Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voin ehkäistä sen, ettei lapseni menehdy tai vammaudu odotusaikana tai synnyttäessä?

Vierailija
26.06.2017 |

Miten voin ehkäistä sen, ettei lapseni menehdy tai vammaudu odotusaikana tai synnyttäessä?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa enää edes kirjoittaa, vaikka ennen olin hyvä siinä. En pysty tekemään mitään oikein.

Vierailija
22/52 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ap sairas vai eikö osaa suomea?

Olen kykenemätön tekemään mitään muuta kuin ajattelemaan lasta. Ap

Se ei ole tervettä. Hae apua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim solmulle napanuorassa ei voi mitäön.

Vierailija
24/52 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa enää edes kirjoittaa, vaikka ennen olin hyvä siinä. En pysty tekemään mitään oikein.

Pahin marttyyri sitten jeesuksen?

Vierailija
25/52 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tullut hyviä vinkkejä. Lapsen vammautumisen riskiä voi vähentää myös synnyttämällä sektiolla. Sektio on lapselle aina turvallisempi, mutta äidille "tavallisessa tapauksessa" ei. Tosin allergioiden ym. riski voi kasvaa sektiolapsella, mutta sektio synnytystapana ei koskaan aiheuta lapselle esim. hapenpuutetta ja siitä johtuvia aivovaurioita.

Vierailija
26/52 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahin marttyyri sitten jeesuksen?

niin, sekin vielä

Vierailija
27/52 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi mitenkään täysin ehkäistä lapsen mahdollista vammautumista. Omilla terveillä elämäntavoilla voit vähentää riskiä, mutta et kokonaan estää.

Omasta kokemuksesta kertoisin, että nyt olen toista kertaa raskaana ja ekassa synnytyksessä otin sitten epiduraalin, joka sitten hyydytti supistukset lähes täysin. Synnytys pitkittyi ja vauvallekin taisi tulla lievää hapenpuutetta. Myös syke laski vauvalla. Tuon kokemuksen vuoksi olen päättänyt viimeiseen asti kieltäytyä epiduraalista seuraavassa synnytyksessä, jottei sama toistuisi. Vauva kyllä lopulta syntyi terveenä, mutta riskit vammautumiseen oli olemassa ja vauvaa tutkittiin tarkoin syntymän jälkeen. Apgarin pisteet olivat huonot. Tämä ei ole peloittelu, enkä erityisesti kannusta olemaan ilman epiduraalia, mutta omalla kohdalla epiduraali olikin huono päätös. Mutta esim siskoni on kyllä onnistuneesti synnyttänyt kolmesti epiduraalilla. Eli on yksilöllistä miten kroppa reagoi tuohon epiduraaliin.

Vierailija
28/52 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miten kukaan voisi vaikuttaa jatuksiini.

Vierailija
29/52 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 80% hedelmöittyneistä munasoluista menehtyy. Eli jos saat vauvan, olet samalla todennäköisesti menettänyt 4-5 muuta lasta.

Vain kohdunpoistolla voit varmistaa, ettei lapsesi koskaan menehdy tai vahingoitu.

Vierailija
30/52 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota folaattilisä jo 6 kk ennen raskautta käyttöön

Vierailija
31/52 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kaikkia odottavia äitejä varmasti hiukan huolettaa ja pelottaakin, etenkin ensimmäistä odottaessa. Jos pelko kuitenkin kasvaa ylitsepääsemättömäksi kannattaa asiasta keskustella neuvolassa.

Varsinaisestihan et voi mitenkään ehkäistä kohtukuolemaa tai vammautumista, jos niikseen on tapahtuakseen. Oletuksena tietysti jo on että elät suositusten mukaan, se pienentää riskiä. Kuitenkin suurin osa raskauksista päättyy terveen lapsen syntymään.

Vierailija
32/52 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli et voi tässäkään asiassa tehdä muuta kuin olla passiivisena tilanteen vietävissä? Yleensä vertais- yms tuki auttaa saamaan ajatukset yms jonkinlaiseen järjestykseen. Kiukuttele yksinäsi jos sinusta ei ole ottamaan tilanteesta todellista vastuta. Kamalaa ajatella mitä tilanne onkaan lapsen synnyttyä jos se on tota jo nyt. 

Vierailija
33/52 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten olisin huolissani tosta sun mielenterveydestä. Se ei vaikuta kovin vakaalta. Älä enää mittaile luitasi. Oikeastaan älä edes harrasta seksiä, siitä voi saada vaikka taudin. Älä ainakaan tee niitä lapsia jos senkin noin vaikeaa.

Ai joo, ja hanki lääkkeet.

Vierailija
34/52 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli et voi tässäkään asiassa tehdä muuta kuin olla passiivisena tilanteen vietävissä? Yleensä vertais- yms tuki auttaa saamaan ajatukset yms jonkinlaiseen järjestykseen. Kiukuttele yksinäsi jos sinusta ei ole ottamaan tilanteesta todellista vastuta. Kamalaa ajatella mitä tilanne onkaan lapsen synnyttyä jos se on tota jo nyt. 

Turha ryhtyä syyllistämään, se on yleensä aina vahingollista. Tässähän ap:lla on sitä vertaistukea.

Vierailija
35/52 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen vähänkin järjellä varustettu ihminen tietää vastauksen, mutta valaisenpa sinua.

Jos haluat olla täysin varma, ettei lapsellasi ole mitään "vikaa" tai että se ei ainakaan ole sinun syysi, niin;

Älä polta, älä juo alkoholia, älä mene juoksulenkille viimeisellä kolmanneksella, Syö vitamiineja ja rautalisää, Älä ole anorektikko/buliimikko, älä ole sairaalloisen lihava/laiha, älä kaadu mahasi päälle, älä lyö vatsaasi (tai anna kenenkään muunkaan lyödä), syö sopivan verran ja monipuolisesti ja äläkä stressaa

Totta kai voi käydä juoksulenkillä niin kauan kuin se hyvältä tuntuu. Mikä siinä nyt olisi pahaa? Itse olen ja hyväkuntoiset ystävänikin. Ihan loppuraskaudsta se tuntuu epämiellyttävältä, kyllä keho sen kertoo. Viime viikot pyöräilin paljon ja tein muuta liikunnallista. 

Alkoholia voi ihan hyvin ottaa pienissä määrin. Jos ei voisi, niin jokainen vielä 80-luvulla syntynyt ranskalainen olisi vammainen. Onko muka? Itse asiassa ei ole yhtään sen enempää kuin täälläkään, vaikka pari lasia viiniä meni päivässä. 

En kyllä itse ole ottanut mitään, koska se ei ole kuulunut perhekulttuuriin muutenkaan. 

Tästä tuli mieleen aikan au pairina Pariisissa 80-luvulla. Perheessä oli kaksi lasta entuudestaan ja äiti raskaana. Äidin pari ystävätärtä olivat myös. 

Lähtivät iloisesti viinilasilliselle keskellä päivää, päivällisellä maistui myös lasillinen ja kolmaskin vielä usein miehen kanssa, kun olin nukuttamassa pienokaisia. 

Ihan terveet lapset syntyivät kaikille ja olenkin miettinyt tätä äärettömän tiukkapipoista propagandaa täällä. En ole törmännyt tutkimustuloksiin, että Ranskassa olisi erityisen paljon vammautuneita lapsia. Jos tällainen ilmiö olisi, niin varmasti tiedettäisiin. 

Yhden lääkärin kanssa juttelin ja sanoi, että näkyvästi vammaiset syntyvät täysille päihdeongelmaisille, mutta varmuuden vuoksi on "kielletty" koko alkoholi raskausaikana. Ja täysin turha ainehan se terveydellisessä mielessä on. Ellei sitten nainen voi paremmin henkisesti, kun rentoutuu ja elämä maistuu. 

Mutta tästä pitäisi puhua avoimemmin eikä syyllistää joka lasillisesta odottavaa äitiä. 

Nyt on korostettava, että itse kyllä olin täysin raitis raskausaikoinani. Tässä ei siis ole mikään oma lehmä ojassa tai päihdeongelmaisten puolustelu. Olen vain aidosti ihmetellyt asiaa. 

Vierailija
36/52 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten olisin huolissani tosta sun mielenterveydestä. Se ei vaikuta kovin vakaalta. Älä enää mittaile luitasi. Oikeastaan älä edes harrasta seksiä, siitä voi saada vaikka taudin. Älä ainakaan tee niitä lapsia jos senkin noin vaikeaa.

Ai joo, ja hanki lääkkeet.

Ikävää, jos herätin sinussa aggressiivisia tunteita. Olen ihan vakaa. En vain pysty ajattelemaan muuta kuin lasta. Ap

Vierailija
37/52 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sit kun se syntyy niin sit vasta saakin olla huolissaan. Istut varmaan sängyn vieressä ja valvot vauvan hengitystä? Kätkytkuolema? Mitäs jos jotain löytyykin ihan rutiinitarkastuksessa, geeniperimä? Kai olet tarkastanut ettei vaan suvussa liiku mitään periytyvää? Jos kannatte jotain piilevänä?

Äläkä vaan anna lapselle mitään syötävää ennen kouluikää, voi vaikka tukehtua.

Joo älä lisäänny.

Vierailija
38/52 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sit kun se syntyy niin sit vasta saakin olla huolissaan. Istut varmaan sängyn vieressä ja valvot vauvan hengitystä? Kätkytkuolema? Mitäs jos jotain löytyykin ihan rutiinitarkastuksessa, geeniperimä? Kai olet tarkastanut ettei vaan suvussa liiku mitään periytyvää? Jos kannatte jotain piilevänä?

Äläkä vaan anna lapselle mitään syötävää ennen kouluikää, voi vaikka tukehtua.

Joo älä lisäänny.

Ei pitäisi olla mitään periytyvää. Taidat olla kiusaaja, kun olet noin ilkeä.

Vierailija
39/52 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon taisi tullakin jo oleellisimmat vastukset, mutta itselläni on yksi vinkki synnytyksen jälkeiseen aikaan. Eli osta hengityksen tunnistava itkuhälytin! Angelcare on parhaimpia. En tiedä saako vieläkään suomesta , mutta ulkomailta saa samaan hintaan kuin täältä tavallisen.

Tuttavapiirissä on pari ikävää kätkyt-tapausta.. Meillä ollut käytössä kahdella lapsella, voin suositella. Isommalla iällä tuo on edelleen kätevä, sen saa hälyttämään kun lapsi nousee sängystä, itse voi rauhassa touhuta jotain muuta.

Vierailija
40/52 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ennen ollut tällaista?

Pakko-oireinen häiriö