Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lto:t valittavat palkastaan?

Vierailija
27.06.2017 |

HS:n tekstin mukaan palkka on 2400€. Mulla kk-palkka 2450€ ja oon DI eli 2v pidempi koulutus kuin lastentarhanopettajilla. Hyvinhän tuolla tulee toimeen. Miksi lto ei tule ja miksi pitäisi saada enemmän?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI, jonka palkka on 2450?????

Hyvä provo!!!!!

Vierailija
2/5 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe, Di ja palkka alle 3t. Oletko kenties niitä pahnanpohjimmaisia, joille oman alan työpaikan saanti on hieman hankalaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehe, Di ja palkka alle 3t. Oletko kenties niitä pahnanpohjimmaisia, joille oman alan työpaikan saanti on hieman hankalaa.

Mitä tarkoitat pahnanpohjimmaisella? Ihan hyvät arvosanat mulla on, mutta töiden saanti vaikeaa alan työtilanteesta johtuen. Markkinat määräävät. Se ei kuitenkaan ollut pointtina vaan ihmettely miksi lt-opettajille tuo palkka on ongelma, mutta esim. mulle ei. Tärkeää työtä mielestäni molemmat tekevät

Vierailija
4/5 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittavalla LTO:lla palkka on noin 2200, johon saa 5 vuoden jälkeen noin 60 euron ja kymmenen vuoden jälkeen yhteensä vajaan 200 euron korotuksen. siihen se palkkakehitys heillä sitten loppuukin. Eli AP:n kadehtima LTO on ollut työssään jo yli 10 vuotta. 10 vuotta työssä ollut DI tienaa vähintään 4:lla alkavan summan ja aloittelevakin yli 3000 euroa, jollei ole itse jotain mokannut, esim. opiskeluissaan. Tiedän yhden DI:n, joka opiskeli 10 vuotta ja hän joutui tyytymään siihen, mitä työmarkkinoilla jäi jäljelle, eli hänen alkupalkkansa oli 2700 euroa. Toki hänkin tienaa nykyään lähes 4000 kuukaudessa.

Vierailija
5/5 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kokee palkan olevan liian pieni niin valittaa, niin valittaa suurin osa ihmisistä joka alalla. Todella hyvä palkka pitäisi olla että tuntuisi että se on riittävä eikä enempää toivoisi.