Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maitoon tehdyt keitot: suomalainen ruokahäpeä

Vierailija
25.06.2017 |

Hirveintä syötävää on lämmin maito jossa lilluu sinne heitettyjä kasviksia. Kesäkeitto, kalakeitto jne. Minkään muun maan keittiössä ei moisia hirveyksiä ole! Hyissatana!

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pitäis olla ylpeä tästä meidän maitokulttuurista. Se on sellaista jota ei ihan joka maassa olekaan. Maitotuotteita löytyy vaikka kuinka, jokaiseen makuun. Ja niitä käytetään monessa muodossa ja mitä erilaisimpiin ruokiin. Ei sitä hävetä tarvi. Maito on ollut tälle maalle suuri rikkaus ja tapa säilyä hengissä kylmässä pohjoisessa. Ei ole mitään syytä hävetä sitä. Ollaan reilusti sitä mitä ollaan, suomalaisia. Muualla syödään toisin, mutta ei se tarkoita sitä että se olisi parempaa kuin suomalainen ruokakulttuuri. Suomalainen on ihan yhtä hyvä ihminen ja kansa kuin muutkin. Tuon iänikuisen häpeämisen sais jo unohtaa. Suomalainen häpeää kaikkea ja ihan turhaan. Ei meille kukaan naura. Ulkomaalaiset on yleensä aina uteliaita ja ihan aidosti kiinnostuneita meistä, myös ruokajutuista. Eivät aina tykkää, mutta mitä siitä. Ja toisaalta jotkut taas tykkää ihan kauheesti. Ei me suomalaisetkaan kaikista ruokalajeistamme tykätä, mutta ei se silti tarkoita että niitä pitäis hävetä. Ei ne japanilaisetkaan sushiaan häpeä vaikka miljoonat ihmiset ei siitä tykkää.

Ainoa mitä mä ehkä hitusen häpeän suomalaisuudessa on nää suomalaisuuden häpeäjät. Toisaalta olisko Suomi Suomi jos näitä häpeäjiä ei olis. Eli oikeastaan en mä teitäkään häpeä, tekin olette osa suomalaisuutta :) 

Vierailija
42/42 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maidon juojat ei haise mutta juuston syöjän haistaa heti hengityksestä.

Kaikki maidon syöjät haisee, oikeasti.

Se haju tulee ihon läpi, sen huomaa, kun itse jättää maidon pois. Aasialaiset haistaa sen myös länsimaalaisista helposti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi