Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kummina rippijuhlissa

Vierailija
25.06.2017 |

Hei! Millaiset systeemit on nykyään rippijuhlissa, olen viimeksi ollut omissa oli 20 v sitten:-) Raha on ilmeisesti ihan ok lahja? Kummin pitää myös varmaankin antaa ruusuja, onko joku tietty määrä, yksi vai mitenkä? Kiva jos joku viitsisi vastata :-)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi iso ruusu riittää ja raha kelpaa aina. Varsinkin pojille. Tytöt usein keräävät jo jotain astiastoa tai haluavat korun.

Vierailija
2/7 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi iso ruusu. Tykkäisikö rippirististä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jutella kummilapsen vanhempien kanssa. Heiltä saat tiedon, haluaako nuori rippiristin / onko joku jo hankkimassa sitä / millainen koru tms. olisi mieluinen. 

Vierailija
4/7 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha on ok, mutta toisaalta kummina itse halusin antaa jotain pysyvämpää. Kannattaa tosiaan jutella suoraan vanhempien kanssa.

Ja muistithan että kummit osallistuu myös kirkkoon ja joissain juhlissa saattavat istua erillään muista vieraista .- tämä vinkiksi jos sulla itsellä on pieniä lapsia niin kannattaa olla hoitaja. Seurakunnan tavoista riippuen myyjsi tai vaikka kaikki kummit käyvät alttarilla siunaamassa kummilapsen.

Vierailija
5/7 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha on ok, mutta toisaalta kummina itse halusin antaa jotain pysyvämpää. Kannattaa tosiaan jutella suoraan vanhempien kanssa.

Ja muistithan että kummit osallistuu myös kirkkoon ja joissain juhlissa saattavat istua erillään muista vieraista .- tämä vinkiksi jos sulla itsellä on pieniä lapsia niin kannattaa olla hoitaja. Seurakunnan tavoista riippuen myyjsi tai vaikka kaikki kummit käyvät alttarilla siunaamassa kummilapsen.

myyjsi : lue yksi

Vierailija
6/7 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastaajille, näistä oli apua! AP

Vierailija
7/7 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin hopeisen ristikaulakorun. Sitä oli toivottu. Ja koska olen sylikummi, seisoin alttarilla rippilapsen takana käsi hänen olkapäällään siunaten hänet.