Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihkisormusbudjetti

Marjuliisu
25.06.2017 |

Kertokaa millaisen (tai linkittäkää) vihkisormuksen olette hankkineet :) mitä maksoi? Mikä on hyvä budjetti?

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihkisormus oli noin 300, kihla reilut 5000.

T: Amerikkalaisen vaimo

Kiitos kommentistasi! Olen aika pihalla amerikkalaisista tavoista, siellä siis satsataan juuri kihlasormukseen? Ostaako sulhanen sen tulevalle vaimolleen yllätyksenä vai pääsitkö itse valitsemaan mieluisan?

Vaikka taloutemme sen sallisi niin en usko että kykenisin pitämään monen tonnin sormusta. Olen vähän tylsä suomalainen ja mieluusti lyhentäisin sillä summalla vaikka asuntolainaa :D mutta varmasti kaunis sormus tuo iloa jokaisena päivänä :)

Ap

Vierailija
42/75 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vihkisormukseni kustansi n. 12000e ja kihla 500e. Eivät ne onnea tuoneet ja nyt ne ovat pankin kassaholvissa säilössä :D Panttilainaamossa eivät maksa kuin kullasta, joten kai niille pitäisi keksiä jotain uusiokäyttöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma vihkisormukseni kustansi n. 12000e ja kihla 500e. Eivät ne onnea tuoneet ja nyt ne ovat pankin kassaholvissa säilössä :D Panttilainaamossa eivät maksa kuin kullasta, joten kai niille pitäisi keksiä jotain uusiokäyttöä.

12 000 eurolla saa varmasti todella hulppean sormuksen! Toivottavasti löydät niille uusiokäytln mahdollisimman pian :) voisiko kultaseppä tehdä niistä sinulle vaikka jonkun kauniin käädyn? Tai muhkeat timanttikorvakorut? Oletan siis että tarkoitat että olette eronneet. Kaikkea hyvää sinulle! :)

Ap

Vierailija
44/75 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sulle avautuu ihan uusi masilma, kun alat selata sitä brittien ebayta. Tuolta voit etsiä eri haluehdoilla.

http://m.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_nkw=engagement+ring+white+gol…

Vierailija
45/75 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihkisormukseeni upposi n. 10 000 euroa. Materiaaleina platina ja timantit, suunnittelin koruliikkeen omistajan kanssa yhdessä. Edelleen mielestäni maailman kaunein sormus. Miehen sormus leveä platinainen, hinta n. 2000 €.

Miehellä ei ollut kihlasormusta, minulla oli halpis hopeainen. Käytössä on enää vain vihkisormus.

Vierailija
46/75 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kultasepäthän ostavat myös kiviä.

Vierailija
47/75 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen vihkisormus (14 vuotta sitten) oli keltakultaa ja siinä on suorakaiteen muotoinen granaatti. Maksoi alessa 90 euroa. Sopii kihlasormuksen kanssa yhteen (sileä keltakultainen sormus).

Tuo granaattisormuksen kämmenenpuoleinen osuus kului kymmenessä vuodessa ihan olemattomiin kihlasormuksen vieressä. Kuluminen kannattaa huomioida sormusta valitessa, varsinkin halpojen (=ohuiden) sormusten ollessa kyseessä ja jos käyttää sormusta koko ajan.

10-vuotis häälahjaksi sain mieheltä ("pientä vinkkiä" etukäteen :-D) uuden sormuksen, jonka oli ideoideni perusteella teettänyt. Valkokultainen leveä sormus, jossa yksi sormuksen levyinen timantti sileästi istutettuna (ei siis kruunussa) . Tämäntyyppinen mutta pyöreällä kivellä. http://www.nicholaswylde.com/product/gold-single-emerald-cut-diamond-ri…;

Hintaa en tiedä mutta kultaa meni yhden panssariketjun ja miehen kihlasormuksen verran (miehellä oli kaksi, koska hukkasi yhden ensin). Kiven vakuutusarvo on 4200 eur (0,47 ct, erittäin hyvälaatuinen kivi). 

Kannattaa muuten hankkia  juuri esim. 0,47 ct kokoinen kivi esim. 0,5 ct sijaan. Silmällä ei erota kokoeroa, mutta hinta on suhteessa halvempi ja usein saattaa olla laatu parempi. 

Vierailija
48/75 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on varmaan halvin mahdollinen kihlasormus, keltakultainen ja maksoi jotain 40 e. Nyt pitäisi sille etsiä vihki.. en vaan millään meinaa löytää, vaikka monia olen kokeillut. Enemmän miellyttää valkokulta. Ostanko siis "ei niin miellyttävän keltakultaisen" vai kaksi valkokultaista? (Yksikin voisi olla ok, mutta tykkään siroista,;joten näyttäisi vain kihlalle..) lähteehän siitä se tunnearvo jos uuden "kihlankin" ostaa. Mutta onko se parempi, kuin katsella epämiellyttävää sormusta loppuelämä?

Vierailija
49/75 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo enää myynnissä enkä varmaan kuvaakaan löydä, mutta vintage liikkeestä ostin kauniin kultasormuksen erikoisilla kuvioinneilla ja muutamilla kivillä. Olikohan se 40 luvulta ja maksoi 50€ :) Kokokin oli erikoisempi ja istui hyvin. Mies halusi titaanisen joka maksoi jonkun 57€. Valitettavasti mun vintagesormuksestani tippui kaksi kiveä enkä ole käynyt korjauttamassa, niin ostin ns varasormuksen (joka on jäänyt nyt käyttöön) -50% alennuksesta ja hintaa jäi siispä 150€. Siinä on muutamat timantit (eipä niitä näe kun valoa vasten 😂) ja sydän kuviointi. Ei siispä hinnalla ole väliä vaan sillä mistä tykkää :) Aion kyllä alkuperäiseen uudet kivet upottaa ja vanhat kiristää. Käytän sitten molempia.. kihlasormusta ei ole.

Vierailija
50/75 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison (naisen) kihlasormus maksoi 1500 € ja omani (miehen) n. 100 €.

Kihlasormukset ostetaan sitten aikanaan erikseen.

Vierailija
51/75 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Lahdessa on kultaseppäkoulu, on Lahdessa myös hyviä kultasepänliikkeitä. Me teimme retken Löwenmarkiin, kun löysin heidän sivuiltaan kivan sormuksen, mistä muokattiin mun toivomani mukainen. Tilasimme samalla kertaa kihlat ja mun vihkisormuksen ja kaikki maksoi yhteensä 1700 euroa. http://www.lowenmark.fi/

Vierailija
52/75 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska Lahdessa on kultaseppäkoulu, on Lahdessa myös hyviä kultasepänliikkeitä. Me teimme retken Löwenmarkiin, kun löysin heidän sivuiltaan kivan sormuksen, mistä muokattiin mun toivomani mukainen. Tilasimme samalla kertaa kihlat ja mun vihkisormuksen ja kaikki maksoi yhteensä 1700 euroa. http://www.lowenmark.fi/

Niin ja mun vihki on tehty tuon Madeleinen pohjalta, yksi kivi. Sittemmin on harmittanut, että laitettiin edullisempi pyöreä kivi kun neliömäinen näyttäisi paremmalta. Toisaalta sormuksetkin on niin oikean kokoiset, että helteellä ei mahdu ollenkaan sormeen (kun sormet turpoaa), joten olen jo alkanut haaveilla uudesta kesäsormuksesta. :) 

Vierailija
53/75 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Oli yllätys ettei ollut tuon kalliimpaa! Millaiset sormukset teetätitte? Sivuilla oli monta kaunista!

Ap

Vierailija
54/75 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja mun vihki on tehty tuon Madeleinen pohjalta, yksi kivi. Sittemmin on harmittanut, että laitettiin edullisempi pyöreä kivi kun neliömäinen näyttäisi paremmalta. Toisaalta sormuksetkin on niin oikean kokoiset, että helteellä ei mahdu ollenkaan sormeen (kun sormet turpoaa), joten olen jo alkanut haaveilla uudesta kesäsormuksesta. :) 

Todella kaunis sormus! :) itseäni miellyttää mm. Aliisa. Pitäisikö tehdä kesäreissu Lahteen :D

Ap

Vierailija
55/75 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Oli yllätys ettei ollut tuon kalliimpaa! Millaiset sormukset teetätitte? Sivuilla oli monta kaunista!

Ap

Madeleineen ihastuin, mutta sormuksen malli on suorempireunainen (sille on joku nimi, mutta en nyt muista mikä). Kihla on samanlevyinen sileä, ilman kiveä siis. Valkokultaisina, mies otti valkokultaisen ja pikkasen leveämmän myös, hänen edellisen elämän vihkisormus oli ohut keltakultainen, joten mieluusti otti ihan erilaisen. Mulle keltakulta ei ollut edes vaihtoehto.

Ystävälläni on käytössä pelkkä vihkisormus ja se on hyvin samannäköinen kuin tuo Madeleine, mutta keltakultaisena ja tosi kivan näköinen yksinään, ilman kihlaa vieressään.

Vierailija
56/75 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on varmaan halvin mahdollinen kihlasormus, keltakultainen ja maksoi jotain 40 e. Nyt pitäisi sille etsiä vihki.. en vaan millään meinaa löytää, vaikka monia olen kokeillut. Enemmän miellyttää valkokulta. Ostanko siis "ei niin miellyttävän keltakultaisen" vai kaksi valkokultaista? (Yksikin voisi olla ok, mutta tykkään siroista,;joten näyttäisi vain kihlalle..) lähteehän siitä se tunnearvo jos uuden "kihlankin" ostaa. Mutta onko se parempi, kuin katsella epämiellyttävää sormusta loppuelämä?

Voisitko ostaa kaksi rivisormusta kihlan ympärille?

Vierailija
57/75 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timangit ne on mitkä maksaa, mun sormuksessa on vain yksi pienehkö. Kauppoihin voi soitella ja kysyä hintoja etukäteen.

t.51

Vierailija
58/75 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko ostaa kaksi rivisormusta kihlan ympärille?

Olisi varmasti upea! :)

Ap

Vierailija
59/75 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle seppä teki vanhasta mummun kultakäsirenkaasta + lisäksi valkokultaa. Maksoi 300e. Ja luulin että sepän tekemänä tulisi älyttömän kalliiksi...!

Vierailija
60/75 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

päätettiin ostaa suhteellisen halvat vihkisormukset, koska hukkaamisriski on suuri. Vaimolla muistaakseni maksoi 600-700e ja omani taisi olla reilut 200e. Kihloja ei koskaan ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä