Onko täällä muita, jotka eivät yksinkertaisesti välitä makeasta?
Siis kyllä minullekin karkki tms. maistuu, jos sitä on tarjolla, mutta en koe koskaan mitään himoa makeaa kohtaan. Lähinnä sellainen neutraali "kyllähän tää menee" -fiilis tulee.
Pullasta en ole koskaan pitänyt, en ymmärrä pullan funktiota. Taikinanpala jossa on päällä jotain sokeria, rasvaa tai vähän hilloa. Ei se oikein maistu millekään, pelkälle... pullalle.
Ärsyttää kun tuota pullaa tungetaan aina kahvin kanssa. Sitten jos et ota, niin joku on tyrkyttämässä, että ota nyt kahvipullaa, ota ota. Äiti varsinkin jaksaa kitistä ja ihmetellä, kun en herranen aika PULLAA syö kahvin kera.
Mieluummin söisin vaikka pasteijaa tai muuta pientä suolaista.
Kommentit (8)
Minäkään en välitä. Karkki on ihan ok voin pari syödä, mutta en itse ostaisi pussia. Hedelmiä tosin tykkään syödä enemmänkin, mutta ne ei olenkaan niin ällömakeita. Pulla taas on minusta pahaa :D se on vaan tosi kuivaa sama kun söis leipää ilman että laittaa mitään siihen päälle.
Mulla sama. Juhlissa jätän makeat syömättä kokonaan.
Sama. Mä en kyllä pysty syömään edes karkkia. Eilen ostin pitkästä aikaa suklaapatukan, maistoin ja annoin loput miehelle, oli vaan niin äklömakeaa.
Kahvin kanssa otan mieluiten leipää tai sitten en mitään.
Mua kans ärsyttää tuo pullan jatkuva tuputus. Tulee mieleen joku pula-ajan eväs jota joskus mussutettu kun ei ole ollut muutakaan. Tulee jotenkin ällö olo siitä pullataikinasta, ihan kuin söisi vähän raakaa ja huonosti valmistettua leipää paljaaltaan.
Kyllähän se nyt kahvin kanssa just ja just menee, mutta ei se ole mikään meriitti leivokselle, että juuri ja juuri menee alas nesteen kanssa.
En koskaan osta karkkia, syön kyllä vähän jos joku tarjoaa. Pullasta en välitä, yhdentekevää. Suolaiset tarjottavat voittaa aina makeat. Joskus on kamalaa käydä kylässä sukulaistädillä jolla on kahvipyödässä seitsemää sorttia makeaa tarjottavaa eikä mitään suolaista, ja kaikkea on "pakko" maistaa... tulee aina huono olo.
On ihan samanlainen äiti ja sitten se loukkaantuu kun jatkuvasti kerron että ei ei ei kiitos mutta ei en tykkää makeasta pelkkä kahvi riittää. Mustikkapiirakka ja puolukkapiirakka omatekoinen on ihan jees mutta kaikki kaupan ällömakeat kakut ja muffinssit ja täytepullat on totaali YÄK.
Onko muuten ulkomailla samanlaista obsessiota pullaan? :D Vaikuttaa jotenkin niin suomalaiselta tavalta syödä väkipakolla jotain hirveän pelkistettyä, jota varmaan 40% kansasta vihaa, mutta syö kun muuten Pirjo-mummi suuttuu.
No melkein sama täällä, no pulla kyllä maistuu joskus. Mutta karkki ei ole minun juttu. Snäksit sen sijaan, nam - otankin tuosta sipsin, rousk rousk :)