Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18334)
Uutisissa sanottiin, että saimaan norpan pesintä on vaarassa lumen vähyyden vuoksi. Sen verran on tullut lunta, että vapaaehtoiset kolailevat kasoja jossa norppa voisi pesiä. Miksi ei käytetä lumitykkejä, niinkuin laskettelukeskuksissa?
Vierailija kirjoitti:
Uutisissa sanottiin, että saimaan norpan pesintä on vaarassa lumen vähyyden vuoksi. Sen verran on tullut lunta, että vapaaehtoiset kolailevat kasoja jossa norppa voisi pesiä. Miksi ei käytetä lumitykkejä, niinkuin laskettelukeskuksissa?
Eikö kukaan tiedä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läppäri ei suostu aukeamaan. Kun paina virtanapista tuuletin huutaa voimakkaasti jonku aikaa ja kone sammuu sitten. Näyttö mustana koko ajan. Missä vois olla vika?
Mulla oli läpärissä sama. Imuroin sen tuulettimen kohdan ulkoapäin, oli ilmeisesti paljon pölyä koska alkoi sitten toimia normalisti :)
Mikä sairaus voi olla ihmisellä jolla on sormet ja kämmenselät tasaisen tummanpunaiset ranteeseen asti? Ei vaikuta miltään ihottumalta ja on kestänyt useamman vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan tiedä?
Veikkaan, että lumitykeillä ei saada samaa tulosta kuin kolaamalla =pehmeämpi lopputulos. Tosin lumitykin toiminta ei ole tuttua, joten siitä varmaan joku muu kertoo enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Pyytäisin ihan asiallista vastausta. Jos vaikkapa 77-vuotiaalle suositellaan tekonivel polvileikkausta, eikä hänellä ole mitään erillisiä vakuutuksia, paljonko tuollainen operaatio tulee hänelle maksamaan?
Jos tehdään kunnallisella puolella, niin poliklinikkamaksu ja sairaalassaolopäivät eli ei ole kallista.
Jos haluaisin liikkua Usassa vähän syrjäisemmälle seudulle ja käydä eräällä hautausmaalla niin mietin miten pääsisin sinne. Ei ole ajokorttia niin autonvuokraus ei onnistuisi. Samalla en saisi mukaan henkilöä, joka voisi Usassa ajaa. Julkiset bussit, junat tms eivät välttämättä kulkisi tuon paikkakunnan läheltäkään tai jäisi matkaa silti liikaa. Kovin lähellä ei ole mitään isompaa paikkaa ja monia tunteja sellaiseen kaupunkiin mistä voisi junia tai busseja lähteä.
Lähtisikö mikään taksikaan kuljettamaan ketään tuntien päähän ja mitä se edes maksaisi. Samalla haluaisin kuitenkin kierrellä hautausmaalla ja paikkakunnalla rauhassa. Saisinko enää taksia hakemaan minua takaisin jos antaisin sen mahdollisesti sinne minut vievän lähteä takaisin ja hintakin jo rajoittaa, kun voisi tulla kalliiksi. Kuitenkin tahtoisin käydä tuolla jos Usaan lähtisin.
Vierailija kirjoitti:
Jos käy ammattimeikkaajalla, niin saako sieltä mukaan esim. puuterin ja huulipunaa, jotta meikkiä voi ehostaa päivän aikana?
En ole itse ainakaan saanut. Kannattaa kysyä etukäteen :)
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäiselle lapselle voi alkaa antaa pureskeltavia vitamiinitabletteja ja mitä suosittelisitte?
Yli 1v, kun osaa itse syödä esim leipää. Apteekista olen kysynyt suosituksia. Osa tableteista on "kuivia" jotka hajoavat suussa jauheeksi. Sellaisia olen ostanut, en niitä sitkeitä nallekarkkimaisia.
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä on ala-asteikäinen autismikirjon lapsi, joka on ikäänsä taitavampi lukemaan, mutta puheen ja ohjeiden ymmärtäminen on 5-vuotiaan tasolla, niin onko tarkoituksenmukaista kieltää häntä kokonaan liikkumasta ulkona ilman aikuista? Muut hänen ikätoverit liikkuu jo paljon keskenään ulkona.
Riippuu ympäristöstä. Itse en päästäisi omaa 5v lastani takapihaa pidemmälle yksin... Jos on hyvä ystävä, niin ehkä he voisivat kahdestaan käydä vaikka kirjastossa. Pienin askelin :)
Hoksaavatkohan amerikkalaiset, että maahanmuuttoa vastustetaan, mutta vallankahvassa alkaa olla muualta tulleita. Presidentilla saksalaistausta, (vaimot olleet ja ovat itä-eurooppalaisia), Bezos tanskalaistaustaisesta perheestä, isäpuoli Kuubasta. Musk etelä-afrikkalainen.
Vierailija kirjoitti:
Hoksaavatkohan amerikkalaiset, että maahanmuuttoa vastustetaan, mutta vallankahvassa alkaa olla muualta tulleita. Presidentilla saksalaistausta, (vaimot olleet ja ovat itä-eurooppalaisia), Bezos tanskalaistaustaisesta perheestä, isäpuoli Kuubasta. Musk etelä-afrikkalainen.
Ei kai kukaan vastusta maahanmuuttoa ylipäänsä, vaan haitallista eli matalan integraatiopotentiaalin maahanmuuttoa.
Mitkä ovat puhevikaiselle sopivia töitä/ammatteja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan tiedä?
Yksi haaste lienee se, että lumitykit vievät kaiketi aika paljon sähköä. Eli ne käyttävät sähköä kovalla teholla. Se tarkoittaa, että mikään lähimökin pistorasiasta vedetty jatkojohto ei auta asiassa mitään, vaan pitäisi olla sellainen sähköverkko käytössä, mitä ei noin vain saa johonkin syrjäisille rannoille.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ovat puhevikaiselle sopivia töitä/ammatteja?
Vähän tarkemmin pitäisi tietää henkilöstä... Monissa toimistotöissä ei paljoa tarvitse jutella. Sähköisesti hoituu nykyään asiat.
Jos ei istumatyö nappaa, niin erilaiset kuljetuspuolen ammatit esim. postinjako, pakettien ajo, varastolla trukin ajo... Myös maa- ja metsätaloudessa suuri osa ajasta vietetään esim karjan parissa tai metsässä sahan kanssa.
Toisin sanoen, välttäisin puheella työskentelyä, kuten opettajan, poliisin, lähihoitajan, lääkärin, myyjän ammatteja.
Toisaalta, puhevika ei tee kenestäkään huonoa ihmistä ja todellisen ammattilaisen työpanosta arvostetaan asiakkaiden ja työkaverien parissa, oli sitten puheessa jotain puutteita tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin aika vaikea tuoda sähköt, mitä lumitykki vaatii. Sähkönkulutus on myöskin tykeillä aika roimaa. Tykit eivät ole äänettömiä, joten niistä on eläimistön kannalta enemmän haittaa kuin hyötyä. Norpat ovat pesimäaikaan erittäin herkkiä, joten erittäin todennäköisesti lähtevät pois alueelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin aika vaikea tuoda sähköt, mitä lumitykki vaatii. Sähkönkulutus on myöskin tykeillä aika roimaa. Tykit eivät ole äänettömiä, joten niistä on eläimistön kannalta enemmän haittaa kuin hyötyä. Norpat ovat pesimäaikaan erittäin herkkiä, joten erittäin todennäköisesti lähtevät pois alueelta.
Itse asun siis lähellä Linnansaaren kansallispuistoa, missä norpat viihtyy. Ei täällä ole sellaista asutusta, mistä sähköjä voisi vetää. Ellei jatkoroikalla Järvisydämestä, missä lienee on sopivasti tehoa tykille =) mut joo, sanoisin että sähköt ja meteli syynä.
Miksi nykyään kadulla kulkiessa usein näkee nuorisoa (ja vähän vanhempiakin) joilla roikkuu pätkä spaghettia korvista?
Kuka tai ketkä vastaavat tänne esitettyihin kysymyksiin? Onko vastaaja joku alan ammattilainen esim. psykologi tai vastaava toimittaja ym.?
Tuosta raskaana olleen naisen m urhaamisesta Tampereella tuli mieleen, että jos raskaana olevan t appaa noin, että sikiökään ei selviä ja on edelleen kohdussa, niin otetaanko sikiö ennen äidin hautaamista pois kohdusta kuitenkin ja haudataan hänet erikseen vai annetaanko olla kohdussa ja hänet haudataan äidin kanssa?