Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Emme ole onnellinen perhe - enkä käsitä sitä

Vierailija
27.06.2017 |

En käsitä sitä, miksi lapset eivät ole onnellisia ja kiitollisiakin meille vanhemmille. Miksi he eivät tottele ja tyydy myös vähään, vaikka savatkin usein enemmän, kuin sen vähän? En toisaalta halua opettaa heille, että vähään tyytyminen on ainoa, mikä on heille riittävää, koska sellainen johtaa helposti itsetunnon laskuun, mutta en tajua sitä ainaista kinuamista ja tyytymättömyyttä, ettei esimerkiksi tehdä joka päivä jotain arjesta poikkeavaa.
Ei tässä pysy vanhemmankaan mieli hyvänä, kun on koko ajan paha mieli ja riittämättömyyden tunne. Ja sitten tas kokee, että olisi lapsilleen velkaa sen, että olisin edes itse tyytyväinen ja sellainen positiivinen vanhempi. Mutta jos ympärilläni on noin negatiivista porukkaa, en pysty olemaan positiivinen :'(

Kommentit (152)

Vierailija
141/152 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ex-yksinhuoltaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei turhaan sanota, että jokainen on oman onnensa seppä... Minä en ole koskaan ratsastanut (yritin kyllä mummoni työhevosella, mutta se puraisi minua pohkeeseen, kun yritin serkkujen avustuksella kavuta sen selkään), en ole purjehtinut (joskus  harvoin olen sentään nähnyt purjeveneen), en ole lasketellut (en myöskään tunne ketään, kuka laskettelisi).

Ihmiset elävät niin erilaista elämää ja arvostavat eri asioita, mutta onnellinen voi olla myös siitä mitä itsellä on. Sinulla on suurinta, mitä ihmisellä voi olla , oma perhe. Sinulla lienee myös muita onnellisuutta tuovia asioita , kuten työtä, koti, ruokaa, rahaa vaatteisiin, älypuhelin, kenties auto.. onko vielä kaunis  tai mieleinen maisema ikkunasta, hyviä ystäviä.. Et ole varmaankaan joutunut vielä niin vakavaan kriisiin elämässäsi, että ymmärtäisit  perusasioiden tärkeyden. Raha ei näyttele siinä juuri mitään osaa..

Lainaa tai osta itsellesi kirja "12 000 syytä olla onnellinen". Siinä on listattu ihmisten onnellisuuden syitä alkaen aamiaisesta pyjama päällä ja päättyen toteamukseen, kuinka paljon on niitä mukavia paikkoja, missä sitä kirjaa voi lukea.

Unohdit täysin mielenterveyden, idiootti. Ja varhaisten vuorovaikutussuhteiden merkityksen ja lapsuuden muut kokemukset. Painu sinne paskaiseen majaasi katsomaan kaunista maisemaa ikkunasta, jos se tekee sinut onnelliseksi.

ap

- Hui, tämä idiootiksi haukkuva oli kuin olikin ap. Luin koko ketjun ja aloittajan kiihtymys kasvoi ketjun pidetessä. Olen pahoillani puolestasi ap, ja säälin kyllä lapsiasi, mikäli tämä on totta, eikä ole jonkun katkeran keskenkasvuisen pojan omasta päästä keksimä provo.

Tiedätkö mitä, tämä on provo mutta en olisi yhtään yllättynyt, vaikka olisit itse ap ja koko provoilija olisi sinä itse, Haluat esittää ap:n hulluja tyyppinä, hulluine mielipiteineen ja sitten tulet "viattomana" sivullisena vastaamaan muka ap:lle.

Kun tätä ketjua on seurannut niin tämä on ollut sen verran sekavaa ja outoa, että ap on varmasti keksitty tai muokattu jostain toisesta henkilöstä rajusti yksityiskohtai muuttaen ja keksien. Nyt ap tulee tietenkin kertomaan että kaikki on totta joopa joo. Totta ainoastaan sen päässä, joka on luonut ap:n ja hänen keksityt ajatukset. Esim. tuo aloitus oli todella sekava  ja sitten keskitytään kahteen erilliseen asiaan. Mukamas siihen, että ap:n elämä ja loma on pilalla kun isän odotettuja rahoja ei tullutkaan ja sitten aletaankin puhua oudosti ihan muista asioista, kuten mitä nyt ylipäätänsä voi tehdä ilman rahaa. Kyllä te menette halpaan aika helposti. Luuletteko tosiaankin että on ap:n kaltaista aikuista joka tulisi valittamaan että "mä en keksi mitään tekemistä lasten kanssa ilman rahaa"

Sen verran kyllä itsellänikin on samankaltaisuutta tämän keksityn tyhmän ap: välillä, että olen kyllä sitä mieltä, että rahalla voi pitää paljon enemmän hauskaa, myös lasten kanssa ja rahalla saa paljon kivemmat lomat. Vai onko montakin jotka olisivat totaalisen eri mieltä? Minä en kuitenkaan ole valittanut kenellekään rahojen puutetta, matkojen puutetta, eikä ole tullut mieleenkään että jonkun toisen tai toisten pitäisi ne minun perheelle järjestää. Mistä muuten toinen ihminen voi tietää toisesta, onko onnellinen ja mitä oikeasti ajattelee, ellei ole todella läheinen tuon henkilön kanssa. Tämän ketjun myötä olen alkanut uskomaan, että taitaa olla aika paljonkin ihmisiä, jotka harrastavat toisten ihmisten ajatusten ja tekemisten spekulointia, ilman että tietävät edes henkilöstä mitään. Apua, ajatellaanko tosiaan, että kaikki jotka eivät voi rellestää ja matkustella lasten kanssa, olisivat jotenkin katkeria ja extra surullisia tilanteesta? Ainahan saa parempaa toivoa, mutta en minä ainakaan ole, enkä usko että tuollainen olisi kovinkaan yleistä.

Ja sitten on huvittavat, ne lukuisat ohjeet mitä voi lasten kanssa tehdä ilman rahaa. Haloo! kuka oikeasti tarvitsee tuolaisia ohjeita. Eiköhän se ole kaikille selvä, että lasten kanssa voi myös ilman rahaa ulkoilla, puistoilla, retkeillä, puuhailla, katsoa tv:tä. Jotenkin tuntuu että monet ylentävät itsensä niin että oikeasti kuvittelevat että toiset eivät tajua tai tiedä niitä asioita mitä itse haluaa "avuliaasti" jakaa "ohjeina" muille. Ja se mitä ylipäätänsä tehdään perheenä ja kuinka paljon vaihtelee aika paljon perheiden välillä. Ei sinun mallisi ole välttämtätä ollenkaan se ainoa oikea.

No minun täytyy sanoa, että olen sen verran hyväuskoinen ja naiivi, että uskoin todelliseksi ensimmäiset viestit. Mielestäni annoin asiallisen kommentinkin, jossa kehotin aloittajaa lukemaan tuon "12 000 syytä olla onnellinen"-kirjan, koska vaikutti, että hän on kadottanut taidon arvostaa pieniä asioita.. tai kenties hänellä e ole sitä taitoa koskaan ollutkaan. En ymmärrä tuollaista "idiootti"- ryöpytystä, tulee se sitten keneltä tahansa. En ole siis ap.

Teitä on monta toisiin ihmisiin vihaa purkavaa ihmistä näillä palstoilla. Kyllä minullakin olisi elämässäni paljonkin vihan aiheita, jos ottaisin elämän sillä lailla.  Keskityn mieluummin hyviin ja positiivisiin asioihin ja toivoisin, että onnettomatkin oppisivat sen taidon. Siten on paljon helpompi olla, läheistenkin.

Luulosi ei nyt ollut tiedon väärti. Ja "toivoisin, että onnettomatkin oppisivat sen taidon. Siten on paljon helpompi olla, läheistenkin". Jaahas. Että viis siitä, mistä suru ja murheet oikeasti ovat tulleet tai voiko niille tehdä mitään, kunhan muilla on hyvä olla, itselle riittää se teeskennelty ja näytelty "hyvä mieli" ja "onnellisuus". Kuule, been there, done that. Ja samaan aikaan kaikki läheiseni kusivat niskaani (henkisellä puolella). Että ei auttanut!

ap

Vaikutat ap hyvin nuorelta ja kypsymättömältä ihmiseltä. Lienetkö saanut lapsesi liian aikaisin, kun kasvu oman itsen kanssa on vielä kesken. Vuodatuksestasi voisi päätellä, että pidät itseäsi ihmisenä, jolle on sattunut kaikki ongelmat ja vaikeudet elämässä, eikä toisilla voi olla niistä hajuakaan. Minun on hyvin vaikea kuvitella kuinka olisit pärjännyt minun lapsuudenperheessäni. Isäni oli väkivaltainen alkoholisti, joka joi kaikki perheen rahat ja hakkasi vaimon ja lapset  ja ajoi sen jälkeen perheensä ulos pakkaseen. Selkäsauna oli päivittäistä antia pienimmästäkin asiasta ja kun kerranyhdelle annettiin, toiset saivat varmuuden vuoksi.  Olen myös menettänyt syntymättömän vauvani ja sain suunniteltujen häiden tilalle kihlatun poikaystäväni hautajaiset. Ja kuten nimimerkistäni näkee, olemassa olevat lapseni kasvatin yksin.

Isoissa kriiseissä on pitänyt miettiä selviytymiskeinoja. Olisin minäkin voinut valita huonosti, mutta valitsin huolenpidon itsestäni ja jäljellä olevista läheisistäni. Isälleni annoin anteeksi, hän kasvatti meitä omien elämäntaitojensa mukaan, kun ei muuta osannut. "Paha ei ole yksikään ihminen, vaan toinen on heikompi toista". Sinäkin saat aikanaan lapsiltasi anteeksi, mikäli et katkeruudessasi aiheuta heille syyttömille peruuttamatonta vahinkoa. Tee ensin itsesi onnelliseksi, rakasta itseäsi ja nauti elämästäsi, se lienee kuitenkin parempaa kuin monen alkoholistiperheen lapsen. Sen jälkeen voit jakaa sitä onnellisuutta perheellesi. Sitähän sinä täältä etsit.

Minä en viitsi tämän enempää kanssasi väitellä. Kiitän valaisevasta kokemuksesta ja toivon kaikkea hyvää. Se on arvovalinta.

Vierailija
142/152 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei turhaan sanota, että jokainen on oman onnensa seppä... Minä en ole koskaan ratsastanut (yritin kyllä mummoni työhevosella, mutta se puraisi minua pohkeeseen, kun yritin serkkujen avustuksella kavuta sen selkään), en ole purjehtinut (joskus  harvoin olen sentään nähnyt purjeveneen), en ole lasketellut (en myöskään tunne ketään, kuka laskettelisi).

Ihmiset elävät niin erilaista elämää ja arvostavat eri asioita, mutta onnellinen voi olla myös siitä mitä itsellä on. Sinulla on suurinta, mitä ihmisellä voi olla , oma perhe. Sinulla lienee myös muita onnellisuutta tuovia asioita , kuten työtä, koti, ruokaa, rahaa vaatteisiin, älypuhelin, kenties auto.. onko vielä kaunis  tai mieleinen maisema ikkunasta, hyviä ystäviä.. Et ole varmaankaan joutunut vielä niin vakavaan kriisiin elämässäsi, että ymmärtäisit  perusasioiden tärkeyden. Raha ei näyttele siinä juuri mitään osaa..

Lainaa tai osta itsellesi kirja "12 000 syytä olla onnellinen". Siinä on listattu ihmisten onnellisuuden syitä alkaen aamiaisesta pyjama päällä ja päättyen toteamukseen, kuinka paljon on niitä mukavia paikkoja, missä sitä kirjaa voi lukea.

Unohdit täysin mielenterveyden, idiootti. Ja varhaisten vuorovaikutussuhteiden merkityksen ja lapsuuden muut kokemukset. Painu sinne paskaiseen majaasi katsomaan kaunista maisemaa ikkunasta, jos se tekee sinut onnelliseksi.

ap

- Hui, tämä idiootiksi haukkuva oli kuin olikin ap. Luin koko ketjun ja aloittajan kiihtymys kasvoi ketjun pidetessä. Olen pahoillani puolestasi ap, ja säälin kyllä lapsiasi, mikäli tämä on totta, eikä ole jonkun katkeran keskenkasvuisen pojan omasta päästä keksimä provo.

Tiedätkö mitä, tämä on provo mutta en olisi yhtään yllättynyt, vaikka olisit itse ap ja koko provoilija olisi sinä itse, Haluat esittää ap:n hulluja tyyppinä, hulluine mielipiteineen ja sitten tulet "viattomana" sivullisena vastaamaan muka ap:lle.

Kun tätä ketjua on seurannut niin tämä on ollut sen verran sekavaa ja outoa, että ap on varmasti keksitty tai muokattu jostain toisesta henkilöstä rajusti yksityiskohtai muuttaen ja keksien. Nyt ap tulee tietenkin kertomaan että kaikki on totta joopa joo. Totta ainoastaan sen päässä, joka on luonut ap:n ja hänen keksityt ajatukset. Esim. tuo aloitus oli todella sekava  ja sitten keskitytään kahteen erilliseen asiaan. Mukamas siihen, että ap:n elämä ja loma on pilalla kun isän odotettuja rahoja ei tullutkaan ja sitten aletaankin puhua oudosti ihan muista asioista, kuten mitä nyt ylipäätänsä voi tehdä ilman rahaa. Kyllä te menette halpaan aika helposti. Luuletteko tosiaankin että on ap:n kaltaista aikuista joka tulisi valittamaan että "mä en keksi mitään tekemistä lasten kanssa ilman rahaa"

Sen verran kyllä itsellänikin on samankaltaisuutta tämän keksityn tyhmän ap: välillä, että olen kyllä sitä mieltä, että rahalla voi pitää paljon enemmän hauskaa, myös lasten kanssa ja rahalla saa paljon kivemmat lomat. Vai onko montakin jotka olisivat totaalisen eri mieltä? Minä en kuitenkaan ole valittanut kenellekään rahojen puutetta, matkojen puutetta, eikä ole tullut mieleenkään että jonkun toisen tai toisten pitäisi ne minun perheelle järjestää. Mistä muuten toinen ihminen voi tietää toisesta, onko onnellinen ja mitä oikeasti ajattelee, ellei ole todella läheinen tuon henkilön kanssa. Tämän ketjun myötä olen alkanut uskomaan, että taitaa olla aika paljonkin ihmisiä, jotka harrastavat toisten ihmisten ajatusten ja tekemisten spekulointia, ilman että tietävät edes henkilöstä mitään. Apua, ajatellaanko tosiaan, että kaikki jotka eivät voi rellestää ja matkustella lasten kanssa, olisivat jotenkin katkeria ja extra surullisia tilanteesta? Ainahan saa parempaa toivoa, mutta en minä ainakaan ole, enkä usko että tuollainen olisi kovinkaan yleistä.

Ja sitten on huvittavat, ne lukuisat ohjeet mitä voi lasten kanssa tehdä ilman rahaa. Haloo! kuka oikeasti tarvitsee tuolaisia ohjeita. Eiköhän se ole kaikille selvä, että lasten kanssa voi myös ilman rahaa ulkoilla, puistoilla, retkeillä, puuhailla, katsoa tv:tä. Jotenkin tuntuu että monet ylentävät itsensä niin että oikeasti kuvittelevat että toiset eivät tajua tai tiedä niitä asioita mitä itse haluaa "avuliaasti" jakaa "ohjeina" muille. Ja se mitä ylipäätänsä tehdään perheenä ja kuinka paljon vaihtelee aika paljon perheiden välillä. Ei sinun mallisi ole välttämtätä ollenkaan se ainoa oikea.

Mikä ihmeen vuodatus tuo oli? Tietysti ap on provo, ja tässä ketjussa ihmiset syystä tai toisesta reagoivat tuohon provoon. Useimmat tietäen täysin hyvin, että kyseessä on provo. Mistä ihmeestä vedit tähän mukaan kaikki ne maailman ihmiset, jotka haluavat tehdä lastensa kanssa myös asioita jotka maksavat rahaa, ei heistä ole täällä keskusteltu eikä heitä ole mitenkään tuomittu. Täällä harrastelijaprovoilijat hupailevat keskenään eikä tämä liity todellisiin ihmisiin mitenkään. Ei voi olla kaikki muumit laaksossa, jos pitää tulla tänne kirjoittamaan joku maratonpitkä kitkerä puolustusvuodatus. Paitsi jos on itsekin Porvoosta.

Kyllähän tämä on ollut outo ketju. Ensin vuodatus isän rahoista ja sitten lukuisia kommentteja tyyliin "en minä halua lasten kanssa mitään ilmaista tehdä" ja siihen sitten muut opastamaan mitä kaikkea voi lasten kanssa tehdä kivaa ilman rahaa. Niinhän se on, provon yleensä tunnistaa kirjoitustyylistä. Jos tarina on kerrottu niin että siinä oikein kerjätään haukkuja eli jotenkin ylirprovosoivasti niinkuin tässä, tuntuu vahvasti siltä että tarkoitus on vain ja ainoastaan kerätä niitä haukkuja sille henkilölle jota ap esittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/152 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun en oikein voi karjaista kuopukselle, joka se pahin marisija on, että "nyt turpa kiinni, äiti ei jaksa kuunnella enää yhtäkään marinaa siitä, ettei ole mitään tekemistä".

Mutta toisaalta en ymmärrä, miksei lapsi voi keksiä tekemistä tässä tontilla, vaikka kai tää sitten on tylsempi tontti kuin se merenrantatontti, jossa itse vietin lapsena kesiä.

ap

En jaksanut lukea pidemmälle, kun et näköjään ihan tosissasi ollut. 

Miksi et voi karjaista? Onko sulla jotenkin heikot äänihuulet? 

Me olemme onnellinen ja kaikin puolin siunattu perhe, mutta ymmärrän hyvin että ihminen voi olla aivan hukassa jopa itsensä kanssa. Olen itsekin ollut hukassa ja kulkenut umpikujasta umpikujaan loputtomalta tuntuvaa etsimistä tehden. Enkä löytänyt mitään vastauksia mistään, enkä päässyt yhteenkään tavoitteeseeni. Mutta jatka toki tuota hyödytöntä rimpuiluasi, jokainen saa käyttää elämänsä mihin haluaa. 

Vierailija
144/152 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun en oikein voi karjaista kuopukselle, joka se pahin marisija on, että "nyt turpa kiinni, äiti ei jaksa kuunnella enää yhtäkään marinaa siitä, ettei ole mitään tekemistä".

Mutta toisaalta en ymmärrä, miksei lapsi voi keksiä tekemistä tässä tontilla, vaikka kai tää sitten on tylsempi tontti kuin se merenrantatontti, jossa itse vietin lapsena kesiä.

ap

Me olemme onnellinen ja kaikin puolin siunattu perhe, mutta ymmärrän hyvin että ihminen voi olla aivan hukassa jopa itsensä kanssa. Olen itsekin ollut hukassa ja kulkenut umpikujasta umpikujaan loputtomalta tuntuvaa etsimistä tehden. Enkä löytänyt mitään vastauksia mistään, enkä päässyt yhteenkään tavoitteeseeni. Mutta jatka toki tuota hyödytöntä rimpuiluasi, jokainen saa käyttää elämänsä mihin haluaa. 

Onnellinen perhe, mutta sinä olet ihan menettänyt kaiken? Aivan kuin uskoisin.

ap

Vierailija
145/152 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä Äitihullun vuodatukset jatkuu vuodesta toiseen yhtä kammottavina

Vierailija
146/152 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ja kyllä mä karjua osaan, se vain ei hyödytä mitään, jos lapsi marisee siksi, että minä olen tyytymätön ja se tarttuu.

ap

Vierailija
147/152 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vain marisijoille, että elämässä täytyy oppia sietämään tylsyyttä.

Vierailija
148/152 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistuuko kommentteja, vai eikö tää kone päivitä??

Vierailija
149/152 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kuuluis olla ees jollekin tärkeä... :'(

ap

Vierailija
150/152 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollekin, joka kestää sen, että oon helvetin vihainen. Lapsi ei käy sitä vastaanottamaan.

ap

Vierailija
151/152 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kuuluisi olla vanhemmille i tärkeä. En voi ymmärtää tuollaisia lumihankeen heitettyjä, joille se ei ole mikään ongelma, etteivät kelvanneet edes vanhemmilleen. Mahtoivat olla paskoja ihmisiä. Vai johtuisiko se siitä, että heillä vanhemman vikaisuus oli niin selkästi nähtävissä? Ei lapsille syntynyt tunnetta, että minä en kelpaa? Vittu jos yksikin alkkiksen kakara vielä neuvoo mua tuntemaan oloni arvokkaaksi, koska hekin tuntevat niin saatana mä en lopeta palstailua ikinä! Itsepähän tilaatte.

ap

Vierailija
152/152 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitä