Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäsuositut ja epätrendikkäät lomakohteet? Mikä olisi mahdollisimman epäkiinnostava ja outo lomakohde?

Vierailija
27.06.2017 |

Keksitään mahdollisimman epäkiinnostava lomakohde! Kuin sopulit muut matkaavat nyt Kroatiaan ja Italiaan. Me palstalaiset lähdemme jonnekin aivan muualle - minne?

Sääntö: ei Suomessa ja maa, johon oikeasti voi matkustaa, ei siis sota-alue.

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites ois esim. Serbia tai Slovakia? Ne tuntuvat todella mitäänsanomattomilta paikoilta

Slovakia on varsin hip ja muutenkin jännä yhdistelmä jugoslaviaa, italiaa ja itävaltaa. Mistä syystä nousikin heti jaloilleen ku pääsi irti jugoslavioasta.

Serbiakin ihan moderni ja kiva mut joo.. köyhä. Toisaalta ei siellä kukaan tartu suhun kiinni ja hengaa mukana anoen rahaa ku joku islamistan tai intia tmv paskareiät Iranin ja kiinanmeren välimaastossa. 

Vierailija
62/85 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän Nauru on nimenomaan matkailijan kannalta ajateltuna hyvin epäkiinnostava paikka, eihän siellä ole juurikaan mitään matkailijoille. Muutama pieni hotelli ja saaren ympäri menevä autotie.

Riku-Tunnalle voi tulla yllätyksenä ettei suurin osa maailman ihmisistä matkakohteiltaan osaa muuta kaivatakaan kuin nuo pari hotellia ja tien, jota pitkin sinne pääsee. Oli kyseessä sitten BudaBEST tai Nauru-SAARET.  Siksi tuollaiset paikat ovat ja pysyvät useimmille kiinnostavina kohteina.

Et siis selvästikään tiedä millainen saari  Nauru on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites ois esim. Serbia tai Slovakia? Ne tuntuvat todella mitäänsanomattomilta paikoilta

Slovakia on varsin hip ja muutenkin jännä yhdistelmä jugoslaviaa, italiaa ja itävaltaa. Mistä syystä nousikin heti jaloilleen ku pääsi irti jugoslavioasta.

Serbiakin ihan moderni ja kiva mut joo.. köyhä. Toisaalta ei siellä kukaan tartu suhun kiinni ja hengaa mukana anoen rahaa ku joku islamistan tai intia tmv paskareiät Iranin ja kiinanmeren välimaastossa. 

Sloveniaa tarkoitat kai

Vierailija
64/85 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murmansk

Vierailija
65/85 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minsk

Vierailija
66/85 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tahansa jenkkiläinen pikkukaupunki on erittäin epäkiinnostava. Siis niissä ei ole yhtään mitään kiinnostavaa.

Tuhat kertaa tämä. Jokaikisessä on tietyn brändin kahvila, huoltoasema, samat pikaruokalat samalla tavalla sisustettuina, autokorjaamo, tietyn brändin apteekki-kioski-sekatavarakauppa ja jommankumman tai molempien brändien halpahallit.

Kun tulee ihmisiä vastaan, ne ovat joko alipalkattuja, ylikuormittuneita em. puljujen halpatyöntekijöitä, jotka hymyilevät neuroottisesti eikä jaksa mikään oikeasti kiinnostaa, tai Väli-Amerikasta tulleitä halpatyöläisiä, jotka eivät osaa juuri kieltä, tai sitten huumeaddikteja kodittomia sotainvalideja. Jos onnistuu luomaan johonkin muuhun kontaktin, niin todennäköisesti syvällisin mahdollinen keskusteluaihe on Trump vs. Biden, tai liittyy jotenkin edellä mainittuihin asioihin.

Tosi avartavaa matkailua, kun sen jälkeen tuntuu että on pysyvällä paratiisilomalla.

Venäjällä sitten taas vastaavissa pikkukaupungeissa voi tulla vastaan ihan mitä tahansa. Siellä on kylähullut ja kotitarvekeksinnöt omaa luokkaansa, aina näkee jotain uutta.

Vierailija
67/85 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt huvikseni Pieksämäellä. Oli vapaapäivä ja hetken mielijohteesta ostin bussilipun sinne.

Vierailija
68/85 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienemmissä Eurooppalaisissa maissa mikä tahansa muu kaupunki kuin se, mihin Suomesta voi lentää suoraan. Eli ei se iänikuinen Praha, Budapest, Lontoo, Brysseli, Amsterdam, Zurich, Geneve, Bukarest, Varsova/Krakova jne.

Tuularithan käy just vaan noissa lentokenttäpaikoissa. Naurattaa just tuo Prahan ja Budapestin suuri suosio :D

Praha ja Budapest ovat edullisia kohteita, joissa on hyvää ruokaa, upeaa arkkitehtuuria sekä kulttuuritarjontaa. Olen kylläkin samaa mieltä kanssasi, että joskus voisi valita jonkin muunkin kohteen kuin maan pääkaupungin. Usein saa paremman elämyksen, ja paikalla on vähemmän turisteja.

Vierailija
69/85 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tuo Torremolinos listalla, kun katselen eläkepäivien lämpösen maan asuntoa. Hyvät faciliteetit mun makuun tossa Malaga-Fuge-akselilla. Euroopan lämpöisin kolkka, johon suorat lennot + kaupunkijuna. Ei paljon mulla paina suosikkuudet tai trendikkyydet. Mulle hyvä mitä epäsuositumpi, sitä halvemmalla saa asunnon sitten. Monikohan tuolla on käynyt.

Vierailija
70/85 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polvijärvi, Suomi. Havukoski, Suomi. Autenttista, koskematonta Suomea. Kaikki sinne oitis, mars! 🙂

Vierailija
71/85 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ählämästan.

Vierailija
72/85 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on tuo Torremolinos listalla, kun katselen eläkepäivien lämpösen maan asuntoa. Hyvät faciliteetit mun makuun tossa Malaga-Fuge-akselilla. Euroopan lämpöisin kolkka, johon suorat lennot + kaupunkijuna. Ei paljon mulla paina suosikkuudet tai trendikkyydet. Mulle hyvä mitä epäsuositumpi, sitä halvemmalla saa asunnon sitten. Monikohan tuolla on käynyt.

Aika harva Fuengirolaa turistilääväksi morkkaava on siellä oikeasti käynyt. Kyseessähän on täysin normaali espanjalainen kaupunki, jossa on kyllä paljon suomalaisia, mutta silti edelleen paljon enemmän aivan normaalia elämää viettäviä espanjalaisia.

Vierailija
73/85 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malmö tai Tukholma

Vierailija
74/85 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienemmissä Eurooppalaisissa maissa mikä tahansa muu kaupunki kuin se, mihin Suomesta voi lentää suoraan. Eli ei se iänikuinen Praha, Budapest, Lontoo, Brysseli, Amsterdam, Zurich, Geneve, Bukarest, Varsova/Krakova jne.

Tuularithan käy just vaan noissa lentokenttäpaikoissa. Naurattaa just tuo Prahan ja Budapestin suuri suosio :D

Praha ja Budapest ovat edullisia kohteita, joissa on hyvää ruokaa, upeaa arkkitehtuuria sekä kulttuuritarjontaa. Olen kylläkin samaa mieltä kanssasi, että joskus voisi valita jonkin muunkin kohteen kuin maan pääkaupungin. Usein saa paremman elämyksen, ja paikalla on vähemmän turisteja.

Suosituista matkailumaista Saksa ja Englanti käy tästä aivan mielettömän hyvinä esimerkkeinä. Kaikki pakkautuu johonkin Lontooseen, Manchesteriin, Berliiniin, Kölniin tai Muncheniin, mutta kuinka moni on käynyt aivan uskomattoman hienoissa Bristolissa, Cambridgessa, Yorkissa, Göttingenissa, Koblenzissa tai Trierissä?  Tsekeistäkin löytyisi kaupunki nimeltä Brno, jossa on kaikki Prahan hyvät puolet mutta hyvin vähän niitä huonoja (mm. seksiturismi lieveilmiöineen, mökäävät polttariporukat, turistihinnat ja ukottajat).

Vierailija
75/85 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisilia

Vierailija
76/85 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sloveniaa tarkoitat kai

Sloveniahan on suorastaan trendikäs matkailumaa, mutta Slovakia on myös mukava matkailumaa. Hienoa luontoa ja Brno on mukava keski-eurooppalainen kaupunki. 

Vierailija
77/85 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harva Fuengirolaa turistilääväksi morkkaava on siellä oikeasti käynyt. Kyseessähän on täysin normaali espanjalainen kaupunki, jossa on kyllä paljon suomalaisia, mutta silti edelleen paljon enemmän aivan normaalia elämää viettäviä espanjalaisia.

Sama. Sattumalta (puolison kaverin loma-asunto oli tuollapäin ) matka kulki Torremolinoksen kautta. Olin ihan, että nyt nähdään jonkinlainen "rähjäturismin" kova ydin tai sen savuavat rauniot vähintään. Vielä mitä, ihan normi eteläeurooppalaista kaupunkielämää, turismi ei edes mitenkään läpitunkevana.

Vierailija
78/85 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin käydä Azerbaidzanissa, Bakussa. Ei ole ainakaan tuulipukukohde 

Vierailija
79/85 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Albania ja Moldova eivät ole koskaan olleet kovin hip tai pop.

Vierailija
80/85 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grönlanti on myöskin aika epäsuosittu turistikohde suomalaisille. Siellä on kuitenkin tuttua kylmyyttä, lunta, viimaa ja humalahakuista ryypiskelykulttuuria. 😀

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi