Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18344)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos näette ruotsalaisen jossakin, mutta ette tietäisi, että hän on ruotsalainen, tunnistaisitteko aina hänet ruotsalaiseksi? Jos, niin miten? Siis jos hän ei puhuisikaan mitään, eli joko vain istuisi tai liikkuisi. Kun kaveri kerran sanoi minulle, että enkö minä erota ruotsalaisia. Hän vain sanoi, että hän tunnistaa aina ruotsalaiset kasvonpiirteiden perusteella. Ei kai nyt ruotsalaista voi aina tunnistaa pelkästään noin? Voihan se olla, että ruotsalaisilla on yleensä kapeammat kasvot ja he ovat pitempiä, mutta onhan suomalaisissakin pitkiä ja kapeakasvoisia.
Kyllä kasvonpiirteiden perusteella tunnistaa aika monen maan ksnsalaisuuden. Pituuden tai kasvojen kapeuden perustele ella sen sijaan ei voi pelkästään tehdä päätelmiä.
Aha? Erotatko esim. ruotsalaisen romaninkin suomalaisesta romanista kasvonpiirteiden perusteella?
Ruotsalaiset romanit on yleensä suomalaisia. Jos käyttävät kansallispukua, niin silloin ainakin. Muut ovat aika hyvin sulautuneet valtaväestöön nykyään, ja näyttävät ruotsalaisilta (ns. tunnistamiseen yleensä vaikuttaa muukin kuin pelkät piirreet, mm. koko yleinen habitus).
Kaverini ei kuitenkaan tunnu ymmärtävän, että etninen ryhmä on eri asia kuin kansalaisuus. Sanoin hänelle, että ei ruotsalaisten erinäköisyys johdu siitä, että he asuvat Ruotsissa, siis jos tarkoitetaan vain kasvonpiirteitä, vaan siitä, että valtaosa heistä on eri etnistä ryhmää. Hän myös sanoi, että kun oli käynyt Yhdysvalloissa, että on olemassa myös yhdysvaltalaisen näköisiä. Miten yhdysvaltalaisen sitten tunnistaa varmasti, kun heissä on niin monenkirjavaa väkeä? Ja miten se määritellään, kuka kuuluu mihinkin etniseen ryhmään, kun kaikki voivat kuitenkin lisääntyä keskenään? Ja jos jostakin ulkomailta adoptoidaan esim. Suomeen vauva, niin eikö hänestä käytännössä kasva suomalainen, kun oppii täkäläisen kulttuurin ja suomen kielen?
Olen myös pohtinut samaa asia Kysy.fi-palvelussa, ja tässä on vastaus kysymykseeni. http://www.kysy.fi/kysymys/miten-erottaa-ruotsalaisen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tunnistaa henkilön, joka ei ole koskaan ollut sillä tavalla, jos hän ei sitä sano?
Viittaat ilmeisesti sukupuoliseen kanssa käymiseen tuolla "sillä tavalla". Miehillä ei mistään ja naisilla korkeintaan siitä, että immenkalvo on ehjä. Se voidaan tosin joissain tapauksissa puhkaista vaikka gynekologisessa toimenpiteessä, joten sellainenkin, jonka immenkalvo ei ole ehjä, voi olla sukupuolisesti täysin kokematon.
+ on olemassa myös muunlaista seksiä kuin yhdyntä. T. Lesbo
Miksi se ilmaus on "pitkäSTÄ aikaa"? Eli merkitys on "pitkän ajan jälkeen". Onko tuossa joku vanha sanamuoto, joka on ennen ollut käytössä laajemminkin (miten?) mutta jäänyt tuohon ilmaukseen?
Tai onko tuo lyhyt tapa sanoa vaikka jotain "(saamme) pitkästä tauosta / kiireestä / ajan riittämättömyydestä aikaa".
Sanojen "pitkä" ja "aika" muodot siis ihmetyttävät. Loogisemmalta kuulostaisi vaikka "pitkÄÄN ajaTTA", "pitkäSTÄ ajaSTA" (erkaannuttaisiin siitä pitkästä ajanjaksosta, jona jotain ei ole tapahtunut) tai "viimein/kerrankin aikAA".
Miksi intialaiset eivät osaalsusua kirjainta t, vaan se väännetään muotoon d? Ärsyttävän kuulosta
Mistä etana saa kotilonsa? Siis ihan täällä Suomen kasvillisuudessa elävä kotilo. Onko heti pienestä asti, vai tekeekö etana sen jostain?
Ja toinen kysymys, miksi tässä ketjussa on vastauksia johonkin jossa ei ole kysymystä? Luin koko ketjun läpi ja oli vastauksia asioihin joista en löytäny kysymyksiä. Oliko kommentit poistettu vai näyttääkö puhelimeni edes kaikkia kommentteja?
Vierailija kirjoitti:
Pyykinpesukoneen poistovedet menevät letkuun, joka on liitetty lavuaarin alle ja sitä kautta lattiakaivoon. Jos lavuaari on tukossa, voiko viemärivesi nousta pesukoneeseen? Yksi kaverini väitti, että näin voi käydä, mutta minä en usko.
Kun lavuaari tai tarkemmin sanottuna viemäröintiputki tukkeutuu, vesi pysyy silti viemärissä. Sieltä ei nouse mitään ylös. Sinne ei vain pääse lisää vettä, koska tukos estää veden valumisen. Näin ollen vesi jää lavuaariin, eikä poistu viemäriin niin kuin tapahtuisi ilman tukosta. Pesukoneen poistoletkun liitoskohta on sijoitettu siten, että vesi ei sitä kautta pääse viemäröintiputkesta poistoletkuun missään tapauksessa. Muutoinhan sinne valuisi vettä aina, kun viemäröintiputkeen lasketaan vettä. Teknisiä yksityiskohtia en tiedä, mutta pesukoneeseen ei viemärivesi pääse normaaleilla liitoksilla mitenkään. Vain jos itse poistoletku tukkeutuu, vesi jää koneeseen eikä pääse ulos. Silloinkaan viemäristä ei nouse lisävesiä, vaan koneeseen vain jää ne vedet, jotka se on pesun aikana ottanut.
Käyttäjä6388 kirjoitti:
Miten usein ja minkä verran alkoholia voi juoda ilman alkoholismin kehittymisen vaaraa?
Tämä on yksilöllistä. Joillakin riippuvuus muodostuu herkemmin kuin toisilla. Osalla on myös perinnöllinen taipumus alkoholismiin. Määrä on siis yksilökohtainen ja alkoholismiin vaikuttavat muutkin seikat kuin juomistiheys tai juoman määrä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä etana saa kotilonsa? Siis ihan täällä Suomen kasvillisuudessa elävä kotilo. Onko heti pienestä asti, vai tekeekö etana sen jostain?
Ja toinen kysymys, miksi tässä ketjussa on vastauksia johonkin jossa ei ole kysymystä? Luin koko ketjun läpi ja oli vastauksia asioihin joista en löytäny kysymyksiä. Oliko kommentit poistettu vai näyttääkö puhelimeni edes kaikkia kommentteja?
Ensimmäinen kysymys: kuorellisilla lajeilla on jo syntyessään kuoren aihio, joka kasvaa sitten kierteittäin.
Toinen kysymys: olen miettinyt samaa. Esim. Moniin mun kysymyksiin ei ole vastattu. Ovatko sitten selkaisia joihin kukaan ei tiedä vastausta :D
Kun sanotaan että synnytyskipu muistuttaa kuukautiskipua, mutta on vain paljon voimakkaampaa, niin miten sellainen ihminen jolla ei ole ollut kuukautiskipuja voi tietää miltä se (synnytyskipu) tuntuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen kysymys: kuorellisilla lajeilla on jo syntyessään kuoren aihio, joka kasvaa sitten kierteittäin.
Toinen kysymys: olen miettinyt samaa. Esim. Moniin mun kysymyksiin ei ole vastattu. Ovatko sitten selkaisia joihin kukaan ei tiedä vastausta :D
Hups, luin vahingossa että kysymyksiä joihin ei ole vastauksia! No mietin kyllä sitäki :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä ihmiset on sellaisesta ,jolla on pakko-oireinen häiriö?
En tiedä kaikista ihmisistä, mutta yleisesti ottaen ihmiset ovat hirveän kiinnostuneita tällaisista suhteellisen harvinaisista oireilevista ihmisistä ja muutenkin mielenterveysjutuista. Osa saattaa vähän pelätä. Riippuu varmaan oakko-oireista, ne saattavat antaa huvittavan, ärsyttävän tai jopa vähän sääliä herättävän kuvan "kantajastaan". Tunnen itse erään, jonka pakko-oireena on ollut jatkuva käsien pesu. Ensin kauhistuin haljenneita kuivia käsiä ja vimmaa, sitten tunsin myötätuntoa ja harmitti oireiden puolesta. Ajattelen, että pakko-oireinen on erikoinen, arvokas ja ainutlaatuinen ihminen, kuten me kaikki.
Riippuu pakko-oireista. Käsienpesu ei kuullosta vielä kovin kamalalta, mutta eräs sukulaiseni sai päähänsä, että häntä tarkkaillaan.Vei jopa roskat ulos salkussa, jotta "tarkkailijat" eivät olisi tienneet hänen vievän roskia taloyhtiön roskikseen. Ei voinut kulkea suoraan, koska "tarkkailijoita" piti harhauttaa. Täytyy kyllä sanoa, että hän oli erittäin rasittavaa seuraa. Säälin häntä, koska mahtoi olla hermostuttavaa jatkuvasti pelätä "tarkkailua".
Kertomasi perusteella veikkaisin hänen sairastavan skitsofreniaa?
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäiseen saitkin jo vastauksen.
Vastaus toiseen: Osa on saattanut kirjoittaa väärään ketjuun, jolloin viesti ei liity mihinkään täällä kysyttyyn. Osa on myös jättänyt lainaamatta kysymyksen, johon on pyrkinyt vastaamaan, jolloin ei voi tietää, mihin viestillä on pyritty vastaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun sanotaan että synnytyskipu muistuttaa kuukautiskipua, mutta on vain paljon voimakkaampaa, niin miten sellainen ihminen jolla ei ole ollut kuukautiskipuja voi tietää miltä se (synnytyskipu) tuntuu?
Ei oikein mitenkään. Sellaista tuntemustahan ei voi tietää, jota ei ole itse kokenut. Korkeintaan voi kuvitella kovimman kokemansa kivun moninkertaisena ja alavatsanalueelle kohdistuvana.
Toki synnytyksen kokeneetkin ovat tunteeneet synnytyskivut eri tavoin. Ne kun ovat yksilöllisiä, niin kuin on kivun kokeminenkin. Näin ollen edes synnytyksen kokenut ei voi tietää seuraavan synnytyksen kohdalla, miltä kivut tuntuvat juuri sillä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä oikeestaan tarkoittaa autovakuutuksen bonus? En oikeesti tiiä!
Kun ajaa kolareitta, niin saa niitä bonuksia ja sitä kautta suoraan alennusta sen bonusmäärän verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyykinpesukoneen poistovedet menevät letkuun, joka on liitetty lavuaarin alle ja sitä kautta lattiakaivoon. Jos lavuaari on tukossa, voiko viemärivesi nousta pesukoneeseen? Yksi kaverini väitti, että näin voi käydä, mutta minä en usko.
Kun lavuaari tai tarkemmin sanottuna viemäröintiputki tukkeutuu, vesi pysyy silti viemärissä. Sieltä ei nouse mitään ylös. Sinne ei vain pääse lisää vettä, koska tukos estää veden valumisen. Näin ollen vesi jää lavuaariin, eikä poistu viemäriin niin kuin tapahtuisi ilman tukosta. Pesukoneen poistoletkun liitoskohta on sijoitettu siten, että vesi ei sitä kautta pääse viemäröintiputkesta poistoletkuun missään tapauksessa. Muutoinhan sinne valuisi vettä aina, kun viemäröintiputkeen lasketaan vettä. Teknisiä yksityiskohtia en tiedä, mutta pesukoneeseen ei viemärivesi pääse normaaleilla liitoksilla mitenkään. Vain jos itse poistoletku tukkeutuu, vesi jää koneeseen eikä pääse ulos. Silloinkaan viemäristä ei nouse lisävesiä, vaan koneeseen vain jää ne vedet, jotka se on pesun aikana ottanut.
Kiitos! :)
Milloin voidaan sanoa, että henkilö on historiallinen? Heti hänen kuolemansa jälkeenkö, ja hänen pitää olla tunnettu?
Vierailija kirjoitti:
Presidentin päivä -dokumentin alussa Kekkonen nauttii aamiaiseksi appelsiinimehua, hunajateetä ja kampanisun. Mietin vain, että olikohan tuo appelsiinimehu kaupan appelsiinimehua vai puristettu appelsiineista?
Dokumentti esitettiin televisiossa vuonna 1977. Silloin kaupoissa oli jo yleisesti saatavana tuoremehua. Vastaajan muistikuvien mukaan tuohon aikaan myytävänä oli vain tavallista, hedelmälihatonta mehua. Urkin aamiaispöytään mehu saatettiin toki puristaa Tamminiemen keittiössä tuoreista appelsiineistakin. Näin jälkikäteen voimme vain arvailla.
Ettekö vapaaehtoisesti keskustelisi henkilön kanssa, jota pidätte sosiaalisesti rajoittuneena? Jos ette, miksi? Eihän hän sillä sosiaalisemmaksi tulisi, jos kukaan ei keskustelisi hänen kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi intialaiset eivät osaalsusua kirjainta t, vaan se väännetään muotoon d? Ärsyttävän kuulosta
Varmaan samasta syystä kuin pohjalaiset ääntävät d:n ärränä ja savolaiset v:nä.
Kaverini ei kuitenkaan tunnu ymmärtävän, että etninen ryhmä on eri asia kuin kansalaisuus. Sanoin hänelle, että ei ruotsalaisten erinäköisyys johdu siitä, että he asuvat Ruotsissa, siis jos tarkoitetaan vain kasvonpiirteitä, vaan siitä, että valtaosa heistä on eri etnistä ryhmää. Hän myös sanoi, että kun oli käynyt Yhdysvalloissa, että on olemassa myös yhdysvaltalaisen näköisiä. Miten yhdysvaltalaisen sitten tunnistaa varmasti, kun heissä on niin monenkirjavaa väkeä? Ja miten se määritellään, kuka kuuluu mihinkin etniseen ryhmään, kun kaikki voivat kuitenkin lisääntyä keskenään? Ja jos jostakin ulkomailta adoptoidaan esim. Suomeen vauva, niin eikö hänestä käytännössä kasva suomalainen, kun oppii täkäläisen kulttuurin ja suomen kielen?