Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maitoon tehdyt keitot: suomalainen ruokahäpeä

Vierailija
25.06.2017 |

Hirveintä syötävää on lämmin maito jossa lilluu sinne heitettyjä kasviksia. Kesäkeitto, kalakeitto jne. Minkään muun maan keittiössä ei moisia hirveyksiä ole! Hyissatana!

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen syököön mistä tykkää. 

Vierailija
2/42 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep! Sama jos vetäisi kaiken tahnaksi kun suomalaisessa ruuassa pitää olla kaikki samassa.... prkl

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitotuotteiden tunkeminen joka ihmeen ruokaan on muutenkin käsittämätöntä, ihan kuin ei ruokaa voisi syödä ilman :D nää maitomulliaiset haiseekin ihan sellaiselta imelältä...

Vierailija
4/42 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsuudessa uusien perunoiden aikaan tehtiin usein pottumaitoa. Pellosta haettiin uusia perunoita, jotka keitettiin maidossa, sekaan sipulia ja voita.

Vierailija
5/42 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai? Mutta ulkkarit tykkää lohisopasta. :)

Vierailija
6/42 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkeitto on scheisseä, mutta olen ratkaissut ongelman. En tee sitä.

Vierailija
7/42 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä yritä nillittää kun sait nyt selitykset miksi porkkana ei kuulu lohisoppaan. Ruokaa ei kannata muutenkaan dissata

Vierailija
8/42 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maitotuotteiden tunkeminen joka ihmeen ruokaan on muutenkin käsittämätöntä, ihan kuin ei ruokaa voisi syödä ilman :D nää maitomulliaiset haiseekin ihan sellaiselta imelältä...

Olen täysin samaa mieltä, myös aloittajan kanssa! Käsittämätöntä ruuan pilaamista työntää maitotuotteita ruokaan kuin ruokaan! Onneksi kotona voi tehdä toisin.

Vierailija
9/42 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalakeitto veteen. Minkä maalainen herkku tuo on

Vierailija
10/42 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kalakeittoon kuuluu lerma eikä maito.

Vierailija
11/42 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit vielä jotkut tarjoo näitä perinneruokia turisteille. 

Vierailija
12/42 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveintä syötävää on lämmin maito jossa lilluu sinne heitettyjä kasviksia. Kesäkeitto, kalakeitto jne. Minkään muun maan keittiössä ei moisia hirveyksiä ole! Hyissatana!

Ei ole pakko syödä. Kai sä sen tiedät?

Vierailija
13/42 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy paljon ranskalaisia vieraita sekä sukulaissuhteiden että vaihto-oppilaiden takia. 

Kaikki ovat järjestään ihastuneet hullun lailla kermaiseen lohikeittooni. 

Tämä on taas niin tätä, että suomalainen perinne on huonoa ja hävettävää. Mikä niissä croisanteissa on se ihan mahdottoman mahtava tervellisyys ja makuelämys? Suomalainen ruoka arvoonsa!

Vierailija
14/42 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivistys olematon tämän kirjoittajalla. Otapa selvää mitä ruokia alettiin tekemään, lue:saada, keväästä ja alkukesällä ennen muinoin, kun oltiin selvitty rankasta talvesta ja pääsiäisenä oli saattanut puolet mukuloista kuolla nälkään. Mitä saatiin ensimmäisenä järvikalojen jälkeen, ja millaista juhlaa se oli? Ehkä tajuat. Kyllä se on ihan sinunkin isovanhempiesi historiaa. Samaistu ja mieti.

Vierailija
15/42 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut skotlantilaisesta "herkusta" nimeltä Haggis? Lampaan mahalaukku, johon laitetaan täytteeksi lampaan maksaa, keuhkoa, sydäntä, ihraa ym. sisäelimiä. 

Noniin, kalpenitko?

Vierailija
16/42 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rantakala: rannalla, nuotiolla, tuoreista kaloista, padassa keitettävä kalakeitto. Supisuomalaisempaa saa hakea. Maidoton! 38 vuoden ikääni mennessä olen syönyt aika monet rantakalat, useissa eri paikoissa, ja vielä koskaan ei ole kukaan maitoa tai kermaa sekaan laittanut.

Vierailija
17/42 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjällä ainakin olen saanut seljankaa, jossa oli kalaa. Tosin se tarjottiin smetanan kanssa, mutta itse liemessä ei ollut maitoa/kermaa. 

Oli tosi hyvää, mutta niin on suomalainenkin versio. 

Vierailija
18/42 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pottumaitoa ja makaronivelliä. Nam!

Vierailija
19/42 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko liian vanha, kun minulla on syvä vastenmielisyys näitä yököttelijöitä kohtaan. 

Teksi mieli sanoa, että tulispa sota ja pula-aika. Jos ei pidä ja syö, niin on ainakin hiljaa, aikuinen ihminen..

Vierailija
20/42 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön lähes kaikkea, mutta maito keitossa on minullekin jo liikaa. 

Mutta ei kai kukaan lohikeittoon laita maitoa??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan