Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omituisin lukemasi kirja? Et oikein ymmärtänyt tms.

Vierailija
27.06.2017 |

Haluan lukea kirjoja, jotka pitää lukea uudelleen ymmärtääkseen. Mikä lukemasi kirja on ollut sellainen, että kun se päättyi, et ollut varma olitko ymmärtänyt mitä siinä tapahtui? Tai jossa tunsit olevan jotain vihjeitä mutta et oikein ymmärtänyt niitä. Antakaas vinkkejä! Myös muutoin omituiseksi kokemianne kirjoja olisi kiinnostavaa listata.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Foucaultin heiluri

Vierailija
22/46 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orhan Pamuk: My name is Red

Frank Kafka: Päiväkirjani (tjsp)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura Palmerin salainen päiväkirja. En kyllä tajunnut siitä tv-ohjelmastakaan mitään.

Vierailija
24/46 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taru sormusten herrasta.

Vierailija
25/46 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatana saapuu Moskovaan oli kyllä niin ihmeellinen että en pysyny kärryillä siinä ollenkaan.

AIkamatkustajan vaimo oli mielenkiintoinen, mutta siinäkin jäi monta kohtaa vähän epäselväksi kun hypittiin ajassa sinne tänne. Täytyisi kyllä lukea uudestaan.

Mulla on nyt tuo Humiseva Harju kesken. Olin alkuun myös vähän pihalla että kenestä milloinkin puhutaan. Sukupuu toki auttoi, mutta silti niissä meni sekasin kun puhuttiin joskus sukunimellä ja joskus etunimellä. Ja edelleen ihmettelen sukupuussa mainittua Lintonia, onko se sitten nimeltään Linton Linton... No, se varmaankin selviää jossain vaiheessa :D

Vierailija
26/46 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lukenut kuin alkua, koska en yksinkertaisesti saanut mistään kiinni: Humiseva harju.

Minua auttoi kirjan alussa oleva luettelo henkilöhahmoista, josta aina tarvittaessa lunttasin, kuka Catherine nyt olikaan kyseessä. Olen todella huono muistamaan henkilöiden nimiä, joten lunttilistat aittavat aina. Humiseva harju oli todella palkitseva lukukokemus, joten suosittelen että antaisit sille toisen mahdollisuuden.

Katsoin erään filmatisoinnin joku vuosi sitten ja varmaan sen avulla pääsisin paremmin tarinaan kiinni. Kun jo valmiiksi tietää suunnilleen mitä siinä tapahtuu.

Vierailija
27/46 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Djuna Barnes: Yömetsä ja Virginia Woolf: Orlando -jääneet opiskeluajoilta mieleen puuduttavina ja outoina pakkolukemisina. Ehkä pitäisi nyt kokeilla lukea uudelleen.

Peltirumpu-kirja oli omalla tavallaan vaikuttava, toisaalta omituisen olon jättävä.

Hyi. Peltirumpu on elokuvanakin ihan kamala.

Vierailija
28/46 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadan vuoden yksinäisyys.

Helpompaa Paul Austerin varhaisempi tuotanto, esin NY-trilogia.

Vierailija
29/46 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Saatanalliset säkeet" meni reilusti yli hilseen, ja jäi siksi kesken. Olin toisaalta siitä lukiessani kai 19-vuotias, joten ymmärtämättömyys saattoi johtua nuoruudestakin.

Vierailija
30/46 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommy Hellstenin "Virtahepo olohuoneessa"... olen kolmesti lukenut, ei aukea. Aiheen ymmärrän ja se on hyvin selkeä yhdessä kohtaa, mutta koko kirja...

Vierailija
31/46 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monica Fagerlundin Diiva. Kiehtova mutta outo.

Vierailija
32/46 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatana saapuu Moskovaan, se meni aika villiksi jossain vaiheessa.

Mun lempikirja

Vierailija
33/46 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monica Fagerlundin Diiva. Kiehtova mutta outo.

Se ryypiskeli tosi pahasti siinä vaiheessa niin selittää teoksen laatua, mustakin oli liian epäjäsentynyt ja lihotettu. Mutta se kirja tammisaarelaisesta nuoren murhasta (lola uppochner) on hullun hyvä, sikahyvä.

Vierailija
34/46 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hamlet

Lopussa oli ihan wtf mitä just luin, ja meni puolet ohi.

Rakastan Hamlettia. Lopullisesti aukesi kun näin sen teatterissa Lontoossa. Benedict Cumberbatchin esittämänä. Itkin lipussa kuin putous. "Good night sweet prince" voi luoja

Vierailija
35/46 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carlos Ruiz zafon Tuulen varjo ja saman kirjoittajan joku toinenkin kirja, tajuan mutten tajua selittäkää mulle kuka se salaperäinen mies on? Saatana?

Vierailija
36/46 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

James Joycen Tuotanto. Erityisesti Uleysses

Vierailija
37/46 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatana saapuu Moskovaan. Tuohon aikaan luin todella paljon ja luen nopeasti.

Luin muutamia kymmeniä sivuja ja olin ymmäläni. Enkä mitenkään hyvällä tavalla. Tosin olin silloin äärimmäisen stressaantunut.

Elämässäni tapahtui epämiellyttävä kriisi. Mielen ja elämän täytti muu kuin lukeminen. Kirja jäi kesken.

Jotenkin tuo kirja alkoi vituttamaan minua tuon jälkeen. Ehkä johtuen elämäntilanteestani.

Mene ja tiedä.

Tänä kesänä ajattelin antaa sille mahdollisuuden. Meinasin valehdella että luen tuon kirjan riippumatossa, mutta totuuden nimissä täytyy sanoa että ihan aurinkotuolissa ja sohvannurkassa luen. :)

Hyvää kesää kaikille kirjojen ystäville ja muillekin. :)

Vierailija
38/46 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatana saapuu Moskovaan. Tuohon aikaan luin todella paljon ja luen nopeasti.

Luin muutamia kymmeniä sivuja ja olin ymmäläni. Enkä mitenkään hyvällä tavalla. Tosin olin silloin äärimmäisen stressaantunut.

Elämässäni tapahtui epämiellyttävä kriisi. Mielen ja elämän täytti muu kuin lukeminen. Kirja jäi kesken.

Jotenkin tuo kirja alkoi vituttamaan minua tuon jälkeen. Ehkä johtuen elämäntilanteestani.

Mene ja tiedä.

Tänä kesänä ajattelin antaa sille mahdollisuuden. Meinasin valehdella että luen tuon kirjan riippumatossa, mutta totuuden nimissä täytyy sanoa että ihan aurinkotuolissa ja sohvannurkassa luen. :)

Hyvää kesää kaikille kirjojen ystäville ja muillekin. :)

Kiitos samoin. :)

Vierailija
39/46 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatana saapuu Moskovaan, se meni aika villiksi jossain vaiheessa.

Mun lempikirja <3 mutta vaati pari lukukertaa ennenkun aukesi. Nyt rakastan sitä

Minulla myös tuo Saatana saapuu Moskovaan. Täytyykin lukea tuo kirja loppuun. :)

Vierailija
40/46 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni nuorena luin Howlin liikkuva linna kirjan. Siitä on tehty animaatioleffakin mutta selvästi helppotajuisempi kuin kirja. Se kirja ei ainakaan silloin oikeen käynyt järkeen. Mutta voi olla että muutenkin aika surkea tarina josta on kuitenkin saatu tehtyä mahtava leffa. Lue jos kiinnostaa.

ps. se on fantasia/romanssi kirja

Mikä siinä jäi sinua askarruttamaan? Olen itse lukenut sen muutamaan kertaan.