Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi kivempi kaupunki; Jyväskylä vai Kuopio? Perustelut!

Vierailija
25.06.2017 |

Aihe otsikossa.

Kumpi kivempi kaupunki; Jyväskylä vai Kuopio? Perustelut!

Vaihtoehdot

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarkoitukseen? Kuopio käydessa, Jkl asuessa.

Vierailija
2/105 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä varmasti tuo arvostettu yliopisto mikä tekee kaupungista suositun

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylä

Vierailija
4/105 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylä on käsittämättömän pieni paikkakunta. Olen asunut täällä muutaman vuoden, ja tämä on pieni kylä. Kuopiosta en tiedä mitään, mutta luulen että Suomessa on vain pari kaupunkia tai mahdollisesti vain yksi. Tällainen paikka, jossa keskusta on yksi kävelykatu ei oikein ole kaupunki.

Vierailija
5/105 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylä on kaupunki. Kuopio on no maalaispitäjä.

Kuopiossa ei ole muuta kuin iso tyhjä tori ja sitä kun verrataan Jyväskylän kaupunkimaiseen elävään keskustaan voidaan huomata erot. Lisäksi yliopisto tuo arvoa Jyväskylälle.

Vierailija
6/105 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylä on käsittämättömän pieni paikkakunta. Olen asunut täällä muutaman vuoden, ja tämä on pieni kylä. Kuopiosta en tiedä mitään, mutta luulen että Suomessa on vain pari kaupunkia tai mahdollisesti vain yksi. Tällainen paikka, jossa keskusta on yksi kävelykatu ei oikein ole kaupunki.

Miten 135000 asukkaan kaupunki voi olla Suomen mittakaavassa pieni? Jyväskylässä on sentään keskusta ja kävelykatu.

Vierailija
7/105 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummassakaan en ole käynyt, mutta mitä tiedän ja mielikuvien perusteella: Jyväskylä: Kauniit maisemat järvi-suomessa, yliopistokaupunki. Kuopio: Kämäinen peräkylä ties missä, syödään kala kukkoja ja suomen paskin lähiökin löytyy.

Vierailija
8/105 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan molempia, mutta jos ihan pakko on toista äänestää, niin Jyväskylä on parempi ihmisten takia. Jyväskyläläiset ovat asiallisia ja neutraaleja, kuopiolaiset vierasta kieroon katsovia, v-mäisiä maalaistolloja. Toisaalta Kuopiossa on parempi tori ja kauppahalli, Jyväskylässähän näitä ei ole oikeastaan ollenkaan.

Vierailija
9/105 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummassakaan en ole käynyt, mutta mitä tiedän ja mielikuvien perusteella: Jyväskylä: Kauniit maisemat järvi-suomessa, yliopistokaupunki. Kuopio: Kämäinen peräkylä ties missä, syödään kala kukkoja ja suomen paskin lähiökin löytyy.

Kerrotko mikä on tuo Suomen "paskin" lähiö?

Vierailija
10/105 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiossakin on yliopisto! Kummassakin kaupungissa on tehty kuntaliitoksia, jotka selittävät yli 90 000 asukkaan menevän väestön. Molempien kaupunkien keskustoista äärilaidoille on kymmeniä kilometrejä.

Vierailija
11/105 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiossa asun mutta Jyväskylä on paljon parempi.

Vierailija
12/105 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi yliopisto tuo arvoa Jyväskylälle.

Eikö Kuopiossa ole yliopistoa?

Vierailija
13/105 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylä on selkeämpi rakenteellisesti ja kaikki on hieman lähempän. Kuopiossa taas ihmiset on selvästi rennompia.

Vierailija
14/105 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko mikä on tuo Suomen "paskin" lähiö?

Eiköhän se Petonen ole🍺😀

Muuten kyllä äänet kuopiolle

Vierailija
15/105 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi yliopisto tuo arvoa Jyväskylälle.

Eikö Kuopiossa ole yliopistoa?

Tietysti on. Ja Kuopion yliopistossa on myös lääkis, joka tuo sille tiettyä statusta Jyväskylän yliopistoon verrattuna.

Vierailija
16/105 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylä. Kuopiossa nyt 8 v asuneena olen edelleen ihan vittuuntunut näihin ainaisiin mäkiin. Minne meneekään niin tuntuu että on isoa ylämäkeä jokasuuntaan. Liikennekulttuuri on kuin jossain venäjällä, moni ajelee ja käveleekin "minä ensin, minäminäminä"-asenteella. Ihmiset muutenkin vähän oudon nyrpeitä ainakin joensuulaisiin verrattuna. Jyväskylässä käydessä olen miettinyt että sinne voisi hyvin muuttaa.

Vierailija
17/105 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen Jyväskylän paremmin, eli sitä osaan suositella. Kuooiossa olen käynyt vain oari kertaa, oli ihan mukava kaupunki sekin. Jyväskylässä paremmat julkiset kai kulkee ehkäentiedäkaiketijuujosniinonehkäjokumuutietääparemmin

Vierailija
18/105 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, Espoossa ja Vantaalla ei ole keskustaa ollenkaan. Eli on Jyväskylä ainakin niihin verrattuna oikea kaupunki.

Vierailija
19/105 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vieraillut Kuopiossa viimeksi ala-asteikäisenä eli muistikuvat ovat sangen hatarat; vastaan siis Jyväskylä koska se on tämänhetkinen kotikaupunkini. Keskusta on kieltämättä pienenpuoleinen ja ahdas (talvipakkasilla on vain hyvä juttu, että kaikki on ns. käden ulottuvilla) mutta on täällä paljon muutakin. Esim. upea rantaraitti Jyväsjärven ympäri, Harju, satama, Lutakko, Laajavuori, Viitaniemi ja Mattilanniemi, puhumattakaan yliopistosta ja ammattikorkeasta. Väki on nuorekasta ja kotoisin ympäri Suomea, kansainvälisyyttäkin on kivasti vaihtareiden ja ulkkariopiskelijoiden muodossa. 

Vierailija
20/105 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylä on selkeämpi rakenteellisesti ja kaikki on hieman lähempän. Kuopiossa taas ihmiset on selvästi rennompia.

Niinhän se on, jos toinen maaninkalainen tapaa toisen maaninkalaisen, tai toinen kiuruvetinen toisen kiuruvetisen, siilinjärvestä ja nilsiästä en nyt edes viitsi mainita, niissä "ihmisissä" on jokin pahasti vialla.

Näillä ei taas ole mitään tekemistä kuopiolaisten kanssa, kun ovat uuskuopiolaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme