Jos ihminen mainitsee lempielokuvakseen Amélien, mitä ajattelet hänestä?
En voi itse ottaa sellaista ihmistä vakavasti. Tekotaiteellista paskaa.
Kommentit (79)
Jännä että kukaan Amelieta inhonnut ei uskalla kertoa mistä leffasta tai millaisista leffoista sitten itse pitää :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluuko minun pitää väkivallasta, jos en pidä tekotaiteellisesta ranskalaishömpästä, joka kertoo oudosta nuoresta naisesta?
Kummallista. En ole koskaan pitänyt väkivaltaelokuvista.
No eihän se välttämättä sinua koske mutta väkivaltaelokuvia harrastavat harvoin fanittavat Amelieta, ja toisinpäin.
Kiintoisaa.
Osaan käyttää pilkkua ennen mutta-sanaa. Laajan kansainvälisen tutkimuksen mukaan ranskalaishömpän tai väkivaltaelokuvien ihailijat eivät osaa.
PS Laaja kansainvälinen tutkimus tarkoittaa omaa havaintoani
Vierailija kirjoitti:
Jännä että kukaan Amelieta inhonnut ei uskalla kertoa mistä leffasta tai millaisista leffoista sitten itse pitää :)
Minä pidän pisteistä ennen hymiöitä, mutta luen todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku naureskeli täällä miehelle, joka pitää Pretty Womanista. Minusta se taas on omalla tavallaan ihana elokuva, vaikka tätä onkin aika noloa myöntää :D Sen sijaan Amelie oli mielestäni vastenmielinen.
En myöskään pidä sadistisista väkivaltaelokuvista.
Harvemmin tuollaisesta varsin harmittomasta leffasta kukaan sanoo "vastenmielinen". Mitä tarkoitat sillä? Millä tapaa se oli vastenmielinen?
En kyennyt katsomaan sitä edes loppuun sen häiriintyneen päähenkilön vuoksi. Ahdisti kuvitella että kohtaisi sellaisen ihmisen oikeassa elämässä. Vaikea näin vuosikausia sen näkemisen jälkeen selittää asiaa, kun onnekseni olen unohtanut siitä suuren osan, mutta elokuvasta tuli todella huono olo. En todellakaan yleensä jätä huonojakaan elokuvia kesken.
Mutta ehkä sun olisi pitänyt katsoa se loppuun, siitä voi tosiaan jäädä outo maku jos näki vain alun. Amelie alkoi olla "normaalimpi" loppua kohden, hänhän oli erikoinen koska oli elänyt lapsuutensa eristettynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amelié on yksi lempielokuvistani, mutta se vaatii tietyn mielentilan. Olen katsonut paljon elokuvia ja voisi sanoa, että olen jopa leffafriikki. Muut lempielokuvani eivät ole samanlaista hömppää, päinvastoin. Syy miksi pidän Ameliésta on sen kuvaus ja värit,
Luulisi osaavan kirjoittaa lempileffansa nimen oikein. Ei anna oikein vakuuttavaa kuvaa hehkuttaa jotain, josta ei edes tiedä miten se kirjoitetaan.
Kun pikana kirjoittaa, niin virheitä voipi sattua meille paremmillekin ihmisille. Huomasin kyllä erheen lähetettyäni viestin, mutta ei ole mulle elämää suurempi asia sentään, että oisin laittanut vielä korjausviestin perään. Hyvä kuitenkin, että kiinnitit olennaiseen huomiota ja pelastit oman päiväsi.
Ajattelisin että hän ei todennäköisesti ole ilkeä, junttimainen, moukka, mulkku ja nihilisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluuko minun pitää väkivallasta, jos en pidä tekotaiteellisesta ranskalaishömpästä, joka kertoo oudosta nuoresta naisesta?
No eihän se välttämättä sinua koske mutta väkivaltaelokuvia harrastavat harvoin fanittavat Amelieta, ja toisinpäin.
Kiintoisaa.
Osaan käyttää pilkkua ennen mutta-sanaa. Laajan kansainvälisen tutkimuksen mukaan ranskalaishömpän tai väkivaltaelokuvien ihailijat eivät osaa.
Haha, mutta-sanan eteen ei tarvita pilkkua. Etkö tosiaan tuota tiennyt?
"Jaha, tuon kanssa ei varmaan saa järjellistä keskustelua aikaan."
Vierailija kirjoitti:
Minä en vastannut, koska katson niin paljon elokuvia, etten pystyisi valitsemaan edes kahtakymmentä suosikkiani. Kun kerran asia on sinulle niin tärkeä, mainitsen muutaman, joista pidän kovasti:
Almost Famous
Lord of the Rings -trilogia
The People vs. Larry Flynt
Girl, Interrupted
Thelma & Louise
Forrest Gump
Tämä varmaan taas kertoo jotain minusta? Jos hyllystäni olisivat sattuneet ensimmäisenä silmään jotkin muut leffat, se taas kertoisi jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
En voi itse ottaa sellaista ihmistä vakavasti. Tekotaiteellista paskaa.
Just todistit oman tyhmyytesi.
Musta on kiva katsella maisemia omilta kotikulmilta, siksi välillä katson leffan kun koti-ikävä yllättää.
Aattele että jotkut ihan oikeasti asuvat siellä, tekotaiteellista ei ei.
Huomaa ettei ole argumentoitavaa kun aletaan jostain kirjoitus- tai näppäilyvirheistä huomautella ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ajattelen että henkilö on naiivi, hyväntahtoinen, kiltti, vähän höhlä, ja uskoo ihmisistä pelkkää hyvää. Maailmanparantaja.
Eh, sinähän luonnehdit Amelien päähenkilöä. Eihän leffasta pitäminen nyt yleensä sitä tarkoita että on, tai haluaa olla, samanlainen kuin päähenkilö.
Minusta Ameliesta tykkäämisen syynä ja ehtona on juurikin se, että pystyy samastumaan päähenkilöön. Minä en pysty. Lisäksi tuntemani Amelie-fanit OVAT tällaisia. Ei nyt hirvittävän laaja empiirinen tutkimus, mutta kuitenkin.
En siis oleta, että tyypit, jotka pitävät Hannibal-leffoista (tai sarjasta) ovat kannibaaleja. Vähän eri juttu. Niissä kun on muitakin ansioita ja jännittävä juoni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku naureskeli täällä miehelle, joka pitää Pretty Womanista. Minusta se taas on omalla tavallaan ihana elokuva, vaikka tätä onkin aika noloa myöntää :D Sen sijaan Amelie oli mielestäni vastenmielinen.
En myöskään pidä sadistisista väkivaltaelokuvista.
Harvemmin tuollaisesta varsin harmittomasta leffasta kukaan sanoo "vastenmielinen". Mitä tarkoitat sillä? Millä tapaa se oli vastenmielinen?
En kyennyt katsomaan sitä edes loppuun sen häiriintyneen päähenkilön vuoksi. Ahdisti kuvitella että kohtaisi sellaisen ihmisen oikeassa elämässä. Vaikea näin vuosikausia sen näkemisen jälkeen selittää asiaa, kun onnekseni olen unohtanut siitä suuren osan, mutta elokuvasta tuli todella huono olo. En todellakaan yleensä jätä huonojakaan elokuvia kesken.
Mutta ehkä sun olisi pitänyt katsoa se loppuun, siitä voi tosiaan jäädä outo maku jos näki vain alun. Amelie alkoi olla "normaalimpi" loppua kohden, hänhän oli erikoinen koska oli elänyt lapsuutensa eristettynä.
No katsoin varmaan kolme neljäsosaa, joten näin kyllä enemmän kuin sen alun. Yritin väkisin sinnitellä loppuun asti, mutta en vain kyennyt.
Vierailija kirjoitti:
Sellaisella ihmisellä on todennäköisesti aurinkokaupasta ostetut kaapumalliset vaatteet, likainen kånken reppu ja isoja puukoruja. Ei ole myöskään kovin älykäs.
Kånken reppu xD juurinkin se
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en vastannut, koska katson niin paljon elokuvia, etten pystyisi valitsemaan edes kahtakymmentä suosikkiani. Kun kerran asia on sinulle niin tärkeä, mainitsen muutaman, joista pidän kovasti:
Almost Famous
Girl, Interrupted
Thelma & Louise
Forrest Gump
Tämä varmaan taas kertoo jotain minusta? Jos hyllystäni olisivat sattuneet ensimmäisenä silmään jotkin muut leffat, se taas kertoisi jotain muuta.
Jännä pidän monista noita samoista leffoista mutta myös Ameliesta. Tosin mm. Forrest Gump ja Melkein julkkis ei iskenyt, aivan liian hömppää makuuni. (Miksi muuten hifistelet enkunkielisillä nimillä, kai nuo suomeksikin tunnet?)
Amélie on loistava leffa. Jos ihminen pitää siitä, niin kyllä meillä on heti jotain yhteistä. Erinomainen soundtrack siinä on myös.
M36
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiintoisaa.
Haha, mutta-sanan eteen ei tarvita pilkkua. Etkö tosiaan tuota tiennyt?
Ups, sääntö on tosiaan muuttunut kouluaikojeni jälkeen. Mutta on nykyään rinnastuskonjunktio, eikä aina tarvitse pilkkua :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Almost Famous
Girl, Interrupted
Thelma & Louise
Forrest Gump
Jännä pidän monista noita samoista leffoista mutta myös Ameliesta. Tosin mm. Forrest Gump ja Melkein julkkis ei iskenyt, aivan liian hömppää makuuni. (Miksi muuten hifistelet enkunkielisillä nimillä, kai nuo suomeksikin tunnet?)
Ne lukevat DVD:n selkämyksessä englanniksi. Pelkäsin että muistan väärin jos yritän kirjoittaa suomenkieliset nimet :D
En muistaakseni pitänyt Ameliesta (näin sen kyllä joskus yli 10 vuotta sitten yläasteella ja yritin katsoa sitä joitakin vuosia sitten uudestaan, mutta se oli jotenkin niin imelä, etten päässyt paljon alkua pidemmälle). Minulla on monia suosikkileffoja vanhoista klassikoista nykyleffoihin, mutta ensimmäiset mieleen tulevat hyvät leffat:
In Bruges
Falling Down
Mulholland Drive
There Will Be Blood
Ja leffamaku ei tosiaan rajoitu tähän, tarkoituksena oli antaa esimerkkejä kun joku niitä pyysi. Nuo tuli ensimmäisinä mieleen. Kai makuuni on eniten jotenkin synkkätunnelmaiset/ mustalla huumorilla vaustetut leffat.
Sinulla on mielenkiintoinen tuttavapiiri.
Onneksi minun useimmat ihmiseni eivät vastaa sinun useimpia ihmisiäsi...