Ärsyttää kun kielsivät parveketupakoinnin
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Jos joku kaveri rupeis polttamaan sisällä, niin en enää kyllä kävis kylässä ollenkaan.
Aina parempi kun vähemmän ramppaa porukkaa. Ei saranatkaan turhaan kulu.
Parveketupakoinnin vastustajat eivät ehkä loppun asti ole ajatelleet mitä siitä seuraa.
Jatkuva ramppaaminen rappukäytävissä... tupakan savu yhteisissä tiloissa eli lähinnä rappukäytävässä ja sitä myöten omassa kodissa.
En itse polta ja asia ei koske sinänsä. Mutta yleisellä tasolla: lähdetäänkö kieltämään ihan lainsäädännön voimin kaikki joka vähänkin ärsyttää? Mitään terveyshaittaa ei toiselta partsilta ulkoilmaan levittynyt savu voi tuottaa kenellekään, ei edes äärimmäisen allergiselle. Ellei siitten ole henkisesti allerginen.
Samat ihmiset, jotka valittavat polttamisesta hengittävät iloisesti autojen myrkkykaasuja. Okei... autoja tarvitaan tietysti Peran ärrällä käyntiin ja se on ihan eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Siinähän kasvaa tupakoitsijoilla kunto kun ramppaavat rapussa.
Tosiasia on, että lopettaessaan tupakoitsijat järjestään lihovat. Yksi syy on puhtaasti aineenvaihdunnnallinen. Tupakka kiihdyttää verenkiertoa ja näin ollen muitakin elintoimintoja.
Toinen syy on liikunnan vähentyminen. Noustaan, mennään partisille tai parhaimmassa tapauksessa portaat ylös ja alas monta kertaa päivässä.
Tämä tekee yleensä vähimmilläänkin 200 kilokalorin pudotuksen päivittäiseen kulutukseen, mikä on pajon. Pitää todella skarpata, että tämän saa ruokavalio- ja liikuntatottumuksilla jatkuvaan tasapainoon.
Nythän on todettu jopa tieteellisin tutkimuksin, että tupakointigeeni voi hyvinkin olla olemassa so tupakoinnille altistava geenivirhe? Savu jos mikä on suomalaisen geeniperimässä.
Ei se tupakoinnin lopettaminenkaan niin helppoa ole. Itse poltan silloin, kun minulla on kova stressi. Aloitin, kun monta läheistä kuoli lyhyen ajan sisään. Jotenkin rauhoitti, ja oli sitten syykin että pääsi vähäksi aikaa ulos rauhoittumaan ja miettimään. Jäi tavaksi polttaa stressitilanteissa. Koitan päästä eroon, mutta kovemmassa stressissä tilanne oikeasti menee siihen että itken ja oksentelen ja tärisen lattialla jos en saa edes sitä yhtä tupakkia. Koskaan ei näitä oireita tule eikä tee yhtään mieli tupakkia jos asiat on hyvin, enkä keneltäkään pahimpinakaan hetkinä tupakkia pummi. Säilytän aina hätävarana yhtä tai kahta tupakkia jossain kaapissa, jos sattuu tulemaan äkillinen stressitila. Meillä saa onneksi tupakoida parvekkeella. Idiotismiahan se oikeasti olisi kieltää, kun sitten lisääntyisivät esimerkiksi juuri rappukäytävässä ramppaus ja savun haju rappukäytävässä, jotka täällä aiemmin mainittiin.
Olen tosiaan hyvässä työssä ja rahaakin on kun korkealle kouluttauduin, eli ei ole mistään wt-meiningistä kyse, kun sitäkin kuitenkin heti epäiltäisiin.
Mummo tykkäsi tupakan savusta ja antoi mun polttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette tupakoijat aivan naurettavia pellejä. Tupakointi on leimallisesti alimpien väestöryhmien harjoittamaan, vajaaälyistä toimintaa. Älkää sitten itkekö kun keuhkosyöpä iskee. Saisitte minun puolestani kustantaa itse omat keuhkosyöpähoitonne.
Mummo ei ole tupakoitsija, mutta sairastui keuhkosyöpään. Ei pidä yleistää.
Voi vi*** idio****. Yleistinkö minä? Taidat olla tupakoitsija kun ei aivot enää toimi.
Mummo ei ole tupakoitsija, mutta sairastui keuhkosyöpään. Ei pidä yleistää.