Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18370)
Vierailija kirjoitti:
Saako isovanhemmat tuoda lapsenlapset joka viikonloppu rivitaloyhtiön leikkipihalle?
Piha ei ole kovin suuri, joten paljon muita lapsia vanhempineen ei sinne mahdu.
Lisäyksenä vielä, että myös lastenlasten omat vanhemmat ovat mukana, siis isovanhempien kaksi lasta puolisoineen ja kummallakin perheellä kaksi leikki-ikäistä lasta
Tämä asia on ruvennut vaivaamaan minua, kun luin tällä viikolla uutisen, jonka mukaan eräs muutama vuosi sitten kadonneen ihmisen ruumis löydettiin tai oikeastaan siitä löydettiin enää se, mitä siitä oli jäljellä muutama vuosi kuoleman jälkeen eli luita, päällä olleet vaatteet ja mahdollisesti hänellä mukana olleita tavaroita. Se, mikä minua mietityttää, että miten päätetään, että mikä hautakiveen laitetaan kuolinpäiväksi? Jos henkilön luut löydetään vaikka 5 vuoden päästä katoamisesta, niin voidaan kai luita tutkimalla päätellä, että ihminen on kuollut juuri silloin 5 vuotta sitten, mutta mikä sitten laitetaan tarkaksi kuolinpäiväksi? Jos ihminen vaikka löytyy niin pitkän matkan päästä kuolleena, että hän ei olisi sinne ehtinyt millään katoamispäivänään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten löydän kerrostaloasunnosta korvausilmaventtiilit? Seinissä ei ole mitään pylpyröitä. Ikkunanpokat ovat suht uudet, mutta niissä ei näy mitään aukkoja. Talo vanha, painovoimainen ilmanvaihto.
Meillä on ikkunanpokan yläreunassa suorakaiteen muotoinen uloke, se on se. Vanha talo, uudehkot ikkunat.[/quo
Painovoimainen ilmanvaihto ei kuulemma tarvitse
korvausilmaventtiilejä, joten niitä ei välttämättä ole.
Asian voinee tarkistaa esim. taloyhtiön isännöitsijältä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä asia on ruvennut vaivaamaan minua, kun luin tällä viikolla uutisen, jonka mukaan eräs muutama vuosi sitten kadonneen ihmisen ruumis löydettiin tai oikeastaan siitä löydettiin enää se, mitä siitä oli jäljellä muutama vuosi kuoleman jälkeen eli luita, päällä olleet vaatteet ja mahdollisesti hänellä mukana olleita tavaroita. Se, mikä minua mietityttää, että miten päätetään, että mikä hautakiveen laitetaan kuolinpäiväksi? Jos henkilön luut löydetään vaikka 5 vuoden päästä katoamisesta, niin voidaan kai luita tutkimalla päätellä, että ihminen on kuollut juuri silloin 5 vuotta sitten, mutta mikä sitten laitetaan tarkaksi kuolinpäiväksi? Jos ihminen vaikka löytyy niin pitkän matkan päästä kuolleena, että hän ei olisi sinne ehtinyt millään katoamispäivänään.
Kuolleeksi julistamisen yhteydessä laitataan kuolinpäivä joka on viimeinen todennäköinen elossaolopäivä. Onnettomuuksissa helppoa, maastoon kadonneissa varmaan joku 2-3 päivää katoamisesta.
Jos syksyllä ja talvella sitä lehtivihreää on vähemmän, niin onko happeakin sitten vähemmän ilmassa?
Joutuuko 'häpeämätön' keksimään joka puolelle erilaisia juonia, että ei jää kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Jos syksyllä ja talvella sitä lehtivihreää on vähemmän, niin onko happeakin sitten vähemmän ilmassa?
Happea on ilmassa läpi vuoden sama määrä. Hapen määrään vaikuttaa muutkin asiat kuin lehtivihreän määrä.
Kannattaa muistaa, että ilmakehä on jatkuvassa liikkeessä, joten se että jossain on talvi ei vaikuta koko maapallon hapen määrään
Vierailija kirjoitti:
Joutuuko 'häpeämätön' keksimään joka puolelle erilaisia juonia, että ei jää kiinni?
Tavallaan. Mutta lopulta asia paljastuu. Sitten on kiire häipyä. Noloa.
Vierailija kirjoitti:
Se, mitä hautakiveen laitetaan, on omaisten päätettävissä. Hautakiveen voi laittaa vaikkapa vain kuolinvuoden. Sehän on helppo arvioida.
Jos tehdään kuolinsyyntutkimus, silloin patologin tutkimuksesta saadaan arvio tarkemmasta kuolinajasta.
En usko että tarkka päivämäärä on tuollaisen tragedian sattuessa kuitenkaan omaisille se tärkein asia.
Vierailija kirjoitti:
Onko siitä haittaa, jos käyttää naaman pesuun meikinpoistoon tarkoitettua putsaria, vaikkei meikkaa? Olisiko perus naaman puhdustukseen parempi käyttää ainetta, jonka ominaisuuksiin ei kuulu meikin puhdistus?
Iho kannattaa aina puhdistaa illalla, koska vaikket käytä meikkiä, ihollesi kertyy päivän aika likaa, talia ja muita epäpuhtauksia. (Ja kesällä toivottavasti käytät UV-suojaa, joten putsattava sekin on.)
Ihon puhdistuksen tärkein pointti on se, että ihon pH-arvon pitäisi puhdistuksen jälkeen jäädä hieman happameksi, ei emäksiseksi. Siksi pelkkä vesipesu ei ole hyvä, jättää ihon emäksen puolelle ja vesi muutenkin kuivattaa ihoa. Hellävarainen puhdistusaine, jossa on ihon pH-arvoa tasapainottava aine, on siten parempi.
Puhdistuksen toinen tärkeä pointti on se, että ihon pitää jäädä kosteutuksi.
Jos putsari sisältää voimakkaita puhdistavia sulfaatteja, se kuivattaa ihoa, voi ärsyttää ja jättää ihon pinnan emäksiseksi, joten sen jälkeen pitää aina käyttää ihoa tasapainottavaa ja kosteuttavia ainesosia sisältävää kasvovettä.
Jos meikkiä ei käytä, iho on helpointa puhdistaa misellivedellä, joka a) puhdistaa hellavaraisesti ihon b) palauttaa ihon normaalin pH-arvon ja c) kosteuttaa hieman ihoa.
Suosin itse LV:n 3-in-1 misellivettä, muita suhteellisen hellävaraisia on Simples-sarjan misellivesi, Avenen misellivesi, L300-merkin tuote, yms.
Misellivesien etu on myös se, ettei niitä pestä pois vedellä, joten veden kuivattava vaikutus jää puhdistuksesta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mu ma t saavat olla väkivaltaisia, mutta kantaväestö ei saa edes kritisoida sitä?
Kysymyksesi on outo: todennäköisesti olet itse viime vuosina suoltanut jatkuvasti ko. "kritiikkiä" tälläkin palstalla päivästä toiseen. Ym. viestisikin levittää samaa vihaviestiä.
Olisikin paljon mielenkiintoisempaa tietää miten itse et pidä omaa toimintaasi väkivaltaan kiihottamisena ja miten selität sen että viestisi on tässä ketjussa, mutta vikiset ettei joku (kuka?) anna lupaa puhua asiaa, josta puhut?
Eiköhän tämän ketjun idea ollut olla rehellinen kysymyksissään. Sinä et ole. Sinä levität vaan propagandaasi.
Mitä vikaa tuossa lainaamassasi kysymyksessä oli? (en ole ko. viestin kirjoittaja).
Huomaatko, ettet itse vastaa lainkaan kysymykseen, vaan annat kysyjän ymmärtää, että hän on tässä se väkivaltainen.
Miksi ei saa kritisoida sitä, että joku "ei alunperin sen maan kansalainen" käyttäytyy väkivaltaisesti? Siihen kysymykseen on yksi ainoa vastaus: Koska länsimaissa on yhdessä päätetty, että ei vain saa.
Jos joku kritisoi, hänet vaiennetaan jättämällä viesti julkaisematta, poistamalla se esim. tältä keskustelupalstalta tai nimittämällä tätä henkilöä 1930-40-luvun aikaisella nimityksellä. Jos asia tarpeeksi pontevasti kielletään, leikisti sitä ei ole olemassa. Näin on juuri tämän asian kohdalla, ikävä kyllä.
Kirjoitin vastaukseni aivan ajatuksella. Eiköhän jokainen normaaliälyinen ihminen ymmärtänyt, ettei kysyjä halua vastausta kysymykseenä vaan hän esitti kysymyksen tavalla, joka vihjaa rasistisiin tarkoituksiin. Jos tämä olisi tietyillä sivuistoilla esim. Redditissä tai muulla keskustelupalstalla, jossa on tiukka moderointi, se olisi poistettu jo heti alussa. Tässä palstalla viesti on saanut olla jo vaikka kuinka kauan. Sen roikkuminen täällä todistaa myös että kysyjän väite ettei saa puhua asiasta on suurelta osin virheellinen väittämä.
Jos puutumme itse kysymykseen, ymmäräthän että asiallinen kritiikki ei ole sama asia kuin rasistinen kommentti. Rasistisia kommentteja ei suojaa sananvapaus. Lisäksi palstan säännöt kieltävät ko. kommentit.
Jos aiot asiallisesti kritisoida jonkun väkivaltaista käytöstä, mitä tekemistä asiassa on henkilön synnyinmaalla -- ellet siis kannata rasistista ideologiaa? Miksi et koe tärkeäksi kritisoida väkivaltaista käytöstä, ml. kantasuomalaisten, yleensä?
Ja jos yleensä katsot oikeudeksesi kritisoida jonkun ulkomaalaisen laittomia tekoja, eikä pitäisi itse huolehtia siitä, että tuntee Suomen lain ja noudattaa sitä itse?
Kuten huomaat, jätin edelleen vastaamatta "kysymykseen", koska en koe sitä asiallisena kun kysymyksenasettelu on jo etukäteen normitettu rasistisiin raameihin.
Miksi monet luulevat, että Asperger-henkilöt ovat vajaavaltaisia?
Vierailija kirjoitti:
haukux kirjoitti:
Miksi HeSy on niin hemmetin kankea paikka? Nettisivut eivät toimi, tai siis kyllä sieltä aika näppärästi ponnahtaa 'lahjoita/testamenttaa' -meille. Muutoin ei toimi.
Haluan uskoa siihen, että kun eläin hankitaan ja HeSyn kautta maksetaankin todella kohtuullisesti, niin eivät ne uudet omistajat sitä hetken mielijohteesta tee.
HeSyllä tentataan tarkoin, lähes kummin kaiman kengännumero ja vyötärönympärysmitta.
Vähän tsemppaamista toimintaan.Sulla taitaa olla vikaa, koska mulla sivut toimivat ihan hyvin. Päivitä ainakin selaimesi.
HeSy on eläintensuojeluyhdistys, jonne tulee hylättyjä tai vielä pahemmasta tilanteesta tulevia eläimiä. Totta kai heidän kuuluu tentata minkäläiseen uuteen kotiin eläin joutuu. Jos eivät tenttaisi, sittenhän he toimisivat yhdistyksen koko ideaa vastaan.
Tenttaaminen ok, mutta miksi joutuu allekirjoittamaan paperin, jossa lupaa suunnilleen että kuka tahansa hesyläinen saa tulla kotiini tarkastuskäynnille yllättäen milloin tahansa? En päästä edes äitiäni yllätysvierailulle milloin tahansa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
haukux kirjoitti:
Miksi HeSy on niin hemmetin kankea paikka? Nettisivut eivät toimi, tai siis kyllä sieltä aika näppärästi ponnahtaa 'lahjoita/testamenttaa' -meille. Muutoin ei toimi.
Haluan uskoa siihen, että kun eläin hankitaan ja HeSyn kautta maksetaankin todella kohtuullisesti, niin eivät ne uudet omistajat sitä hetken mielijohteesta tee.
HeSyllä tentataan tarkoin, lähes kummin kaiman kengännumero ja vyötärönympärysmitta.
Vähän tsemppaamista toimintaan.Sulla taitaa olla vikaa, koska mulla sivut toimivat ihan hyvin. Päivitä ainakin selaimesi.
HeSy on eläintensuojeluyhdistys, jonne tulee hylättyjä tai vielä pahemmasta tilanteesta tulevia eläimiä. Totta kai heidän kuuluu tentata minkäläiseen uuteen kotiin eläin joutuu. Jos eivät tenttaisi, sittenhän he toimisivat yhdistyksen koko ideaa vastaan.
Tenttaaminen ok, mutta miksi joutuu allekirjoittamaan paperin, jossa lupaa suunnilleen että kuka tahansa hesyläinen saa tulla kotiini tarkastuskäynnille yllättäen milloin tahansa? En päästä edes äitiäni yllätysvierailulle milloin tahansa!
Ehdoissa lukee näin: "Yhdistyksen edustajalla on oikeus käydä katsomassa minulle luovutettua eläintä." Aika eri asia kuin annat ymmärtää.
Ehdoissa lukee myös että: "Olen ymmärtänyt yllä olevat sopimusehdot ja sitoudun noudattamaan niitä."
Joten kun et näytä ehtoja ymmärtävän etkä halua niihin sitoutua, mikä ongelma tässä on?
Hanki eläin jostain muualta.
Mistä tietää, ajatteleeko liikaa, liian vähän vai sopivasti?
Miksi joistakin puista tippuu lehdet selvästi aikaisemmin kuin joistakin toisista? Ainakin täällä seudulla missä minä asun niin joissain puissa ei ole enää juuri lainkaan lehtiä kun taas joissain näyttää olevan melkein kaikki lehdet. Samoin joistain puista näyttää tippuvan koko ajan lehtiä ja toisista ei tipu juuri lainkaan lehtiä.
Entä miksi havupuista ei tipu neulaset syksyllä niin kuin lehtipuun lehdet tippuvat?
Miksi nainen kusee joskus munille?
Pitäkää huolta itsestänne!
Miten kirjoittaa selkeämmin?
Joskus kun luen kirjoituksiani jälkikäteen, en huomaa ajatuksissani mitään logiikkaa (vaikka kirjoitushetkellä ajattelin sitä olevan) ja muutkin ovat monesti ymmärtäneet asiani aivan väärin. Olen tiedostanut tämän jo kauan, mutten tiedä mitä tehdä asialle. Tuntuu että yritykset kirjoittaa selkeästi eivät oikein onnistu, ainakaan jos aihe on millään tavalla monimutkainen tai laaja. Toivottavasti nyt edes tästä tekstistä sai selvää eikä mitään ymmärretä väärin. Ja vastaus tulisi oikeaan kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Miten kirjoittaa selkeämmin?
Joskus kun luen kirjoituksiani jälkikäteen, en huomaa ajatuksissani mitään logiikkaa (vaikka kirjoitushetkellä ajattelin sitä olevan) ja muutkin ovat monesti ymmärtäneet asiani aivan väärin. Olen tiedostanut tämän jo kauan, mutten tiedä mitä tehdä asialle. Tuntuu että yritykset kirjoittaa selkeästi eivät oikein onnistu, ainakaan jos aihe on millään tavalla monimutkainen tai laaja. Toivottavasti nyt edes tästä tekstistä sai selvää eikä mitään ymmärretä väärin. Ja vastaus tulisi oikeaan kysymykseen.
Vaikkei olisikaan looginen, suoraviivainen ajattelija, parilla pikkukikalla voi selkiyttää tekstiä:
-sulut pois
-samoin pois muukin selittely ja seivailu, eli rohkeutta tekstiin
-tarpeeksi kappalejakoja
Onko siitä haittaa, jos käyttää naaman pesuun meikinpoistoon tarkoitettua putsaria, vaikkei meikkaa? Olisiko perus naaman puhdustukseen parempi käyttää ainetta, jonka ominaisuuksiin ei kuulu meikin puhdistus?