Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

te, keillä lähtee palkasta ulosottoon

Vierailija
27.06.2017 |

Tuletteko toimeen summalla mikä teille jää, ja kuinka paljon teillä on velkaa (ja kuinka kauan odotettavasti ulosmitataan).

Kiitos vastauksistanne! Itsellä tulee menemään n 4000 euroa UO:lle ja mietin tulevaisuuttani kun saan töitä.
Minulta ei nyt ulosmitata mitään siis koska saan vain tukia.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee työt pimeästi. Tuet juoksee samalla ja senttiäkään ei mene ulosottoon.

Ei kerry lomat eikä eläke...

Ja kun kiinni jää....

Et voi maksaa myöskään työttömyyskassan jäsenmaksua noista pimeistä tuloista, koska ne sit syynätään kun jäät työttömäks.

Eli ei kannata.....oikeasti

Vierailija
22/34 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään arvailun asia.

https://asiointi.oikeus.fi/web/asiointi/maksukieltolaskuri

Käy laskemassa tuolla, paljonko palkasta jää käteen.

Kiitos paljon. Arvailin nettopalkkani 1500 euroon. Siitä vouti veisi 500 €. Reilu satanen jäisi tämän järjettömän vuokran jälkeen rahaa, ehkä saisin jonkun pienen tuen tai käyn leipäjonossa... Kyllä sen kestäisi hetkellisesti. :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kerry lomat eikä eläke...

Ja kun kiinni jää....

Et voi maksaa myöskään työttömyyskassan jäsenmaksua noista pimeistä tuloista, koska ne sit syynätään kun jäät työttömäks.

Eli ei kannata.....oikeasti

Pimeä työ maksetaan puhtaana käteen eikä tilille.

Vierailija
24/34 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulosossovirkamiehet ovat ihan ihmisiä

Ihmisiä jotka pitäisi hakata pyörätuolikuntoon - pysyvästi.

Kuten Poliisit sarjassa yksi totesi: "kun järki loppuu, otetaan väkivalta käyttöön". 

Koomista, että ensin sössitään asiat ja sitten ollaan vihasia niille, jotka tekevät työtään. 

Vierailija
25/34 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuletteko toimeen summalla mikä teille jää, ja kuinka paljon teillä on velkaa (ja kuinka kauan odotettavasti ulosmitataan).

Kiitos vastauksistanne! Itsellä tulee menemään n 4000 euroa UO:lle ja mietin tulevaisuuttani kun saan töitä.

Minulta ei nyt ulosmitata mitään siis koska saan vain tukia.

Yli 40 000 oli alkujaan ulosotossa, olen lyhentänyt 1/2010 alkaen ja hitaasti lyhenee kun ne kulut ja korot on niin kovat. Maksan itse 1/3 nettotuloista eli pomo tai palkanlaskija eivät tiedä asiaa. Nykyisillä tuloilla lyhennys on vähän reilut 800 e/kk.

Vierailija
26/34 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kyselet, kauanko ulosmitataan? Niin kauan, että olet maksanut jokaisen sentin velkojillesi. Vai haluatko varastaa heiltä rahaa?

Ihmisten omakohtaisia kokemuksia kyselen ja haen vertaistukea. Varastaa, miten? Anteeksi, vaikutat vähän urpolta jopa av-palstalle.  

Ap

Vähän kärjistin, myönnän. Kuitenkin se, että velka jää maksamatta, ei eroa varastamisesta, vaikkei olekaan yhtä tietoinen teko.

Toivon, että saat asiasi kuntoon. Päivänjatkoja, ap.

Vierailija
27/34 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen sosiaalitukia ja -pummeja vihaava voi muuttaa maahan, jossa valtio ei kustanna mitään, rikastua siellä omilla ansioillaan (mitä nyt on saanut jo aika paljon tukea yhteiskunnalta tähän saakka, koulutus jne...) ja rakentaa muurit omaisuutensa ympärille ja toivoa, ettei nälkäiset rosvot vie. Meillä on Suomessa rauhallista, koska kaikilla on rahaa peruselämiseen.

Ja siihen velkaan. Olen nyt työllistänyt ja pitänyt asiakkuuttani yllä perintöfirmoille, ja nyt lopulta annoin kaiken mennä UO:ttoon. Tarkoituksena on tulevaisuudessa maksaa velat pois (korkojen kera) ja olla ihan normaali palkansaaja, ja maksaa palkastani tukia niille, ketkä ovat sen tarpeessa. 

Veikkaan, että suurin osa UO:ssa olevista ihmisistä on ihan tavallisia ihmisiä, jotka tahtovat saada asiansa kuntoon. Se pieni osa, ketkä ei halua, on sitä marginaalikansaa jotka asuttavat ojia ja hoitolaitoksia. Niitä nyt on jokaisessa yhteiskunnassa, Suomessa asiat on vielä aika hyvin. 

-ap

Ap, olet fiksumpi kuin oletin ja siksi uskon, että sinulla tosiaan on mahdollisuus palata normaaliksi palkansaajaksi. Kirjoitin pari terävää kommenttia palstalle sopivaan tyyliin. Ei niitä kannata ottaa ihan kirjaimellisesti.

Vierailija
28/34 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen palkanlaskijana nähnyt useammankin ulosottoon menevän tilin.

Hirveä leima täälläkin asian suhteen ja täytyy sanoa että itsekin olin alkuun hämmentynyt nähtyäni miten "normaalia" on olla  ulosotossa.

Mutta syyt ulosottoon joutumiselle ovat moninaiset. Jotkut on helppo ymmärtää (esim syöpä nuorella ihmisellä, joka ajatteli kuolevansa siihen - ei siinä hirveästi mikään velanmaksun ajattelu ollut ensimmäisenä mielessä) ja toiset on sitten kevytmielistä velkaantumista, jossa parhaassa tapauksessa menee oppirahoina ja loppuelämän ajan suhde rahankäyttöön on hallussa.

Vierailija
29/34 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löytänyt juttua, mutta pari vuotta sitten olivasta juttua jostain miehestä, joka teki töitä pimeästi. No, kun työtapaturma sattuu, ei olekaan ketään joka auttaa. Jos joku työtoveri soittaa ambulanssin, jää hän samalla kiinni pimeänä työskentelystä. Jos katkaiset selän, ei vakuutus korvaa koska pimeillä markkinoilla ei ole työntekijöillä vakuutuksia, joudut maksamaan kaiken itse ja kirumaan pienen pienellä työkyvyttömyyseläkkeellä loppu elämäsi. Ja samalla joudut maksamaan rästiin jääneet verot valtiolle.

Vierailija
30/34 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En löytänyt juttua, mutta pari vuotta sitten olivasta juttua jostain miehestä, joka teki töitä pimeästi. No, kun työtapaturma sattuu, ei olekaan ketään joka auttaa. Jos joku työtoveri soittaa ambulanssin, jää hän samalla kiinni pimeänä työskentelystä. Jos katkaiset selän, ei vakuutus korvaa koska pimeillä markkinoilla ei ole työntekijöillä vakuutuksia, joudut maksamaan kaiken itse ja kirumaan pienen pienellä työkyvyttömyyseläkkeellä loppu elämäsi. Ja samalla joudut maksamaan rästiin jääneet verot valtiolle.

Plus pimeää työvoimaa käyttänyt työnantaja on kusessa.

Vierailija
31/34 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno kehoitus, kylläpä rehellistä työtä tekevää veronmaksajaa ilahduttaa tällaiset tukien nostajat.

Onko tässä jotain uutta? Suomessa varattomia paapotaan ja ymmärretään loputtomiin. Eiväthän ne maksa edes sakkoja, kun ei ole ressuikoilla varaa. Normaaleiksi vastuullisiksi aikuisiksi kehittyneet veronmaksajat sitten elättävät tähän wt-lauman.

Höpöhöpö. Juuri maksoin parkkisakon. Nämä "eiväthän he maksa edes sitä tai tätä"-harhat tulee siitä, että kuvitellaan kaikkien köyhien olevan sossun asiakkaita. Moni ei ole ja maksaa mm.ne sakkorapsut ihan omista pienistä tuloistaan tai tuistaan.

T.pienituloinen ulosotossa

Ei "sossun rahat" eroa mitenkään muista tuista. Veronmaksajilta ne ihan samalla tavalla tulee. Toki hyvä on että Suomessa turvaverkkoa ole mutta ei ne tuet ole tuensaajien "ansaittuja etuja".

Vierailija
32/34 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin nuorena Ulosottoon. Vanhempani oli ottanut lainoja minun nimissä ja tietenkin jättänyt maksamatta. Kun asia minulle selvisi niin ulostottossa oli 10 000 €, siellä oli mm, telvisiolupa jne. 

No, useita vuosia maksoin kiltisti palkasta ja minulle jäi suojaosuus. kyllä sillä juuri eli, mutta ei ostettu mitään uutta. Loppujen lopuksi ulosottomies jo sääli minua ja laittoi paperit minulle, että hae velkaneuvontaan. Pääsin velkasaneraukseen ja sitä kautta sain takuulainan jonka olen nyt maksanut kokonaan pois. Minulla on nyt asuntolaina ja luottokortti. Asuntolainaa ei ole enään juurikaan jäljellä, joten olen kohta taas vapaa veloista.

Eli kun Ulosottomies ottaa palkasta, niin tee budjetti. Laske joka kuukausi tarkalleen kaikki rahat. Säästä joka kuukausi ainakin 10  € jotta sähkölasku ei tunnu pahalta kun se tulee.  Tee ruokalista ja noudata sitä. Eli esimerkiksi maantaina: aamu: puuro, lounas: munakas ja kaaliporkkanaraaste, päivällinen kaalipata jne. Käy ruokakaupassa kerran viikossa, ja tee isompi satsi kerralla. Pakasta suurin osa sopiviin annoskokoihin ja vaihtele sitten maun mukaan. Pieniä säästövinkkeja on, syö kausi vihanneksia, kaaliruoka on aina halpaa. Tee erillaisia ruokia samoista halvoista ruoka aineksista. Kaali = Kaalipata, keitto laatikko, Jauheliha = jauhelihakastike, jauhelihakeitto, makaroonilaatikko. Osta leipää ja pakasta aina. Ota vaan pakkasesta sen minkä syöt päivän aikana, ei ehdi mennä huonoksi. Jos tarvitset jotain, esimerkiksi vaatteita, liity FB kirppikseen, seuraile Tori.fi. Älä ikinä jätä mitään ostoksia viime tippaan. Suunnittele aina pitkään etukäteen, jos pitää ostaa lahjoja. Ostovimma myös loppuu jos ei kaupoissa ravaa koko ajan. Eli älä lue mainoksia jne. 

Jos pakkasessa on tilaa osta jotain marjoja tai jos on mahdollista kerää itse. Sitten muista, että jos on jotain joka on tärkeä sinun hyvinvoinille, esimerkiksi sali, niin ota se budjettiin mukaan, mutta muista sitten vähentää jostain muusta.

Sinä saat sen toimimaan, tsemppiä. 4000 € ei nyt niin hirveän suuri summa ole, minäkin selvisin siitä.

Vierailija
33/34 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosoton jälkeen sulle jää suunnilleen sossun määrittämä raha käyttöön /kk. Sillä pärjää, mut nälkä on välillä. Helpotusta tuo 2kk maksuvapaata vuodessa. Ja vuorotyötä kannattaa tehdä, jos saat lisät eri päivänä kuin varsinaisen palkan. Silloin siitä menee vain 1/3 osa ulosottoon. Pidä huoli et maksat vuokran, sähkön, vakuutusmaksut ja puhelimen aina ensin. Loput voit päästää ulosotto jos et pärjää. Noin pienen summan voisit kyllä sopia takuusäätiön kautta.

Vierailija
34/34 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on uo-velkaa mutta kun tuli tieto että aletaan palkasta ulosmittaamaan vaihdoin työpaikkaa ja,saan taas täyden palkan.

Vaihdan aina työpaikkaa kun palkasta ruvetaan uo-mittaamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi