Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18353)

Vierailija
2361/18353 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko normaalia inhota sitä hetkeä, kun hämärä alkaa?

Mulla tulee näin talviaikaan ärsytyksen tunne kolmen, neljän välillä, kun ei näe sisällä ilman valoja, mutta ei haluaisi vielä sulkea verhojakaan, koska silloin ns. antaa periksi pimeydelle.

Sitten illalla pimeys ei enää haittaa, mutta tämä hämärä.... Haluaisin olla pois kotoa, kun hämärä laskeutuu. Ja missään tapauksessa en voi olla verhot auki ja valot päällä, kun kaikki näkee meille ikkunasta sisään.

On normaalia. Joitain ihmisiä ahdistaa aamut, joitain yöt. Me ollaan osa luontoa ja meillä on kaikkia hassuja tuntemuksia.

Vierailija
2362/18353 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voisi lopettaa nenän kaivamisen? Tai ainakin vähentää huomattavasti?

Jos tunnen nenässä jotain ylimääräistä ja alan kaivaa sitä, niin saan sellaisen kiihkon, hurmoksen, enkä pysty lopettamaan ennen kuin en tunne nenän sisällä enää mitään epätasaista. Tarkistelen perään monta kertaa, tuntuuko siellä mitään. Aloitan kaivelun varovasti etusormella, mutta joskus sinne työntyy peukalokin. Tällä hetkellä ei tee mieli kaivaa nenää eli en kaiva nenää koko ajan, mutta nenässä on kaiveltu ja koluttu tunne.

Joskus herään yöllä häiritsevään tunteeseen nenässä. Kaivan nenää, sieltä tulee kuivaa räkää sormiini, ja unenpöpperössä SIROTTELEN SITÄ PÄÄLLENI. Tulee ihana raikas olo, kuin voisi hengittää paremmin ja koko elimistössä tuntuu sellainen rentouttava virtaus, kun tunnen nenän sisällön pieninä murusina putoilevan iholleni. Jep, hyi.

Luulen että sieraimet on juuri tän takia suurentuneet, ja vielä epäsymmetrisesti, mikä näyttää siankärsätyyppisessä nenässäni järkyttävältä, ja että sormet yltää nykyään syvemmälle kuin ennen. Ehkä nenän iho on myös löystynyt, koska sieraimet laajenevat helposti hengittäessä, puhuessa, nielaistaessa ja paljon etenkin hengästyessä. Vertakin joskus tulee vähän. Ei vuoda sentään näkyvästi, mutta sitä tarttuu joskus sormeen.

Mikä edes on normaali määrä kaivaa nenää? Minkä verran nenässä voi olla ylimääräistä ilman, että sitä "tarvitsee" edes kaivaa pois? Itsellä on tarve saada nenän sisältö sileäksi.

Nuorena mulla oli ihon nyppimisongelma. Ehkä tää on jotain jatkoa sille.

Miten tän saa loppumaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2363/18353 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ennen vanhaan" tiesi varmaksi olevansa raskaana kun potkut tuntuivat.

Vierailija
2364/18353 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Hesburgerin tai Mäkkärin hampurilainen ei koskaan näytä samalta pöytään tuotuna, kuin tv-mainoksissa?

Vierailija
2365/18353 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Jäljet päättyvät Berliiniin -sarja jatkuva (eli pitää katsoa jaksot järjestyksessä, että pysyy kärryillä), vai onko joka jaksossa erillinen tarina niin että jaksoja voi katsoa sieltä täältä ja missä järjestyksessä haluaa?

Ne voi katsoa erikseen eli juoni on aina erillinen, ei jatkosarja. 

Henkilösuhteet kuitenkin vakiporukassa kehittyvät ja siinä mielessä on kivempi katsoa järkässä. 

Eli eivät ole täysin toisistaan riippumattomia jaksoja. 

Eihän tämä ollut yhtään nolo tai tyhmä kysymys sulta?

Kiitos! Harmi kun Areenassa ei ole sarjaa 1. jaksosta alkaen, koska niin olisi tosiaan kivointa katsoa, vaan siellä on nyt vain jaksot 4 ja 5, mutta onneksi se ei kuitenkaan ilmeisesti kovin paljon haittaa.

Vierailija
2366/18353 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Ja nekin vasta 3. kauden jaksoja.

Vierailija
2367/18353 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Hesburgerin tai Mäkkärin hampurilainen ei koskaan näytä samalta pöytään tuotuna, kuin tv-mainoksissa?

Niinpä. Sama koskee varmaan monia muitakin elintarvikkeita. Syyn olettaisin olevan se, että toki halutaan tuotteeen näyttävän houkuttelevammalta. Ihmisiä ei välttämättä haittaa, koska mainoskuvan ensivaikutelma tuotteesta säilyy, vaikka itse todellisuus olisikin muuta. Siihen todellisuuteen vain mielessään jotenkin yhdistää sen mainoksen luoman "identiteetin" sille tuotteelle. :D

Mua kiinnostaisi, että miten ne mainoskuvat tehdään. Otetaanko ensin kuva ihan tavallisesta hampparista ja sitten vain photoshopataan, vai tehdäänkö "taikoja" jo kuvaamisvaiheessa? Onko kuvassa tavallista hienompi hamppari, vai otetaanko kuvia erikseen hampurilaisen eri osista ja myöhemmin liitetään yhteen tms.?

Vierailija
2368/18353 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kallista ruokaa?

Kun aina puhutaan halvasta ruoasta ja itselläkin on ollut vain ne halvat ruoat/ruoka-aineet mielessä (kaali, porkkana, perunat, kananmunat, jauheliha... tai ainakin kohtuuhintaisia nämä varmasti moniin muihin verrattuna), mutta kalliita ei listata ikinä erikseen, niin itselleni on jäänyt oikeastaan mysteeriksi, mikä kaikki sitä kallista ruokaa sitten on. Tarkoitan siis ihan tavallisissa ruokakaupoissa myytäviä ruokia.

Olisi kiva saada vaihteeksi lista kalliista ruoista/ruoka-aineista, että jotenkin saisi kokonaiskäsityksen eri ruokien hinnoista ja mitä vaihtelua onkaan halvan ja kalliin välillä, kun omassa päässä on vain nuo vanhat tutut edulliset ruoat, joihin huomio kiinnittyy.

Mitä rikkaat / hyvin toimeen tulevat / tuhlaavat (mutta mahdollisesti kuitenkin itse ruokaa tekevät ja terveellisestikin syövät) ostaa ruokakaupasta?

Vierailija
2369/18353 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnenpyörä alkaa ensi vuonna TV5-kanavalla, mutta missä kuussa?

Helmikuussa. http://tv5.fi/

Vierailija
2370/18353 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennätystehtaassa oli joskus kilpailemassa mies nimeltä Jussi Hämäläinen, joka söi metrin mittaisen patongin hieman alle tunnissa. Olisiko hän pystynyt myös juomaan sen puolitoista litraa Coca-Colaa, jonka Olli Hokkanen yritti juoda?

Ollihan kertoi myös, että oli joskus pystynyt juomaan puolitoista litraa, mutta ei kylmänä. Veikkaan, että olisi kyllä Jussillekin ollut kylmänä liian hapokasta.

Vierailija
2371/18353 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaisi, että miten ne mainoskuvat tehdään. Otetaanko ensin kuva ihan tavallisesta hampparista ja sitten vain photoshopataan, vai tehdäänkö "taikoja" jo kuvaamisvaiheessa? Onko kuvassa tavallista hienompi hamppari, vai otetaanko kuvia erikseen hampurilaisen eri osista ja myöhemmin liitetään yhteen tms.?

Mä olen kuullut noita kuvaavalta ihmiseltä että ainakin hammastikkuja käytetään nostaan ja tukeen hampparia. Luulen myös että photoshop ei ole vieras juttu

Vierailija
2372/18353 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Sama koskee varmaan monia muitakin elintarvikkeita. Syyn olettaisin olevan se, että toki halutaan tuotteeen näyttävän houkuttelevammalta. Ihmisiä ei välttämättä haittaa, koska mainoskuvan ensivaikutelma tuotteesta säilyy, vaikka itse todellisuus olisikin muuta. Siihen todellisuuteen vain mielessään jotenkin yhdistää sen mainoksen luoman "identiteetin" sille tuotteelle. :D

Jokunen vuosi takaperin olin eräässä ravintola-alan koulutuksessa, jossa vierailevana puhujana oli henkilö, joka tienasi leipänsä mm. valokuvaamalla ruokia keittokirjoja jne. varten. Hän näytti pienen videon juurikin tästä aiheesta, että minkä takia pikaruokapaikan hampurilainen näyttää hyvin erilaiselta verrattuna todellisuuteen. Siinä hänen mainosta varten tekemässään purilaisessa oli hammastikkuja sisällä (jotta pysyy kasassa), pinseteillä asetetut salaatinlehdet ja suolakurkkusiivut, kaikki osaset olivat kylmiä jottei juusto sula rumasti ja jotain palasia taisi olla kopa liimattu yhteen. Ei olisi ollut syömäkelpoinen se mainoksen hamppari :D

Vierailija
2373/18353 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mainoskuvissa "kahvi" voi olla öljyä ja "viili" jotain liimaa. Hampurilaisen osat on rakenneltu ilmaviksi hammastikuilla. Ja päälle valaistus ja photoshop.

Vierailija
2374/18353 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulakammoinen kysyy, mistä sormesta verensokerin mittaus sattuu vähiten?

Vierailija
2375/18353 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kauniin ihmisen raskaus on ihana, mutta ruman ihmisen taas ei?

Ja tarkoitan nimenomaan kasvojen ulkonäköä, ja lisätään vielä että molemmat olisivat sopusuhtaisia, hoikkia myös raskauden aikana eikä kummallekaan tulisi mitään rasvainen tukka-akneiho -ongelmaa. Toinen nyt vaan sattuisi olemaan epäviehättävä.

Vierailija
2376/18353 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hautajaistarpeet (arkut, hautakivet...) ovat niin kalliita?

Hautajaistuotteita myyvät liikeet pyrkivät mahdollisimman hyvään tulokseen ja myyvät silllä hinnalla millä saavat parhaan voiton. Kuluttujay eivät tingi tai vertaa hautajaistuotteiden hintoja samalla tavalla kuin tv:den hintoja vertaillaan. 

Tähän vaikuttaa monet syyt, joista ehkä suurin on se, että suruissaan ei jakseta. Mutta myös se, että koetaan vainajan arvoa nolaavaksi se, että tingataan.

Vastaava ilmiö on vaikka kihlasormuksissa. Ajatelkaa tilannetta, jossa nuoripari on kihlasormusostoksilla yhdessä. Tätäkin tapahtuu :) Myyjä esittelee sormuksia, joiden hinta on 1000 euroa. Mikä mielikuva tulee sulhasesta, joka tinkaa hinnan 800 euroon :) 

Häät kuuluu samaan kategoriaan. Neiti joka järjestää firman juhlia vertaa pitopalvelun hinta/laatusuhdetta, mutta järjestäessään häitä etsii sitä unelmien ateriaa.

Tämä ei tietenkään koske kaikkia, mutta riittävän useita, jolloin hinnat pysyvät korkealla.

Vierailija
2377/18353 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi talvisin ulkoillessa, oli sitten kyse hiihdosta tai kävelystä, niin aina räkä valuu? "Koska on kylmä" ei kelpaa vastaukseks, miten se kylmyys aiheuttaa sen raktion että sitä tulee kuin tyhjästä ja solkenaan vaikka ei olisi edes nuha.

Vierailija
2378/18353 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi talvisin ulkoillessa, oli sitten kyse hiihdosta tai kävelystä, niin aina räkä valuu? "Koska on kylmä" ei kelpaa vastaukseks, miten se kylmyys aiheuttaa sen raktion että sitä tulee kuin tyhjästä ja solkenaan vaikka ei olisi edes nuha.

Ehkä nenän limakalvot suojaavat itseään kylmältä sisäänhengitykseltä tuottamalla reilusti limaa suojaksi, joka sitten kuitenkin valuu pois?

Vierailija
2379/18353 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein joskus mainostenjakohommia (sitä "halpatyötä"), ja mun piti lähettää sinne verokortti. Mitä verokortille tapahtui, kun lopetin työt? Oisko mun pitänyt saada se itselleni? En ymmärrä veroasioista mitään ja aloin miettiä tätä, kun postista tuli taas tänä vuonna uusi veropaperi ja satuin huomaamaan siinä maininnan, että jos työt lopettaa keskellä vuotta, niin verokortti pitää antaa takaisin työntekijälle. Lopetin työt silloin marraskuussa. Lasketaanko se olevan "keskellä vuotta"? Mitä sille verokortille muuten sitten tapahtuu, jos lopettaa työt vuoden lopussa eikä keskellä vuotta?

Verokortti pitäisi aina antaa takaisin työntekijälle. Nykyään sillä ei enää ole merkitystä, koska uusia verokortteja voi tilata vaikka joka päivä.

Onko siitä mitään haittaa, että en saanut sitä takaisin? Yli vuosi kumminkin aikaa jo. Kertoiko työnantaja veroistani eteenpäin oikeille tahoille, vai olisiko itseni pitänyt ilmoittaa jotain jonnekin?

Työnantaja tilittää palkastasi perityn veron ym. maksut valtiolle seuraavan kuun 12. päivä. Sinä itse tarkistat ensin palkkalaskelmastasi, paljonko sinulta on peritty veroa. Sen jälkeen tarkistat seuraavana keväänä tulevasta veroehdotuksesta, että sama summa näkyy siellä, eli työnantaja on tilittänyt ne verottajalle.

Itse ei tarvitse ilmoittaa mitään, jos ei ole ennakkoverovelvollinen eli yrittäjä, joka käyttää Y-tunnusta palkanmaksussa normaalin henkilötunnuksen sijaan.

Vierailija
2380/18353 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyykö tätä mainosta näkemään enää mistään, esim. Youtubesta ja jos voi, niin millä nimellä se sieltä löytyy? Siinä mainoksessa mainostetaan jonkinlaisia lakritsikarkkeja tai salmiakkikarkkeja ja siinä on pariskunta ilmeisesti parisuhdeneuvolassa tai jossain muussa vastaavassa paikassa. He istuvat vierekkäin sohvalla ja nainen puhuu koko ajan moittien kovasti miestä. Sitten mies ottaa siinä heidän edessään olevalta pöydältä sellaisen karkin suuhun, lausuu jotain sellaista kuin "Uuh beibe beibe", nousee ylös ja alkaa hytkyttämään kehoaan ikään kuin tanssisi, erityisesti lantion seutua. Tämä mainos tuli joskus 2000-luvun alussa televisiosta, yli 10 vuotta sitten.