Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytekakku 50- vuotispäiville...

30.03.2006 |

Äitini 50- vutispäivät lähestyvät ja minä olen luvannut toimia " leipurina" ;) Kutsuille tulee lähinnä pelkkiä aikuisia, joten haluaisin tehdä kakunkin enemmän aikuiseen makuun sopivaksi... ei niin kovin imelää.

Olisiko täytevinkkejä, kun koristeluun käytän näillä näkymin mansikoita.

Kiitos jo etukäteen, jos jollain on ideoita=)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse etin omian vanhempieni 50 vuotisjuhliin Pirkan suklaaunelmatäytekakun (täytteessä oli konjakkia) ja yksikakuista oli päärynä-rommikakku. Siihen mulla ei nyt juuri ole ohjetta, mutta tuo eka löytyy molemmista blogeistani tai Pirkan sivuilta.

Nyt on vähän kiirus, mutta kysele, jos vielä jotain kaipaat.

http://www.lintu75.vuodatus.net/

Tässä suklaaunelmakakun ohje, huomioi, että tämä on vain 4:n munan kakku, joetn suurennus voisi olla paikallaan....

4 munaa

1,5dl sokeria

1dl perunajauhoja

0,5dl vehnäjauhoja

0,5dl kaakaojauhetta

1,5tl leivinjauhetta

Täyte:

200g taloussuklaata

200g maustamatonta tuorejuustoa

0,5dl sokeria

2 munaa

2dl kuohukermaa

4 liivatelehteä

0,5dl konjakkia/kahviliköriä

kostutus: appelsiinimehua

Kuorrutus: 100g talous-tai maitosuklaata+ 2dl kermaa vaahtona

Pinnalle halutessasi suklaalastuja

Vatkaa munat ja sokeri kuohkeaksi vaahdoksi. Sekoita jauhot ja leivinjauhe keskenään. Sekoita varovasti muna-sokeri vaahtoon. Kaada taikina voideltuun, jauhotettuun vuokaan. Paista 150-175 asteessa. Kumoa kakku ja anna jäähtyä. Laita liivatelehdet likoamaan 5-10 minuutiksi. Sulata suklaa mikrossa tai vesihauteessa. Liuota liivatelehdet kuumennettuun konjakkiin/likööriin.Vatkaa kerma vaahdoksi. Vatkaa valkuaiset vaahdoksi. Vatkaa keltuaiset ja sokeri kevyesti, ja sekoita joukkoon tuorejuusto. Lisää keltuais-juustoseokseen sulatettu suklaa ja sulatetut liivatelehdet. Sekoita vielä joukkoon valkuais- ja kermavaahdot. Jaa kakku kolmeen osaan, jotka kostutat appelsiinimehulla. Vuoraa kakkuvuoka kelmulla. Aseta kansilevy pohjalle paistopinta alaspäin. Levitä päälle puolet täytteestä. Laita täytteen päälle kostutettu kakkulevy ja kaada päälle loput täytteestä. Nosta pinnalle vielä kostutettu kakun pohjaosa ylösalaisin. Anna kakun hyytyä mielellään yön yli. Kumoa kakku. Sulata suklaa mikrossa tai vesihauteessa, lisää se vatkatun kerman joukkoon ja sekoita varovasti. Kuorruta kakku suklaakermalla. Voit raastaa pinnalle suklaalastuja esim perunankuorimaveitsellä tai raastimella.

2/2 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy todella tehdä enemmän kuin 4 munan kakku, mutta muuten kuulostaa ihan hyvältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän