Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

uniongelma, miten ratkaista ilman lääkkeitä?

Vierailija
24.06.2017 |

Nukahdan suht helposti, mutta heräilen joskus jopa useita kertoja yössä ja yöunet jäävät kaiken kaikkiaan vähäisiksi, koska lopulta herään kokonaan liian aikaisin, enkä saa enää nukuttua.
Uniläkkeet auttavat, mutta miten ratkaista ongelma ilman lääkkeitä?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida masennus kuntoon.

Vierailija
2/25 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä juo kahvia, teetä tai kolajuomia iltakuuden jälkeen. Tämä konsti auttaa myös levottomiin jalkoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

juo viinaa

Vierailija
4/25 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoida masennus kuntoon.

Masennusta minulla ei ole, mutta on eräs ahdistuneisuushäiriö, tosin se ei ole ennen vaikuttanut näin. Olen myös kyllä hoidossa asian suhteen. ap

Vierailija
5/25 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasita kehoa päivittäin urheilemalla. Rauhoita aika ennen nukkumaanmenoa näytöiltä. Säästä sänky nukkumista varten.

Vierailija
6/25 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kokeillut ottaa illalla melatoniinia tai tryptofaania? Mulla auttaa jonkin verran.

Vierailija
7/25 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelen, mutta miehelläni on ollut samanlainen ongelma 7 vuoden ajan, eikä mikään ole auttanut (hän ei tosin ole myöskään käyttänyt lääkkeitä vielä). Hän syö kevyesti, urheilee kohtuullisesti, välttää stressiä ja kofeiinia, on kokeillut melatoniinia jne jne. mutta mikään ei ole auttanut. Ainoa mikä auttaa hetkellisesti on alkoholi, jos on juonut vähän reippaammin niin nukkuu todennäköisemmin koko yön. Mutta se ei tietenkään ole kestävä ratkaisu.

Olen tosin kuullut, että akupunktio on auttanut monia (mun miestä valitettavasti ei).

Vierailija
8/25 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita taustalle soimaan delta waves, youtubessa useita 8 tunnin äänitteitä ja yksi kolmetuntinen, jota on kuunneltu yli 10 000 0000 kertaa, toimii minulla hyvin, en herää edes vessaan yöllä. Lisäksi voit kokeilla serotonine release -äänitteitä.

Vierailija
9/25 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko kokeillut ottaa illalla melatoniinia tai tryptofaania? Mulla auttaa jonkin verran.

Tai Mirtazapiinia ja Levomepromatsiinia - eiväthän nekään ole lääkkeitä....

Vierailija
10/25 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melatoniini. Tosin mulla ei auta edes 5mg melatoniini.. 

Mulla tuota unettomuutta aiheuttaa selkeästi työ. Pitäisi irtisanoutua... meidän työterveys ei nimittäin kirjoita sairauslomaa työuupumuksesta eikä muiden kuin oman työterveyslääkärin kirjoittama sairauslomatodistus kelpaa.

Vierailija
11/25 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tenox.

Vierailija
12/25 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melatoniinia olen kokeillut, mutta mikä tuo on tryptofaani on?

Pitääkin kokeilla tuota delta wavesia :D

Mitä nuo serotonine release-äänitteet ovat? Onko niitä youtubessa?

Onko kukaan kokeillut valeriaanaa? ap

Vierailija
13/25 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita taustalle soimaan delta waves, youtubessa useita 8 tunnin äänitteitä ja yksi kolmetuntinen, jota on kuunneltu yli 10 000 0000 kertaa, toimii minulla hyvin, en herää edes vessaan yöllä. Lisäksi voit kokeilla serotonine release -äänitteitä.

Johan oli ujellusta tämä Delta-hommeli. Tuskin tulisi uni tuota kuuntelemalla...

Vierailija
14/25 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö ahdistuksesi syyn? Uskon, ettei ole sellaista ahdistuksen syytä, joka ei olisi ratkaistavissa.

Autonomisella hermostolla voi mennä pitemmän aikaa oppia pois tietyistä reaktioista, vaikka ahdistuksen syy olisi jo poissa. Sykettä nostava liikunta voi nopeuttaa muutosta.

Vierailija
15/25 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyppä luontaistuotteesta sitä tryptofaania.  On aminohappo. En nyt tähän hätään löydä sitä kyseistä tuotetta mikä mulla oli.. Illalla otetaan ennen nukkumaanmenoa, niinkun melatoniinikin.

Magnesiumiakin voisit koittaa ottaa ja nimenomaan illalla.

Vierailija
16/25 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon haudutellut illalla laventelinkukkia, eli laventeliteetä. On myös kamomillaa ja jotain muutakin rauhoittavaa taisi olla. Ihan hyvää ja koitan ajatella että nekin auttaisi :)

Kunhan et siis sitten ota käyttöön liikaa rauhoittavia luontaistuotteita tai muuta, koita kokeilemalla ja vaikka sieltä luontaistuotteesta kysymällä löytää keskitie.

Vierailija
17/25 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä herään usein liian aikaisin, mutta en ota siitä stressiä. Juon aamukahvit, syön aamupalan ja jossain vaiheessa menen sohvalle pötköttämään ja katson jotakin aivot narikkaan -ohjelmaa ajatuksena, että lepään vähän. Laitan kellon soimaan niin, että ehdin kuitenkin töihin, jos nukahdan. Pelkkä lepääminenkin auttaa. En siis ajattele "apua, miksi heräsin näin aikaisin", vaan otan rennosti. Stressaaminen ei ainakaan auta lepäämään tai torkahtamaan.

Vierailija
18/25 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt noita delta aalto äänitteitä iltaisin venyttelyjen ja jooga -liikkeiden yhteydessä. Stressi valvottaa öisin. TRE-harjoitukset auttaa stressiin. Tryptofaania saa, kun iltaisin syö rutkasti proteiinia; rahkaa/ raejuustoa. Ja sokeria ei illalla.

Vierailija
19/25 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

marso kirjoitti:

juo viinaa

Sekin on lääke.

Vierailija
20/25 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkävaikutteinen melatoniini Circadin auttaa minulla. Säännölliset elämäntavat, liikuntaa, yritän olla stressaamatta. Jos on varsinaisia lääkkeitä pakko ottaa niin mieluummin Mirtazipriniä 1/4 tabletti, kuin varsinaisia nukahtamislääkkeitä. Tuo M on tehokas nukkumiseen vain aivan pienillä annoksilla. Tosin lisää helposti ruokahalua ja painoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän