Eikö toimeentulotukihakemukseen muka enää tarvitse liittää tiliotteitta?
Täytin hakemusta netissä ja lopuksi tuli, että mitä liitteitä pitää laittaa mutta ei siinä mainittu tiliotteita?
Kommentit (30)
Tyhmä porukka luulet et kelaa saa pankilla tilitiedot. Not
Ha haaa anna mun nauraa 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sain pari kk tukia ilman tiliotteita, sit ne taas rupes kysymään niitä. Sen jälkeen olen aina laittanut tiliotteen, ei se iso homma ole laittaa pdf:nä liitteisiin.
Mieluiten toki en antaisi tiliotetta, koska siinä näkyy myös korttiostokset, jotka ei pitäis kelalle kuulua vittujakaan.
Osta kateisellä niin ei kuulu vittuakaan. Silloin tiliotteellasi näkyy vain Otto ja Otto ja korkeintaan vuokranmaksu ja joku sähkömaksu
Niin olen tehnytkin, mutta nyt kun on tullut itsepalvelukassat + lähimaksu, niin tekee mieli käyttää niitä kun ne on käteviä. Pieniä ostoksia ei viitsi maksaa kaksikymppisellä, eikä aina viitsi käydä ray:n automaatilla vaihtamassa kolikoita. Samoin verkkokaupoissa tarvii kortin, ja jos joskus ostaa jotain kalliimpaa, ei viitsi maksaa nipulla viiskymppisiä.
jos ei saa ttt niin pystyykö silti saamaan sossusta apua esim.sähkölaskuun tai passeihin?
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse, tarkistin ihan henkilökohtaisesti puhelinsoitolla Kelaan.
Vähentää kuulemma paperityötä. Ja näin tietysti onkin, mutta eikö se samalla tuota väärinkäytöksiä?
Minulle tuli päätös jossa pyydettiin seuraavassa hakemuksessa lähettämään tiliotteet.
Vierailija kirjoitti:
jos ei saa ttt niin pystyykö silti saamaan sossusta apua esim.sähkölaskuun tai passeihin?
Mainitsemiisi asioihin saa toimeentulotukea eli miten voit niihin saada apua jos et saa ttt?
Mun piti tänä vuonna ekaa kertaa laittaa tiliotteet nyt heinäkuun hakemukseen.
Huomasin saman mutta laitoin kyllä tiliotteet liitteenä kun luulin että pitää laittaa..
Vierailija kirjoitti:
Pyydettäessä tarvitsee muttei välttämättä.
Voivat yhtä-äkkiä pyytääkkin. mites sit jos väärinkäytöksiä löytyy? Oot liemessä. Rehellisyys maan perii, en susittele vilppiä.
Kahden edeltävän kuun tiliotteet tulee toimittaa aina ensimmäiseen hakemukseen. Tämän jälkeen tiliotteet tarvitsee toimittaa pyydettäessä. Päätöksen lopussa lukee aina, mitä pitää toimittaa. Käytännössä tiliotteet kysytään silloin, jos on eipäilyä siitä, maksaako asiakas vuokraa tai tilillä näkyy yksityistilillepanoja, runsasta alkoholinkäyttöä tai pelaamista lapsiperheillä.
Pankista Kela ei tiliotteita saa, saati kysele. Verotustiedot näkyy kyllä.
t. töissä Kelassa
Osta kateisellä niin ei kuulu vittuakaan. Silloin tiliotteellasi näkyy vain Otto ja Otto ja korkeintaan vuokranmaksu ja joku sähkömaksu