Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18353)

Vierailija
2321/18353 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ymmärrätte sanalla kultapoju?

Ensinnäkn syntynyt varakkaaseen ja ns. hyvään perheeseen. Eli saa sitä kautta helpon ja hyvän alun elämälleen. Ei tarvitse stressata rahan vuoksi vaan voi kehittää ja toteuttaa itseään.

Toiseksi sai geenilotossa hyvät geenit, älyä ja ulkonäköä.

Ja kolmanneksi, häneltä näyttää onnistuvan ilman näkyvämpiä ponnistuksia kaikki, mihin ryhtyy. Jos sattuu joku takaisku, niin hän tippuu jaloilleen ja ponnistaa entistä korkeammalle oksalle. Kaksi edellistä auttavat merkittävästi kolmannen toteutumisessa.

Tyypillisesti nimitys on kateellisten panettelua menestyjästä.

Mitä sitten te, jotka olette alapeukuttaneet tuota vastausta, ajattelette tuosta sanasta?

Vierailija
2322/18353 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? kirjoitti:

Miksi maapallon nimi on maapallo, vaikka se ei oikeasti ole täysin pallomainen? Eihän muidenkaan planeettojen nimissä ole sanaa pallo, esim. Marspallo, Jupiterpallo, Neptunuspallo jne.

Rakkaalla lapsella on monta nimeä ja maapallo on yksi planeettamme lempinimistä. Yleisempi nimi on Maa, mutta myös nimi Tellus on yleisesti tunnettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2323/18353 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun joskus puhutaan aina muusikoiden veroveloista, niin käsittääkseni ne johtuivat siitä, että kultaisella 80-luvulla palkka maksettiin käteisenä ruskeassa kirjekuoressa.

Miten muusikoiden olisi pitänyt toimia välttyäkseen veromätkyiltä? Mennä sen kirjekuoren kanssa verotoimistoon ja sanoa, että otapa tosta osa pois?

Huomasiko verottaja tuon epäkohdan vuosia myöhemmin, vai miten monilla velat ehti kasvaa niin isoiksi, ettei niitä saanut maksettua pois?

Muusikot eivät ole soittopaikan palveluksessa, joten heidän olisi pitänyt itse pitää huolta kirjanpidosta ja maksaa verot. Eli käytännössä viedä rahat pankkiin ja maksaa pankkisiirtona tarvittavat verot ja muut sivukulut. 

Verottajahan sai tietää muusikolle maksetut summat, kun keikkapaikkojen kirjanpito oli verottajan saatavissa.

Vierailija
2324/18353 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut äidit paapovat poikalapsensa pilalle? Onko tässä jokin sukupuoliero, kun tytöissä on paljon vähemmän näitä tapauksia, jotka osaavat aikuistua? Kuinka tähän saataisiin muutos?

Opimme vanhemuutta lapsuudenkodista, ympäröivistä perheistä, yhteiskunnasta, eri medioista ja miettimällä mitä vanhemmuutemme on. Osa perhe-elämäämme kuuluvista asioista on meille "itsestäänselviä", koska olemme oppineet asioiden olevan niin. Osa ihmisistä asettaa erilaiset tavoitteet ja vastuut lapsille sukupuolen mukaan. 

Tyttöjen oletetaan osallsituvan kotitöihin, koska äitikin niihin osallistuu. Eli on perheitä joissa, pojilta ja tytöiltä odotetaan eri asioita. Pahimillaan tämä johtaa juuri siihen, että poika lapsi paapotaan pilalle ja tyttölapselta vaaditaan enempi. Toisaalta on perheitä, joissa asia menee juurikin toisinpäin.

Jako "naistentöihin" ja "miestentöihin" on perua maanviljelyn ajalta. Tänäpäivänä kerrostalossa asuvalla perheillä on huomattavan paljon enempi perinteisiä "naistentöitä" kuin miestentöitä. Jos vanhemmat eivät omalla esimerkillään jaa kotitöitä ei lapsetkaan niitä opi. Seurauksena voi olla juurikin paapottu poikalapsi.

Vierailija
2325/18353 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 36v. kirjoitti:

Jos kuljen kotonani alasti ja joku sattuu näkemään ikkunasta sisään niin, että näkee minut kulkevan kotonani alasti, niin voiko hän syyttää minua itseni paljastelusta, viuhahduksesta tai jostain vastaavasta, jos minä satun kulkemaan kotonani ikkunan ohi alasti ilman, että minulla on tarkoitus paljastelemassa itseäni enkä siis tarkoituksellisesti seiso ikkunan luona paljastelemassa itseäni ohikulkijoille tms.? Minä muutan mahdollisesti tänä vuonna katutasossa olevaan asuntoon (kerrostalon ensimmäinen asunto) ja saatan vahingossa kulkea kodissani joskus vähissä vaatteissa tai jopa alasti niin että joku näkee, koska en aina pidä verhoja kiinni ja kuljen usein mahdollisimman vähissä vaatteissa, koska en pidä hirveästi vaatteista ilman, että olisin kuitenkaan mikään naturisti tai itsensäpaljastaja.

Ratkaisevaa on se, että voidaanko sinun katsoa ymmärtävän, että alsti olellessasi sinut voi nähdä kadulta. Jos ulkoa näkyy suoraan asuntoosi ja sinut nähdään useasti liikkuvan alasti sinun voidaan katsoa tekevän tuon tahallaan ei vahingossa. Jos sen sijaan kyseessä on yksi kerta niin vahinkoon uskotaan. Lisäksi tähän vaikuttaa mitä olet tekemässä eli jos itse katselet ikkunasta ulos ja paikkasi näkyvät, niin sinun todennnäköisemmin katsotaan olevan itsensäpaljastaja. 

Vierailija
2326/18353 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2404: varoituksesta, jonka laitoit eteenpäin ("FB-hakkeri"). Eivät nämä varsin vitsejä ole vaan hoaxeja. Huijauksia, joista kukaan ei taloudellisesti hyödy, mutta liikkeellelaittajat saa sitten varmaan jotain kiksejä kun muut menee halpaan. Googlaa vaikka Hoaxslayer, Verkon Vaarat jne, niissä hyvää tietoa näistä.

Vierailija
2327/18353 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako pesuaineen laittaa suoraan pyykkien päälle koneeseen?  Onko se eirilaista kuin jos aineen laittaa lokeroon?  Miten pesuaine vaikuttaa erilailla?

Kodinkonekorjaajat suosittelevat tätä metodia.

Vierailija
2328/18353 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tänään vuoden 2018 verokortin palkkaa varten (se joka tulee automaattisesti). Onko sen tulorajoihin huomioitu se, että saan palkan lisäksi työttömyysetuutta? Vai vaikuttaako etuuksien saaminen lainkaan palkan veroprosenttiin? Työmarkkinatuesta on lähtenyt se 20% veroa, kun taas viime vuoden työn prosenttini oli reilusti alle 10%, eli rankemmin on tukea verotettu kuin palkkaa.

Vierailija
2329/18353 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sen uuden hellun kanssa pitää aina lähteä ulkomaille?

Vierailija
2330/18353 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Toni Wirtanen muuttui Voicessa rasistiksi katsoessaan taaksepäin, mutta Raamatun nainen suolapatsaaksi?

Vierailija
2331/18353 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tulee lyhenteet ap ja av? Tiedän kyllä että ne tarkoittavat keskustelun aloittajaa ja tätä palstaa, mutta mistä nuo kirjaimet on juonnettu, se on minulle edelleen mysteeri.

Vierailija
2332/18353 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuori ja melko kokematon näissä asioissa kirjoitti:

Sain tänään vuoden 2018 verokortin palkkaa varten (se joka tulee automaattisesti). Onko sen tulorajoihin huomioitu se, että saan palkan lisäksi työttömyysetuutta? Vai vaikuttaako etuuksien saaminen lainkaan palkan veroprosenttiin? Työmarkkinatuesta on lähtenyt se 20% veroa, kun taas viime vuoden työn prosenttini oli reilusti alle 10%, eli rankemmin on tukea verotettu kuin palkkaa.

On huomioitu ja voit hakea etuudelle verokortin eri prosentilla. Palkkatyön vero voi olla alhaisempi, koska siitä menee sellaisia vähennyksiä, joita etuuksista ei voi tehdä.

Vierailija
2333/18353 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein joskus mainostenjakohommia (sitä "halpatyötä"), ja mun piti lähettää sinne verokortti. Mitä verokortille tapahtui, kun lopetin työt? Oisko mun pitänyt saada se itselleni? En ymmärrä veroasioista mitään ja aloin miettiä tätä, kun postista tuli taas tänä vuonna uusi veropaperi ja satuin huomaamaan siinä maininnan, että jos työt lopettaa keskellä vuotta, niin verokortti pitää antaa takaisin työntekijälle. Lopetin työt silloin marraskuussa. Lasketaanko se olevan "keskellä vuotta"? Mitä sille verokortille muuten sitten tapahtuu, jos lopettaa työt vuoden lopussa eikä keskellä vuotta?

Verokortti pitäisi aina antaa takaisin työntekijälle. Nykyään sillä ei enää ole merkitystä, koska uusia verokortteja voi tilata vaikka joka päivä.

Vierailija
2334/18353 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nuori ja melko kokematon näissä asioissa kirjoitti:

On huomioitu ja voit hakea etuudelle verokortin eri prosentilla. Palkkatyön vero voi olla alhaisempi, koska siitä menee sellaisia vähennyksiä, joita etuuksista ei voi tehdä.

Kiitos todella paljon kuka vastasi minulle! Ehkä ihan tyhmä juttu, mutta minä oikeasti aloin murehtia, voiko minulle tulla kovastikin mätkyjä asian takia :)

Vierailija
2335/18353 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit käymässä naisen luona, johon olet ihastunut, mitä tekisit, jos hänellä olisi paskaiset stringit?

Nuuhkisin niitä kiihottuakseni.

Vierailija
2336/18353 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tulee lyhenteet ap ja av? Tiedän kyllä että ne tarkoittavat keskustelun aloittajaa ja tätä palstaa, mutta mistä nuo kirjaimet on juonnettu, se on minulle edelleen mysteeri.

Ap = alkuperäinen postaaja eli kirjoittaja (englanniksi op, original poster)

Av = Aihe vapaa -palsta

Vierailija
2337/18353 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa että jotakin voi "laittaa verotukseen"? Esim. edustustehtävässä oleva henkilö sanoo näin kampaajalaskustaan. Tää nyt on tullu esille kavereiden suusta useastikin, mutta käytännön hyöty ja homman nimi on jäänyt pimentoon ja enää en kehtaa kysyä.

Vierailija
2338/18353 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusmies saa töistään palkkaa 20 000 euroa eli tuloa. rakennusmies joutuu kuitenkin ostamaan työssä vaadittavat työkalut (1000 euroa) itse. Rakennusmies voi "laittaa verotukseen" eli vähentää työkalut verotuksessa.

Verokortissa lukee paljonko on saanut palkkaa (20 000 euroa). Tästä summasta tulee maksaa verot normaalisti. Rakennusmies voi kuitenkin vähentää verovähennyskelpoiset työkalut 1000 euroa.

Tällöin hän maksaa ainoastaan 19 000 eurosta tuloveroa.

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa että jotakin voi "laittaa verotukseen"? Esim. edustustehtävässä oleva henkilö sanoo näin kampaajalaskustaan. Tää nyt on tullu esille kavereiden suusta useastikin, mutta käytännön hyöty ja homman nimi on jäänyt pimentoon ja enää en kehtaa kysyä.

Vierailija
2339/18353 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on kengurubensa?

Vierailija
2340/18353 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytti kirjoitti:

Mitä on kengurubensa?

https://www.urbaanisanakirja.com/word/kengurubensa/24894/