Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18362)
Toimiiko muilla tämä op:n asuntolainalaskuri?
https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/lainat-ja-asunnot/lainalaskuri?credi…
Minulla jää vaan laskuri latailemaan, ihan sama mitä laitetta käytän. Ei näy mitään, mihin laittaa esim. summaa yms., pelkkä latausmerkki pyörii ja on pyörinyt jo ihan useamman kuukauden.
Vierailija kirjoitti:
Toimiiko muilla tämä op:n asuntolainalaskuri?
https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/lainat-ja-asunnot/lainalaskuri?credi…Minulla jää vaan laskuri latailemaan, ihan sama mitä laitetta käytän. Ei näy mitään, mihin laittaa esim. summaa yms., pelkkä latausmerkki pyörii ja on pyörinyt jo ihan useamman kuukauden.
Toimii. Koita tyhjentää selaimen välimuisti (cache). Kokeile myös toista selainta.
Tuli omikronista mieleen:
Vallitseeko virusten muuntumisessa jonkinlainen luonnonlaki, että jos variantti tarttuu helpommin, se todennäköisesti on (yksittäisen tartunnan kohdalla) vähemmän vaarallinen? Eli oliko omikronin lievyys todennäköistä vai onnekas sattuma?
Tein juuri kauralastuja. Yleensä leivon tuskin koskaan. Kaapissa ei ollut leivinjauhetta, joten en laittanut sitä. Lastuista tuli hyviä, mutta millä tavalla ne olisivat olleet parempia, jos leivinjauhe olisi ollut mukana?
Onko enää mahdollista käyttää lankapuhelinta ja saako enää mistään vanhaa kunnon paperista puhelinluetteloa?
Olen lueskellut ensimmäistä kertaa Vauva-fi -sivuston erilaisia Aihe vapaa -keskusteluketjuja. Niissä kaikissa toistuu lyhenne Ap, jota en ymmärrä. Voisiko joku kertoa, mitä lyhenne tarkoittaa? Kaikki ketjujen keskustelijat ainakin näyttävät ymmärtävän, mitä lyhenteellä tarkoitetaan.
Ap = alkuperäinen (kirjoittaja), yhteydestä riippuen viittaa usein myös aloittajaan.
Naisia saa lyödä jos on valmis siihen, että ne saavat raksia sulta kikkelin pois.
Nää on todellakin typeriä kysymyksiä, mutta mutta..
Mistä se johtuu, että joskus jonkun ruuan syöminen - joka ei ole aikaisemmin aiheuttanut mitään - aiheuttaa yks kaks hirmuset suolistoäänet ja jopa kivut ja maha menee heti just syömisestä vesiripaskalle? Voiko esim joku ruuassa käytetty tuote olla sittenkin pilalla, vaikka aistinvaraisesti ei huomaakaan mitään ja esim päiväystä vielä jäljellä? Mitä kehossa silloin oikeastaan tapahtuu, kun näin käy? Onko kakka joka tulee ripulina "vanhaa" ja muuttuu sitten - miten? - ripuliksi, vai onko se ripuli itsessään "tuoretta"?
Vierailija kirjoitti:
Tein juuri kauralastuja. Yleensä leivon tuskin koskaan. Kaapissa ei ollut leivinjauhetta, joten en laittanut sitä. Lastuista tuli hyviä, mutta millä tavalla ne olisivat olleet parempia, jos leivinjauhe olisi ollut mukana?
Ne olisivat vähän paisuneempia, kun olisivat kohonneet, ilmavampia sisältä. Mutta kaikissa kauralastuohjeissa ei käytetä leivinjauhetta.
Vierailija kirjoitti:
Ap = alkuperäinen (kirjoittaja), yhteydestä riippuen viittaa usein myös aloittajaan.
Kiitos, kun sain vastauksen tyhmään kysymykseeni!
Tunnetko ketään Suomessa asuvaa, joka ei puhu suomea, ruotsia eikä englantia? Kuinka hän pärjää?
Vierailija kirjoitti:
Tunnetko ketään Suomessa asuvaa, joka ei puhu suomea, ruotsia eikä englantia? Kuinka hän pärjää?
Kyllä. Pariskunta itä-naapurista. Mies puhuu heikosti Suomea, vaimo ei laisinkaan. Käyvät työkkärin ohjeistamana/käskemänä erilaisia työllistäviä kursseja silloin tällöin, jonka johdosta mies pärjää ihan ok Suomen "markkinoilla", mutta vaimo joko ei uskalla puhua suomea yhtään tai ei osaa yhtään.
Monelta kehtaa mennä seitsemältä aukeavaan kauppaan ostoksille? Tuntuu että pitäisi odottaa vähintään tunti kaupan aukeamisesta että työntekijät ovat saaneet työpäivänsä kunnolla aloitettua, Tuntuu että siellä on tiellä ja vaivaksi jos sinne menee liian pian ovien aukeamisen jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Monelta kehtaa mennä seitsemältä aukeavaan kauppaan ostoksille? Tuntuu että pitäisi odottaa vähintään tunti kaupan aukeamisesta että työntekijät ovat saaneet työpäivänsä kunnolla aloitettua, Tuntuu että siellä on tiellä ja vaivaksi jos sinne menee liian pian ovien aukeamisen jälkeen
Kyllä sinne saa mennä seitsemältä, koska silloin se aukeaa. Ei ole sinun ongelmasi, että myyjät ovat vasta aloittaneet työpäivänsä. Jokuhan se ensimmäinen asiakas on joka tapauksessa.
Jos sinua jostain syystä vaivaa se, että olet aamun ekoja asiakkaita, mene sitten myöhemmin, jos sinulla ei ole kiire esim. omaan työhösi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Pariskunta itä-naapurista. Mies puhuu heikosti Suomea, vaimo ei laisinkaan. Käyvät työkkärin ohjeistamana/käskemänä erilaisia työllistäviä kursseja silloin tällöin, jonka johdosta mies pärjää ihan ok Suomen "markkinoilla", mutta vaimo joko ei uskalla puhua suomea yhtään tai ei osaa yhtään.
On se aika hankalaa, jos ei yhtään osaa suomea tai edes auttavasti englantia. Mutta onhan näitä tuolta hieman kauempaa idästä ja myös Afrikan suunnalta tulleita, etenkin naisia, jotka eivät osaa mitään muuta kuin omaa kieltään. Kielikurssilla kyllä oppii, jos motivaatiota on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 47-vuotias nainen. Kävin gynekologilla, koska minulla oli paljon sellaisia oireita, jotka ainakin naistenlehtien (kyllä! Näin hyvin olen kartalla terveyteeni liittyvistä asioista!) perusteella voisivat viitata lähestyviin vaihdevuosiin. Gynekologi antoi minulle oireisiin minipillerit (sivuhuomio: tämä palvelu maksoi reilut kaksiksataa euroa). Pillereiden takia minulla ei ole lainkaan kuukautisvuotoa ja aiemmat oireet, jotka liitin vaihdevuosiin, poistuivat tai lievenivät.
Oletan, että vaihdevuodet ovat kuitenkin vääjäämättä joskus tulossa. Miten voin nyt tietää, kun ne minut saavuttavat, kun ei ole kuukautisia? Tuleeko pillereistä huolimatta hikoilut ja muut?
FSH- testistä joka otetaan verinäytteellä, selviää onko vaihdevuodet alkaneet.
Minkä ikäisenä tällaiseen testiin kannattaa mennä/pääsee? Mistä tietää hakeutua testiin, jos pillerit peittävät vaihdevuosioireet?
t. Ei alkuperäinen kysyjä, mutta samassa tilanteessa
Vierailija kirjoitti:
Joka kaupassa on aamulla jono/lauma odottamassa, että kaupan ovet aukeaa. Että turhaan noloilet, ei muuta kuin jonon jatkoksi.
Sitä paitsi kyllä kaupoissa osa porukasta aloittaa työt jo ennen ovien avausta. Purkavat aamuyöstä tukusta tulleita rullakoita, täyttävät ja järjestelevät hyllyjä, jne
Voiko eläin tehdä itsemurhan? Eli jos vaikka vapaana syntynyt ja elänyt eläin otetaan vangiksi ja laitetaan näytille eläintarhaan tai sitä pidetään muuten vain jostain syystä vankina niin se masentuisi niin että se haluaisi kuolla ja lopettaisi vaikka syömisen niin että se kuolisi nälkään vaikka ruokaa olisi tarjolla? Eli se tarkoituksella riistäisi hengen itseltään tietäen että se päättyisi kuolemaan? Ainakin ihmisapinat eli gorillat, simpamssit, bonobot ja orangit ovat sen verran läheistä sukua ihmiselle että niillä voisi olla jonkinlainen käsitys kuolemasta ja ne voisivat siis haluta kuolla jostain syystä?
Miksi Niilo22 tubettajan yhteydessä puhutaan näyttelijöistä?
Asunnossa on yleensä jokaisella oma huone, sinne ei tietenkään mennä ilman asukkaan lupaa. Yhteistilat ovat vapaat kaikille asukkaille, eikä kenekään tarvitse poistua. Jos annat kämppikselle ja tämän kaverille tilaa, se ihan sun kohteliaisuutta, josta itse asiassa hyvin kasvatettu ihminen ymmärtäisi kiittää.
Soluasunnossa pitäisi aikuisen ihmisen vähintäänkin osata tervehtiä ja sopia siivouksista sekä muista asunnon yhteisistä asioista. Toisen tavaroita tai ruokia ei pitäisi käyttää ilman lupaa. Nämä ovat musta perussäännöt.
Itse solussa asuessani olen tervehtinyt kaikkia tasapuolisesti. Osasta kämppäkavereita tulikin läheisiä ystäviä, osasta vain tuttavia, joita tervehdittiin ja sitten oli se yksi, joka ei tervehtinyt, katsonut päin, eikä ottanut mitään kontaktia (ihan zombie-tapaus).
Tervehtimisessä noudatin itse sitä tapaa, että kun aamulla näimme, toivotin hyvän huomenen, muuten menin moi-linjalla ja joskus toisen voi huomioida vain nyökkäämällä tai hymyllä, tai sitten voi huomioida toisen sanomalla jotain muuta, vaikkapa että "hei mä keitin kahvia, tuosta riittää sullekin kupponen" tms. Jos joku näytti siltä, ettei psyyke kestä muita ihmisolentoja, jätin sen rauhaan.
Kuten sanottu, jos sinä käyttäydyt luontevasti ja kohteliaasti, toimit oikein. Jos se toinen ei osaa käyttäytyä, se ei ole sun häpeäsi, älä ota siitä paineita.