Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18369)
Onko teille käynyt Facebookissa niin, että jos olette lähettäneet kaveripyynnön jollekulle mutta hän ei ole hyväksynyt sitä, niin sen jälkeen hänelle ei ole enää ollut mahdollistakaan laittaa pyyntöä, vaan hänen kohdallaan lukee vain, että voi lähettää viestin? Tai oletteko itse tehneet näin, jos joku on laittanut teille kaveripyynnön ettekä ole sitä hyväksyneet? Miksi ihmiset tekevät näin? Entä jos joku muu haluaisi hänet kaverikseen, mutta se ei sitten ole enää mahdollista, kun hän on ottanut pois tuon, että voi pyytää.
Missä määrin on ok valehdella itselleen, jotta olisi paremmalla tuulella? Esim. onko paha jos katsoo peiliin vain hymyillen, koska silloin peilikuvansa on ehkä helpompi hyväksyä? Jos katson sinne neutraalilla ilmeellä (joka kasvoillani on normaalisti), näytän niin vastenmieliseltä, että se masentaa.
Yritän olla itselleni aina rehellinen, mutta tuntuu että niin tekemällä on vaikea iloita elämästä.
Mitä työhöntulotarkastuksessa yleensä tutkitaan ja tehdään? Miten kauan se kestää?
Minulla on aivan lamauttava lääkäripelko (tiedän, noloa ja lapsellista) ja aloitan syksyllä uuden työn, ja tarkastuksessa pitäisi käydä. Se, että etukäteen tiedän, mitä tapahtuu, helpottaa pelkoa ja ahdistusta. Esimerkiksi uskallan käydä verikokeessa, jos itse etukäteen olen ajan varannut ja tiedän, mitä siellä tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Mitä työhöntulotarkastuksessa yleensä tutkitaan ja tehdään? Miten kauan se kestää?
Minulla on aivan lamauttava lääkäripelko (tiedän, noloa ja lapsellista) ja aloitan syksyllä uuden työn, ja tarkastuksessa pitäisi käydä. Se, että etukäteen tiedän, mitä tapahtuu, helpottaa pelkoa ja ahdistusta. Esimerkiksi uskallan käydä verikokeessa, jos itse etukäteen olen ajan varannut ja tiedän, mitä siellä tapahtuu.
Meillä otettiin verikokeet, ja käytiin myöhemmin tapaamassa työterveyshoitajaa, joka kysyi muutaman kysymyksen perusterveydestä ja kertoi että kaikki koetulokset olivat normaaleja. Sitten hän kertoi työterveyspalveluista ja poissaolokäytännöistä. Ei kai noissa yleensä mitään varsinaisesti tutkita?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa kansalaiskunto? Eri asiaa kuin pelkkä kunto?
(IL:n sivuilla Nakukympistä kertovan uutisen videolla kohdassa 1.06 näkyvässä paperissa lukee "....ja osoittanut näin korkeaa kansalaiskuntoa...")
Minilexistä:
"Yleisiä virkanimitysperusteita on kolme. Ne ovat kyky, taito ja koeteltu kansalaiskunto. (...) Koeteltu kansalaiskunto liittyy kansalaistoimintaan sekä nuhteettomaan käytökseen."
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa sanonta veljekset kuin ilvekset ja mitä se mahtaa tarkoittaa? Ei ole koskaan auennut minulle..
No ilveksellä on usein kaksi poikasta, jotka ovat aika samanlaisia joka suhteessa. Uskoisin että tämä on sanonnan taustalla; tarkoitetaan että veljekset muistuttavat toisiaan kuin ilveksenpoikaset. Ja miksi juuri ilves on valittu sanontaan? Varmasti ihan vaan sen takia että sana veljekset ja ilvekset muistuttavat toisiaan.
Vitsi on siis kaksinkertainen: sekä äänneasu että merkitys viittaavat samankaltaisuuteen.
Meidän perheessä sanottiin vitsinä myös että "siskokset kuin liskokset" -- ties mitä sillä tarkoitettiin? :D
Vierailija kirjoitti:
Voiko karvojen laserpoistosta olla jotain haittaa (muuta kuin rahanmeno), voiko se esim. vaurioittaa ihoa jotenkin, jos on todella herkkä iho?
No haittoja voi olla monia. Hoidon aikana voi olla kipuja. Iho ärtyy yleensä jo hoidon aikana, ja voi vaatia huolenpitoa seuraavan parin päivän aikana. Pahimmassa tapauksessa iho tulehtuu ja turpoaa. Pitkänajan haitoista ei ole vielä tietoa, koska menetelmä on sen verran uusi. Pigmentiläikkiä voi tulla joillekin.
Toinen ongelma on se, ettei tuloksiin olla tyytyväisiä, koska ei sitouduta sääntöihin. Rehellinen laserhoitoja antava paikka kun kertoo että tulos on enimillään 80% - eikä se 100% ikuisesti mitä asiakas toivoo. Ongelmia on myös siinä miten asiakas haluaa laajoilla alueille karvanpoiston eikä pysty sitoutumaan taloudellisesti tai muutenkaan hoitokertoihin. Menetelmähän ei sovi kaikille iho- ja karvatyypeille (enimmäkseen tummille karvoille), eikä voida hoitaa jos iholla on tatuointi, eikä ennen kuin 6 viikkoa on mennyt auringonotosta (syksy siis paras aloitusaika) ja edellisestä (karvatuppiin vaikuttavasta) karvanpoistosta. Lisäksi joskus suositellaan myös sitä, että hoidot tehdään vasta kun lapset on hankittu, koska raskausajan hormonit voivat vielä vaikuttaa karvankasvuun. Hoidon jälkeen pitäisi varata aikaa antaa ihon parantua ja hoitaa sitä annettujen ohjeiden mukaan, eikä rynnätä rannalle aurinkoon.
Tässä pitäisi myös satsata kunnolla ja varata aika parhainta teknologiaa käyttävältä yrittäjältä, voi esim kysyä hoidon ajan kivusta ja viilentääkö laite ihoa, yms. Myös kannattaa kysyä miten hoito tapahtuu, ja onko tarvittaessa mahdollisuus saada pintapuuduutteen jos on herkkä. Kannattaa varata aika vakavaraiselta yritykseltä, koska sitäkin on sattunut, että firma on lopettanut kesken hoitokierroksen.
Vierailija kirjoitti:
Työhöntulotarkastusta ei yleensä tee lääkäri vaan terveydenhoitaja. Katsotaan näkö, tarkistetaan kuulo, verenpaine ym.
Mistä lääkäripelkosi johtuu? Syyn selvittäminen voisi helpottaa elämääsi, sillä todennäköisesti joudut jossakin elämänvaiheessa käymään lääkärissä.
Jaoin parille kaverilleni Facebookissa pari videota viime viikolla. Nyt kun yritin käydä katsomassa videoita, niitä ei enää ollut ja niiden tili oli poistettu. Mietin vain, että onko se, että olen jakanut nuo videot kavereilleni Facebookissa, vaikuttanut siihen, että tili on poistettu? Videoissa nuori nainen pesi autoa mustissa sukkahousuissa.
Jos poistaa laserilla liiasta testosteronista johtuvia karvoja yhdestä paikasta, niin mitä tuo sama testo sitten tekee, kun ei saa enää puskettua noita karvoja? Meneekö ko. testosteroni "hukkaan", vaan aiheuttaako se sen sijaan jotain muuta eri kohdassa kehoa (mitä ei muuten aiheuttaisi), esim. enemmän karvoja toiseen paikkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten löydän kerrostaloasunnosta korvausilmaventtiilit? Seinissä ei ole mitään pylpyröitä. Ikkunanpokat ovat suht uudet, mutta niissä ei näy mitään aukkoja. Talo vanha, painovoimainen ilmanvaihto.
Ne voi olla remontteerattu umpeen.
Tätä olen epäillyt. Ei täällä erityisen huono ilma ole kuitenkaan.
Liesituuletin ei aina ole liesituuletin, ja kylppärissä pitää kuitenkin sellainen pylpyrä olla.
Miksihän tuo Suomen maailman vapain media on EU:n talutusnuorassa enemmän kuin mikään muu maa?
Miksi joissakin Facebook-videoissa on se sama pätkä kahdesti peräkkäin?
Vierailija kirjoitti:
Vuokra-asuntoni parvekkeen toiselle seinälle oli ruuvattu muovinen pleksilevy(?), joka ulottui ehkä 40cm yli seinän. Korkeudeltaan se oli ehkä noin mittainen. Toisella puolella seinää naapurin parveke. Mielessä kävi, voisiko se jotenkin estää tupakan (tai pilven) hajua menemästä naapurin parvekkeelle? Oli kuitenkin aika pieni läpyskä, joten epäilen. Voiko olla mitään muuta funktiota? Ruuvasin sen juuri irti ja heitin roskiin, sillä oli ruman näköinen. Toivottavasti ei ollut tärkeä.
Asunnossa on luultavasti aiemmin asunut utelias kissa..
Hasse 8v. kirjoitti:
Mitä jos vauva ei halua tulla iloa pois naisen nahasta kun sen pitäisi syntyä vaan huutaa sieltä, että ehkä ensi viikolla mummo?
Neuvolassa lasketaan ns "laskettu aika", eli milloin teoreettisesti ja keskimäärin lapsen "pitäisi syntyä". Raskaus voi mennä "yliajalle", eli lapsi ei synny laskettuna aikana. Lapsi kuitenkin kasvaa kohdussa vielä, eli jossain kahden viikon paikkeilla synnytys käynnistetään lääkkeillä, jollei se sitä ennen ole käynnistynyt itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä aiheuttaa vanhuksella sellaisen toistuvan ääntelyn? Yksi naapurini on ehkä 70-80-vuotias mummeli, joka on ihan hyvässä fyysisessä kunnossa (mm. käy kauppamatkat pyöräillen), mutta ihmettelen tuota ääntä, jota pitää parin sekunnin välein. Kuin kurkusta tuleva, kumea "mmM" (ääni siis nousee). Tekee sitä ihan aina kun häneen törmään.
Vanheneminen vaikuttaa äänihuuliinkin. Ehkä hengittäminen saa aikaan sen?
Saattaa myös olla jokin pakko-oireyhtymä. Esim. Tourette.
Vierailija kirjoitti:
Voiko aviopari erota niin, että toinen puolisoista päättää ettei halua mitään vaan luovuttaa kaiken toiselle. Esim. vaimo jättää miehen, tulee ero ja vaimo päättää ettei omaisuutta tarvitse puolittaa vaan vaimo antaa omansakin miehelle vaatimatta mitään itselleen? Jos vaimo päättää tehdä näin niin joutuuko silti maksamaan erosta jotain? Miten tilanne muuttuu jos avioparilla on avioehto mutta vaimo ei siitä huolimatta halua mitään?
Avioehdosta en tiedä, mutta minä erosin niin, etten ottanut kuin toisen autoista ja lapset. Notaari teki osituksen niin, että molemmat allekirjoituksellaan vahvistivat todistajien läsnäollessa, etteivät moiti tehtyä sopimusta. Mitään kuluja en maksanut. Talon ja tontin saanut osapuoli maksoi kulut ja verot sun muut.
Jenkkileffoissa oikeussaleissa sihteeri tms. naputtelee kirjoituskoneen näköisellä laitteella ilmeisesti muistiinpanoja, mutta se paperi mikä sieltä tulee on leveydeltään kassakuittipaperin kokoista. Siis mitä ihmettä?! Mikä tämä juttu on?
Vierailija kirjoitti:
Jenkkileffoissa oikeussaleissa sihteeri tms. naputtelee kirjoituskoneen näköisellä laitteella ilmeisesti muistiinpanoja, mutta se paperi mikä sieltä tulee on leveydeltään kassakuittipaperin kokoista. Siis mitä ihmettä?! Mikä tämä juttu on?
Tarkoittanet pikakirjoituskonetta:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Pikakirjoitus
Sen avulla pystyy harjaantunut henkilö kirjoittamaan puhenopeudella, ja tuollaisia hassunnäköisiä, kirjoituskoneita pienempiä laitteita näkyy tosiaan jenkkileffoissa ja -sarjoissa oikeusistuimissa.
Yleensä puhutaan Big Six -ryhmästä, johon kuuluvat Kanada, Venäjä, Yhdysvallat, Suomi, Ruotsi ja Tšekki.