Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18370)
Vierailija kirjoitti:
Miksi munakennoihin pitää erikseen lisätä että ne ovat kananmunia? Kovin monessa suomalaisessa ruokakaupassa tuskin myydään muita kuin kananmunia, sen lisäksi että kennossa on pitänyt eritellä että kyseessä on juuri kananmunia on moniin paketteihin myös lisätty kanojen kuvia ihan kuin ostajat eivät tietäisi sanasta kana minkälaisen eläimen munia ovat ostamassa.
Kyllä suurimmissa marketeissa myydään myös esim. viiriäisenmunia. Nettikaupoista saa myös mm. ankanmunia.
Lisäksi kun nimenomaan kanaloiden suhteen on paljon sääntöjä laissa ja EU-tasolla, on selvää että mainitaan kyseessä olevan juuri kananmunat.
Miksi setämiehet ja peräkammarin pojat jättävät tyhjänpäiväisiä hymiöitä ja kommentteja julkkismissien Instoihin?
Käyttäjä37397 kirjoitti:
Voiko hierojalle mennä raskaana, kun siellä kuitenkin pitää maata vatsallaan?
Hierontaa on paljon erilaista. On myös vartavasten annettua raskaushierontaa.
Kun palvelun tilaa, kannattaa mainita raskaudesta ja sen vaiheesta. Kyseessä on palvelu, jota asiakas maksaa, joten tietysti sitä annetaan asiakkaan toiveiden ja terveydentilan mukaan. Näistä kannattaa sopia siis jo etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pääsen eroon pakonomaisesta rukoilemissa ja tunteesta, että Jumala rankaisee minua jos en rukoile joka päivä sammoja rukouksia "oikein"?
Yritä ajatella siten että et ole tässä maailmassa niin tärkeä ihminen että sinun rukoilemisella, tai rukoilemattomuudella olisi mitään merkitystä mihinkään. Asiat tapahtuu, rukoilet sinä tai et. Uskoa saa mihin tahtoo, mutta sen soisi tuovan lohtua ja iloa elämään eikä pakkoa ja ahdistusta.
Kiitos vastauksistasi, siitä oli minulle oikeasti hyötyä! Se sai minut muistamaan, että Jumalahan on oikeasti rakastava ja hyvä, ei rankaiseva ja paha.
Vierailija kirjoitti:
Kaupan pakastealtaassa myytävät vihreät pavut. Voinko sulattaa ja käyttää sellaisenaan salaatissa, vai pitääkö ne kiehauttaa ensin?
Pitää. Vihreissä pavuissa on lesitiiniä, joten se aiheuttaa turvotusta, kipuja, yms. ellei papuja keitetä. Myös maku paranee keitettäessä.
Vierailija kirjoitti:
Miten saa laitettua taloyhtiön lasinkeräysastiaan lasijuttuja ilman sitä kamalan kovaa kilinää?
Auts! Tätä olen pohtinut itsekin! Toivon että joku suunnittelee ne jäteasiat uudestaan, niin että ne saisi ensinnäkin avattua helpommin (ja pysymään auki) ja sitten niin ettei metallien ja lasien ääntä tarvitse sietää.
Itse kyttään metalli- ja lasiroskiksia, ja vien roskat vasta kun ne ovat suhteellisen täynnä, eikä tarvitse pudotella valtavasti mitään sinne pönikkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nimitys hunsvotti tarkkaan ottaen merkitsee?
Edesvastuuton ja elämänhallinnaltaan epävakaa. Huithapeli taas on lisäksi epärehellinen.
Hyvä selitys! Mutta mistä sana tulee - ei kuulosta suomenkieliseltä alunperin. Ruotsista, saksasta?
Tietääkseni sana tulee alasaksasta, eli ollut varmaan Ruotsi-Suomen alueella käytössä jo keskiajalla. Sana tarkoittaa koiran häpyä alkujaan. Kyseessä on melkoisen ilkeä haukkumasana. Suomeksi sana merkitsee etenkin henkilöä, joka on vailla moraalia, hulttio, mutta myös sellainen joka ei elätä itseään kunniallisesti. Kunnon ihmisen vastakohta.
Vierailija kirjoitti:
Tiskialtaan alle on valunut vettä jostain reiästä, ja kaapin pohjalevy hilseilee ja kupruilee pieneltä alueelta. Onko kyseessä pikkuvika, vai pitäisikö kaappi tarkistuttaa? Reikä on korjattu.
Kysy ihmeessä jostain talohuollosta tms. Tuskinpa tuossa mitään kosteusvaurion vaaraa on, koska vika on korjattu. Mutta kysy silti.
Kun mainitaan edesmennyt sukulainen keskustelussa tarkoittaen nimenomaan edesmenneen sukulaisuussuhdetta minuun kumpi on oikea tapa, hän oli isoäitini vai hän on isoäitini?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan äärettömän nolo ja maksimaalisen typerä, mutta mietityttänyt kauan kuitenkin.
Miten voi olla mahdollista että kun käyn julkisessa vessassa, niin jos huomaan että siellä on kauhea kakanhaju, niin seuraavat pari kolme päivää oma kakka haisee samalta?
Olen siis tosissani, ja miettinyt tätä monta kertaa.
Mututieteellinen vastaukseni:
Jää lyhytkestoiseen "hajumuistiin", samassa tilanteessa omassakin vessassa kakka haisee samalta, kunnes poistuu muistista?
Pitkäkestoisessa hajumuistissa esim. tuoksut lapsuudesta: äidin pullat, isän partavesi, yleensä ne hyvät tuoksut, jotka ovat aiheuttaneet mielihyvää.
Kiitos vastauksestasi, kuullostaa loogiselta!
T. Hajuhemmo
Vierailija kirjoitti:
Kun mainitaan edesmennyt sukulainen keskustelussa tarkoittaen nimenomaan edesmenneen sukulaisuussuhdetta minuun kumpi on oikea tapa, hän oli isoäitini vai hän on isoäitini?
Sanoisin itse, että hän on edesmennyt isoäitini.
Vierailija kirjoitti:
Onko heinänteko helppoa?
On.
Olenko rasisti, koska pelkään tietyllä tapaa romaaniheimoon kuuluvia ihmisiä johtuen lapsuuden huonoista kokemuksista, kun lapsuudessani kyseisen heimon muutaman perheen lapset kiusasivat ja vainosivat minua yhdessä? En vain pääse yli muistoista, joissa reilu kymmenen lasta käy yhdessä yhtä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Olenko rasisti, koska pelkään tietyllä tapaa romaaniheimoon kuuluvia ihmisiä johtuen lapsuuden huonoista kokemuksista, kun lapsuudessani kyseisen heimon muutaman perheen lapset kiusasivat ja vainosivat minua yhdessä? En vain pääse yli muistoista, joissa reilu kymmenen lasta käy yhdessä yhtä vastaan.
Kyllä olet. Lähes kaikki ihmiset ovat tietoisesti tai tietämättään rasisteja.
Maksetaanko yhtiövastiketta niin pitkään kuin talossa asutaan vaikka se olisi oma? Kaiken järjen mukaan kyllä, mutta jos kerrostaloasunnon yhtiövastike on esimerkiksi 466,9e/kk niin oman huoneiston hankkiminen ei tunnu enää niin paljoa järkevämmältä kuin vuokralla asuminen. Ei ole vielä ajankohtaista, mutta lainan lyhennys + yhtiövastikkeen maksu ovat melko korkeat yksinasuvalle jos tulot eivät ole kummoiset.
Toinen kysymys - maksaako vuokranantaja yhtiövastikkeen vai mikä tavallisin käytäntö on?
Kiitos asiallisista vastauksista..
Olen laihtunut vuoden aikana reilut 10 kiloa (83 kg -> 70 kg), mutta miksi kehossani ei silti ole tapahtunut mitään muutosta? Vatsani pömpöttää edelleen ja pieni kaksoisleukakaan ei ole kadonnut mihinkään.
Olin nuorempana todella laiha. Sitten kun jouduin aloittamaan erään lääkkeen käytön (joka haittavaikutuksena mm. sekoittaa aineenvaihduntaa) painoni nousi lähemmäs 20 kg.
En käytä alkoholia enkä polta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko heinänteko helppoa?
On.
Mitä tällä sanonnan heinänteolla tarkkaan ottaen tarkoitetaan? (Tietystikin kyse on vanhan ajan heinänteosta käsipelillä.) Koko prosessia niitosta latoon asti? Vai kenties pelkästään heinän seipäille nostelua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko heinänteko helppoa?
On.
Mitä tällä sanonnan heinänteolla tarkkaan ottaen tarkoitetaan? (Tietystikin kyse on vanhan ajan heinänteosta käsipelillä.) Koko prosessia niitosta latoon asti? Vai kenties pelkästään heinän seipäille nostelua?
Suomen kielessä alkusointu on yleinen ilmiö, siis esim. HElppoa kuin HEinänteko (he + he). Samalla tavalla sanotaan esim. maksaa maltaita/mansikoita, vaikka esim. maksaa timantteja olisi loogisempi ilmaus.
Hyvä selitys! Mutta mistä sana tulee - ei kuulosta suomenkieliseltä alunperin. Ruotsista, saksasta?