Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita joilla ei ole sukulaisia juurikaan?

Vierailija
27.06.2017 |

Minulla on vain veli ja vanha isoisä. Miehellä velipuoli.

Muutama muu sukulainen elossa mutta välit katkenneet.

Nyt näin keski-ikäisenä asia on alkanut harmittamaan jostain syystä paljon. Siis enhän minä sille mitään voi mutta jotenkin pahalle tuntuu. Aina kun järjestää jotain juhlia niin tajuaa ettei yksinkertaisesti ole juuri ketään ketä kutsua. Muutama ystävä on mutta ei he ole joka juhlaan ns kuuluvia.

Meillä oli joskus suuri kaveripiiri mutta elämä vei kaikki erisuuntiin ja erkaannutti. Näin vanhemmalla iällä ei enää sellaisia tiivitä kaveriporukoita löydä, monella on jo se omansa ollut nuoresta asti.

Juhannuksena moni laitteli kuvia suvun kanssa mökeiltä. Silloin tajusin miten kirpaisee. Monella muullakin on sama tilanne ettei kaikki ystävät ole menossa pysyneet mukana mutta on kuitenkin aina oma suku jonka parissa olla.

Meillä ei ole ollut mikään mukava suku. Hirveän katkeria ja katellisia, pahansuopia kyräilijöitä. Toisille ei toivota hyvää ja pahaa puhutaan selän takana. En siis sinänsä menetä yhtään mitään. Miehen sukukaan ei sen kivempaa ole.

Olisi kiva kuulla millaisia fiiliksiä muilla suvuttomilla on. Kaipaatteko koskaan sellaista yhteisöllisyyttä mitä suvusta saa?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin suku kyräilijöitä. Jopa kateellisia jos joku onnistuu laihtumaan😆😆😆Eli parempi ilman heitä. En ole edes facebookissa kun sielläkin yrittivät kaveriksi ja kyttämään. Huh.

Vierailija
42/43 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkeilyä voi vaikka yksin harrastaa tai ystävän kera. Ei siihen sukua tarvii😆😆😆

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain isosisko. Olen laittanut hänelle säännöllisesti viestejä, kysynyt neuvoa ja apua ongelmiin kun ajatellut että siskolta voi kysyä sellaistakin mitä ei muilta. Mutta kai hän on kiireinen sitten vaan. Monta lasta mutta silti näkyy olevan facebookin mukaan aikaa harrastaa kaikkea. Ei vaan ole aikaa omalle siskolle, ikinä ei sovi näkeminen. Kaksi vuotta sitten ehdotin viimeksi jos menisin siskolle poikaystävän kanssa kylään edes yhdeksi yöksi, niin ei käy, aina joku syy. Tekosyyltä minusta kuulostaa, mutta minkäs teet.