Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18358)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa nisti
Narkomaani, eli huumeriipuvainen. Yleensä käytetään vahvempien huumeiden käyttäjistä.
Vähän kuin alkkis tai spurgu, mutta huumeilla.
Niin siis tuo on oikeasti -isti joka tullee latinasta, henkilö joka tekee jotain. Telefonisti, masinisti sanottiin ennen vanhaan. Myös teisti ateisti fasisti. Sukua päätteelle -ismi, aate tai oppi jonka mukaan tehdään jotain kuten kommunismi, kapitalismi, ateismi.
Joskus sanan vartalo on sellainen että eteen saattuu n-kirjain, kuten vaikka tuossa kommu-nistissa. Tällaisia sanoja ovat vaikka heroin-isti ja morfin-isti. Siksi "nisti" on vakiintunut somessa slangisanaksi jolla tarkoitetaan kaikkia jotka ovat suht syvällä huumeiden maailmassa.
kilti mies 40v kirjoitti:
Miksi naisella on kaksi rintaa kun vauvoja on yleensä vain yksi eikä yksi vauva tarvitse kahta rintaa saadakseen niistä kummastakin maitoa varsinkaan tyttövauvat koska tytöt ja naiset tarvitsevat selvästi vähemmän ravintoa ja energiaa kuin pojat ja miehet?
Tähän vastattiin jo, mutta lisään että vauvoina ja lapsina tytöt ja pojat tarvitsevat ihan yhtä paljon ravintoa ja energiaa. AIKUISILLA energiantarve vaihtelee fyysisen koon, iän ja aktiivisuuden ym. mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä auttaa, jos auton pissapojan suuttimet on tukossa tai jäässä?
Siis ne putket ja pikkureiät, joista tuulilasinpesunesteen pitäisi suihkuta. Pitkiin aikoihin en ollut tarvinnut nestettä, ja vaikka täytin säiliön ja ajoin pidempää matkaa, en saanut koko matkan aikana tuulilasinpesunestettä tulemaan pisaraakaan.
Kokeile neulalla tökkiä suuttimen reikää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Mikkelintiellä n. Suomenniemen kohdilta Savitaipaleelle (Mikkelin ja Lappeenrannan välinen tie) roikkuu tosi monella bussipysäkillä huomioliivejä? Niissä roikkuu joku lappu, mutta kun autolla ajaa ohi, ei ehdi lukea, mikä teksti niissä on. Tietäisikö joku sielläpäin asuva, mistä on kyse?
Nostan tätä. Onko savitaipalelaisia tai suomenniemeläisiä paikalla? Jäi häiritsemään, kun en viitsinyt tehdä äkkijarrutusta liivin kohdalla ohi ajellessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikkein syvimmin kehitysvammaisia ihmisiä pidetään vain elossa ja hoidetaan vaikka he eivät itse ehkä pystyisi millään lailla hoitamaan itseään tai huolehtimaan itsestään vaan ovat koko elämänsä täysin muiden hoidettavana? Siis jos ihminen on niin vaikeasti kehitysvammainen ja luultavasti vielä monivammainenkin kuten syvästi kehitysvammaiset yleensä ovat eli he ehkä vain makaavat kaikki ajat sängyssä tai istuvat sidottuna pyörätuoliin kiinni, he tarvitsevat toisten apua ja hoitoa koko ajan, valvontaa 24/7 ja eivät pysty itse tekemään mitään eivätkä ehkä edes kommunikoimaan mitenkään eivätkä siis kertomaan mitään mitä he haluaisivat, mikä heitä kenties vaivaa tai minkälaista he haluaisivat elämänsä olevan. Ennen luonto karsi nämä ihmiset pois niin että he kuolivat nuorina erilaisiin tauteihin tai siihen että heistä ei vain huolehdittu tai heitä ei osattu tai pystytty hoitamaan mutta nyt nämäkin kaikkein vaikeimmin vammaiset pyritään pitämään mahdollisimman pitkään elossa antamalla heille vaikka jotain ravintoliuoksia suodaan mahalaukkuun, antamalla heille kaikenlaisia lääkkeitä, tekemällä heille vaikka erilaisia leikkausia ja kaikenlaisilla terveydenhuollon konsteilla mitä nykyään on olemassa millä heitä pyritään pitämään mahdollisimman pitkään elossa. Mitä hyötyä siitä on heille itselleen tai muille ihmisille? Muille heistä ei ole mitään iloa eikä sellainen elämä heille itsellekään ole varmasti kivaa jos he eivät pysty itse tekemään mitään omaksi hyväkseen eivätkä kommunikoimaan mitenkään muiden kanssa eli eivät pysty esimerkiksi kertomaan muille että onko heillä kipuja, kuuma, nälkä, jano tai mitään muitakaan asioitaan.
Heidät pidetään elossa, koska ketään ei saa tappaa.
Mielestäni aika brutaalia, koska tuossa ei ole mitään inhimillistä pitää kärsivää väkisin elossa odottaen jotain luonnollista kuolemaa armokuoleman sijaan.
Kehitysvammaisetkin ovat rakkaita jollekin, luultavasti omille vanhemmilleen. Eli pidetään elossa myös muiden vuoksi.
Onko karkinsyönti lapsellista? Pidetäänkö siis outona aikuista, joka ostaa karkkipussin itselleen ja syökin karkkia muiden nähden?
Kaikki varmaan on nähnyt jossakin sarjassa, elokuvassa yms. Miten silminnäkijältä kysytään miltä rikollinen näytti.
Itse en muista edes omia kasvojani vaikka katsoin juuri tässä tarkoituksessa peiliin noin viisi minuuttia sitten. En muista leuan muotoa, kulmakarvojen muotoa, silmien muotoa, kokoa, sijaintia yms. Tiedän silmien värin mutta en muista sitä peilikuvasta, En muista korvien muotoa tai kokoa.
Samoin en muista lasteni kasvoja tai vanhempieni vaikka tunnistan heidät kyllä kuvasta. tunnistan monia laulajia ja näyttelijöitä aasian tv-sarjoista ja korean bändeistä, mutta en osaisi kuvailla heitä.
Usein ihmisiltä kysytään mitä he tekivät esim viikko aikaisemmin jonakin päivänä. En todellakaan esimerkiksi torstaina muistanut mitä tein töissä maanantaina.
Muistaako joku siis oikeasti tuntemattoman kasvot niin hyvin että osaa kertoa miltä se näytti?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki varmaan on nähnyt jossakin sarjassa, elokuvassa yms. Miten silminnäkijältä kysytään miltä rikollinen näytti.
Itse en muista edes omia kasvojani vaikka katsoin juuri tässä tarkoituksessa peiliin noin viisi minuuttia sitten. En muista leuan muotoa, kulmakarvojen muotoa, silmien muotoa, kokoa, sijaintia yms. Tiedän silmien värin mutta en muista sitä peilikuvasta, En muista korvien muotoa tai kokoa.
Samoin en muista lasteni kasvoja tai vanhempieni vaikka tunnistan heidät kyllä kuvasta. tunnistan monia laulajia ja näyttelijöitä aasian tv-sarjoista ja korean bändeistä, mutta en osaisi kuvailla heitä.
Usein ihmisiltä kysytään mitä he tekivät esim viikko aikaisemmin jonakin päivänä. En todellakaan esimerkiksi torstaina muistanut mitä tein töissä maanantaina.
Muistaako joku siis oikeasti tuntemattoman kasvot niin hyvin että osaa kertoa miltä se näytti?
En minä ainakaan muistaisi. Sen sijaan taas muistan, mitä olen tehnyt aiemmin tiettynä päivänä, vuosiakin aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Onko karkinsyönti lapsellista? Pidetäänkö siis outona aikuista, joka ostaa karkkipussin itselleen ja syökin karkkia muiden nähden?
Ei ole ja ei pidetä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on todella huono kasvomuisti. Olen töissä asiakaspalvelussa ja yritän painaa aina asiakkaan saapuessa mieleen hänen pituutensa/ruumiinrakenteen/yms selkeät tunnusmerkit jos tapahtuukin jotain mikä vaatii myöhemmin tunnistamista. Kasvoja en silti onnistu koskaan muistamaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi koreasta ja useimmiten kiinasta valitaan aina keskiverto tai huono sarja?
"Eteläkorealainen uutuussarja järkyttää häikäilemättömällä väkivallallaan – kostofantasian pääosassa maan supertähti
Tänään alkaa eteläkorealainen Taxi Driver -sarja, joka on noussut kotimaassaan suureen suosioon."
-ilta-sanomien otsikko
Kyseinen sarja on ok mutta ei edusta oikeastaan korealaista tuotantoa vaan on hyvin japanilais vaikutteinen kuten Squid Game oli täysin japanilaistyylinen.
Koreassa on lukuisia hyviä poliisisarjoja, mysteeri sarjoja ja historia/fantasia sarjoja joista viimeksi mainitut on mukavia aina välissä. Romanttiset sarjat ja romanttiset komediat erilaisissa ympäristöissä joita on satoja ovat kuitenkin paras anti. Ympäristöjä on tosiaan paljon esim urheilulajien joukkoeiden sisällä ja e-urheilu/peli-joukkueet aina love 020:sta asti. Teemoja löytyy satoja: Kahden maailman yhdistyminen, palvelija ja miljonääri, tyly pomo, pakolla yhteen asumaan joutuneet, haamujen näkeminen, salattu yhteys menneisyydessä yms. Kiinassa on vielä laajempi tarjonta fantasia ja romanttisissa sarjoissa.
Itse olen katsonut yli 10-vuotta ja tälläkin hetkellä seuraan neljää Kiina sarjaa ja kolmea Korealais sarjaa.
Miksi siis valitaan keskivertoa tai kuraa?
Oletan että valitaan eniten länsimaalaiselle keskivertokatsojalle sopivia sarjoja. Eli vähän hajuttomia ja mauttomia tai tosi vauhdikkaita esim väkivallan kautta ym. Aasialaisten sarjojen näyttäminen länsimaissa tavallisissa suoratoistopalveluissa ym on kuitenkin vielä niin uusi asia. Itsekin olen seurannut aasialaisia sarjoja aktiivisesti jo 17 vuotta ja tämä samainen kysymys tullut mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Ei minun tietääkseni. Toki aikuiset yleensä ostaa hieman laadukkaampia karkkeja ja suklaita, kun lapset ostaa niitä mitä saa eurolla eniten tai sitten niitä selkeästi lapsille markkinoitua. Mutta jonkun perusaakkospussin ja vastaavien syönti on ihan normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Useimmat osaa jollain tasolla kuvailla, varsinkin kun se joku tekee piirustusta osaa kysellä oikein. Se, miten tarkka kuvasta tulee onkin asia erikseen, koska ihmisen on helppo sekoittaa asioita. Jos jostain saa päähänsä, että rosvo oli tummatukkainen (vaikka oli esim huppu), niin siitä ajatuksesta on vaikea päästä irti. Siksi pelkkään todistajalausontoon ei pidä luottaa useinkaan, ellei ollut tuttu ihminen.
Ihminen ei oikeasti muista oikein paljon mitään. Jos olisi kuvamateriaalia, moni asia olisi väärin muistoissa.
Kumpi on yhteiskunnan kannalta parempi nainen (tai kumpia pitäisi olla maamme taloudellisen hyvinvoinnin kannalta enemmän):
– se, joka on tehnyt lapsia (mahdollisesti tulevia veronmaksajia)
– lapseton, joka tekee samaa työtä kuin edellä oleva, ja veroillaan rahoittaa tämänhetkisiä lapsiperheitä?
Vierailija kirjoitti:
Kumpi on yhteiskunnan kannalta parempi nainen (tai kumpia pitäisi olla maamme taloudellisen hyvinvoinnin kannalta enemmän):
– se, joka on tehnyt lapsia (mahdollisesti tulevia veronmaksajia)
– lapseton, joka tekee samaa työtä kuin edellä oleva, ja veroillaan rahoittaa tämänhetkisiä lapsiperheitä?
Hyvä kysymys.
Jos lapseton on jatkuvasti kokoaikaisessa työssä ilman pitkiä poissaoloja, hän on tällä hetkellä tuottavampi.
Lapsia hankkinut taas on itse välillä pois työmarkkinoilta, mutta hänen lapsensa voivat olla tulevaisuudessa tuottavia.
(Usein käy kuitenkin niin, että juuri ne, jotka eivät muutenkaan ole palkkatyössä, hankkivat useampia lapsia, jotka saattavat myös tulevaisuudessa jäädä työmarkkinoiden ulkopuolelle.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Mikkelintiellä n. Suomenniemen kohdilta Savitaipaleelle (Mikkelin ja Lappeenrannan välinen tie) roikkuu tosi monella bussipysäkillä huomioliivejä? Niissä roikkuu joku lappu, mutta kun autolla ajaa ohi, ei ehdi lukea, mikä teksti niissä on. Tietäisikö joku sielläpäin asuva, mistä on kyse?
Nostan tätä. Onko savitaipalelaisia tai suomenniemeläisiä paikalla? Jäi häiritsemään, kun en viitsinyt tehdä äkkijarrutusta liivin kohdalla ohi ajellessa.
Mikkeliläinen olen ja tulee ajeltua noilla suunnilla aika ajoin, mutta nyt en ole kiinnittäny asiaan huomiota. Täytyypä udella, tietäiskö joku.
Eikö perjantain 11.2. ja lauantain 12.2.2022 välissä tullut lainkaan Toiveiden yötä Radio Suomessa? Ainakaan Yle Areenassa ei näy - perjantain ohjelma on mutta seuraava onkin sunnuntaiyön ohjelma. Minne se lauantain ohjelma on mahtanut hävitä?
Kun ohjelman pitäisi tulla aina keskiyön uutisten jälkeen ja Areenassa yleensä klo 01.10.
Kantsii ottaa kunnon liukuvoide käyttöön, jos noin vaivalloista. Ei siinä kyllä kahta kättä pidä joutua käyttämään.
Hyvä rakastaja kyllä tuikkaa sen sinne silmät kiinni, vaikka kädet sidottuina 😉
Tärkeää on osata olla ite rentona 😊
Jotkut ulkoiluttavat kissaa hihnassa.
Onko tämä kissan "persoonallinen" ominaisuus, vai voiko sitä opettaa mille tahansa kissalle jos aloittaa riittävän nuorena?
Lyhenne/nimitys lienee peräisin sanasta heroinisti. Joka taas tarkoittaa heroiinin käyttäjää ja/tai heroiinista riippuvaista henkilöä.
Nykyään nistiä käytetään muidenkin ns. kovien huumeiden käyttäjistä.