Siskon tytär ei tienny, että kuka oli Vasco da Gama
Kirjoittaa ylioppilaaksi ensi vuoden keväällä. Ei ole hirveästi opinnoista näköjään jääny käteen.
Kommentit (70)
Laitetaanko tähän nyt lista nimiä joista et osaa sanoa mitään ilman Googlea vai mitä ajat takaa?
No oma kummipoikani ei tiedä kuka on Pertti Karppinen, ihmetteli jotain Diasporal mainosta, että kuka tuo ukko on, pitäiskö tuntea.
Tietääkö ap googlaamatta kuka oli Sergei Korolev?
Mäkin muistelen että tutkimusmatkailija mut en millään muista että mikä se hänen varsinainen urotekonsa oli. :)
Oletko kateellinen siskosi tyttärelle? Huoh. Vanhat naiset ja niiden katkeruus. Ei siellä lukiossa mitään nimiä opetella. Siellä opetellaan enimmäkseen niitä asioita mistä on hyötyä tulevissa opinnoissasi. Kieliä opiskelevan tuskin kannattaa ottaa kemiaa ja fysiikkaa pitkänä tjsp. Tietäisit tämän jos olisit käynyt lukion. Olen itse yliopistossa enkä ole kuullutkaan Vasco Da Gamasta eikä kiinnostakkaan kuulla.
Aikooko tuo sun siskon tyttö edes kirjoittaa historiaa? Jos ei, niin eipä ole sen kummempi juttu, vaikka ei muista tuota, koska varmasti tuo henkilö on mainittu jossain vaiheessa opintoja. Kuka oikeasti muistaa kaiken oppimansa? Ei kukaan voi muistaa kaikesta kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
No oma kummipoikani ei tiedä kuka on Pertti Karppinen, ihmetteli jotain Diasporal mainosta, että kuka tuo ukko on, pitäiskö tuntea.
En itsekään tiedä vaikka olen 25v yliopisto-opiskelija. Ei kyllä voisi vähempää kiinostaakkaan. Ei siitä tiedosta olisi mitään hyötyä elämässäni. Ei minkäänlaista.
kateelliset kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itsekään tiedä vaikka olen 25v yliopisto-opiskelija. Ei kyllä voisi vähempää kiinostaakkaan. Ei siitä tiedosta olisi mitään hyötyä elämässäni. Ei minkäänlaista.
Kuten ei ole hyötyä puolistakaan sun kursseista
Itsekkään en tiedä. Varmaan joku feminismin perustaja?
vaskojakama kirjoitti:
Oletko kateellinen siskosi tyttärelle? Huoh. Vanhat naiset ja niiden katkeruus. Ei siellä lukiossa mitään nimiä opetella. Siellä opetellaan enimmäkseen niitä asioita mistä on hyötyä tulevissa opinnoissasi. Kieliä opiskelevan tuskin kannattaa ottaa kemiaa ja fysiikkaa pitkänä tjsp. Tietäisit tämän jos olisit käynyt lukion. Olen itse yliopistossa enkä ole kuullutkaan Vasco Da Gamasta eikä kiinnostakkaan kuulla.
Jos olet käynyt lukion, niin olet kuullut. Eli et ole käynyt lukiota, etkä myöskään ole nyt yliopistossa.
kateelliset kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivistymättömyys on pelottava asia nykypäivänä. Pidetään hienona ja normaalina, että ei tiedä asioita. Kyllähän sen näkee jo keskustelussa vieran ihmisen kanssa, jos hänellä on yleissivistystä. Sivistymätön ihminen ei oikein osaa puhua mistään, kun ei tiedä mistään mitään. On paljon asioita, jotka ei kiinnosta, mutta silti ne on hyvä tietää. Yliopisto ei takaa laajaa yleissivistystä. Ja kaikesta tiedosta on hyötyä elämässä.
Ennen sanottiin insinööristä, että on saavuttanut raja-arvon kapea-alaisesta tietämyksestä tietämällä kaiken ei mistään.
Yliopistossa ollaan näköjään päästy vielä pitemmälle, eivät tiedä mistään mitään.
Ja ovat vielä ylpeitä tietämättömyydestään.
Ei tarvitse tietää, mutta tuollainen evvk asenne on huolestuttava.
Vierailija kirjoitti:
kateelliset kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten ei ole hyötyä puolistakaan sun kursseista
Niin. Eikai se ole tarkoituskaan että kaiken tiedon voit ottaa 100% intensiiviseen käyttöön - osa kun ei edes tiedä minne päätyvät töihin. Lisäksi olen ottanut helppoja huuhaakursseja jotta opintopisteet täyttyvät ;) mutta en kyllä silti voisi sanoa että olisi jokin kurssi jonka tietoja en tulisi koskaan tarvitsemaan. Kaikki liittyy kaikkeen etkä voi ymmärtää tiettyjen kurssien sisällöstä jollet ole ensiksi käynyt näitä ja näitä kursseja jne.
Vierailija kirjoitti:
vaskojakama kirjoitti:
Jos olet käynyt lukion, niin olet kuullut. Eli et ole käynyt lukiota, etkä myöskään ole nyt yliopistossa.
Olen käynyt. En ole koskaan kuullutkaan. Tunneilla istuin lähinnä takarivissä pelailemassa jotain pelejä kännykällä kavereiden kanssa. Kurssit pääsin nipinnapin läpi koska en vielä tiennyt mitä haluan tehdä. Pääsykokeella pääsin sisään. Ja samassa yliopistossa eri vuosikurssilla on kyllä kaveri joka pääsi amiksesta pääsykokeen kautta. Olet vain kateellinen. Mutta olen ylpeä siitä että saan vanhat naiset kateellisiksi. Kaupan kassalla kysyn välillä vanhoilta kassatädeiltä että mitä ne opiskelevat :D alkaa pieni raivoaminen.
Veikkaan että kohta puoliin joku tekee historia-draama sarjan da Gamasta, sitten ihmiset tietää taas paremmin.
vanhat naiset ihania kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vaskojakama kirjoitti:
Olen käynyt. En ole koskaan kuullutkaan. Tunneilla istuin lähinnä takarivissä pelailemassa jotain pelejä kännykällä kavereiden kanssa. Kurssit pääsin nipinnapin läpi koska en vielä tiennyt mitä haluan tehdä. Pääsykokeella pääsin sisään. Ja samassa yliopistossa eri vuosikurssilla on kyllä kaveri joka pääsi amiksesta pääsykokeen kautta. Olet vain kateellinen. Mutta olen ylpeä siitä että saan vanhat naiset kateellisiksi. Kaupan kassalla kysyn välillä vanhoilta kassatädeiltä että mitä ne opiskelevat :D alkaa pieni raivoaminen.
Teen tota samaa, tai siis kysyin kerran kun olin 16v ni äitiltä jonossa että miks noin vanha nainen on kesätöissä kaupassa? xD Ei tervehtinyt ja oli tosi kärttynen xD
kateelliset kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuinka moni suomalainen on voittanut kolme olympiakultaa? Kyllä yleissivistykseen kuuluu tämä tietää.
En kyllä tiedä itsekään. Olikohan joku tutkimusmatkailija. Lukiossa saatoin tietää vähän tarkemmin, mutta en paljon. Ei kaikkia kiinnosta opiskelu.