Mikä niissä yhdyssanoissa on niin v***n vaikeaa?!
Kommentit (20)
Ei niitä enää opetettu tarpeeks 1980-luvun puolivälin jälkeen syntyneille tai sitten ne ovat vaan heikompaa ainesta eikä oppi mennyt päähän?
Mielestäni aloituksia, joissa on yhdyssanavirheitä, ei pitäisi julkaista. Vähintään ne pitäisi ihmisten sivuuttaa.
Sekin voi olla vaikeaa ymmärtää, että lause ei voi yhteen pilkkuun, kahteen huutomerkkiin ja ykköseen. Vinkiksi vaan.
Kirjoittaisit "sukupuolielimen vaikeaa", niin saisit otsikkoon komean esimerkin yhdyssanasta!
Lukihäiriökoulutusohjelmavastaavan vuorotteluvirkavapaalomasijainen ei ole muistanut postittaa opetusohjelmapäivityksiä?
Jos ihminen ei osaa yhdyssanoja, hän ei ole peruskoulutasoa. Hän on esikoulutasoa. Esikoululaiselta ei voi vielä vaatia yhdyssanojen osaamista. Usein he osaavat ne silti.
Vierailija kirjoitti:
Sekin voi olla vaikeaa ymmärtää, että lause ei voi yhteen pilkkuun, kahteen huutomerkkiin ja ykköseen. Vinkiksi vaan.
Mitä ei voi ?!
Yks hyvä muistisääntö for dummies:
Jos edessäsi on yksi esine / asia, joka sattuu koostumaan kahdesta eri sanasta, on se yleensä yhdyssana.
Esim.
maitopurkki
hernesoppa
kaukosäädin
sateenvarjo
villapeitto
Vierailija kirjoitti:
Teepä tämä testi, ap, ja kerro miten meni.
Varmaan ihanvitunhyvin :D
Entä millaiset eväät sellainen peruskoulun kesken jättänyt aikuinen, joka ei osaa yhdyssanoja, antaa lapselleen? Mielestäni sellaista ei voi edes laskea aikuiseksi.
Olen osapäivä-va-jak-ki joten en osaa niitä yhdyssanoja!
Oletteko huomanneet tämän päiväkotien nerokkaan tavan nimittää itseään? Esimerkiksi Touhula Päiväkodit tai Pilke Päiväkodit. Hyi, puistattaa.
Sinnepäin vai sinne päin ????
Ensi viikko vai ensiviikko????
Oon tyhmä sori
Eivittuookaan! Näitävoitehdäihankutenhuvituttaa!
Et sitten muuta nillitettävää keksinyt.
Joillakin nyt ei vain ole tekstitajua ja yhdyssanat ovat hukassa ja vaikka kuinka yrittäisi opiskella, näin on myös itselläni.
En vain mahda mitään, mutta silti olen menestynyt elämässäni ja olen saanut syntymälahjaksi sellaisia ominaisuuksia, jota kaikilla ole esim. voin soittaa monilla instrumenteilla, ihan minkä tahansa kappaleen, jonka olen korvakuulolla äskettäin kuullut ja se lähes aina on virheetön, myös värisilmäni on lähes virheetön ja voin maalata ja piirtää hyvin vaivattomasti.
Tosin aina ihmettelyt näitä yhdyssanavoivottelijoita ja tekstipoliiseja, kun heillä on täydellinen ja virheetön tekstitaju, luulisi heillä nyt olevan ymmärrystä ja suvaitsevaisuutta heikompiosaiselle ainekselle ja ymmärtävän tietojen ja taitojen rajallisuuden.
Jos kiroilet, niin kiroile.