esim. psykologi tai vastaava toimittaja ym.?
Sehän riippuu kysymyksestä ja vastaajasta. Ihan kuka vaan voi vastata kelle vaan. Lukijasta kiinni tyydyttääkö vastaus. Itse vastaan viheralan ammattilaisena mielelläni puutarha-aiheisiin kysymyksiin, mutta vastaan ilman koulutusta myös sinun kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ovat puhevikaiselle sopivia töitä/ammatteja?
"Puhevika" ei käsittääkseni rajaa juuri mitään ammatteja pois. Ainoina poikkeuksina ehkä sellaiset ammatit, jotka itse asiassa nykyisin voisi jo korvata koneäänellä kuten televisiokuuluttaja tai äänikirjojen lukija. Se, että lausuu suomalaiset äänteet eri tavalla tai änkyttää, ei estä juuri mitään. Yhä useampi suomalainen on saanut kokemusta kansainvälisistä ympyröistä ja puheeseen liittyvät ennakkoluulot ovat höltyneet. Monet jopa ymmärtävät olevansa itse "puhevikaisia" muilla kielillä kuin äidinkielellään. Ystäväni äiti, joka on kotoisin Ranskasta, ei ole 30 vuodessa oppinut suomalaista r-kirjainta vaan ääntää kurkusta, mutta se ei estä mitään. Tärkeintä on olla työssä joka kiinnostaa ja innostaa ja ammatillinen itsetunto siten pääsee kehittymään. Minulla on ollut änkyttävä opettaja lukiossa ja änkyttävä professori korkeakoulussa mutta kukaan ei kiinnittänyt änkytykseen juuri mitään huomiota, molemmat olivat pidettyjä ja arvostettuja ja muistelen heitä lämmöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tai ketkä vastaavat tänne esitettyihin kysymyksiin? Onko vastaaja joku alan ammattilainen esim. psykologi tai vastaava toimittaja ym.?
Sehän riippuu kysymyksestä ja vastaajasta. Ihan kuka vaan voi vastata kelle vaan. Lukijasta kiinni tyydyttääkö vastaus. Itse vastaan viheralan ammattilaisena mielelläni puutarha-aiheisiin kysymyksiin, mutta vastaan ilman koulutusta myös sinun kysymykseen.
Kiitos asiallisesta vastauksestasi.
Miksi kauppakeskuksen neljästä automaattiovesta kaksi pidetään usein poissa käytöstä ja asiakkaat ohjataan kulkemaan s-kirjaimen muotoista reittiä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi kauppakeskuksen neljästä automaattiovesta kaksi pidetään usein poissa käytöstä ja asiakkaat ohjataan kulkemaan s-kirjaimen muotoista reittiä?
Tätä tehdään kylmään vuodenaikaan. Uskoakseni tällä estetään kylmän ulkoilman työntymistä sisälle, mikä säästää lämmityskuluja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi yliopistossa samat tyypit jotka pääsee aktiivivirkoihin ja assarihommiin on niitä jotka saa myös oman alansa harjoittelupaikkoja, on suosittuja kavereita ja saavat helposti seurustelukumppanin? Sosiaalisesti epäsuositut tyypit, ns. seinäruusut, ovat usein deittimaailmassa kokemattomia vielä opiskelujen loppuvaiheessa? Samoja tyyppejä ei myöskään valita harjoitteluun tai alan töihin vaikka he kuinka yrittäisivät. Miksi heitä muut hylkivät, vaikka hekin osallistuisivat bileisiin ja muihin sosiaalisiin menoihin?
Palatakseni tähän meillä oli aikanaan monen tason assareita. Tietotekninen ala, joten ei ihme, että osa oli melkoisia juroja hämyilijöitä. Jotkut näistä olivat kuitenkin tutkijaporukoissa, joten sitä kautta heilläkin oli kontakteja. Jotkut taas olivat vähemmän teoreettisia tyyppejä, mutta olivat ainejärjestöhommissa mukana, mitä kautta tutustuivat ihmisiin. Mutta aina oli myös tyyppejä, jotka ilmestyivät jostain luolastaan vetämään harjoitukset ja katosivat sitten täysin kartalta. Itse en assarina saanut mielestäni paljoa nostetta parisuhdestatukseeni ja perustinkin perheen vasta työelämässä ja pitkän yrittämisen jälkeen.
Missä ovat Intercity-junat ja Pendolinot? Muistan, kun aikoinaan menin Hesasta Tampereelle tällaisella nopealla junalla. Yritin nyt etsiä aikatauluja ja pysähdyspaikkoja, mutta en löytänyt. Mistä löytyy?
Vierailija kirjoitti:
Missä ovat Intercity-junat ja Pendolinot? Muistan, kun aikoinaan menin Hesasta Tampereelle tällaisella nopealla junalla. Yritin nyt etsiä aikatauluja ja pysähdyspaikkoja, mutta en löytänyt. Mistä löytyy?
Mene sivulle vr.fi Täytä etusivulle "mistä, minne" ja päivämäärä. Sen jälkeen aukeaa aikataulut. Tummennetulla tekstillä aikataululokerossa lukee junan nimi esim. Intercity 64. Klikkaa lokero auki. Tällöin voit tarkastella pysähdyspaikkoja esim. välillä Helsinki- Tampere oli yli 10 pysäkkiä.
Miksi olutta pidetään miehekkäänä juomana, mutta siideriä ja makeita värikkäitä drinkkejä naisellisina?
Jos rikoksentekijä joutuu vankilaan, niin hänen katsotaan olevan vastuussa teostaan. Mutta jos hänet todetaan olevan mieleltään sairas niin hän joutuu psykiatriseen pakkohoitoon. Miten hän silloin EI ole vastuussa rikoksestaan?
Vankilaan joutuva menettää vapauden, mutta eihän hänellä siellä linnassa ole mitään vastuuta, koska vapaus ja vastuu kulkevat käsi kädessä? Vertaa esim. 2-vuotiaaseen. Hän ei ole vielä missään asiassa itse vastuussa, joten hänellä ei ole mitään vapautta. Vanhemmat päättävät kaikesta, kuten lapsen vaatteista, ruuasta ja hoitopaikasta. Eikä tuon ikäinen saa olla yksin kotona eikä liikkua missään ilman aikuista, koska jos ei ole kykenevä ottamaan vastuuta niin ei sitten ole lainkaan vapauttakaan, muuten se olisi hengenvaarallista.
Tarkoittaako sanat etupenkki, framsäte ja front seat nimenomaan etumatkustajan paikkaa? Eli se ei siis tarkoita kuskin paikkaa, vaikka kuskin paikka luonnollisesti on edessä? Ja tarkoittaako passenger seat nimenomaan etupenkillä matkustavan paikkaa, eli se ei siis tarkoita takapenkkiä, vaikka takapenkillä luonnollisesti ollaan matkustajia?
Kärsivätkö lämpimissä maissa asuvat ihmiset D-vitamiinin puutteesta kuten pohjoismaissa asuvat kärsivät?
Mitenkä omapostissa onnistuu vahva tunnistautuminen? Kun menen sivustolle, email-osoite ja salasana ovat valmiiksi tyrkyllä, mutta en löydä ensin mainitsemaani vaihtoehtoa!
Lakataanko ja koristellaanko blancot (läpinäkyvät) tekokynnet ennen vai jälkeen kiinnityksen?
Onko asiallista joka päivä uutisoida erektioista ja orgasmeista, niinkuin nykyään näyttää tapahtuvan?
Help tietääkö joku mistä saisi ostaa semmoisia yksiosaisia verhoja, eli siis jos on ikkunassa vain yksi tanko niin haluaisin ostaa siihen verhon, joka on keskeltä lyhyt ja sivuilta pitkä. Vähän kuin ihmisellä polkkatukka, otsalta lyhyt ja sivuilta pitkä tai keskipitkä.
Näähän oli kovin muotia vuosia sitten, mutta nyt en löydä millään vaikka olen hakenut jopa Amazonilta ja Temusta. En jaksaisi ruveta itse ompelemaan kun muutenkin kroppaa särkee.
Mitä pitää huomioida, jos haluaa myydä verkkokursseja ryhtymättä yrittäjäksi?
- mitä veroja minun pitää maksaa ja miten ne maksetaan?
- vaikuttaako pienet lisätulot esim. työttömyystukeen, jos en valmistumisen jälkeen saa heti palkkatöitä?
t. Opiskelija
Vierailija kirjoitti:
Jos hotelli olisi tarpeeksi korkealla merenpinnasta, niin ehkä sitten hotellin yläkerrassa olisi turvassa.
Rakennuksen korkeuden kasvaessa myös romahduksen mahdollisuus kasvaa. Riippuu siis paljon myös rakennuksesta, sen rakennusmateriaaleista ja -työn laadusta, johon meinaa kiivetä.
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä on ala-asteikäinen autismikirjon lapsi, joka on ikäänsä taitavampi lukemaan, mutta puheen ja ohjeiden ymmärtäminen on 5-vuotiaan tasolla, niin onko tarkoituksenmukaista kieltää häntä kokonaan liikkumasta ulkona ilman aikuista? Muut hänen ikätoverit liikkuu jo paljon keskenään ulkona.
Oleellisin kriteeri on varmaan se, onko lapselle turvallista liikkua ulkona ilman aikuista, riippumatta yksittäisistä taidoista kuten lukeminen. Vastaukseen vaikuttaa oleellisesti myös ympäristö (esim. kaupungin keskusta, vs. maatila) jossa asutaan, ei vain lapsen absoluuttinen taitotaso.
Ja lisäksi, kyseisellä lapsella on myös tunteiden säätelyssä haasteita eli itku tulee herkästi jos asia ei mene hänen haluamansa mukaan, niin onko tuostakin syystä tarkoituksenmukaista että hänellä olisi selvästi vähemmän vapauksia liikkua kuin tuon ikäisillä yleensä?