Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi kivempi kaupunki; Jyväskylä vai Kuopio? Perustelut!

Vierailija
25.06.2017 |

Aihe otsikossa.

Kumpi kivempi kaupunki; Jyväskylä vai Kuopio? Perustelut!

Vaihtoehdot

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylä on käsittämättömän pieni paikkakunta. Olen asunut täällä muutaman vuoden, ja tämä on pieni kylä. Kuopiosta en tiedä mitään, mutta luulen että Suomessa on vain pari kaupunkia tai mahdollisesti vain yksi. Tällainen paikka, jossa keskusta on yksi kävelykatu ei oikein ole kaupunki.

Kuule käypä Kiinassa, Pakistanissa tai Intiassa niin alat tietämään millainen on oikeasti iso kaupunki. Suomen mestat on just sopivan kokoisia, joista modernikin ihminen löytää ihan kaiken tarvitsemansa.

Vierailija
22/105 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiossa on Puijon näköalapaikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummassakaan en ole käynyt, mutta mitä tiedän ja mielikuvien perusteella: Jyväskylä: Kauniit maisemat järvi-suomessa, yliopistokaupunki. Kuopio: Kämäinen peräkylä ties missä, syödään kala kukkoja ja suomen paskin lähiökin löytyy.

Kerrotko mikä on tuo Suomen "paskin" lähiö?

Eiköhän se Petonen ole🍺😀

Muuten kyllä äänet kuopiolle

Miksi? Enemmän "paskaisempia" lähiöitä ovat Rypysuo, Neulamäki, Männistö. Petosella asuu n. 13000 ihmistä ja rakennuskanta suhteellisen uutta.

Vierailija
24/105 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ottakaa huomioon Jyväskylässä on Ikea no vaikka onkin noutopiste mutta silti on.

Vierailija
25/105 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ottakaa huomioon Jyväskylässä on Ikea no vaikka onkin noutopiste mutta silti on.

http://www.ikea.com/fi/fi/store/kuopio

Vierailija
26/105 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylä. Kuopiossa nyt 8 v asuneena olen edelleen ihan vittuuntunut näihin ainaisiin mäkiin. Minne meneekään niin tuntuu että on isoa ylämäkeä jokasuuntaan. Liikennekulttuuri on kuin jossain venäjällä, moni ajelee ja käveleekin "minä ensin, minäminäminä"-asenteella. Ihmiset muutenkin vähän oudon nyrpeitä ainakin joensuulaisiin verrattuna. Jyväskylässä käydessä olen miettinyt että sinne voisi hyvin muuttaa.

Huomaa, ettet ole pyöräillyt Jyskälässä. V....n mäki menetpä mihin tahansa. Edes kaupunkiin et pääse mistään suunnasta ilman mäkiä. Liikennekulttuuriltaan myös mitä maalaisin kaupunki.

Kuopio parempi ihmisten leppoisuuden takia. Jyskälässä ihmiset juoruilevia ja pahansuopaisia.

Kyllä Jyväskylästä läytyy pahanmaieset lähiöt:Pupuhuhta, Huhtasuo, Kangasvuori.

Kuokkalan keskustan tuntumassa asuu myös epämääräistä väkeä. Muti....,.a paljon ympäri kaupunkia, varsinkin noilla alueilla.

Vierailija
27/105 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylä. Kuopiossa nyt 8 v asuneena olen edelleen ihan vittuuntunut näihin ainaisiin mäkiin. Minne meneekään niin tuntuu että on isoa ylämäkeä jokasuuntaan. Liikennekulttuuri on kuin jossain venäjällä, moni ajelee ja käveleekin "minä ensin, minäminäminä"-asenteella. Ihmiset muutenkin vähän oudon nyrpeitä ainakin joensuulaisiin verrattuna. Jyväskylässä käydessä olen miettinyt että sinne voisi hyvin muuttaa.

Kyllä niitä mäkiä kuule Jyväskylässäkin riittää, terveiset jääkaudelta. Ootko Harjua huomannut?

Asun lapsuuden Jyväskylässä, en enää ikinä muuta minkään mäen päälle. Joka kerta keskustasta kotiin tullessa vitutti polkea pyörällä mäkeä toisen jälkeen.

Vierailija
28/105 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aattele nyt positiivisesti kun menet toiseen suuntaan niin tiedossa on vaan alamäkeä. Ei Kuopiossa nyt niin kieroja olla että kokoajan vaihdettaisiin mäkien suuntia!

Vierailija
29/105 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

http://www.ikea.com/fi/fi/store/kuopio

Korjaus tuohon Ikea ei ole Kuopiossa vaan Matkuksessa n. 20 km. päässä Kuopiosta. Sitä en ymmärrä miksi tuohon on laitettu Kuopio sijainniksi.

Vierailija
30/105 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkisyydestä valittavat, muuttakaa OULUUN !

Vierailija
31/105 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjaus tuohon Ikea ei ole Kuopiossa vaan Matkuksessa n. 20 km. päässä Kuopiosta. Sitä en ymmärrä miksi tuohon on laitettu Kuopio sijainniksi.

Öö, olisikohan siksi, että Matkus on osa Kuopion kaupunkia ?!?!?

Vierailija
32/105 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylä on käsittämättömän pieni paikkakunta. Olen asunut täällä muutaman vuoden, ja tämä on pieni kylä. Kuopiosta en tiedä mitään, mutta luulen että Suomessa on vain pari kaupunkia tai mahdollisesti vain yksi. Tällainen paikka, jossa keskusta on yksi kävelykatu ei oikein ole kaupunki.

No, Espoossa ja Vantaalla ei ole keskustaa ollenkaan. Eli on Jyväskylä ainakin niihin verrattuna oikea kaupunki.

Paitsi Espoon keskus.

Terv. Pilkunviilaaja

Vierailija
33/105 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, olisikohan siksi, että Matkus on osa Kuopion kaupunkia ?!?!?

Näin. Ja vielä jonkun matkaa Matkuksesta mennään eteläänkin, ennen kuin Kuopio loppuu ja Leppävirta alkaa. Matkus on kaupunginosa, ei paikkakunta. Eikä ole kuntaliitoksen mukanakaan tullut ihan äskettäin, vaan on ollut jo vuosikymmeniä osa Kuopiota. Olisiko ollut Kuopion maalaiskuntaa joskus tosi kauan sitten? En tiedä. 

Vierailija
34/105 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aattele nyt positiivisesti kun menet toiseen suuntaan niin tiedossa on vaan alamäkeä. Ei Kuopiossa nyt niin kieroja olla että kokoajan vaihdettaisiin mäkien suuntia!

Ei paljon lämmitä, jos tietää että takaisin tullessa ne 8 eri mäkeä on ylämäkeä. Masentaa ja ärsyttää jo pelkkä ajattelu niiden kiipeämisistä.

Vierailija
35/105 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, Espoossa ja Vantaalla ei ole keskustaa ollenkaan. Eli on Jyväskylä ainakin niihin verrattuna oikea kaupunki.

Paitsi Espoon keskus.

Terv. Pilkunviilaaja

Joo, no tuo nyt on kaikkien tuntema vitsi. Edes kaukojunat ei enää pysähdy tuossa huikeassa metropolissa.

Vierailija
36/105 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama. Kummassakin lienee hyvää kuin huonoa ja niin on suomen kaikilla paikkakunnilla. En tajua ap:n aloitusta enkä muitakaan paikkakuntavertauksia.

Vierailija
37/105 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi Espoon keskus.

Terv. Pilkunviilaaja

Joo, no tuo nyt on kaikkien tuntema vitsi. Edes kaukojunat ei enää pysähdy tuossa huikeassa metropolissa.

Alkoi olla turvallisuusriski turkulaisille nousta junasta Espoon keskuksessa.

Vierailija
38/105 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummassakaan en ole käynyt, mutta mitä tiedän ja mielikuvien perusteella: Jyväskylä: Kauniit maisemat järvi-suomessa, yliopistokaupunki. Kuopio: Kämäinen peräkylä ties missä, syödään kala kukkoja ja suomen paskin lähiökin löytyy.

Kerrotko mikä on tuo Suomen "paskin" lähiö?

Pupuhuhta Jyväskylässä

Vierailija
39/105 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katuma on pahin.

Vierailija
40/105 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlatkaa Katuma 25.

Filmi on todellinen klassikko.