Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18353)

Vierailija
2381/18353 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista vastauksista! kirjoitti:

Pystyykö tätä mainosta näkemään enää mistään, esim. Youtubesta ja jos voi, niin millä nimellä se sieltä löytyy? Siinä mainoksessa mainostetaan jonkinlaisia lakritsikarkkeja tai salmiakkikarkkeja ja siinä on pariskunta ilmeisesti parisuhdeneuvolassa tai jossain muussa vastaavassa paikassa. He istuvat vierekkäin sohvalla ja nainen puhuu koko ajan moittien kovasti miestä. Sitten mies ottaa siinä heidän edessään olevalta pöydältä sellaisen karkin suuhun, lausuu jotain sellaista kuin "Uuh beibe beibe", nousee ylös ja alkaa hytkyttämään kehoaan ikään kuin tanssisi, erityisesti lantion seutua. Tämä mainos tuli joskus 2000-luvun alussa televisiosta, yli 10 vuotta sitten.

Hetken piti etsiä mutta löytyihän se:

Ifa-pastilli-mainos, ole hyvä!

Vierailija
2382/18353 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lausutaan couperosa? En kehtaa mennä apteekkiin kydymään suositteluja ihon hoitoon 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2383/18353 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten lausutaan couperosa? En kehtaa mennä apteekkiin kydymään suositteluja ihon hoitoon 😂

Suomessa voit hyvin sanoa kouperoosa ja tulet ymmärretyksi.

Vierailija
2384/18353 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko etanoilla hampaita?

Etanoilla on raastunkieli, jolla saavat pahimmillaan autoista maalit irti (niitä ei Suomessa).

Vierailija
2385/18353 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko etanoilla hampaita?

Etanoilla on raastunkieli, jolla saavat pahimmillaan autoista maalit irti (niitä ei Suomessa).

Siis raastinkieli!

Vierailija
2386/18353 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa voit hyvin sanoa kouperoosa ja tulet ymmärretyksi.

Kuperoosa.

Vierailija
2387/18353 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hyönteisillä sydän, verisuonet, keuhkot ja aivot? Koppiksestakin tulee sisältä vaan jotain tummaa limanestettä eikä verta..

Jonkinlainen keskushermosto, osalla kehittyneempi kuin toisilla. Ei keuhkoja, hengitysputket eli trakeat jotka yleensä avautuu takaruumiiseen. Veri voi olla vaikka sinistä, riippuu happea sitovasta yhdisteestä, hyönteisillä se ei ole hemoglobiini.

Vierailija
2388/18353 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neulakammoinen kysyy, mistä sormesta verensokerin mittaus sattuu vähiten?

Henk.koht. olen sitä mieltä, että vasemman käden keskisormen vasemmalta puolelta. Myös vasemman käden nimettömän vasen puoli on hyvä.

Vierailija
2389/18353 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä työtön kuolisin juri ennen kuin saisin hakea työtömyskorvausta meneeltä kuulta, niin voisiko mieheni hakea minun puolesta sitä niiltä päiviltä kun olen elänyt? Kun onhan sinä aikana laskuj ym. muita kulujakin tullut. Siks mietin, kun etus haetaan HENKILÖKOHTAISESTI jälkikäteen.

Omaiset voisivat hakea siltä ajalta.

Vierailija
2390/18353 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetäänkö (mies)hierojan vastaanotolla rintaliivejä vai ei?

Vierailija
2391/18353 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menen baariin niin mitä kannattaa tilata juomaksi? Omien mieltymysten mukaan tietysti periaatteessa, mutta kun en oo baareilua yhtään harrastanut niin en tiedä mitä siellä on tapana ottaa. Siiideriä? Kertokaa myös mitä alkoholittomia juomia siellä voi tilata.

Vierailija
2392/18353 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunne901 kirjoitti:

Pidetäänkö (mies)hierojan vastaanotolla rintaliivejä vai ei?

Mä kävin viikko sitten hieronnassa ja naishieroja ohjeisti pitämään liivit päällä. Selkää hieroessaan avasi liivien hakaset. Voihan ne liivit jättää kokonaan poiskin heti riisuutuessaan. Aika se ja sama varmaankin kummin tekee.

Vierailija
2393/18353 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittääkö 11 cm?

Ei riitä, 11cm nysä 12cm putkeen on liian pieni.

Vierailija
2394/18353 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein joskus mainostenjakohommia (sitä "halpatyötä"), ja mun piti lähettää sinne verokortti. Mitä verokortille tapahtui, kun lopetin työt? Oisko mun pitänyt saada se itselleni? En ymmärrä veroasioista mitään ja aloin miettiä tätä, kun postista tuli taas tänä vuonna uusi veropaperi ja satuin huomaamaan siinä maininnan, että jos työt lopettaa keskellä vuotta, niin verokortti pitää antaa takaisin työntekijälle. Lopetin työt silloin marraskuussa. Lasketaanko se olevan "keskellä vuotta"? Mitä sille verokortille muuten sitten tapahtuu, jos lopettaa työt vuoden lopussa eikä keskellä vuotta?

Verokortti pitäisi aina antaa takaisin työntekijälle. Nykyään sillä ei enää ole merkitystä, koska uusia verokortteja voi tilata vaikka joka päivä.

Onko siitä mitään haittaa, että en saanut sitä takaisin? Yli vuosi kumminkin aikaa jo. Kertoiko työnantaja veroistani eteenpäin oikeille tahoille, vai olisiko itseni pitänyt ilmoittaa jotain jonnekin?

Työnantaja tilittää palkastasi perityn veron ym. maksut valtiolle seuraavan kuun 12. päivä. Sinä itse tarkistat ensin palkkalaskelmastasi, paljonko sinulta on peritty veroa. Sen jälkeen tarkistat seuraavana keväänä tulevasta veroehdotuksesta, että sama summa näkyy siellä, eli työnantaja on tilittänyt ne verottajalle.

Itse ei tarvitse ilmoittaa mitään, jos ei ole ennakkoverovelvollinen eli yrittäjä, joka käyttää Y-tunnusta palkanmaksussa normaalin henkilötunnuksen sijaan.

Jos vähänkään epäilet työnantajaasi, niin edellisen lisäksi tsekkaat verotuksen varmistittua, että hän on tilittänyt eläkemalsusi. Ne näet työeläkeotteestasi, jonka saat työeläkeyhtiöstäsi. työeläke.fi sivulle kirjautumalla pääset omaan yhtiöösi.

Vierailija
2395/18353 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tietää, mitä vuosia "x-luvun alussa" milloinkin tarkoittaa, jos lopussa on vähintään kaksi nollaa?

Mitä vuosia tarkoittaa "2000-luvun alussa"? Voiko se joskus tulevaisuudessa tarkoittaa eri vuosia kuin nyt?

Entä mitä tarkoittaa "1900-luvun alussa"? Entä "1400-luvun alussa"?

Entä "1000-luvun alussa"? Vai käytetäänkö näin epäselvää ilmausta edes missään?

Vierailija
2396/18353 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hautajaistarpeet (arkut, hautakivet...) ovat niin kalliita?

Hautajaistuotteita myyvät liikeet pyrkivät mahdollisimman hyvään tulokseen ja myyvät silllä hinnalla millä saavat parhaan voiton. Kuluttujay eivät tingi tai vertaa hautajaistuotteiden hintoja samalla tavalla kuin tv:den hintoja vertaillaan. 

Tähän vaikuttaa monet syyt, joista ehkä suurin on se, että suruissaan ei jakseta. Mutta myös se, että koetaan vainajan arvoa nolaavaksi se, että tingataan.

Vastaava ilmiö on vaikka kihlasormuksissa. Ajatelkaa tilannetta, jossa nuoripari on kihlasormusostoksilla yhdessä. Tätäkin tapahtuu :) Myyjä esittelee sormuksia, joiden hinta on 1000 euroa. Mikä mielikuva tulee sulhasesta, joka tinkaa hinnan 800 euroon :) 

Häät kuuluu samaan kategoriaan. Neiti joka järjestää firman juhlia vertaa pitopalvelun hinta/laatusuhdetta, mutta järjestäessään häitä etsii sitä unelmien ateriaa.

Tämä ei tietenkään koske kaikkia, mutta riittävän useita, jolloin hinnat pysyvät korkealla.

Kiitos. :)

Vierailija
2397/18353 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tällä palstalla on kommentti, joka on saanut kymmeniä tai satoja peukkuja suuntaan tai toiseen, kuinka todennäköisesti kommenttia on käynyt peukuttamassa samoja henkilöitä useaan kertaan?

Vierailija
2398/18353 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tietää, mitä vuosia "x-luvun alussa" milloinkin tarkoittaa, jos lopussa on vähintään kaksi nollaa?

Mitä vuosia tarkoittaa "2000-luvun alussa"? Voiko se joskus tulevaisuudessa tarkoittaa eri vuosia kuin nyt?

2000-luku tarkoittaa joko vuosia 2000-2009, 2000-2099 tai 2000-2999, 1900-luku vuosia 1900-1909 tai 1900-1999.

Vierailija
2399/18353 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pääsee uudesta työkaverista eroon?

Sillä on koeaika, kiukuttelijan vaivaa ja järkyttävä määrä itsesääliä. Kertoi itse, että sai edellisestä duunista potkut. Ja haukkui ne kaikki ihan hirviöiksi.

Vierailija
2400/18353 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2000-luku tarkoittaa joko vuosia 2000-2009, 2000-2099 tai 2000-2999, 1900-luku vuosia 1900-1909 tai 1900-1999.

Jep, juuri tuon monivaihtoehtoisuuden vuoksi kyselinkin.