Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18362)
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö raskaustestin ostamista hävetä? Kaverini on peruskoulunopettaja, eikä hän kehtaa ostaa raskaustestiä apteekista, jossa on hänen oppilaidensa vanhempia töissä.
Ei tarvi hävetä, mutta juoruiluja siitä voi syntyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö raskaustestin ostamista hävetä? Kaverini on peruskoulunopettaja, eikä hän kehtaa ostaa raskaustestiä apteekista, jossa on hänen oppilaidensa vanhempia töissä.
Pitäisikö näitä juoruja sitten hävetä?
Mitä ajatuksia herättää tai miten minun pitäisi toimia: Mieheni ei syö juurikaan kasviksia. Itse pidän varsinkin hedelmistä, ja yritän houkutella häntäkin niitä syömään. Hän vastaa, että söisi muuten, muttei jaksa kuoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö apteekin työntekijöillä ole vaitiolovelvollisuus, eli he eivät saa kertoa edes toisilleen, mitä kukin asiakas osti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö näitä juoruja sitten hävetä?
Jos asia on jollakin tapaa hankala tai kipeä, niin mitään keskustelua asiasta ei vaan halua ulkopuolisilta kuulla, ei se häpeämistä tarkoita.
Miten saa koronapassin älypuhelimeen? En ole vielä onnistunut siinä, vaikka osaan käyttää Kanta.fi -sivustoa tietokoneella.
Vierailija kirjoitti:
Miksi rikkailla (tai julkkiksilla) on tuhottoman monta kylpyhuonetta kotonaan? Eivät he niitä voi yhtä aikaa käyttää, koska perheenjäseniäkään ei ole niin paljoa. Esimerkiksi Teemu ja Sirpa Selänteellä on seitsemän kylppäriä, ja prinssi Harrylla ja Meghanilla kuusitoista. Vai onko tämä jenkkiläinen tapa?
Koska jenkeissä yhteiskäytössä olevat kylpy- ja WC-tilat koetaan inhottaviksi. Vanhemmilla on omat tilat, lapsilla omansa, jos lapsilla on suuri ikäero, heilläkin on mieluusti omansa. Vierailla tulee ilman muuta olla oma kylpy- ja WC-tila, sillä isännät eivät halua vieraita omaan "intiimitilaansa". Jos vierashuoneita on useita, myös kylpy- ja WC-tiloja on "kohteliasta" olla useampi, ettei niitäkään tarvitse pitää yhteiskäytössä.
Tuo on suomalaisille vähän vierasta ehkä koska mehän käymme perhekunnittain saunassakin, eikä todellakaan tule mieleenkään, että kaikilla pitäisi olla oma sauna ja pesutila. Varakkaammilla toki on vierasvessojakin ja lisäkylppäreitä Suomessakin, mutta niidenkin määrä nähdäkseni hyvin maltillnen.
Vierailija kirjoitti:
Onko naisen mahdollista saada ensimmäisellä seksikerralla orgasmi siis samalla kertaa kun menettää/antaa neitsyytensä? Miten helpottaa jännitystä ekalle kerralle? Olen tuleva aviomies ja haluan vaimon rentoutuvan kun tuntuu todella jännittävän vaikka olen sanonut ettei tarvitse jännittää.
Orgasmissa voitte kyllä onnistua, mutta erittäin epätodennäköisesti yhdynnässä. Yhdyntä vaatii tavallisesti naiselta totuttelua. Koska teilla ei ilmeisesti ole ollut seksiä ennen avioliittoa, kannataakin aloittaa seksielämä heti alkuun ei-yhdyntäkeskeisenä Se kantaa pitkälle parisuhteessa muutenkin. Opettele antamaan toisillenne orgasmit käsin tai suulla, ja opetelkaa myös masturboimaan yhdessä esim. leluilla. Rentoutuminen onnistuu molemmilta, kun ei ole seksuaalisia estoja ja voi luottaa siihen, että kumppani hyväksyy itsensä sellaisenaan kuin on, siihen ei ole mitään muita taikaniksejä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi käännyn katsomaan, kun lähellä ajaa piipattava hälytysajoneuvo, vaikka enhän minä sitä katsomalla saa tietää mitään?
Koska poikkeava hälytysääni kehottaa. Ei kannata oppia pois. Hälytysajoneuvoissa on juuri siksi kova ja erikoinen ääni, että niitä pitää osata varoa ja väistää nopeasti jo kaukaa, niin jalankulkijana, pyöräilijänä että autoilijana. Hälytysajoneuvo voi ajaa erikoisessa paikasta ja kovaa, esim. jalankulkuväylää tai tienpiennarta pitkin ja ne aiheuttavat liikenteeseen useinkin poikkeavia tilanteita ja jarruttelua. Hälytysääni = reagoi, varo ja väistä.
Vierailija kirjoitti:
Heikkolahjainen ov kirjoitti:
Minä olen miettinyt tätä romaanikulttuuristani kuulemaani väitettä usein mutta en ole koskaan kehdannut ottaa tätä asiaa puheeksi kenenkään kanssa. En edes muutamien tuntemieni kyseiseen heimoon kuuluvien ihmisten kanssa. Kyse on siis tästä ihmisheimosta tai miksi sitä nyt kutsutaan. Siis romaaneista tai mus ta lai sis ta kuten heitä on ainakin ennen kutsuttu. Eli siis onko heidän kulttuurissaan tapana tai yleisenä käytäntönä että nainen ei saa olla miehen yläpuolella millään tavalla, ei henkisesti tai fyysisesti? Eli nainen ei saa olla esimerkiksi ns. "paremmassa" työssä kuin samaan heimoon kuuluva mies eikä myöskään nainen saa olla fyysisesti miestä ylempänä. Näin olen kerran kuullut väitettävän. Jos siis vaikka omakotitalossa asuu tämän heimon jäseniä (esimerkiksi perhe eli äiti, isä ja lapsia) niin naiset eivät saa mennä yläkertaan jos talossa on useampi kuin yksi kerros. Naiset eivät saa siis mennä yläkertaan koska silloin he olisivat ylempänä kuin miehet ainakin jos miehet olisivat alakerrassa. Yläkerta olisi siis miesten valtakuntaa jonne saisi mennä vain miehet ja ehkä myös pojat, mutta naisilla ja ehkä siksi myös tytöillä sinne ei ole asiaa vaan heidän on pysyttävä alakerrassa. Sitten kuulin väitettävän, että kyseisessä heimossa miehet eivät tee kotitöitä eli eivät myöskään siivoa niin yläkertaa ei koskaan siivottaisi koska siellä saavat olla vain miehet (ja ehkä myös pojat) eivätkä he saa / halua siivota koska se on naisten työtä. Yläkertaa ei siis koskaan siivota koska se on miesten valtakuntaa tässä heimossa eivätkä he siivoa. Onko tämä totta?
Saman logiikan mukaan miehet eivät saisi mennä talon kellariin jos talossa sellainen on ainakaan jos paikalla on naisia sillä silloinhan naiset ovat fyysisesti miestä ylempänä jos mies on kellarissa ja nainen / naiset olisivat alakerrassa.
Olin jotain kymmenisen vuotta sitten kuuntelemassa esitelmää jossa kyseiseen kulttuuriin kuuluva naishenkilö kertoi heidän kulttuuristaan liittyen hoitotyöhön, hänen mukaansa jos hoivakodin kolmannessa kerroksessa majoittuu 70 vuotias mieshenkilö ei 60 vuotiasta samasta kulttuurista voi sijoittaa ylempiin kerroksiin. arvelisin että ydin perheen sisällä omakotitalossa varsinkin nykyään tuollaiset käytänteet voivat olla rennompia
Itse olen kuullut sellaisen teorian, että naisen hameen alla ei saa mies olla, koska se paikka kuuluu vain miehelöe/on muille saastainen, josta syystä esim jos asuu useampi romani kerrostalossa niin naisen alapuolella ei voi mies asua ja romaninaiset asuvat siksi alapuolella.
Olen varannut ajan julkiselle hammaslääkärin tarkastukseen, mutta muutin eri paikkakunnalle ennen aikaa. Voinko silti käyttää tuon hammaslääkäriajan vanhassa kotikunnassa? Harmittaisi taas varata uusi aika ja joutua taas odottamaan kuukausia lisää, että pääsee hammaslääkäriin, kun viime käynnistä on vuosikausia.
Jos ajan voi käyttää, niin voivatko ne sieltä varata jatkotoimenpiteille ajan eri kuntaan?
Kuinka pitkään on mahtanut kestää lyhin synnytys ihmisellä ensimmäisistä poltoista siihen kun lapsi on syntynyt?
Miksi vauva.fi poistaa asiallisia aloituksia?
Mitä SodaStreamin ääni muistuttaa? Mietin vaan, että jos joku ei ole ikinä kuullut SodaStreamin ääntä eikä näe äänen lähdettä, mistä hän voisi arvella äänen tulevan?
Uutisjutussa kerrotaan, että Pohjois-Suomi on Suomen alueista lähimpänä Tongaa. Johtuuko tämä siitä, että maapallo on pyöräe ja reitti Tongalle on lyhyempi silloin kun lähtee ensin pohjoiseen ja kiertää sieltä Tongalle? Vai lentäessä länteen (silloin kyllä E-Suomests olisi lyhyempi reitti..). Onko siis Australiakin lähe.mpänä P-Suomea kuin E-Suomea? Miksei lentokoneet lennä tätä lyhintä reittiä?
Miksi aina taivas on pilvinen silloin kun taivaankannella tapahtuisi jotain nälemisen arvoista?
Miksi paras aika nähdä revontulia on juuri klo 22-02? Pimeää on tällä hetkellä n. klo 17:stä eteenpäin ja jatkuu pitkälle aamuun. Luulisi revontulien näkyvän myös muulloinkin pimeään aikaan.
Miksi yrityksissä valmistetaan tai tehdään kaikki asiat väärin? Kuin väärinpäin. Tuntuu että asiakkaan pitäisi korjata ne ja olla konsultti, eikä sekään auta, ellei asiakasta kuunnella. Ja helpomminkin voisi kaikki toimia. Tästä lasketaan pois ne tuotteet ja asiat jotka toimivat hyvin +terveellisesti. Onneksi osa yrityksistä yrittää korjata toimintaa parempaan suuntaan ja osa tuotteista onnistuu joillakin hyvin – kuten ennenkin, kunnes sinne palkataan uusi sählääjä joka tekee taas asiat väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys jonkun instrumentin soittajille: Miten tärkeitä nuotit ovat? Ovatko ne klassisen musiikin soittajille elinehto, kun taas rokkariksi voi helposti opetella korvakuulolta?
Kuinka paljon nuotteja kuuluu soittaessa katsoa, koko ajan vai vain silloin tällöin vilkaisten? Oppiiko soittaja kappaleet ulkoa - ne vaikeatkin, vai voiko olla hyvä soittaja, vaikkei pärjäisi hetkeäkään ilman nuottien näkemistä?
Eikö ole yhtään musiikista tietävää linjoilla?
Itse en ole todellakaan mikään ammattilainen mutta soitin muutaman vuoden klassista pianoa lapsena ja teininä. Itse opin kappaleet niin hitaasti, että sitten kun ne meni sujuvasti, ei tarvinnut käytännössä kuin välillä vilkaista nuotteja, kun ne oli ehtinyt jo oppia ulkoa. Jotkut ammattimuusikot taitaa osata soittaa jo ensimmäisellä kerralla silleen aivan sujuvasti, ja silloin he tietenkin katsovat nuotteja koko ajan, koska heillä ei ole niistä vielä mitään muistikuvaa.
Ei-klassinen soitto ei välttämättä pohjaudukaan nuotteihin vaan sointumerkkeihin, tai pianossa voi olla vaikka oikealle kädelle nuotit ja vasemmalle sointumerkit. Aloittelija yleensä tarvitsee ne sointumerkit, kun taas kokenut, musikaalinen ja sointuoppia harjoitellut soittaja voi soittaa ihan vaan fiilispohjalta.
Nuotit ovat klassisessa musiikissa sikäli elinehto, että klassinen kappale menee yleensä sävelen tarkkuudella juuri siten, kuin se on niihin nuotteihin kirjoitettu. Rock- tai pop-kappaleessa on melodia ja sointukulku, mutta ei mitään tiettyä ehdottomasti ainoaa oikeaa tapaa nuotittaa se. Voi keksiä vähän uudenlaisia komppeja ja välisoittoja sinne eikä kukaan moiti vaan se kuuluu asiaan.
Kiitos kattavasta ja asiantuntevasta vastauksesta!
Vierailija kirjoitti:
Miksi usein hyvillä jätkillä on v*tuumaiset akat?
Ei kaikilla hyvillä jätkillä ole veemäistä akkaa, mutta silloin jos on, siihen tulee kiinnitettyä huomiota ja ihmeteltyä asiaa.
Sanoisin, että se veemäinen nainen on valinnut itselleen mukavan miehen, jota hänen on helppo määräillä ja muokata mieleisekseen. Jos hän valitsisi vaikean puolison, eli itsensä kaltaisen, heillä olisi jatkuvasti riitaa eivätkä he varmaan pärjäisi pitkään yhdessä.
Sanottakoon vielä, että näitä pariskuntia on myös toisinpäin: Hyvin voimakastahtoisella ja jopa ilkeällä miehellä voi olla herttainen, herkkä ja alistuva vaimo.