Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18521)

Vierailija
16081/18521 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän tästä saa lukea, miten lehmiä putoilee lietesäiliöihin ja sitten niitä vinssataan niistä ylös. Joskus ne hukkuvat. Miksi näin tapahtuu? Miksei lietesäiliöiden ympärille rakenneta aitoja, ettei niihin putoilisi? Onko jokin tekninen syy, esimerkiksi säiliöiden tyhjentämisen vuoksi tms?

Kyllä ainakin täällä on kaikissa jokin aita. Se voi toisaalta olla liiankin heikko tai matala näin voi esim lehmä päästä aidan läpi ja pudota. Kyllä se on turvallisuus asetus, että niissä on aidat. Muuten voi esim lapsikin pudota. Lietesäiliön voi hyvin aidata ja sen täyttöä ja tyhjäämistä varten siinä aidassa voi olla esim avattava portti mikä helpottaa käyttöä. Tämä nyt ihan omaa tulkintaa ja en ole itse tilallinen.

Vierailija
16082/18521 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan pidä miespoliiseja erityisen ihanina, eikä vaimoja kadehdittavina.

Valitettavasti pitää. Sen tietää siitä että nämä naiset ihan itse sen kertovat. Ja minä en sitä tajua. Enkä jaksa sitä innostumista jos mainitsen että miehen työkavereita tulee muuttoavuksi tms, se ainainen kiherrys että kyllä sun kelpaa katsella sellasia miehiä muuttoapuna ja 'pitäisköhän minunkin tulla hihi".

Ja nämä naiset on olleet iältään 30-60. Jonain päivänä vielä räjähdän omille työkavereilleni kun en vaan jaksa.

Jos tuttavapiirisi on täynnä tällaisia naisia, se ei tarkoita että naiset yleisesti olisi moisia tyhjäpäitä, vaan että sinun kannattaa ehkä hankkia toisenlaista seuraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16083/18521 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kynsien ihailija kirjoitti:

Tein toissa päivänä sellaisen asian, jota en ole koskaan aiemmin uskaltanut tehdä. Ravintolan kassalla ei ollut ruuhkaa, joten maksettuani kehuin kauniskyntisen kassatädin vaaleanpunaisia kynsiä kauniin värisiksi. Hän hymyili vienosti, katseli hieman käsiään ja vaikutti ihan ilahtuneelta. Se tuntui todella kivalta. Jälkikäteen kuitenkin mietin, oliko lopulta tilanne kuitenkin vain pelkästään vaivaannuttava. Itse olen sosiaalisissa tilanteissa todella kömpelö enkä oikein osaa "lukea" ihmisten reaktioita.

Pienet kivat kehut on mukava teko ja niistä tulee usein ihmisille hyvä mieli. Itse sain vuosia sitten tuntemattomalta kehuja paidastani ja sen jälkeen tuli hyvä mieli joka kerran kun puin paidan päälle.

Vierailija
16084/18521 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tai minkälainen on penthouse ja onko sellaisia Suomessa?

Penthouse on kattohuoneisto, usein jotenkin luksustyylisempi kuin muu rakennus sen alapuolella.

Suomessa ei ole kovin montaa niin korkeaa asuinrakennusta, että kattohuoneistoon liittyisi mitään kovin poikkeuksellista ja erityistä hohtoa.

Ainakin Oulussa rakennetaan uusien korkeiden talojen ylimpään kerrokseen usein 1-2 suurempaa ja kalliimpaa huoneistoa. Ei niitä kyllä taida kukaan penthouseksi kutsua vaan ihan suomalaisittain kattohuoneistoksi.

Vierailija
16085/18521 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä internet-trollit näyttävät? Voisiko trollit kuvailla itseään sanoilla. Onko komea, nörtti, metsänpeikkomainen (hiukset, korvat), nuori, vanhempi, parta, sileät kasvot, silmät etc. Onko teillä mitään käsitystä tai ideaa tästä? Tämä asia vaivaa varmasti monia ihmisiä. 

Vierailija
16086/18521 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka se Kii on ja mistä sen löytää? Siis se, joka tekee elämästä helppoa Dingon mukaan?

Vierailija
16087/18521 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka se Kii on ja mistä sen löytää? Siis se, joka tekee elämästä helppoa Dingon mukaan?

Dingon Levoton tuhkimo -kappaleen kertosäkeessä on kohta:

"Ja elämä on helppoo silloin, kun on joku josta pitää kii."

"Kii" on puhekielinen muoto sanasta kiinni. Se ei siis kyseisessä laulussa viittaa henkilön etunimeen.

Joku, josta voi pitää kiinni on usein läheinen ihminen. Sellainen voi olla esimerkiksi perheenjäsen, ystävä tai seurustelukumppani.

Itselleen läheisen ihmisen löytäminen saattaa olla vaikeaakin, etsiä voi vaikka netin kautta tai harrastusryhmistä.

Vierailija
16088/18521 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan pidä miespoliiseja erityisen ihanina, eikä vaimoja kadehdittavina.

Valitettavasti pitää. Sen tietää siitä että nämä naiset ihan itse sen kertovat. Ja minä en sitä tajua. Enkä jaksa sitä innostumista jos mainitsen että miehen työkavereita tulee muuttoavuksi tms, se ainainen kiherrys että kyllä sun kelpaa katsella sellasia miehiä muuttoapuna ja 'pitäisköhän minunkin tulla hihi".

Ja nämä naiset on olleet iältään 30-60. Jonain päivänä vielä räjähdän omille työkavereilleni kun en vaan jaksa.

Jos tuttavapiirisi on täynnä tällaisia naisia, se ei tarkoita että naiset yleisesti olisi moisia tyhjäpäitä, vaan että sinun kannattaa ehkä hankkia toisenlaista seuraa.

Eipä ole omasta tuttavapiiristä kiinni tämä vaan tässä parin vuosikymmenen aikana on ehtinyt tulla samaa "hauskaa juttua" vastaan monella työpaikalla, jopa monen eri alan työpaikalla ja eri paikkakunnilla. Aina miehen ammatista tulee hauska juttu johon sitten viitataan joka välissä ja niin edelleen. On sitten kyse mustelmista tai autolla ajamisesta tai mistä vaan. En sitä jaksa kuunnella.

Vierailija
16089/18521 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi moni nainen pitää miespoliiseja niin erikoisen ihanina ihmisinä ja heidän vaimojaan kadehdittavina ja kuvitellaan että vaimo jaksaa ikuisesti kaikkia käsirautavitsejä?

Olen 20 vuotta poliisin kanssa ollut naimisissa ja meillä käy miehen työkavereita, mutta ihan samanlaisia ihmisiä ne on kuin muutkin. Risaisia verkkareita ja välillä ärsyttäviä luonteita. Eikä se vaimon osa muutenkaan mitenkään erikoinen ole. Puolisolla helvetin pitkät työvuorot, raskas työ ja vapailla ja lomillakin voi tulla käsky töihin. Puhumattakaan siitä ettei koskaan tiedä pääseekö mies töistä silloin kun vuorolistassa lukee.

Ja niitä vitsejä en vaan enää jaksa.

En ole koskaan kuullut että "moni nainen pitäisi miespoliiseja erikoisen ihanina" etenkään Suomessa saati että kadehtisi heidän puolisoitaan.

Näyttäytyy parhaiten niille vaimoille, nehän sitä joutuu kuuntelemaan. Ap kysyjälle, tiedän tunteen. Nimim.palomiehen vaimo

Ah no uskon!! Takuulla joudutte tekin kuuntelemaan jatkuvaa vitsailua ja oijoijoi-puheita ja kaikkea muuta typerää. Aikuisilta ihmisiltä.

Vierailija
16090/18521 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt palstailussa taukoa yli 10 v ja nyt palannut. Olen seurannut joitain ketjuja, mutta sitten yhtäkkiä ketjua ei vaan enää ole. Mistä tämä johtuu? Poistuuko ketjut jos niihin ei kommentoida tiettyyn aikaan?

Vierailija
16091/18521 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pitänyt palstailussa taukoa yli 10 v ja nyt palannut. Olen seurannut joitain ketjuja, mutta sitten yhtäkkiä ketjua ei vaan enää ole. Mistä tämä johtuu? Poistuuko ketjut jos niihin ei kommentoida tiettyyn aikaan?

Ketjut eivät poistu "vanhuuttaan", vaan siksi, että niitä poistatetaan täällä aktiivisesti. Joku siis harmistuu viestin tai ketjun sisällöstä ja ilmoittaa viestin asiattomaksi. Tällä tempulla poistuu pysyvästi joko yksittäisiä viestejä tai koko ketju.

Vierailija
16092/18521 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko olemassa mustaa valoa? Entä onko kaikki valo yhtä nopeata?

Vierailija
16093/18521 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko olemassa mustaa valoa? Entä onko kaikki valo yhtä nopeata?

Riippuu siitä mitä "mustalla valolla" tarkoitetaan. Mustaa valoa samassa mielessä kuin esim. punainen valo on punaista ei voi olla olemassa. Mutta mustavalolamppu on olemassa: https://fi.wikipedia.org/wiki/Mustavalolamppu

Valonnopeus yhteen kirjoitettuna on fysikaalinen vakio, 299 792 458 m/s. Valon nopeus erikseen kirjoitettuna taas tarkoittaa valon etenemisnopeutta meidän olemassa olevassa fysikaalisessa todellisuudessamme, ja se vaihtelee riippuen väliaineesta (ilma, lasi tms.) jossa valo etenee. Ainoastaan tyhjiössä valon nopeus on sama kuin valonnopeus; muutoin se on aina valonnopeutta jonkin verran hitaampi.

Vierailija
16094/18521 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän tästä saa lukea, miten lehmiä putoilee lietesäiliöihin ja sitten niitä vinssataan niistä ylös. Joskus ne hukkuvat. Miksi näin tapahtuu? Miksei lietesäiliöiden ympärille rakenneta aitoja, ettei niihin putoilisi? Onko jokin tekninen syy, esimerkiksi säiliöiden tyhjentämisen vuoksi tms?

Yleensä nämä lehmät eivät ole pudonneet lietesäiliöön, ne säiliöt ovat niin isoja ja syviä (niinku uima-allas), että lehmä hukkuisi niihin heti. Ne säiliöt ovat ulkona, niin lehmän pitäisi olla karkuteillä aitauksesta.

Sen sijaan ne putoavat navetan lietekouruun, eli lehmän takamuksen liepeillä olevaan ritilöityyn aukkoon (jokeen), josta liete kulkee navetasta säiliöön. Nämä ritilät haurastuvat ja hajoavat jatkuvan virtsan ja sonnan vaikutuksesta ja niitä pitää säännöllisesti korjata ja vaihtaa. Lehmä siis mahtuu ja tippuu sinne vaan osittain. Ne ovat siis syviä, mutta kapeita.

Vierailija
16095/18521 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjut eivät poistu "vanhuuttaan", vaan siksi, että niitä poistatetaan täällä aktiivisesti. Joku siis harmistuu viestin tai ketjun sisällöstä ja ilmoittaa viestin asiattomaksi. Tällä tempulla poistuu pysyvästi joko yksittäisiä viestejä tai koko ketju.

Kiitos vastauksesta. Mutta onpa typerää tuollainen ilmoittelu 🙄 eikö turhan ilmoittelijatkin voisi poistaa.

Vierailija
16096/18521 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten luetaan taulukkoa, jossa yksikkönä on 1000 tonnia? Jos taulukon sarakkeessa on arvo 215 ja yksiköksi on ilmoitettu 1000 tonnia, niin miten monta nollaa laitetaan 215:n perään? Suuruusluokan ei tässä tapauksessa pitäisi olla kuitenkaan 215 000 000.

Vierailija
16097/18521 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten luetaan taulukkoa, jossa yksikkönä on 1000 tonnia? Jos taulukon sarakkeessa on arvo 215 ja yksiköksi on ilmoitettu 1000 tonnia, niin miten monta nollaa laitetaan 215:n perään? Suuruusluokan ei tässä tapauksessa pitäisi olla kuitenkaan 215 000 000.

215 000 tonnia.

Vierailija
16098/18521 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Mutta onpa typerää tuollainen ilmoittelu 🙄 eikö turhan ilmoittelijatkin voisi poistaa.

Keskustelupalstalla on säännöt, joten moderaattorit poistavat viestejä tai viestiketjuja, jos siellä joku alkaa kommentoida sääntöjen vastaisesti.

Toinen keskustelija voi ilmoittaa viestin asiattomaksi, jollain syyllä. Moderaattorit ilmeisesti sitten tekevät päätöksen rikkooko viesti sääntöjä yms.

Luulen että kokonaiset viestiketjut poistuvat siksi, että ketjuun pureutuu trolli, joka jatkuvasti tekee asiattomia viestejä sinne.

Vierailija
16099/18521 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuljen välillä erään tallin ohi. Sen tallin hevosia on kauempanakin olevalla laitumella. Näin ehkä hevosia ei tarkasteta niin usein tms ja ovat ilmeisesti yötäkin siellä. Nyt vaan, kun tervehdin hevosia niin huomasin yhdellä hevosella olevan ilmeisesti hoitoa vaativaa juttua. Tarkemmin en viitsi mainita, mutta poikkesi siis normaalista se asia ja näkyi selvästi, ettei kaikki ole hyvin. Kyseessä siis yksittäinen vamma. En siis kuvittele omiani vaan jos vertaa terveeseen niin tuossa näkyviä muutoksia. Pitäisi nopeasti saada tarkastukseen ja hoitoon. Ei haittaa hevosen henkeä yms, mutta jatkuessaan on pahaa jälkeä tekevä

Kuitenkaan en tunne tallin pitäjiä, eikä talli ole mikään ihan "yleinen" talli mihin voi niin vaan mennä. Mietinkin miten voisin ystävällisesti ja helposti tiedottaa asiasta, kun se jäi vaivaamaan. Uskon, etteivät välttämättä ole huomanneet asiaa. Jotenkin mietin onko oikein sanoa asiaa suoraan ja pelkään, että katsovat kuinka olen "kytännyt" heidän hevosiaan. Pelottaa vaan jos tilanne pysyy samana ja he eivät huomaa sitä asiaa tai kaikki jopa pahenee. Pieni paikkakunta on vaan vähän sellainen, ettei saisi puuttua muiden juttuihin. Mietin olisiko esim kirje postilaatikkoon hyvä asia ja voisin selostaa tilanteen ja mistä hevosesta kyse. Sen onneksi tunnistaa helposti. Järki sanoo, ettei asiassa ole mitään suututtavaa heillä, mutta toisaalta olen monesti nähnyt kaikenlaista. Se saa epäröimään. Kuitenkin mietin jos aikaa kuluu ja kohta on myöhäistä. Miten te toimisitte.

Voisit todella laittaa heille ystävällisen kirjeen, jossa kerrot olevasi hevosfani ja huomasit yhdellä hevosella ongelman ja koska et tiedä ovatko he tallilla ehtineet sitä nähdä, niin varmistat että asia tulee heidän tietoonsa.

Laita kirjeen loppuun vain jokin nimimerkki tyyliin "Hevosten Ystävä" tms.

En usko että suuttuvat, ja jos suuttuvat, niin eiväthän he tiedä kuka olet. Lisäksi jos suuttuvat, se tuntuisi oudolta, koska luulisi että hevosten hyvinvointi on heille tärkeää.

Seuraisin sitten itse vaivihkaa saako hevonen hoitoa vai ei. Jos tilanne ei näytä paranevan, sitten voit tehdä nimettömän eläinsuojeluilmoituksen.

Vierailija
16100/18521 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi vaaka, jonka toiseen kuppiin laitettaisiin kaikki rahat, joita ihmiset ovat epärehellisin keinoin saaneet itselleen erilaisina tukina, ja toiseen kuppiin varallisuus, jotka ns. varakkaat ja hyvätuloiset ovat saaneet rikollisin tai vähintään kyseenalaisin keinoin, kumpaan suuntaan vaaka kallistuisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan