Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18410)
Vierailija kirjoitti:
Näkeekö jouluvalojen värin aina heti lampun väristä? Tarkoitan, että kun löytyy valot ilman pakkausta, niin heti lampusta tietää, minkä värinen valo tulee?
Ei näe ainakaan nykyisistä väriävaihtavista ledeistä. Sellaisista vanhanaikaisemmista lampuista näkee, joissa väri riippuu lampun pinnan väristä.
Mitä ruoan vetäytyminen tarkalleen tarkoittaa?
Jos sanotaan, että "anna vetäytyä hetken", niin tarkoittaako se pelkästään sitä, että ruokaan ei hetkeen kosketa, vai sisältyykö tuon "vetäytymisen" määritelmään kannen pitäminen ruoan päällä tai muita toimenpiteitä? Jos reseptissä ei mainita kantta, foliota tms. ruoan peittäjää, niin pitääkö se silti itse älytä tuosta vetäyminen-sanasta?
(Esim. uuniriisipuuro.)
Miten vinyylilevyltä valitaan joku tietty biisi ja vielä niin, että alkaa soimaan alusta, eikä jostain keskeltä? En usko, että esim. dj't hakuammunnalla arpovat, joten joku tekniikka on oltava.
Tykkääkö ihmiset täällä omista viesteistä?
Onko olemassa sinertävän ruskeaa tai rusehtavan sinistä väriä?
Olenko tyhmä jos iloitsen, kun Venäjän jääkiekkomaajoukkue lähtee kisoihin kuitenkin pelaamaan "tunnuksettomana" ja olen pahoillani Venäjän urheilijoiden boikotista. Ja siis ihan suomalainen olen jos joku sitä epäilee.
Vierailija kirjoitti:
Miten vinyylilevyltä valitaan joku tietty biisi ja vielä niin, että alkaa soimaan alusta, eikä jostain keskeltä? En usko, että esim. dj't hakuammunnalla arpovat, joten joku tekniikka on oltava.
Sen näkee siitä levyn pinnalta missä biisi vaihtuu. Sun pitää vaan tietää mones biisi.
Vierailija kirjoitti:
On toki. Kokeile vaikka vesiväreillä sekoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sekoitan vesiväreillä punaista ja vihreää, siitä ei kuitenkaan tule punavihreää (sellaista ei ole olemassa), mitenköhän on tosiaan ruskean ja sinisen kohdalla... Voisiko joku linkata kuvan jostain siniruskeasta, jos sellainen väri on olemassa? Minä en hauilla "brownish blue" ja "bluish brown" löytänyt. Tulee sellaisia värejä, joita kuvaisin enemmänkin siniharmaaksi, harmaan siniseksi, kylmän ruskeaksi tms.
Miten jotku voi pakkomielteisesti vainota vaikka ei ole ex-mies eikä puolisi?
Miten jotku voi varastaa sukulaisiltaa, kavereiltaa ja kaikilta?
Miten voi varastella avaimia ja oleskella toisen kodissa luvattomasti?
Miten jotku voi valehdella mitä vaan ja keksiä mielikuvitusjuttuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sekoitan vesiväreillä punaista ja vihreää, siitä ei kuitenkaan tule punavihreää (sellaista ei ole olemassa), mitenköhän on tosiaan ruskean ja sinisen kohdalla... Voisiko joku linkata kuvan jostain siniruskeasta, jos sellainen väri on olemassa? Minä en hauilla "brownish blue" ja "bluish brown" löytänyt. Tulee sellaisia värejä, joita kuvaisin enemmänkin siniharmaaksi, harmaan siniseksi, kylmän ruskeaksi tms.
Punainen + vihreä on eri asia, koska ne ovat vastavärejä. Mutta ruskeassa on jo itsessään sinistä (+keltaista+punaista) niin sinistä lisäämällä ruskean sinisyys korostuu. Kannattaa tosiaan kokeilla oikeilla väriaineilla, esim. tietokoneen näyttö ei toista värejä kunnolla.
Mitä lääkkeitä tai aineita laitetaan ruokiin ja juomiin, että juomari sammuu?
Mitä kiksejä saa henkilöt. jotka haluaa tuhota toisen?
Miksi vebaalista lahjakkaampaa uskotaan enennmän kohteen asioissakuin henkilö itseään?
Vierailija kirjoitti:
Jos me raamatun mukaan olemme kaikki Jumalan luomia, miksi kirkko ei hyväksy esim. homoja?
Ihan mielenkiinnosta kysyn, mitä sillä on väliä mitä "kirkko" hyväksyy?
Sen sijaan Jumala hyväksyy homot niin kuin vaikkapa myös heterot, rikolliset ja vastasyntyneetkin, mutta kenenkään syntejä ei Jumala hyväksy.
Miksi kukaan ei valvo millaisten lääkkeisen vaikutuksen alaisena esim. lääkärit, hoitajat ja yleensä henkilöt työskentellee?
Englantilainen (yläluokan?) tapa. Kyllä minä ihmettelin, kun jostain luin prinsessa Michaelista. Että kuinka prinsessalla voi olla sellainen nimi. Selitys oli se, että hän oli prinsessa nimenomaan Michael-puolisonsa vuoksi. Kai hän olisi voinut olla rouva mikälie, mutta arvonimi edellytti myös miehen etunimen käyttöä.
Peräti outo oli minusta aikanaan käytetty "presidentti ja rouva Mauno Koivisto". En muista, että Sylvi olisi koskaan ollut rouva Urho Kekkonen.