Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia, että 11-vuotias itkee ja paiskoo ovia kun ilmoitin ettei saa syksyksi haluamaansa reppua?

Vierailija
28.06.2017 |

Paras kaveri sai ja nyt pitäisi saada samanlainen. Edellinen on ostettu kolme kuukautta sitten, eli ei ole saamassa uutta.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kånken pitää lapsen kuin lapsen ajan hermolla

Fjäll Revenit on ultranoloja.

Vierailija
22/24 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hänen tapansa toimia, on ihan normaalia. Toistuu  myös vielä monta kertaa milloin mistäkin asiasta ennen kuin aikuistuu.

Minua vain kiinnostaa kuinka te nyt jo olette syksyssä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia. Se ei toki tarkoita, että pitäisi taipua tässä asiassa. On tärkeää opettaa lapselle, ettei kaikkea voi aina saada juuri kuten haluaa ja pettymysten kanssa voi elää.

Vierailija
24/24 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2079 kirjoitti:

Miksi itketät ja huudatat esimurrosikäistä lasta syksyisellä asialla jo kesäkuussa? Mitä järkeä? 

Haluatko vastaukseksi, että joo, on aivan kamalan epänormaalia ja vie lapsi tutkimuksiin ja hanki hänelle diagnoosi? 

Ihan itse hän otti asian esiin ja alkoi inttämään. Pitäisikö nyt ostaa samanlainen kuin "kaikilla muilla" ihan vain siksi ettei tule paha mieli?

ap

Lapsille on aika iso juttu olla samanlainen kuin kaikki muutkin, joissain asioissa. Reppu ei ole kovin iso asia vanehmmalle, mutta lapselle voi ollakin. Lapselta voisi kysellä, miksi hänelle on tärkeää olla samanlainen reppu kuin parhaalla kaverilla. Mitä se lapselle merkitsisi, jos reppu olisikin erilainen tai vastaavasti samanlainen kuin kaverilla? Näitä asioita voisi yhdessä lapsen kanssa pohtia ja tehdä ostopäätöksen sen perusteella, mitkä lapsen motiivit on. Itse en kelpuuttaisi pelkkää "kun kaikilla muillakin" perustelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi