Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksilapsisena tulee aina pidettyä itseään enemmän lapsettomana kuin lapsiperheenä

Vierailija
24.06.2017 |

Yhden kanssa arki kuitenkin on niin paljon helpompaa kuin useamman lapsen kanssa. Yksi lapsi muuttaa arkea niin vähän, että välillä tuntuu että olen samassa asemassa lapsettomien kanssa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai sellainen höpöhöpö juttu tällä kertaa.

Vierailija
2/10 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme koiraa, mutta ne ovat niin helppoja, että välillä musta tuntuu, että ne on kissoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi sinulla on, ja millaisissa asioissa tuo tulee ilmi? Meilläkin jää todennäköisesti lapsiluku yhteen, mutta ainokaisemme on vasta muutaman kuukauden ikäinen, niin on kiva kuulla muiden kokemuksia.

Vierailija
4/10 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ha ha ha ha ha ha.

Ei.

t. lapseton

Vierailija
5/10 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä veikkaan, että jos tulisit vaikka edes viikoksi viettämään mun helppoa ja huoletonta elämää, huomaisit aika äkkiä, että kyllä se sinun arki enemmän lapsiperheen kuin lapsettomien arkea on :D

T: toinen lapseton

Vierailija
6/10 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden kanssa arki kuitenkin on niin paljon helpompaa kuin useamman lapsen kanssa. Yksi lapsi muuttaa arkea niin vähän, että välillä tuntuu että olen samassa asemassa lapsettomien kanssa.

Ei muuta kuin toista tekemään, niin kyllä tulee perheeseen vilinää.

Vierailija
7/10 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen lapsi sinulla on, ja millaisissa asioissa tuo tulee ilmi? Meilläkin jää todennäköisesti lapsiluku yhteen, mutta ainokaisemme on vasta muutaman kuukauden ikäinen, niin on kiva kuulla muiden kokemuksia.

Esim. Matkoilla selvitään kahden hengen huoneella. Yksi voi nukkua esim sohvalla, ei tarvitse lisävuodetta. Ruokakulut eivät kasva. Samalla kerralla se ruoka tulee kolmelle kuin kahdellekin. Aamulla lapsi hoitaa itse aamiaisensa ym. Lapsi kohta 9v.

Ei ole kyllä meillä ainakaan paljon arki muuttunut yhden lapsen myötä. Ap

Vierailija
8/10 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsi on ehdottomasti elämän mullistava asia. Sillä ei ole mitään yhtäläisyyttä lapsettomuuden kanssa.

Vierailija
9/10 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. Matkoilla selvitään kahden hengen huoneella. Yksi voi nukkua esim sohvalla, ei tarvitse lisävuodetta. Ruokakulut eivät kasva. Samalla kerralla se ruoka tulee kolmelle kuin kahdellekin. Aamulla lapsi hoitaa itse aamiaisensa ym. Lapsi kohta 9v.

Ei ole kyllä meillä ainakaan paljon arki muuttunut yhden lapsen myötä. Ap

Ruokakulut eivät kasva? Ootteko te vanhemmat sitten vähentäneet syömistä vai miten ihmeessä muka saatte kolmen hengen ruuat samalla hinnalla kuin kahden?

Vierailija
10/10 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, että elämänne ei ole muuttunut lapsen myötä. Ennen lapsen syntymää te ihan huviksenne heräsitte pari kertaa yössä, kuljitte koulun ohi ja kävitte katsomassa lätkä/ratsastustunteja huviksenne.

Minulla on yksi lapsi (1v3kk) ja elämä on tyystin erilaista kuin ennen lasta. Päivässä on nyt rytmi, saatoimme ennen nukkua joskus klo 14 ja mennä nukkumaan klo 02, ennen ei ruokarytmkään ollut säännöllinen ja saatettiun lähteä extempore lomamatkalle jonnekin 5 tunnin ajomatkan päähän. Kotona oli siistiä, kaksi ihmistä ei tehnyt paljon tiskiä ja pyykkiäkin tuli koneellinen viikossa.

Joo, ei. Nyt herätään klo 7, syödään viisi ateriaa päivässä, kaikki yli 10km päässä olevat matkat pitää suunnitella päiviä etukäteen ja nukkumaan mennään klo 22 viimeistään. Kun olet siivonnut keittiön, lapsi on levittänyt jokaisen lelunsa olohuoneeseen, ltiskiä tulee viiden edestä (tai siltä se tuntuu) ja pyykkiä saa olla pesemässä joka toinen päivä.

Kyllä minä ainakin koen asuvani lapsiperheessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi