Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18581)

Vierailija
15461/18581 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten täällä saa tekstin lihavoitua? Jos haluan korostaa jotain tiettyä lausetta, JOUDUN KIRJOITTAMAAN ISOILLA KIRJAIMILLA, VAIKKA ISOT KIRJAIMET TEKEE TEKSTISTÄ SOTKUISTA

Vierailija
15462/18581 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aa.Bee.Cee.Dee kirjoitti:

Miten täällä saa tekstin lihavoitua? Jos haluan korostaa jotain tiettyä lausetta, JOUDUN KIRJOITTAMAAN ISOILLA KIRJAIMILLA, VAIKKA ISOT KIRJAIMET TEKEE TEKSTISTÄ SOTKUISTA

Ainakin tietokoneella käyttäessä kommenttiruudun yläpuolella on kirjaimet B ja I. Kun valitset tekstistäsi halutun kohdan ja napautat B:tä, ko. kohta lihavoidaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15463/18581 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko inhottava niuhottaja, kun minua välillä oikesti harmittaa tuo ketju "Keskustellaan vain tunnettujen laulujen sanoilla"?

Harmittaa se, että sinne heitellään ihan mitä sattuu eikä vastata edelliseen kommenttiin, vaan ehkä johonkin paljon aikaisempaan.

Se ei ole mikään keskustelu vaan joku epämääräinen, sekava soittolista.

Vierailija
15464/18581 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme vaivaa ihmistä, joka juoksee minua itkien pakoon, menee piiloihin ja huutaa haluavansa olla rauhassa kun kyselen siltä sen asioita?

Mikä ihme sinua vaivaa kun et anna toisen olla rauhassa kun hän sitä pyytää?

Mikä pakkomielle sinulla on kysellä hänen asioitaan?

Minua kiinnostaa sen ihmisen asiat, mutta hän ei suostu kertomaan esimerkiksi, että nussiko hän miehensä kanssa vaan huutaa, että hänen asiat eivät kuulu minulle.

Vierailija
15465/18581 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko Miina ja Manu mielestänne kaksosia vai onko toinen vanhempi?

Vierailija
15466/18581 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta minulle tuli mieleen, että ovatko Peppi Pitkätossun naapurissa asuvat Tommi ja Annika kaksoset? Peppi siis asuu Huvikummussa ja siellä ovat ne naapurin lapset Tommi ja Annika, joiden kanssa hän leikkii.

Vierailija
15467/18581 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on tosi brutaali kysymys anteeksi etukäteen.

Jos tehdään myöhäinen raskaudenkeskeytys rakennevikojen yms. takia, niin mihin se sikiö kuolee? Tai siis kuoleehan se ennen kuin syntyy/kaavitaan/mikä nyt keskeytystapa onkaan?

Minulle tehtiin kymmeniä vuosia sitten, mutta tottapuhuen en tiedä tarkkaan, muuta kuin että "synnytys käynnistettiin" emätinpuikolla, jonka aiheuttamana tuli tunne lievistä supistuksista ja aivan kuin menkoista ja aika pian puljahti, anteeksti grotesti ilmaisu, jotakin ulos, silloin hoitaja oli jo huoneessa ja nappasi sen nopeasti pois paperiin käärittynä. Se jokin oli elottoman tuntuinen jo tullessaan ulos, en onneksi nähnyt. 

En halunnut tietää, paljoa, kysyin oliko t tai p, ja vastasi onneksi vain että kyllä sen jo näki. 

Sitten oli seuraavana päivänä muistaakseni vielä kaavinta turvallisuussyistä, ettei mitään jäänyt.

Vastaan, se sikiö kuolee jo siihen synnytyksen käynnistävään lääkkeeseen / hormonipläjäykseen. 

En ole kyllä ihan varma... rupesin ihan ajattelemaan. 

En ole koskaan katunut asiaa, en ole saanut traumoja siitä, en ole kokenut syyllisyyttä ja kaikki meni terveyden puolesta ihan ok.

Vierailija
15468/18581 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä parafiliat syntyvät esim koprofilia?

Lapsuuden kokemukset, oppii yhdistämään ei seksuaalisen asian seksuaalisuuteen. Vaikeus muodostaa ihmissuhteita. Hormonitoiminta. Aivojen kehitys. Geenit.

Näiden yhdistelmä tai joku näistä syistä. Tarkkaan ei tiedetä.

Vahvistan edellämainitun. Bio-psycho-social tausta. 

Voitaisiko ajatella, että tähän taustaan tai herkkyyteen lisättynä sen vahvistaminen esimerkiksi vastaavalla visuaalisella aineistolla. 

Ajattelen että siten iso osa on myös mallioppimisen kautta vahvistamista, esim jos katsoo vahvistavaa kuva-aineistoa runsaasti. 

Vierailija
15469/18581 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole edes kysymys (luvan) saamisesta. vertailemiseen. Tottakai saa, mutta se on tyhmää, sillä kukaan ihminen ei voi tietää toisesta, kuinka viisas tämä on. Siksi on tyhmää edes yrittää vertailla, eli tyhmempi on aina se, joka alkaa vertailla;)

Vierailija
15470/18581 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta minulle tuli mieleen, että ovatko Peppi Pitkätossun naapurissa asuvat Tommi ja Annika kaksoset? Peppi siis asuu Huvikummussa ja siellä ovat ne naapurin lapset Tommi ja Annika, joiden kanssa hän leikkii.

Kirjoissa ei mainita siitä mitään. Joten oletettavasti ovat sisaruksia. Luultavasti Tommi on vanhempi, Annika nuorempi. Kirjoissahan Annika on pelokkaampi ja ujompi. Peppi-filmeissä myös Tommia näytteli Pär Sundberg, joka oli kaksi vuotta Annikaa näyttelevää Maria Perssonia vanhempi.

Vierailija
15471/18581 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Ruotsissa ja Norjassa vastaavaa poronhoitoaluetta kuin Suomessa?

On.

Muistaakseni ero Suomeen on se, että meillä poronhoitoa saa harjoittaa kuka vaan, mutta Ruotsissa ja Norjassa oikeus on vain saamelaisilla, joten muiden ryhmien poronhoito tapahtuu muilla alueilla. Norjassa ja Ruotsissa poronhoitoalueet ovat rajattuja vain poronhoitoon, eikä muihin elinkeinoihin kuten Suomessa.

Vierailija
15472/18581 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on tosi brutaali kysymys anteeksi etukäteen.

Jos tehdään myöhäinen raskaudenkeskeytys rakennevikojen yms. takia, niin mihin se sikiö kuolee? Tai siis kuoleehan se ennen kuin syntyy/kaavitaan/mikä nyt keskeytystapa onkaan?

Minulle tehtiin kymmeniä vuosia sitten, mutta tottapuhuen en tiedä tarkkaan, muuta kuin että "synnytys käynnistettiin" emätinpuikolla, jonka aiheuttamana tuli tunne lievistä supistuksista ja aivan kuin menkoista ja aika pian puljahti, anteeksti grotesti ilmaisu, jotakin ulos, silloin hoitaja oli jo huoneessa ja nappasi sen nopeasti pois paperiin käärittynä. Se jokin oli elottoman tuntuinen jo tullessaan ulos, en onneksi nähnyt. 

En halunnut tietää, paljoa, kysyin oliko t tai p, ja vastasi onneksi vain että kyllä sen jo näki. 

Sitten oli seuraavana päivänä muistaakseni vielä kaavinta turvallisuussyistä, ettei mitään jäänyt.

Vastaan, se sikiö kuolee jo siihen synnytyksen käynnistävään lääkkeeseen / hormonipläjäykseen. 

En ole kyllä ihan varma... rupesin ihan ajattelemaan. 

En ole koskaan katunut asiaa, en ole saanut traumoja siitä, en ole kokenut syyllisyyttä ja kaikki meni terveyden puolesta ihan ok.

Ymmärtääkseni lääkkeillä aiheutetaan keskenmeno eli sikiö kuolee samalla tavoin kuten oikeassa keskenmenossakin. Kai siinä yhteys istukkaan ja sitä myöten äitiin katkeaa, joten ilman toimivia keuhkoja ja verenkiertoa elintoiminnot hiipuvat äkkiä.

Vierailija
15473/18581 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka molemmat kengännauhat solmitaan samalla tavalla, niin miksi vain toinen aukeaa lenkillä itsestään? Ja vielä tuo aukeava yritetään vetää tiukemmalle.

Tuollaisiin elämän suuriin mysteereihin ei taida olla vastausta 😁

Mutta suutareilla on usein myynnissä sellaisia soljella kiinnitettäviä kengännauhoja, ne eivät helposti avaudu vaikka miten hölkkäisi. Ovat myös kuminauhaa, joten joustavat kivasti jalassa. Muistaakseni merkki on Sports lace tai joku vastaava.

Vierailija
15474/18581 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saku-Liina Kuikku kirjoitti:

Miksi capybaran suomenkielinen versio on vesisika, vaikka vesisika on nimenä harhaanjohtava, koska capybarat eivät kuulu sikojen heimoon. Capybara on jyrsijä ja läheistä sukua marsulle minkä vuoksi parempi nimi olisi esimerkiksi jokimarsu jos on pakko olla suomenkielinen nimi

Ennen muinoin kun näitä eksoottisten eläinten nimiä keksittiin, niille annettiin usein nimi sen mukaan miltä se havainnoitsijasta näytti. Yksi ensimmäisiä eurooppalaisia, joka ihanan kapybaran omin silmin näki 1600-luvun lopulla, oli silloin vasta 20-vuotias ranskalainen François Froger. Hän oli aina haaveillut tutkimusmatkoille lähtemisestä. Sellaiselle hän pääsikin ja julkaisi kirjan matkoistaan vuonna 1698. Kirjasta löytyy hauska kuva, jossa on ranskankielinen teksti "Cochon d'eau", suomeksi 'vesisika', joka lienee siis nuoren miehen kuvaus tästä silloin vielä eurooppalaisille oudosta eläimestä.

https://books.google.fi/books?id=EVCq0Pv6aREC&printsec=frontcover&dq=in…

Ruotsalainen luonnontieteilijä Carl von Linné syntyi vasta vajaa 10 vuotta sen jälkeen kun Froger ihasteli vesisiaksi nimeämäänsä otusta banaanipuun alla. Isona von Linné sitten teki kovan urakan aloittamalla kaikkien maailman eläinten ja kasvien luokittelun ja nimeämisen. Linné ei itse paljon matkustellut mihinkään, joten tässäkin hän on varmasti käyttänyt olemassaolevaa tietoa, joka lienee ollut tuo samainen nuoren ranskalaispojan kirjoittama matkakirja. Siten von Linné antoi vuonna 1766 karvaiselle kaverillemme eläintieteelliseksi nimeksi Hydrochoerus hydrochaeris, joka on kreikaksi jotakuinkin 'vesisika'. Siitäpä se vesisika sitten on suomeenkin tullut.

Nimeä vesisika pidetään nyt vanhentuneena, joten käytössä onkin usein sana 'kapybara' joka taas on Brasilian intiaanien ennen puhumaa tupi-kieltä. Tämä nimi taas kuvasi tarkemmin kapybaran elämäntapaa eli se on "eläin joka syö ruohoa". Suomalaiseen suuhun ei oikein istu helposti tämä kapybarakaan, kun meillä vokaaliharmonian takia a ja y eivät sovi samaan sanaan.

Sinuna lähtisinkin ehdottamaan nisäkäsnimistötoimikunnalle nimeä jokimarsu tai muuta nimeä, joka kuvaisi paremmin tätä coolia olentoa ja soljuisi paremmin suomalaistenkin suusta.

Vierailija
15475/18581 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko inhottava niuhottaja, kun minua välillä oikesti harmittaa tuo ketju "Keskustellaan vain tunnettujen laulujen sanoilla"?

Harmittaa se, että sinne heitellään ihan mitä sattuu eikä vastata edelliseen kommenttiin, vaan ehkä johonkin paljon aikaisempaan.

Se ei ole mikään keskustelu vaan joku epämääräinen, sekava soittolista.

Ei se, että sinua harmittaa, tee sinusta niuhottajaa, mutta jos kommentoit asiaa palstoilla, se tekee. Siinä on pieni takaa-ajatus: minä olen fiksumpi kuin nuo muut ja haluan sen kertoa muillekin.

Vierailija
15476/18581 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako Amk valintakokeessa itse päättää missä istuu vai täytetäänkö paikat järjestyksessä? Onko kyseessä ollut jokin sali missä pöytiä vai luontosali tyyppinen "alhaalta ylös nouseva" koepaikka? Tietysti tämä vaihtelee. Onko niillä "istumapaikoilla" mahdollisuus siis ladata niitä koneita ja on jokin pistoke? Minulla on läppärissä heikko akku joten voin tarvita latausta. Mietin vaan onko se latausmahdollisuus siinä missä istuu vai täytyykö kone viedä kokeen aikana jonnekin muualle latauspaikkaan? Voiko kokeesta sitten poistua, kun ne omat osiot on tehty? Sori tyhmäkin kysymykset. Itseä vaan jännittää nämä käytännön jutut ja en ole koskaan kokeessa ollut. Haluaisin tietää nämä asiat jo ennestään. Kiitos jos joku vastaisi.

AMK:n valintakokeet, joissa olen itse käynyt, järjestettiin tavallisessa luokkahuoneessa. Istumapaikan sai valita itse ja jokaisella paikalla oli oma jatkojohto eli kone voi olla latauksessa koko kokeen ajan. Kokeen valvoja on kirjoittanut taululle, milloin saa aikaisintaan poistua (ollut muistaakseni n. 2h). Tsemppiä!!

Vierailija
15477/18581 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko elokuussa 1958 hallituskriisin aikana oikeasti yöaikaan pakkasia, vai onko termi 'yöpakkaskriisi' täysin kuvaannollinen? 

Vierailija
15478/18581 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet jotka sheivaavat ihokarvoja, käyttekö te jossain hoitolassa sheivaamassa mm. selkäkarvanne vai onks teillä aina joku bestis ajelemassa niitä kun kysytte ? 

Käyttekö useinkin ?

Vierailija
15479/18581 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luomu blondi ja luonnon punapää saavat keskenään lapsia, miten hiusten väri periytyy? Sininen+Vihreä silmäisten parilla sinisten ja vihreän periytyvyys on noin 50-50, mutta miten sitten hiukset? Jääkö blondi punapään piiloon vai onko punainen mutaationsa vuoksi vielä heikommin periytyvä kuin väistyvä blondi?🤔

Vierailija
15480/18581 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko rikosoikeudenkäynnissä käydä niin, että vastaaja todetaan syyttömäksi ja asianomistaja joutuu maksamaan oikeudenkäyntikulut? Kaverini väittää näin, mutta itsestäni kuulostaa niin älyttömältä, että vaikea uskoa...

Alla oleva tieto löytyi googlella. Eli jos olet asianomistaja, voit joutua maksamaan. Jos liittynyt syyttäjän kanssa, niin joudut maksamaan, vain jos todetaan tahallaan tehdyksi perättömän ilmoituksen tms.

Asianomistajan ajamassa rikosasiassa oikeudenkäyntikulujen korvaaminen noudattelee riita-asioissa sovellettavia sääntöjä. Asianomistajan yhtyessä syyttäjän syytteeseen, määräytyy hänen korvausvelvollisuutensa vastapuolen oikeudenkäyntikuluista myöskin riita-asioissa sovellettavien sääntöjen mukaan. Asianomistaja vastaa tällöin kuitenkin ainoastaan puhevaltansa käyttämisestä aiheutuvista kuluista. Jos asianomistaja on perättömällä ilmiannolla tai muutoin tahallaan aiheuttanut syytteen nostamisen, voidaan hänet velvoittaa korvaamaan valtiolle kokonaan tai osittain todistelukustannukset sekä muut todistelusta ja oikeuslääkeopillisista tutkimuksista esitutkinnan tai oikeudenkäynnin aikana aiheutuneista erityisistä kustannuksista, jos nämä ovat olleet tarpeen asian selvittämiseksi.

Eikö raiskauskin ollut ennen asianomistajarikos? Miten kukaan uskalsi silloin tehdä rikosilmoitusta raiskauksesta, jos siitä saattoi joutua itse maksamaan? Kuulostaapa kivalta.

Oli aiemmin ja tästäkin syytä sana sanaa vastaan tapauksissa usein jäi syyttämättä. Nykyään ei enää ole, syyttäjän vastuulla on nostaa kanne, ei uhrin.

Uhri voi joutua maksamaan osan kuluista, vaikka syyttäjä syyttäisikin, jos vastaajaa ei todeta syylliseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi