Helsingin Sanomien tilauksen peruuttaminen tehty hankalaksi
Huvittaa, miten hankalaa on lehden tilauksen peruminen. Oma Sanoma -palvelun kautta "ei teknisten syiden vuoksi ole vielä mahdollista perua" (kuinka vaikeaa sellaisen kehittäminen nykyaikana voi olla?!) , jonka vuoksi pitäisi soittaa maksulliseen puhelinpalveluun. Puhelinpalvelu taas on joka kerta sinne yrittäessä ollut ruuhkautunut, arvioitu odotusaika 6 min. Hankalaksi tehty.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Asiakasuhde on kaikkien lehtien elämänlanka ja myös voittoa antava. Dugitilaus ja digilehti eivät vielä kanna ja paperisten tekeminen on kallista. Sanomalehdet ovat isossa rakennemuutoksissa ja mainostulot pitää hakea muilla alustoilla ja jakeluina.
Itse en ole tilannut mitään lehtiä 20 vuoteen,
niin ei tarvitse irtisanoa.
Eilen eksyin pitkästä aikaa hesarin juttuun. Leipäteksti oli pilkottu kahteenkymmeneen kymmenen rivin kappaleeseen joiden välissä mainos tai kuvituskuva. Täysin lukukelvotonta kamaa.
Nauratti. Onko irtisanominen tehty nykyään helpommaksi?
Edelleen sama homma. Omasanomassa et voi tehdä yhtään mitään vaan pakotetaan maksamaan puhelimessa jonottamisesta.
Vaimo tilaa lehteä ja jakoi lukuoikeuden minulle mutta jatkuvasti oikeus päättyy vaikka tilaus on jatkuva. Avasivat uudestaan kun soitettiin ja valitettiin asiasta. Nyt taas lukuoikeus päättyi vaikka lupasivat hoitaa asian. Surkeasti hoidettu ja surkea järjestelmä edelleen.
Muistin taas miksi en enää tilaa Aku Ankkaa lapsille. Tein ostoskeskuksen tyrkkypisteellä 3kuukauden kokeilutilauksen Hesaria. Päädyin ottamaan tilauksen vasta kun sain kauppaan mukaan 2kk Ruutu plussaa. Ajattelin, että nyt on luettavaa ja katsottavaa koko kesän ajaksi. Myyjältä oli loppu niin kuittipaperit kuin kupongit ja kirjoitti minulle "kuitin" eli ruutupaperille muistilapun. Kupongit piti saada illalla sähköpostitse. Hesarin tunnukset tuli, ei muuta. Kun Hesariin on vaikea saada yhteyttä (en aio roikkua työpäivää puhelimessa, miten voi olla, että palvelu itsessään tuotetaan verkossa, mutta asiakaspalvelua ei saada sinne??) laitoin viestiä Ruudun asiakaspalveluun. Pari päivää se vei, mutta lupasivat sitten Ruudun kuukaudeksi. Ei jumalauta. Sanoma-konserni tuottaisi mielenkiintoista sisältöä, mutta asiakaspalvelu on niin surkeaa, että kerta toisensa jälkeen menee ilo koko sisällöstä. Aiemmin ollut vaikeuksia Aku Ankka-tilausten kanssa. Olipa hyödyllinen tutustumisjakso, muistanpahan taas välttää koko Sanoma-konsernia.
Sama koskee kaikkia muita sanoman lehtiä, kuten Aku Ankkaa. Sanoman puhelinmyyjät on jokaviikkoinen maanvaiva, samaa lehteä kerta toisensa jälkeen tyrkyttävät - luulisi että jos on 100 kertaa vastannut jyrkän EI ja sulkenut puhelimen niin jonkun niistä puhelinmyyjistä voisi olettaa kirjanneen sinne sanoman CRM-järjestelmään että tämä asiakas ei ole kiinnostunut tilaamaan mitään. Täytyykin seuraavan soiton tullessa ohjata keskustelu sanoman CRM-järjestelmään, miksi se on niin huono.
Ei ollut lainkaan vaikeaa irtisanoa, kun viime vuonna oli 3kk määräaikainen tilaus. Se oli tarjoushintaan. Netin kautta sanoin irti ja se toimi. Ei mitään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
laittakaa meilillä peruutus, se siitä!
Ei ole olemassa meiliosoitetta sitä varten. Sehän olisi liian helppoa.
Kannattaa kysyä email osoite aina kun tilaa jotain. Olen huomannut sen hiton käteväksi kysyä sitä ja tätä. Siis vaikka en peruisi saan lähetettyä kyssärin ja vastaustakin on tullut. Jos ei ole emailia antaa niin eipä kannata tilatakkaan. Silloin voi arvata että hankalaksis on varmaa kaikenlainen kysely tehty.
Oma Sanoma -tilin avulla pitäsi onnistua. Sieltä Tilaukset ja Aktiiviset tilaukset ja sieltä pääsee valitsemaan HS tilauksen ja edelleen hallinnoimaan ja peruuttamaan tilauksen.
Ei löytynyt Aku Ankasta vieläkään perumisnappia tuolta Oma Sanoma -tilin tilauksista. Joutui googlettamaan jonkun toisen sivun, jossa pyydettiin lehden asiakasnumeroa ja sen avulla onnistui peruminen.
Nyt tuli ongelmaksi kun tarjosivat yhtä kuukautta ilmaista digipalvelua. Kuitit tuli ja kaikki, mutta tuolta sanomien sivulta ei löydy tilausta. Miten lie tuon nyt voi perua...
Olen lukemattomia kertoja yrittänyt soittaa oma.sanoma.fi/hs osoitteeseen. Sinne ei ole päässyt ainakaan kolmeen päivään. Olen vakavasti sairastunut ja haluan perua tilauksen. Tilauksen olen tehnyt Oulussa kauppakeskus Valkeassa toimineelle esittelijälle. Minullaei ole puhelinnumeroa, joten voin asioida vaan netissä.
Terveisin Anna-Liisa Pesola
Tarkoituksella tehty vaikeaksi, sama koski ainakin vielä muutama vuosi sitten myös kaapelikanavia. Yksi syy suoratoistopalveluiden suosioon onkin, että ne voi tilata ja perua käden käänteessä ilman feissarin tyrkytyksiä ja erikoistarjouksia.
Vierailija kirjoitti:
Ei löytynyt Aku Ankasta vieläkään perumisnappia tuolta Oma Sanoma -tilin tilauksista. Joutui googlettamaan jonkun toisen sivun, jossa pyydettiin lehden asiakasnumeroa ja sen avulla onnistui peruminen.
Nyt tuli ongelmaksi kun tarjosivat yhtä kuukautta ilmaista digipalvelua. Kuitit tuli ja kaikki, mutta tuolta sanomien sivulta ei löydy tilausta. Miten lie tuon nyt voi perua...
Mistä löysit tuon toisen sivun, josta irtisanominen onnistui? Nimim. aina töissä aspan puhelinpalvelun aukioloaikoina ja olisi tarve irtisanoa Akun tilaus.
Vierailija kirjoitti:
Älkää höpiskö. Soittamalla peruin. Kysyivät miksi. Sanoin,että rahapula. Sillä siisti.
Itse kerroin syyksi vihervasemmistolaisen muslimeja nuoleskelevan linjan.
Haluaisin aina silloin tällöin tilata digi Hesarin määrä ajaksi. Juuri tästä syystä en uskalla tehdä tilausta, koska en osaisi sitä katkaista. Sen jälkeen tilaus vaan jatkuu normaali hintaisena.
Heti kun tulee mahdolliseksi määräaikainen tilaus, joka vahvistetaan määrä aikaiseksi minulle lähetetyllä sähköpostilla, niin alan tilaamaan digi Hesaria.
Myyjän puheisiin en enää luota, pitää olla kirjallinen sopimus.
Tämä on niin vakava asia että Ylen päälähetykseesä tulisi kertoa miten tuon lehden tilauksen saa peruutettua.
Täältä onnistuu tilausten irtisanominen: https://oma.sanoma.fi/lopeta-tilaus. Huom. jotta tuo sivu toimii, kirjaudu ulos Sanoma-tililtä/älä kirjaudu ollenkaan ja valitse jatka kirjautumatta. Sitten pääsee syöttämään asiakasnumeron ja tilausnumeron. Ihmeellisen vaikeaksi tehty kyllä ja omituista että et voi irtisanoa Aku Ankkaa ollessasi kirjautuneena, mutta jos kirjaudut ulos, se onnistuu.
Minäkään en tilaa Hesaria enää koskaan!!
Jätä maksamatta, kyllä peruuntuu.