Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18353)
Vierailija kirjoitti:
Miksi Marja Packalén huutaa tässä videossa: Shut the fuck up!
Tähän nyt ei vielä ole vastattu, mutta sanonpa nyt vielä näin kuukausien jälkeen, että ymmärrän kyllä, että hän ei tarkoita sillä mitään pahaa, mutta haluaisin tietää, mihin se liittyy.
Vierailija kirjoitti:
Jos on ns. hieno ja sivistynyt ihminen, joka ei koskaan pieraise kenenkään muun kuullen, niin kärsiikö tällainen henkilö koko elämänsä mahakivuista, jos ei asu yksin?
Ensinnäkin olen sitä mieltä, että jos henkilö ei pieraise toisten kuullen, se ei tee hänestä "nd. hienoa" tai edes "sivistynyttä" vaan kertoo vain sen, että hänellä on käytöstapoja. Ei kukaan halua haistella toisten pieruja, joten on todella epäkohteliasta pieraista muiden läsnäollessa.
En asu yksin, mutta pieraisen tarvittaessa vessassa tai ulkona, en muiden seurassa. En kärsi vatsakivuista. Ei ole normaalia jos pierettää jatkuvasti tai ei pysty pidättelemään pierua, minulla ei tällaisia ongelmia ole. Kannattaa tarkkailla onko ruokavaliossa jokin itselle epäsopiva ainesosa, joka aiheuttaa vatsakipuja, jos tällaisista pieruongelmista kärsii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka osaa korjata ok-talon korvausilmaventtiilit. Sellaiset pyöreät , jotka ovat ikkunaluukuissa ja naruilla avattavissa ja suljettavissa. Eivät toimi, vaan rikki monessa huoneessa. En osaa itse korjata. Pitänyt teipata umpeen kun eivät toimi. Onko korjaaja rakennusmies vai ilmastointimies. Kenelle soitan.
Nuo nyt osaa korjata kuka vaan, vaikka sinä. Ilmastointiliikkeen mies, huoltomies, rakennusmies tai naapurin Reiska.
Mutta kokeile ensin itse. Irrota se irti. Jos ei lähde vetämällä tai kiertämällä, niin kato onko joku ruuvi. Pura venttiili ja pese se. Öljyä mekanismi ohuella öljyllä kevyesti ja uusi ketju/naru. Laita sitten takaisin. Tai ota venttiili mukaan ja malliksi ja osta uusi.
Todennäköisesti venttiili ei toimi kun se on niin piintyneessä liassa, että on jumittunut kiinni. Kerran vuoteen nuo olisi hyvä putsata.
Umpeen teippaus on kyllä iso moka. Mutta itsehän kärsit huonosta sisäilmasta ja homehditat talosi.
Noi ketjusäätöiset venttiilit voi purkaa ja putsata ilman riskiä säätöjen pieleen menosta. Ei niissä kaikissa edes ole säätöjä, mutta jos on, niin kato niiden paikka ja jätä säädöt ennalleen. Senkin puoleen ne voi itse putsailla.
Muutkin tulo ja poisto venttiilit on syytä puhdistaa silloin tällöin. Niissä on yleensä ilmanvaihtoa säädettäessä kiinteästi asetettu asento, joten älä muuta sitä kun puhdistat venttiilit.
Korvausilmaventtiilit kun teippaa umpeen, niin korvaus ilma imetään sitten rakenteiden läpi ja saat sisäilmaan villapölyä ja mikrobeja, joita kehittyy näiden ilmavuotojen ympärille. Kerrostaloissa imeytyy sisälle porraskäytävien käryt ja naapureiden tupakansavut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän nyt ei vielä ole vastattu, mutta sanonpa nyt vielä näin kuukausien jälkeen, että ymmärrän kyllä, että hän ei tarkoita sillä mitään pahaa, mutta haluaisin tietää, mihin se liittyy.
Ei tietoa, mutta nyt alkoi itseäkin kiinnostaa! Kun en yhtään tiedä kontekstia, niin tuo näyttää liialliselta yritykseltä olla hauska ilman pointtia. Onkohan tuo lausahdus jokin hänen roolihahmonsa "hokema" tmv., joka selittäisi vitsin? Toivottavasti joku vastaa!
Tein joskus mainostenjakohommia (sitä "halpatyötä"), ja mun piti lähettää sinne verokortti. Mitä verokortille tapahtui, kun lopetin työt? Oisko mun pitänyt saada se itselleni? En ymmärrä veroasioista mitään ja aloin miettiä tätä, kun postista tuli taas tänä vuonna uusi veropaperi ja satuin huomaamaan siinä maininnan, että jos työt lopettaa keskellä vuotta, niin verokortti pitää antaa takaisin työntekijälle. Lopetin työt silloin marraskuussa. Lasketaanko se olevan "keskellä vuotta"? Mitä sille verokortille muuten sitten tapahtuu, jos lopettaa työt vuoden lopussa eikä keskellä vuotta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietoa, mutta nyt alkoi itseäkin kiinnostaa! Kun en yhtään tiedä kontekstia, niin tuo näyttää liialliselta yritykseltä olla hauska ilman pointtia. Onkohan tuo lausahdus jokin hänen roolihahmonsa "hokema" tmv., joka selittäisi vitsin? Toivottavasti joku vastaa!
Hyvinkin mahdollista, että on. Sitä olen suoraan sanoen epäillytkin, mutta en ole ollut varma.
Vierailija kirjoitti:
Mikä järki on paakkuuntumattomassa kissanhiekassa? Ostin vahingossa sellaista paakkuuntuvan hiekan sijaan, ja kun laatikkoa yrittää siivota, niin pissakokkareet vaan hajoavat pieneksi silpuksi ja leviävät puhtaan hiekan sekaan. Näin ollen puhdas hiekka on heti likaista ja haisee pahalle.
Paakkuuntumaton hiekka on turvallisempaa, jos eläin päättää sitä syödä. Muuta syytä en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Tein joskus mainostenjakohommia (sitä "halpatyötä"), ja mun piti lähettää sinne verokortti. Mitä verokortille tapahtui, kun lopetin työt? Oisko mun pitänyt saada se itselleni? En ymmärrä veroasioista mitään ja aloin miettiä tätä, kun postista tuli taas tänä vuonna uusi veropaperi ja satuin huomaamaan siinä maininnan, että jos työt lopettaa keskellä vuotta, niin verokortti pitää antaa takaisin työntekijälle. Lopetin työt silloin marraskuussa. Lasketaanko se olevan "keskellä vuotta"? Mitä sille verokortille muuten sitten tapahtuu, jos lopettaa työt vuoden lopussa eikä keskellä vuotta?
Yksinkertaisesti sanottuna, verokortin tarkoitus on antaa työntantajalle tieto siitä, minkä prosentin mukaan haluat verojesi maksettavan palkastasi. Sinä olet verovelvollisena vastuussa siitä, että prosentti on oikea. Prosentti määräytyy aina yhdelle kalenterivuodelle. Sinun pitää siksi seurata vuoden tulojasi ja tarvittaessa päivittää veroprosenttia hankkimalla uusi verokortti ja toimittamalla se työnantajalle.
Tuo vuoden alussa tuleva verokortti tulee automaattisesti kaikille. Siihen on laskettu veroprosentti sen perusteella mitä tienasti edellisenä vuonna. Jos et ole vakituisessa työssä vaan teet satunnaisia töitä tai yms., niin tuota automaattista verokottia ei kannata käyttää ollenkaan!
Sen sijaan arvioit koko vuoden tulosi (ansiotyö, tuet, vähennykset) ja hankit verotoimistosta uuden, täsmällisemmän verokortin.
Verokortti annetaan aina työnantajalle tai tukien maksajalle (esim. työttömyyskassaan). Käytännössä sua verotetaan siis koko vuoden ajalta, joten työnantajan pitäisi palauttaa verokortti sinulle jos lopetat työn ennen vuoden loppua (sitä varten että tarvitset sen toista työtä varten). Usein näin ei ole tarpeellista tehdä, koska jos työntekijä saa uuden työn, hän joutuu miettimään taas uudestaan oletetut vuoden tulot ja hankkimaan uuden verokortin niiden perusteella.
Työnantaja säilyttää verokortin useimmiten siihen asti kunnes työntekijä toimittaa uuden verokortin seuraavalle vuodelle n. helmikuussa. Tammikuun tuloihin voidaan silloin vielä soveltaa tuota edellisen vuoden kortin veroprosenttia. Muuten kortin voi palauttaa tai hävittää.
Onko normaalia inhota sitä hetkeä, kun hämärä alkaa?
Mulla tulee näin talviaikaan ärsytyksen tunne kolmen, neljän välillä, kun ei näe sisällä ilman valoja, mutta ei haluaisi vielä sulkea verhojakaan, koska silloin ns. antaa periksi pimeydelle.
Sitten illalla pimeys ei enää haittaa, mutta tämä hämärä.... Haluaisin olla pois kotoa, kun hämärä laskeutuu. Ja missään tapauksessa en voi olla verhot auki ja valot päällä, kun kaikki näkee meille ikkunasta sisään.
Kun joskus puhutaan aina muusikoiden veroveloista, niin käsittääkseni ne johtuivat siitä, että kultaisella 80-luvulla palkka maksettiin käteisenä ruskeassa kirjekuoressa.
Miten muusikoiden olisi pitänyt toimia välttyäkseen veromätkyiltä? Mennä sen kirjekuoren kanssa verotoimistoon ja sanoa, että otapa tosta osa pois?
Huomasiko verottaja tuon epäkohdan vuosia myöhemmin, vai miten monilla velat ehti kasvaa niin isoiksi, ettei niitä saanut maksettua pois?
Ennemminitkettää kirjoitti:
Tähystetty on, kymmenen vuotta sitten ensin diagnoosi koliikki (paksusuolentulehdus) johon vedin lääkkeitä, eräässä myöhemmässä tähystyksessä ei enää tulehdusta ja lääkkeet lopetettiin. Ei enää kipuja eikä ripulia, mutta nämä hirvittävät ilmavaivat. Jotenkin liittyy ruokaan ja ruuansulatukseen koska alkaa päivän mittaan ja illalla pahimmillaan. Joskus jatkuu yöhön.
Valmis kokeilemaan mitä tahansa ruokavalioo. Kuvitelkaa huviksenne tämä tilanne normaalilla työssäkäyvällä ja parisuhteessa, ei todella naurata. Jatkan siis googlettelua. Kiitos veetuilemattomista kommenteista kaikille!!
Mulla ollut samaa joskus. Itsellä loppui kun aloin käyttää entsyymejä aina kun piti syödä ruista tai maitotuotteita. Ja pysyy kunnossa apteekin maitohappobakteereilla. Pelkkä ruokavalio tuskin riittää sulle parantamaan tilannetta. Googlaa FODMAP ruokavalio.
Jos kuljen kotonani alasti ja joku sattuu näkemään ikkunasta sisään niin, että näkee minut kulkevan kotonani alasti, niin voiko hän syyttää minua itseni paljastelusta, viuhahduksesta tai jostain vastaavasta, jos minä satun kulkemaan kotonani ikkunan ohi alasti ilman, että minulla on tarkoitus paljastelemassa itseäni enkä siis tarkoituksellisesti seiso ikkunan luona paljastelemassa itseäni ohikulkijoille tms.? Minä muutan mahdollisesti tänä vuonna katutasossa olevaan asuntoon (kerrostalon ensimmäinen asunto) ja saatan vahingossa kulkea kodissani joskus vähissä vaatteissa tai jopa alasti niin että joku näkee, koska en aina pidä verhoja kiinni ja kuljen usein mahdollisimman vähissä vaatteissa, koska en pidä hirveästi vaatteista ilman, että olisin kuitenkaan mikään naturisti tai itsensäpaljastaja.
Miksi maapallon nimi on maapallo, vaikka se ei oikeasti ole täysin pallomainen? Eihän muidenkaan planeettojen nimissä ole sanaa pallo, esim. Marspallo, Jupiterpallo, Neptunuspallo jne.
Voiko ulkomailla (Euroopassa) matkustaessaan ostaa helposti prepaid-liittymän ja soittaa sillä Suomeen, jos ei jostain syystä omalla liittymällä pysty? Jos voi, niin millaisissa paikoissa prepaid-liittymiä myydään? Onko Suomeen soittaminen ulkomaisilla prepaid-liittymillä kovin kallista?
Miksi maapallon nimi on maapallo, vaikka se ei oikeasti ole täysin pallomainen? Eihän muidenkaan planeettojen nimissä ole sanaa pallo, esim. Marspallo, Jupiterpallo, Neptunuspallo jne.
Ei se ole oikeasti Maapallo vaan planeetan nimi on pelkkä Maa (Earth).
Täh? kirjoitti:
Taitaa olla nimen kannalta merkityksetöntä, ettei Maapallo ole aivan täydellinen pallo, koska litteys on niin vähäistä, että Maa kaukaa katsottuna näyttää pyöreältä huolimatta pinnan epätasaisuuksista ja muodon vähäisestä litistymisestä.
Siihen en osaa sanoa mitään, miksei pallo-sanaa käytetä muissa avaruuden kappaleissa, mutta kiinnostava kysymys. (Minäkin odotan vastausta.)
"Maapallon napasäde on reilu 20 kilometriä pienempi kuin päiväntasaajasäde, maapallon litistyneisyys (päiväntasaajasäteen ja napasäteen erotuksen suhde säteeseen) on siis noin 1/298. Vertailun vuoksi Saturnus-planeetan litistyneisyys on jopa 1/9, jonka kykenee paljain silminkin näkemään (jos tarpeeksi läheltä käy katsomassa)." http://www.kysy.fi/kysymys/onko-maapallo-soikea-g-voimien-takia
Kysymyksestäsi tuli mieleen lisää kysymyksiä: Onko itse asiassa mikään konkreettinen asia oikeasti täydellinen pallo? Jos pelaisimme jalkkista jalkapallolla, joka on yhtä "soikea" kuin maapallo, niin huomaisiko sitä edes tai olisiko sillä peliin vaikutusta? Ja miten litistyneitä (silmiimme pyöreiltä näyttävät) jalkapallot muuten oikeasti mahtavat olla? Kun maapallon litistyneisyys on tuo 1/298, niin mikähän on jalkapallon - enemmän vai vähemmän?
Vierailija kirjoitti:
Miksi? kirjoitti:
Miksi Harry Potter ei paranna jollain taialla huonoa näköään vaan käyttää silmälaseja kun hän oppii Tylypahkassa kaikenlaisia erilaisia loitsuja?
Loitsuja ei saa käyttää vain omaksi edukseen.
Toki loitsuja saa käyttää vain omaksi edukseen, en ymmärrä mistä tämä käsitys on tullut?
Tämän alkuperäisen kysymyksen Harryn laseista on ihan Rowling jossain selittänyt niin, että samoin kuin meillä ihmismaailmassa on toisten alojen taitajia, niin on myös taikamaailmassa. Tuskin kukaan (vaikka teoriassa olisi nykyaikana mahdollista tieto ja ohjeet saada) alkaisi tekemään esim. rasvaimua itselleen, vaan silloinkin mennään lääkärin luo. Taikamaailmassa lääkäreitä vastaavat parantajat, jotka ovat kouluttautuneet alalle.
Eikä Harry koulussa mitään silmien korjaustaikoja oppinut. Todennäköisesti häntä itseään ei lasit edes liiemmin haitanneet. Eihän jokainen silmälasit tarvitseva ihminenkään mene laserleikkaukseen, vaikka se olisikin mahdollista esim. rahan suhteen.
Jos minä työtön kuolisin juri ennen kuin saisin hakea työtömyskorvausta meneeltä kuulta, niin voisiko mieheni hakea minun puolesta sitä niiltä päiviltä kun olen elänyt? Kun onhan sinä aikana laskuj ym. muita kulujakin tullut. Siks mietin, kun etus haetaan HENKILÖKOHTAISESTI jälkikäteen.
Minulle laitettiin Facebookissa tällainen viesti: Välitäthän tämän Messenger-kontakteillesi: älkää hyväksykö Fabrizio Brambillaa. Hänellä on profiilifoto itsestään ja koirastaan. Hän on hakkeri ja hän pääsee sinun Messenger-tiliisi käsiksi. Jos kontaktisi hyväksyvät hänet, pääsee hän sitä kautta myös hakkeroitumaan sinun tiliisi, joten yritä infota kaikkia kontakteja listallasi. Kiitos. Lähetä tämä viesti eteenpäin. Pidä sormeasi viestin päällä ja valitse 'välitä eteenpäin'. Klikkaa sitten erikseen jokaista nimeä listallasi (tai jokaisen kohdalla 'lähetä' tms) ja viesti lähtee heille. Kiitos ja onnea matkaan!
Laitoin tämän sitten eteenpäin ja minulle sanottiin, että eikös tuo ole vitsi eikä todellinen vaara. Onko tuo sitten vitsi? En oikeasti tiedä ja nolottaa sen takia.
Mä luulen, et se "työkamu" ei oo saanu niitä viestejä.