Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18358)
Jos suhteessa on keskinäistä kunnioitusta ja rakkautta, mutta seksi on vaan todella huonoa, kannattaako jäädä? Puhumista yritetty.
Missä vaiheessa ihmisetn ovat ymmärtäneet, että ovulaatio on se ajankohta, jolloin on ainut hetki raskaaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos aikuinen ihminen tekee itsemurhan, niin pääseekö hän automaattisesti taivaaseen Jumalan hyvään huomaan? Katoaako itsemurhan tehneeltä kaikki murhe ja kivut mikä elämässä sillä hetkellä oli?
Jos kyse on kristityn raamatun jumalasta, niin raamatun mukaan itsemurhan tehneet eivät pääse taivaaseen.
Kristityn Raamatun Jumalasta kyllä. Miksi eivät pääse? Joutuvat kadotukseen mutta miksi?
Taustalla on käsitys siitä, että jumala on antanut elämän, eikä ihminen saa sitä ottaa pois toiselta ihmiseltä eikä itseltään. Siinä ikään kuin tehdään synti, jolla rikotaan ihmisen suhde jumalaan.
Eri kristilliset kirkot ovat sitten tätä tulkinneet eri tavoin eri aikoina. Vielä 1800-luvulla saattoi olla niin, että itsemurhan tehnyttä ei saanut haudata kirkkomaahan ja kristillisin menoin.
Nykyisin katolisetkin ovat lieventäneet kantaansa hieman, eikä itsemurhaa pidetä enää kuolemansyntinä. Luterilaisen käsityksen mukaan taas korostetaan Jeesuksen ristinkuolemaa, jonka kautta ihmiset saisivat syntinsä anteeksi kunhan uskovat jumalaan. Suomen ortodoksinen kirkko siunaa nykyään myös itsemurhan tehneet, he vetoavat siihen että kirkon velvollisuus on tuoda lohtua ihmisten elämään. Eri lahkoilla voi sitten olla tiukempia tulkintoja.
Vierailija kirjoitti:
voiko tavalliselle piirrustuspaperille tulostaa kun sen on ensin värjännyt vesiväreillä?
Semmoista ei olekaan kuin "tavallinen piirustuspaperi" vaan joka paperilla on eri koko, laatu ja ominaisuudeet. Osa voi olla ns. makulatuuripaperia ja sitä ei ainakaan pitäisi työntää tulostimeen koskaan, koska se rypyttyy ja repeytyy laitteen sisälle eli jumittaa sen.
Tulostimissa toimii yleensä tulostamiseen tarkoitetut paperit ja niitäkin on erilaisia. Riippuu siitä tulostimesta, mikä siihen käy ja tietysti siitä paljonko haluaa maksaa.
Lisäksi jos olet värittänyt paperia, sitä ei kannata missään nimessä ajaa tulostiminen läpi, koska siitä voi irrota väripigmenttejä sinne tulostimeen. Niiden putsaaminen sieltä voi sitten olla vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä norjalainen jaarli Haakon Hullu (Håkon Folkvidsson Galen) on saanut "Hullun" nimensä vai onko se vaan joku köpsä suomennos tarkoittamatta kuitenkaan hullua/mielenvikaista/sekopäätä/yllytyshullua tmv.?
Yleensä vanhoissa nimissä lisänimi hullu viittaa enemmänkin siihen että henkilöä pidettiin kiivaana, hallitsemattomana ja uhkarohkeana.
Haakonin tapauksessa emme tiedä kuka liikanimen antoi. Jos vastustajat, sitten tarkoitus oli mustamaalata häntä. Jos kannattajat, sitten lisänimi on voinut olla vähän sellainen kehukin, että "meidän Haakon on aivan järjetön tyyppi".
Kun kyse on norjalaisista, niin sana "galen" tulee itse asiassa muinaisnorjan sanasta gala ja galder, joka viittasi noitumiseen, loitsemiseen usein laulun tai puheen kautta. Haakonin lisänimi tässä merkityksessä voi olla myös merkki että hän oli kiihkeä ja mukaansatempaava puhuja tai mahdollisesti uhkarohkea soturikin.
Selvästi Haakon ei siis ollut ainakaan mikään harmaavarpunen tai hiljainen hyssykkä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ero on diktatuurilla ja totalitarismilla?
Diktatuurissa valtaa pitää se yksi ukkeli ja hänen sanansa on laki. Totalitarianismissa valtaa pitää ryhmä ihmisiä esim. puolue, joka säätää itselleen sopivat lait.
Diktaturissa voi usein olla että kun tämä pääjehu kuolee, niin koko systeemi romahtaa. Totalitarianismissa taas valitaan puolueen johtoon aina uus tyyppi ja homma jatkuu entisellään.
Toisaalta koska totaalitarianismissa usein hallitseva henkilö pysyy vallassa vuosikausia, hänestä kehittyy useimmiten tuollainen diktaattori, joka saattaa pitää koko johtoporukkaa vallassaan osittain.
Nämä käsitteet eivät siis sulje toisiaan pois vaan valtio voi olla totalitaarinen hallintotavaltaan ja yhtäaikaa sen hallitsijalla voi olla diktaattorin piirteitä, kuten itänaapurissamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko puhelimen SIM-kortti oikeesti vanhentua?
"Puhelinliittymälläsi on useita vuosia vanha SIM-kortti. Varmistaaksesi liittymäsi moitteettoman toiminnan, suosittelemme sinulle SIM-kortin vaihtoa uudempaan."
En ole reagoinut Elisan viesteihin, tuntuu vain keinolta houkutella myymälään ja pakkomyydä jotain, mitä en tarvitse.
Oletko tarkistanut, että viesti on oikeasti Elisalta? Itselläni on 5 vuotta vanha sim-kortti, siitä ei ainakaan ole tullut Elisalta muistutuksia. Kuulostaa joltain huijausyritykseltä ja tarkistaisin Elisalta, lähettävätkö tuollaisia viestejä.
Tekstarissa myös linkki, mistä löytää lähin Elisan myymälä, joten uskoisin, että on Elisalta.
SIM-korttini on todella vanha, huonolla muistillani sanoisin yli 10 vuotta.
Toisen vastaajan laittama linkki kortin vanhenemista ei auttanut, minulla vanha älytön Nokia, joten noi voltit eivät vaikuta, kun koskaan en lääppimispuhelintä tule hankkimaan.
Tälläisissä kysymyksissa on aina parasta ottaa puhelin kätöseen ja soittaa sinne pääkallopaikalle, tässä siis Elisaan ja kysyä asiaa.
Jos SIM korttisi on ns. vanhanmallinen iso, sitten luulen, että joudut vaihtamaan sen sellaiseen korttiin, jossa on sisällä sellainen irrallinen pieni kortti. Itselläni on tuollainen vanhassa GSM-puhelimessa ja se on ärsyttävä koska se pieni osa tuppaa irtoilemaan, jumittaa puhelimen ja joutuu avaamaan sen ja korjaamaan korttia. Tämä siis Elisasta myös.
ei ymmärrä ittä kirjoitti:
Kysyn täällä, kun kukaan ei vastaa..
Tätä en kehtais mistään ammattilaisilta tod! kysyä, nauraisivat varmaan päin naamaa ..
Eli:
Voisiko joku selittää täysin ymmärtämättömälle, että jos mun puhelimen käyttöjärjestelmä on
emui 8.0 tms ja android 8.0
ja luin, että ne ei saa enää turvallisuuspäivityksiä joulukuun 2021 jälkeen, niin onko mun puhelin turvallinen???
Mulla on F-secure siinä lisäksi.
Sain ton puhelimen äidiltä (vanhus), joka olikin voittanut arvonnasta uuden ja ton se oli ostanut aikaa sitten, muttei osannut tehdä alkuasennuksia, niin ei ollut ottanut käyttöön vuosiin..
Selittäkää, pliiis!!!
Kyseessä on ehkä kiinalainen Huawein puhelin Honor?
Tuossa ideana on se, että puhelimessa on sekä Huawein oma käyttis Emui sen Android käyttöjärjestelmän lisäksi.
Joissakin Huawein puhelimissa on ollut tilanne että uusinta Androidia ei enää saa laitteelle asennettua. Toisille ongelmaa on paikattu uudella Emui-versiolla.
Sun kannattaa ottaa yhteys nyt Huaweihin tai sun palvelutarjoajaan, hekin voivat tietää mistä on kyse.
Riippuu siis mallista.
Jos olisi sellainen nimi kuin LILJAMI, olisiko se tytön vai pojan nimi? Äänestetäänpä, niin saan tietää, miltä se kuulostaa!
YLÄPEUKKU: TYTÖN
ALAPEUKKU: POJAN
(Tosi tyhmä kysymys, kun sitä nimeä ei oikeasti edes ole, mutta onneksi on tällainen ketju meille, jotka vaivaamme päätämme tarpeettomilla pohdinnoilla)
Vierailija kirjoitti:
Jos suhteessa on keskinäistä kunnioitusta ja rakkautta, mutta seksi on vaan todella huonoa, kannattaako jäädä? Puhumista yritetty.
Seksiterapiasta voisi olla apua, jos haluatte pysyä yhdessä. Ja ainakin ensin selvittäkää, ettei kummallakaan ole jotain muuta vikaa, esim. sairautta, joka vaikuttaa seksin "huonouteen".
Miksi mainokset olivat ennen parempia kuin nykyään?
Miten nopeasti laskimoveritulppa kehittyy jotta sen voisi itse huomata? Tunneissa, päivissä?
Kun menen kostealla ilmalla (esim. nyt) ulos omalle pihalle ja siellä haisee makellari, eli homeinen luonto, voiko se tarkoittaa, että myös talossa voi olla kosteusvaurio? Sisällä ei haise, eikä ole koskaan haissut, mutta ulkona aina välillä tällaisilla kosteilla keleillä haisee. Tyhmä kysymys, mutta välillä huolestuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
estrogeenikorvaushoidosta kysymyksiä: Eli auttavat ilmeisesti energisyyteen, mielialaan ja kuumiin aaltoihin ym.
Mitä muuta hyötyä olette huomanneet niistä olevan? Esim. nuorentavatko ne ulkonäköä?
Tekevätkö ne kehon naisellisemmaksi? Esim. isot rinnat, pehmeä iho, tuuheat hiukset ja hoikka vyötärö?Minulla vaihdevuosioireita oli lähinnä yöunien katoaminen melkein kokonaan, nukuin yli puoli vuotta maks kahden tunnin pätkiä yhteensä jotain 5 tuntia yössä. Välillä heräsin yli 10 kertaakin yössä, joskus vähän hiki, muttei erityisesti kuumia aaltoja tms. Toinen vaiva oli jatkuvat nivelsäryt, lonkat, alaselkä, olkapäät ja ranteet särki ja sattui koko ajan. Ei sietämätöntä, työkykyinen olin, eikä kauheasti mielialanvaihtelua ollut, mutta kysyin gynekologilta: pitääkö tätä vaan sietää, niin tuo ihana nainen vastasi, ettei tietenkään, jos ei halua. Nyt olen 2 vuotta syönyt hormonikorvauslääkkeitä, nukun tavanomaisesti jotain 7 tuntia yössä, kivut ja säryt on poissa. Suosittelen, 55 v.
Mulla myös nivelkivut katosivat ja yöuni syveni kun aloitin hormonikorvaushoidon. Lisäksi kynnet kasvavat nyt samalla tavalla kuin nuorena. Hampaat ei lohkeile koska syljeneritys parani. Ehkä myös ruoansulatus parani, ummetus väheni. Pystyn nyt syömään taas mausteista ruokaa. Lääkitys on Orionin Indivina 5/1. Suosittelen!
Voiko ihminen olla samanaikaisesti sekä liberaali, että konservatiivinen. Esim hyväksyy homot/lesbot/bi:t mutta ei siedä ideologiaa siitä, että sukupuolia olisi enemmän kuin kaksi
Liberkon kirjoitti:
Voiko ihminen olla samanaikaisesti sekä liberaali, että konservatiivinen. Esim hyväksyy homot/lesbot/bi:t mutta ei siedä ideologiaa siitä, että sukupuolia olisi enemmän kuin kaksi
Minä olen sellainen. Hyväksyn täysin homot ja lesbot enkä välttele tutustumasta heihin. Transväkeen suhtaudun ristiriitaisesti: hyväksyn Marja-Siskon Aallon ynnä muut eri sukupuoleen pysyvästi identifioituneet, mutta en hyväksy sitä, että nuorille annetaan blokkereita, joilla estetään murrosikä. Tai että lapsia ja nuoria hämmennetään sukupuolten moninaisuudella. Sukupuolia on mielestäni kaksi, koska uskon biologiseen sukupuoleen. Kaikki muu on mielen hämmentämistä.
Vierailija kirjoitti:
Liberkon kirjoitti:
Minä olen sellainen. Hyväksyn täysin homot ja lesbot enkä välttele tutustumasta heihin. Transväkeen suhtaudun ristiriitaisesti: hyväksyn Marja-Siskon Aallon ynnä muut eri sukupuoleen pysyvästi identifioituneet, mutta en hyväksy sitä, että nuorille annetaan blokkereita, joilla estetään murrosikä. Tai että lapsia ja nuoria hämmennetään sukupuolten moninaisuudella. Sukupuolia on mielestäni kaksi, koska uskon biologiseen sukupuoleen. Kaikki muu on mielen hämmentämistä.
Mä luulen että suurin osa ihmisistä ajattelee juuri näin, minä mukaan lukien.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon keskimäärin maksaa normaali synnytys ja se perus sairaalassa vietetty aika ja mitä se sisältää?
Jos joku ei jo vastannut niin noin 50e/päivä.
Ehkä siellä ollaan noin 3vrk nykyään? 4?
Pikkuvinkkinä JOS pystyy pidättelemään yöllä sen verran ettei mene sisälle muutamaa minuuttia vajaa keskiyö yms koska siitäkin menee kyllä koko vrk maksu...
Mikä teillä on auttanut jos on PCOS ja samalla pms oireita. Minulla myös jo nyt vaihdevuosi oireita vaikka olen vasta alle 30. Hikoiluttaa, mieliala vaihtelee, kierron kanssa ongelmia. Välillä lyhyt väli, välillä pitkä sitten välivuotoa. Lisäksi nivelsärkyä ja unettomuutta. Olen aika nuori joten en tietysti saa miten estrogeenia ja ihan tosissani kirjoitan tämän viestin. Nyt alkaa kyllästyttää tämä kaikki. En ole koskaan käyttänyt e-pillereitä. Samalla mietin, että mitä tehdä ja mikä auttaisi. Olen normaalipainoinen ja liikun päivittäin.
Tuota PCOS juttua ei ole diagnosoitu, mutta kaikki viittaa siihen. Pms on myös ikävää. En tiedä sitten voisiko e-pillerit auttaa tähän kaikkeen. Mietin vaan, että loppuuko kuukautiset sitten täysin jos käytän jonkun aikaa eivätkä koskaan enää palaudu kunnolla, kun jo nyt ilman ehkäisypilleri taustaa on kierron kanssa vaikeaa. Ja miten pms. Onko se sitten pois täysin jos käyttää pillereitä. Se tietysti olisi hyvä asia. Veritulpan riskiä pelkään e-pillereiden suhteen. Kiitos jos joku saa käsityksen mitä kaikkea kirjoitin ja kertoo kokemuksiaan. Olen aika pihalla miten hoitaisin tätä kaikkea, kun en ole käyttänyt ehkäisyä tai mitään pillereitä siihen liittyen. Ei ole ollut tarvetta. Nyt nämä oireet niin pahoja, etten enää voi yrittää kestää. Lääkärissä pitää käydä ja ymmärrän sen, että vaikeaa vastata tähän, mutta jos joku voi kertoa kokemuksiaan.
Kristityn synti on jo sovitettu älkää uskoko vääriä opettajia kukaan kristityistä ei joudu kadotukseen ✝️