Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtaudut siihen, että on jo kolmas viileä ja sateinen kesä peräkkäin?

Vierailija
25.06.2017 |

Varasitko matkan lämpimään vai tykkäätkö viileästä? Mitä teet lomalla kun vettä sataa ja on viileää?

Kommentit (188)

Vierailija
161/188 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan kyllä edelliset kesät hyvinä :) En muista pahemmin sateita, muistan vain ne hyvät ilmat ja hauskat hetket. Tänä kesänäkin on tähän mennessä ollut hauskaa. En ymmärrä miten joillain jää kesästä päällimmäisenä sää mieleen.

Vierailija
162/188 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tänäkin kesänä niitä lämpöisiä päiviä ollut jo useampi. Lopettakaa valitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/188 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyskuussa loma, niin ei haittaa vaikka lunta tulisi. Silloin on myös matkat varattu!

Vierailija
164/188 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain arvioissa on veikattu, että ilmastonmuutos tuo Suomeen islantilaisen ilmaston. Eli lauhat sateiset talvet ja viileät sateiset kesät. Reykjavikissä on kaikkien aikojen lämpöennätys jopa 25,4 C.

Vierailija
165/188 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäloma alkoi. Aurinkoiselle päivälle lli suunnitelmisa ranmalle lähtö, mutta nyt sataa joten käyn kirjastossa hakemassa dekkareita, käyn ravintolassa lounaalla ja sitten joko kotiin dekkareita tuhoamaan tai kirppiskierrokselle. Ehkä huomenna sitten rannalle...

Vierailija
166/188 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tässä kesässä ole minusta ollut viileää muu kuin kevään viivästyminen. Muuten on ollut ihan normaalia. Välillä satelee mutta eihän nyt ole ollut mitään viikkojen pituisia sadejaksoja, vaan sateet ovat olleet kuurottaisia ja välissä aurinkoista. Lämpötilat ovat olleet ihan asiallisia, 20 asteen molemmin puolin. Juhannusviikon sää nyt oli vähän viileä mutta sateeton, joten siltikin normaalia parempi sää minusta. Lomakin alkoi tänään :)

Vierailija
167/188 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri kulkee toppatakissa ja minä t-paidassa. Niin me ollaan erilaisia..

Kai Suomenkin kokoisessa maassa on sitten myös eroja, koska lämmintä on meillä riittänyt ( minulle se 18 on lämmin), monena päivänä 22-24. Sade on ihan tervetullutta välillä, luonto tykkää.

Helteet ovat inhottavia, valo on ihanaa. Hyvä kesä!

Vierailija
168/188 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eilen kävin pyöräilemässä ja jos ohikulkijat olisivat nähneet, olisivat varmaan pitäneet mua ihan hulluna nauramassa kaatosateessa fillarilla kaahaten....

Eivät olisi erehtyneet.

Vierailija
169/188 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan että jes, jihuu, mahtavaa, ihanaa jne.

Vierailija
170/188 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän viileämpää saisi vielä olla. Parasta on jos sataa vuorotellen räntää ja vettä.

Vierailija
171/188 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa. Kaksi viimeistä kesää olin viikon kuumuudessa ja nyt raikkaassa Suomen säässä. Ehkä syksyllä Roomaan.

Vierailija
172/188 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lämmintä. On sorsanhöyhenpeitto ja ikkuna raollaan. Meinaan nousta sängystä ja ihanan viileetä.

Vierailija
173/188 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tänä vuonna eka kesäloma vakituisessa virassa. Ensin kolme viikkoa (viimeinen lomaviikko juuri alkoi) ja elokuussa viikko. Ihan sama, millaiset säät ovat (niille ei mitään voi), kunhan on lomaa. :)

Vierailija
174/188 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi syntyi neljä vuotta sitten kesän alussa. Se oli todella kuuma kesä. Harmitti vietävästi, kun ei voinut vastasyntyneen kanssa nauttia siitä rannalla tai pihassa tai edes vaunulenkillä. Itsekin olin synnytyksessä niin pahoin vaurioitunut, että lähinnä makasin aloillani muutamat ekat kuukaudet.

Sen jälkeen ei lämpimiä kesiä ole ollut, ja veetuttaa kyllä vietävästi. Nythän sitä voisi täyttää tuon piha-altaan ja polskutella muksun kanssa kaiket päivät tai mennä merenrantaan tai fillaroida jätskikojulle, mutta ei tässä 15 asteen "helteessä" ja tihku-rankkasateessa oikein tee mieli ulos mennä. Ollaan sitten sisällä ja lämmitellään takkaa.

Semmoinen tuuleton, paisteinen +25 astetta olisi ihanin kesäilma.

On tainnut kesä 2014 unohtua... Silloinhan oli alkukesästä muutama viikko kylmää ja juhannuksena tuiskusi lunta. Mutta toukokuun loppu sekä heinä-syyskuu oli tukalaa hellettä. 

Johtuiskohan siitäkin, missä päin Suomea asuu? On ihan eri säiden puolesta asua Helsingissä kun Inarissa.

Vierailija
175/188 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaiset kesäsäät ovat ok, mutta voin paremmin viileässä.

Vierailija
176/188 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähi päiville näyttää olevan tänne luvassa 15-21 astetta ja melko sateetonta. Ihan hyvät kelit siis. Hellettä en kestä ollenkaan, joten juurikin noissa rajoissa on minulle parhaat lämpötilat.

Vierailija
177/188 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin masentuneena ei haittaa..

Vierailija
178/188 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Sopii mielialaan.

Sitä paitsi tulevat ne helleviikot tänä kesänä niin kuin aina ennenkin.

Vierailija
179/188 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa yhtään. Minulle riittää pitkän talven jälkeen se, että ulkona sietää olla edes hetken t-paitasillaankin. Helteet ovat kamalia, silloin ei jaksa oikeasti yhtään mitään.

Vierailija
180/188 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhanpäiväistä valittaa säästä kun sille ei kuitenkaan mitään voi. Jos sää ei miellytä niin aina voi harkita muuttoa muualle.

Itse vietän kesän töissä paikassa jossa ei ole edes ikkunoita ja lomailen itsestä riippumattomista syistä vasta syyskuussa. Ei siis sää paljon liikuta. Ja loma on aina lomaa säästä huolimatta. Ja ulkomaanmatkat lämpimään tuntuu aina monin verroin paremmalta kun suomessa sataa räntää ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi