Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulun lapsia?

30.03.2006 |

Onko vielä muita,kenen la menee joulukuulle?

Testasin tänä aamuna plussan ja laskeskelin että joulukuun alkupäiville menee.Mutta tietääkö kukaan,onko sellaista laskuria jossain ja missä,miten lasketaan la kun on tehty alkionsiirto?itselläni tavallinen laskuri antoi la 27.11,mutta siinä oli hedelmöityspäiväksi arvioitu 5.3 vaikka se todellisuudessa meni niin,että punktio oli 17.3 ja siirto 21.3.

Pieni on ongelma näin juuri plussanneena,mutta kiinnostaa niin kovasti tuo mahdollinen la..!

Kommentit (183)

Vierailija
21/183 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten paljon sinä vuodat? Mulle lääkäri viime viikolla sanoi ettei sellainen tuhruttelu merkitse mitään, vaikka ymmärrän hyvin että pelkäät - niin pelotti muakin. Nyt on niin paljon reippaampaa vuotoa ja hyytymiäkin mukana että pahalta näyttää, vaikea olla optimistinen... Kunhan lähtis vain toinen pois ja yksi vielä jäisi :' -(

Vierailija
22/183 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuodan tosiaan tuhruttamalla, eli Progejen mukana tulee tummaa. Todella vähän siis. Minulla oli se KU 2.5 vuotta sitten, enkä silloinkaan vuotanut paljoakaan tätä enempää, siitä kai tämä kammo ja kamala WC -paperin kyttääminen johtuu. Silloin minullekin sanottiin ettei syytä huoleen ole, en pahemmin oireillut muutenkaan. Vähän pisti kylkeen mutta kun olin sairastanut tulehduksen ennen tärppiä, niin pistettiin sen piikkiin ne kivut. Nyt minulla taas oli hyperi ja sen vuoksi vaikka minkälaista vihlontaa vatsassa, joten hirvittää etten tunnistaisi KU-kipuja tälläkään kertaa. No, eipä tämä pessimismillä ainakaan parempaan suuntaan mene, joten pitää yrittää olla positiivinen.

Sinulla olikin nuo hcg-arvot korkealla! Montako päivää punktiosta nuo mitattiin? Minulla oli 16 pv punktiosta ' vain' 246, joka ihan hyvä sekin. Ja oli tuplaantunut reilussa kahdessa päivässä (2-3 pv on normaali tuplaantumisaika). Silti se pelko vaan kangertelee mielessä.

Täällä LT-palstalla lukee usein että on tuhrutellut. Mitenköhän luomuraskauksissa? Kun kävin kurkkimassa tuolla odotus-palstalla, niin ei siellä paljoakaan valiteltu aiheesta. Ehkä he eivät sitä edes säikähdä?

Ja miten kauan sinulle (niin ja muillekin) on tukilääkitys määrätty? MInulle ohjeistettiin vähentämään asteittain, 12 pv aikana pois. Luulin että sitä olisi käytetty rv 12 asti, olenkohan sotkenut PAS:iin?

Mikä rv oli menossa kun kävit ultrassa? Mietin tosiaan jos itsekin menisin jo tällä viikolla, saisi jotain viitettä siitä missä mennään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/183 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siis la olis (ollut? ei kai vielä saa kirjoittaa näin negatiivisesti) 23. tai 24.12. Siirto tehtiin 3.4. Verikoe viime to joka musta oli pp 17, ultra seuraavana päivänä.

Mun huono olo sen kun lisääntyy. Mietin jo että jaksanko olla päivän loppuun asti vai lähdenkö NKL päivystykseen.

Vierailija
24/183 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulla on luget+zumenon rv 7 asti ainakin, siitä lasketaan asteittain jos ikinä sinne asti päästään... Oksettaakin niin kuin kunnon kuukautisten aikaan. Itku!!!

Vierailija
25/183 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, sotkin että olisi ollut IVF, luin koko pinon läpi niin unohtui jo. Mennään tosiaan samoissa aikatauluissa, yllättävää että jo viime viikolla näkyi pikkuinen/set kohdussa. luulin että vasta 5+2 tms, siksi harkitsin ultraa vasta loppuviikolle.

Unohdin aiemmin sanoa että ajattelen täällä tietysti lämpimästi puolestasi. Minäkin lueskelin joitakin vuotojuttuja, siellä oli vaikka minkälaista syytä löytynyt, kuten juuri toinen alkio (vai joko se on sikiö?), verihyytymä kohdussa tms. Toivotan että kyseessä olisi jokin vastaava sinullakin!

Vierailija
26/183 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos noista hCG-arvoista!

Itse kävin tarkastuttamassa tilanteeni eilen Naikkarilla, kun on ollut aika heikko olo ja välillä tuntui myös pientä pistosta hartiassa ja keuhkoissa sekä munasarjat lievästi turvonneet. Kaikki oli kuitenkin ok ja hyperi ei ainakaan vielä ollut päässyt päälle. Oikeassa munasarjassa toisin oli jonkin verran nestettä, mutta vasen näytti hyvältä. Myös kohdussa näkyi se yksi nestealue, joka siellä pitäisikin olla :) Muutahan vaavista ei oikein vielä voikkaan kuulemma näkyä ja lääkäri sanoikin, että tällä hetkellä sen nestealueen kokokin ilmeisesti olisi aika oikean kokoinen siirtopäivään nähden. hCG olikin sitten jo kovissa lukemissa, 11840, eli hyvin on näyttänyt tuplaantuvan.

Nyt olen vielä pari päivää sairaslomalla lepäilemässä, kun ei oikeasti jaksa tehdä muuta kuin nukkua ja voida pahoin, eikä tuo yli tunnin kestävä työmatka ole oikein houkutellut, kun ei tiedä milloin se oksentaminen alkaa... Koko ajan oon nimittäin enenevissä määrin voinut pahoin ja viime yönä aloitin sitten lopulta sen oksentamisenkin.

No nyt eletään päivä kerrallaan ja seuraava etappi on 9.5. oleva ultra. Siihen asti pidetään kädet ristissä ja toivotaan, että kaikki menee hyvin jatkossakin. Tuhruttelu on ainakin pysynyt poissa kohta viikon verran.

terveisin, sk-78 + " pikkuinen" rv 5+3

Vierailija
27/183 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa uusille plussanneille! Kiva nähdä sinut hymis samassa pinossa!

Tuosta hcg-arvosta. Minulla se oli pp12 165,3. Pitivät ihan hyvänä, mutta omaan korvaan se kuulosti matalalta. Minulla on yksi " onnistunut" hoito vuoden takaa, jolloin hcg oli vastaavana ajankohtana melkein 400, joten siihen verrattuna arvo jäi nyt reilusti alhaisemmaksi. Mutta se vuoden takainen raskaus menikin kesken, eli hcg-arvoa ei kovin kannata tuijotella.

Minulla on ensimmäinen neuvolakäynti ensi viikolla, odottelen sitä kovasti! Ja kova paniikki on päällä raskauden kestävyydestä... eilen varasin jo ensi viikolle yksityiseltä ajan ultraa varten, jotta saisin tilanteen tarkistettua ja rauhoitettua mieltä. Neuvolassa ei kuitenkaan vielä varmuudella saada sydänääniä kuuluviin, niin ajattelin, että on parempi käydä gynellä alakautta tehtävässä ultrassa. Minulla on raskausoireet vähentyneet (eipä niitä alun alkaenkaan ole kyllä paljoa ollut...) ja sen takia tuntuu, että onkohan siellä enää elämää ollenkaan. Toivotaan, että on.

Sellaisia paniikkitunnelmia täällä.

WAW 9+1

Vierailija
28/183 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun HCG oli pp14 127 enkä onneksi edes tajunnut että voisi olla liian matala - nyt 9+0 ja viime viikolla ultrassa valtava käsien heiluttelu. Mutta tuhruvuoto jatkuu edelleen (alkoi 5+4) joten ihan rauhallinen on vaikea olla. Tulin nyt tänne joulukuisten joukkoon huutelemaan vaikken tänne kuulukaan! Tsemppiä vaan kaikille huolen kanssa painiskeleville.

Vierailija
29/183 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin nyt " jo" 9+1 ja la marraskuun lopulla, mutta ajattelin sopivani tähän pinoon paremmin, koska todennäköisesti vauva kuitenkin syntyy vasta joulukuussa (jos kaikki vain hyvin menee). Joten tervetuloa vain kirjoittelemaan tähänkin pinoon!

Vierailija
30/183 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa WAW tosiaan päästä samaan pinoon. En oikein osaa tuonne odotus puolellle mennä, ehkä sitä sitten voi miettiä jos pääsee rv 12 yli.

Oli myös helpottavaa kuulla ettei sinullakaan WAW ole ollut paljoa oireita. Minulla kun ei oikein muuta kuin vatsa turvoksissa hyperin seurauksena ja rinnat arat. Pahoinvointia ei oikeastaan ole paljoakaan. no jaa, makkaraa erehdyin yksi ilta syömään, niin tuli ylös samointein. Samoin paprika alkaa närästämään. Mutta siis mistään (aamu)pahoinvoinnista ei voi puhuakaan. Tuolla odotuspuolella joulutähtösissä luin niin kaikilla oli hirmu oireita, ainakin sitä pahoinvointia rv 4+ alkaen... Mites teidän muiden oireet?

Minä päätin varata ultran nyt torstaiksi, näkee että onko oikeassa paikassa. Toivottavasti siellä saa rauhoittavia uutisia. Silloin olisi 5+3, eli pitäisihän sen näkyä, että onko oikeassa paikassa. Jaksuja kaikille!

Vierailija
31/183 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tässä myös ja olen toisaalta tyytyväinenkin, kun mitään erityisiä oireita ei ole. Röyhtäyttää aina ruokailun jälkeen ja välillä mahassa nipistelee, mutta muutoin olen elämäni vedossa! Toivottavasti sama jatkuu ja kaikki menisi muutenkin hyvin. Mä en ole edes mitenkään turvoksissa eikä rinnatkaan kipeät. Siksi alkaa mietityttää, et onko siellä ketään ja ultraankin vielä pari viikkoa.

Vierailija
32/183 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja olen rv 5. Mulle on kerrottu, että pahimmat oireet saattaa alkaa vasta vko:lla 6->

Vierailija
33/183 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi sunnuntaina melko runsaat vuodot ja vähän kipuja, niistä sitten toden teolla pelästyin. Maanantaina soitin lääkäriin ja pääsinkin verikokeeseen, jossa hcg arvoksi 450. Sanoivat sen olevan oikein hyvän " näissä raskauksissa" ... vuoto vähentynyt, mutta tuhruilee edelleen päivittäin. Tänä aamuna kuitenkin kävin uudessa verikokeessa, ja arvo oli jo noussut 1400:aan. Lääkäri totesi tämän kuulostavan aivan normaalilta raskaudelta, pienestä vuodosta huolimatta. Ja taidanpa siis uskaltaa jo iloita. Rv:t ovat nyt 5+5 ja laskettuaika olis 23.12.

Oireista minulla on ollut lähinnä väsymystä ja pieniä nipistelyjä, sekä painontunnetta vatsassa. Pahoinvointia ei kyllä ole, ja välillä jo huolestuin siitäkin, huh tätä hätäilyä!

Lapsettomuuspolille menen ensi keskiviikkona ultraan, jännittää kyllä sekin ja vähän kaikki...

Vierailija
34/183 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt uskaltaudun jo tänne ilmoittautumaan.Kävin aamulla ultrassa (rv7+2) ja siellä näkyi tuo pienenpieni ihmisen alku:-)

Laskettu aika osuu päiville 12.-14. joulukuuta.Asia tarkennee stten ekassa rakenneultrassa.

Meillä tämä onnenkantamoinen sai alkunsa 2.ICSI:n tuoresiirrosta.

Tuossa selän takana nukuu päiväuniaan 1v8kk vanha esikoispoikamme, joka on vielä onnellisen tietämätön uudesta " sisaruksesta" ; )

Ei muuta kuin onnea odottamiseen!!

-max05 ja pikkuinen rv7+2

Vierailija
35/183 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovaisesti liityn joukkoonne...

Meille tehtiin IVF tuoresiirto 03/06 ja siitä tuli negaa. Odottelin tässä kierrossa menkkoja että päästäis PAs:iin mutta suureksi yllätykseksi plussasin! Olin tänään vielä verikokeessa ja HCG oli 517, kuulemma normaali arvo. Nyt siis vasta rv 4+4. Melkein 3 viikkoa vielä alkuraskauden ultraan, toivottavasti kaikki menisi hyvin. Laskettuaika menkkojen perusteella 31.12!

Onnea kaikkien alkaneelle raskaudelle!!!!

Vierailija
36/183 |
30.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille jouluvauvojen odottajille! Mukava nähdä uusiakin nimiä pinossa.

Mä pääsin pitkästä aikaan koneen ääreen, kun jaksaa jo vähän olla pystyssäkin. Tosin edelleenkään ei meinaa ruoka eikä neste pysyä sisällä. Pitänee varmaan alkuviikosta hakeutua naikkarille, jollei olo ala paranemaan, kun en ole kohta viikkoon syönyt juuri mitään, niin alkaa energiat olla loppumassa. Toisaalta tunnen huonoa omaatuntoa, kun valitan tästä, että on raskausoireita vihdoinkin yli kolmen vuoden jälkeen.

Mitenkäs muilla? Toivottavasti olette selvinneet tältä pahoinvoinnilta.

Mukavaa vappua toivotteleepi, sk-78 + " pikkuinen" rv 6+1

Vierailija
37/183 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epätoivo iski oireettomuuden kanssa ja kävin tänä aamuna yksityisellä ultrassa. NKL:lla näkyi kyllä silloin kolme viikkoa sitten syke, mutta siitä on jo niin kauan ja np-ultraa joutuu vielä pari viikkoa odottelemaan... Helpotus oli suuri kun ruudulla näkyi hyvin eläväinen sikiö, käsiä ja jalkoja vimmatusti heiluttaen. Ja syke myös näkyi selkeästi.

Melkein heti perään iltapäivällä kävinkin sitten ensimmäistä kertaa neuvolassa. Neuvolakäynti oli hieman pettymys, sain toki ison läjän esitteitä, mutta muuten tuntui jotenkin turhalta käynniltä. Terveydenhoitaja oli täysin pihalla ivf-asioissa ja eipä tuo työ muutenkaan kauhean ruutiinilla hoitunut... Koko ajan sillä oli paperit hukassa, eikä osannut käyttää konetta. Toki voi olla, että hän oli hieman hermostunut, koska työmme puolesta olemme jnkv keskenämme tekemisissä eli tiesimme toisemme ennestään.

Ultran jälkeen olo onneksi taas rauhottui ja uskallan taas olla hieman luottavaisemmin mielin. Raskausoireitakin alkoi muka heti ilmaantua ;) Psyykkistä taitaa olla...

WAW 10+2

Vierailija
38/183 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut kaikillle jotka ovat sydämen sykkeen kuulleet, ihanaa! Kumpa itsekin kuulisin pian!

Täällä oireet ovat lisääntyneet päivä päivältä. Etova olo on pitkin päivää, koko ajan pitäis syödä jotain. Ja suolaista tekeekin mieli! Onko teillä muilla mitään tuntemuksia mahassa? Itselläni on ajoittain menkkamaisia kipuja ja ajoittain pientä vihlomista, onkohan toi normaalia? Hitsi kun ei jaksai odottaa ekaa ultraa johon on vielä 10 päivää...

Hyviä vointeja kaikille!

T: Lazo rv 6+0

Vierailija
39/183 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vain kaikille!

Tänään kävimme ultrassa, siellä sykki pikkuinen sydän :). Koko vastasi viikkoja (7+0) ja muutenkin näytti hyvältä. Olen kärsinyt tuhruvuodosta jo 10 päivän ajan, joten se hieman aiheuttaa levotonta mieltä, mutta pikkuisen näkeminen ultralla kyllä helpotti hieman. Vuoto näytti tulevan kohdun alaosasta, mutta istukan/sikiön alueella ei vuotoja näkynyt. Täytyy toivoa että kaikki menee jatkossakin hyvin.

Vatsa on turvonnut sen hyperin johdosta edelleen, ja väsymys vaivaa, mutta muuten ei raskausoireita pahemmin ole. Pientä etomista jos on esim. kovin kuuma, tai tietyt ruoka-aineet. Mutta en voi sanoa voivani pahoin. Mites muilla sujuu?

Vierailija
40/183 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen ultra takana ja hyviä uutisia eli siellä näkyi yksi pieni sydämensyke ruudulla ja olo on helpottunut. Hieman on tullut tuhrua nyt tutkimuksen jälkeen, mutta lääkäri sanoi, ettei siitä tarvitse olla huolissaan, koska hän teki vahingossa pienen pintanaarmun kohdun suulle (joka on kuulemma mulla herkkä vuotamaan). No nyt sitten huomenna soitan neuvolaan ja katsotaan minne se aika sitten menee.

Pahoinvointini on hieman helpottanut, sillä olen parina viime päivänä oksentanut alle viisi kertaa päivässä, kun tämän kahden menneen viikon aikana totuttu oksennusmäärä on ollut siinä 5-15 kertaa päivässä + parina päivänä vielä ripuli kaiken päälle. No siitä asiasta teinkin oman avauksen, jossa olen muutenkin selvittänyt tilannettani.

Nyt kuitenkin pääsen nauttimaan raskaudesta hieman rauhallisemmin mielin, kun tiedän, että pikkuisella näytti kaikki olevan hyvin. Tarkka laskettuaika on 22.12.

Hymiksen kanssa näytetään menevän hyvin samaa tahtia ja hieno homma, että teilläkin kaikki näytti hyvältä ultrassa. Toivotaan, että tuhruvuotokin jossainvaiheessa loppuisi, eikä pitäisi niin varpaillaan.

Mukavaa viikon alkua kaikille!

toivottavat, sk-78 + " pikkuinen" rv 7+4