Unihäiriö - kannattaako tehdä lasta?
Olen kärsinyt heikoista unenlahjoista jo pitkään. Aloitin syksyllä uudessa työssä, joka stressasi vielä keväälläkin ja aloin kärsiä satunnaisesta unettomuudesta. Nyt stressi on laantunut, mutta kyky nukkua rauhassa ei ole palautunut. Jos saan unen päästä kiinni, heräilen vähän väliä. Myös vapaapäivinä.
Lapsen teko alkaa olla ajankohtaista. En kuitenkaan ole varma, onko se tässä tilanteessa kannattavaa. Olen jo valmiiksi väsynyt! Useinhan vauva-aika aiheuttaa äidille unihäiriöitä. Pitäisikö yrittää ensin saada oma pää kuntoon? Jos se nyt ylipäänsä on edes mahdollista.
Lisäksi en haluaisi siirtää tätä ongelmaa eteenpäin. Myös äitini ja siskoni ovat huonoja nukkujia:(
Kommentit (5)
Meilläkin isäehdokas on hyvä nukkuja. Toivonkin, että mahdollinen lapsi perisi tuon taidon häneltä.
Nyt on kyllä tosiaan sellainen fiilis, että jos saisin itselleni ihan mitä vaan, niin ottaisin hyvät unenlahjat.
Ap
Kannattaa koittaa saada jonkinlaista muutosta parempaan noissa uniasioissa,ennenkuin alat lasta suunnitella. Unihäiriö ei ole este, mutta jonkinlainen vakanssi olisi hyvä olla. Itse kärsin univaikeuksista, on ollut parempia ja huonompia kausia. Lasta uskalsin yrittää vasta sitten,kun olin ollut lääkkeetön monta vuotta ja pärjäsin "taipumukseni"kanssa. Raskausaikana nukuin huonosti ja Karsin unettomuudesta,lapsen synnyttyä nukuin hyvin. Siis silloinkun sain nukkua..
Lisäksi kannattaa varmistaa, että isäehdokas ymmärtää, että voi tulla ja tulee se aika kun hän on valvomisvuorossa. Meillä minä en saa unta jos herään yöllä niin että nousen ylös, joten mies hoitaa kaikki (satunnaiset) yöheräämiset silloin jos olen jo ehtinyt nukahtaa kertaalleen.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa koittaa saada jonkinlaista muutosta parempaan noissa uniasioissa,ennenkuin alat lasta suunnitella. Unihäiriö ei ole este, mutta jonkinlainen vakanssi olisi hyvä olla. Itse kärsin univaikeuksista, on ollut parempia ja huonompia kausia. Lasta uskalsin yrittää vasta sitten,kun olin ollut lääkkeetön monta vuotta ja pärjäsin "taipumukseni"kanssa. Raskausaikana nukuin huonosti ja Karsin unettomuudesta,lapsen synnyttyä nukuin hyvin. Siis silloinkun sain nukkua..
Äh, voi ei. Tämä piirre tuntuu rajoittavan koko elämää. Lääkkeitä en käytä juurikaan.
Ap
Itse olen huono nukkuja, mutta elämän parhaat unet sain imetyshormoonien aikaan. Nyt lapsi on kaksi ja uniongelmat palanneet. Lapsi on kuitenkin hyvä nukkuja kuten isänsä joten minä olen ainut valvoskelija perheessä.
Ehkä jos pahenee niin haen jotain lääkettä mutta nyt ei haittaa unettomuus kovinkaan paljoa, kun ei ole töissä.